Wat is er mis met Caravelair ?

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Leentje » za 5 dec 2009 15:53

In dit draadje lees ik dat positief gevulde gastenboeken niet altijd kloppen. Wijzelf hebben bijzonder goede ervaringen met Budgetcaravan. Ik hoop van harte dat de fam de Goeij volgend jaar zorgeloos op vakantie kan gaan!
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Wil1965

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Wil1965 » do 21 jan 2010 23:19

Eind 2007 heb ik na 13 jaar door bureaucratische gedoe nieuwe regelwetgevingen mijn zaak gesloten.
Ik had een merk onafhankelijk caravanbedrijf en verkocht ieder merk, zowel nieuw als gebruikt.

In de werkplaats zagen wij ook ieder merk op de brug staan, en het toeval treft dat juist het merk met de minste mankementen een Caravelair was.

Eind 2002/begin 2003 is Caravelair failliet gegaan en door een britse investeringsmij overgenomen.
Sinds dien vallen ze ook onder de Sprite Group.

Vele dingen die je in een Sprite tegen komt, kom je ook tegen in de caravelair en vice versa.
in 2004 hadden ze een model uitgebracht de Eldorado dit was echt een topkwaliteit caravan van Caravelair, vrijwel iedereen die bij ons kwamen en deze caravans zag staan ( hadden er op een gegeven moment 3 staan) vertelde gelijk dat andere duitse caravans niet konden tippen aan deze kwaliteit en ook hadden ze een fantastische afwerking.

Ik heb dus zo'n beetje alle merken en gigantisch veel modellen caravans in de loop der jaren in de zaak gehad en moet zeggen dat de modellen caravelair's v/a 1996 kwalitatief een goede weg in begonnen te slaan en dat vanaf toen juist de opbouw stabieler werd en er meer aan afwerking gedacht ging worden.

Echter de modellen v/a 2003/2004 die zijn kwalitatief van de betere soort, maar nog steeds hebben de mensen zoiets van.... caravelair ??? "DAT WAS TOCH NOOIT IETS ""
Als ik een vergelijking mag maken met auto's, vroeger wilde (bijna)niemand een skoda, echter nu is het na de overname door VW ineens een goed merk en wil men 'm wel.

En dat is helaas nog steeds met Caravelair ook zo.

Ik heb zelf een Caravelair Antaris Luxe Ambiance 510 uit 2004 en ik moet zeggen dat het een goede caravan is, oké ik heb zelf wel een paar aanpassingen gedaan zoals verzwaarde steunen, dubbele wiellagers en waterafvoer aangelegd. Het is echt een onderhoudsvrije caravan, en hij heeft 3 chassis balken ( dus nog één extra in het midden) en dat hebben andere caravans weer niet.

Dus ik mag als voormalig caravanbedrijf eigenaar met recht zeggen dat Caravelair een goed merk is, en dat dit een nog ver onder gewaardeerd merk is.

[edit moderator: heb de jaartallen en het type aangepast]

Wil1965

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Wil1965 » do 21 jan 2010 23:26

Zie door het vlugge typen nu pas dat ik er twee fouten in heb staan.

In eerste plaats moet het modellen 2003/2004 zijn in plaats van 1993/94

Verder schrijf ik colorado, moet echter Eldorado zijn. stom.gif stom.gif

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Daphne » vr 22 jan 2010 20:22

Er zit een editknop rechtsboven in je bericht waarin je het berichtje kunt verbeteren/wijzigen. thumbup.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gilbert

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Gilbert » do 25 feb 2010 19:57

Nou Wil ik vind dat je wel heel snel wat te vertellen hebt, dat caravelair failliet zou zijn en door sprite herfinanceerd werd is wel even heel ver zoeken, om je geheugen even te steunen, sprite werd in de jaren 1950 en 1960 gemaakt in Frankrijk door ene P DIGUE , ja van de bekende caravan Digue, daar werden dus de spritjes gemaakt voor het vaste land, Nu DiGUE werd in 1989 overgenomen door Triganon, om te verdwijnen, eveneens werd Caravelair, en Sterckeman door triganon overgenomen en ook Rapido, Esterel en Casita waren al eerder opgeslorpt, in de tijd dat de SPrite bij Digue gemaakt werd, was er ook een caravan van het merk Welcome, ook Engels maar was gewoon een Franse Digue met engelse naam, dit is toch wel een beetje ander verhaal meen ik. De groep triganon is dus van oudsher verbonden met sprite, en wel met meer dan kapitaal.
Groetjes gilbert

Vliedje

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Vliedje » vr 26 feb 2010 20:31

:) :) Het spijt me u te moeten teleurstellen, maar het merk Sprite is van oorsprong wel degelijk een Engels merk, geproduceerd in Hull door Cosalt caravans. In 1994 is Sprite caravans overgenomen door de Swift Leisure Group, zie hieronder.
De Sprite caravans worden gewoon in Engeland geproduceerd; oorspronkelijk uitsluitend voor het vasteland van Europa, en dan met name Nederland en Denemarken. Tegenwoordig zijn ze - met de deur aan de voor ons verkeerde kant - ook gewoon in de UK te koop, naast alle andere merken die de Swift Leisure Group maakt.
Wat het merk Digue betreft; dat was idd een Frans merk, en een tijdelijk zijstapje van de Franse Dassault straaljagerfabriek. Met Sprite had dit merk niets te maken. De merken Sterckeman en Caravelair zijn eveneens Frans van oorsprong en vormen al jaren een onderdeel van de Trigano Groep, waartoe ook de Trigano vouwwagen behoort. Deze merken worden - net als Sprite caravans (tegenwoordig ook weer Swift caravans) in Nederland geïmporteerd door Caravan Trading Europe.

Swift Leisure
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Swift Leisure are a British manufacturer of leisure vehicles, including caravans and motorhomes. Started in 1965, the company is based in Cottingham, East Riding of Yorkshire.[1]

The company started with the single Swift brand of caravans, based on a distinctive tri-front window design (all of which opened - unique at the time), which also allowed easy see through to the rear for the driver whilst travelling. Following the break-up of the travelling caravan business of Cosalt plc, in 1994 the company acquired the Cosalt brands of ACE, Abbey, Bessacarr, Cotswold and Sprite. Within the Swift International division, the company has operations in Denmark, the Netherlands and New Zealand.[2]

Timeline
Key events in the companies history:[1]

1965 Swift Caravans founded
1986 Swift Motorhomes launched
1992 Abbey Caravans purchased
1994 Sprite Leisure purchased
1995 Sprite Leisure renamed Sterling
1996 Bessacarr Caravans purchased
1997 Bessacarr Motorhomes launched
2001 Ace Caravans purchased
2001 Ace Motorhomes launched
2004 Swift Holiday Homes launched
2004 Sprite Caravans relaunched

Gilbert

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Gilbert » za 27 feb 2010 07:11

RE.gif
nou even niet raaskallen over iets wat je niet weet.
kijk even deze site met desnoods google translater en je zal zien dat ik wel degelijk gelijk heb, maar wat mij betreft doet het er niet toe hoor, alleen dat er soms rare verhalen hier de ronde doen, sommigen zouden beter nadenken eer ze iets op het net zetten. scratch.gif
http://www.diguedinguedong.com/caravane ... pos_de.htm
veel kijk genot en spijtig dat die goede enelse caravan destijds in minderwaardige franse fabriek werd gemaakt. awhoea.gif

Gilbert

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Gilbert » za 27 feb 2010 07:57

Zonder verdere uitleg.
is sprite 14
Bijlagen
sprite2.jpg
sprite2.jpg (17.76 KiB) 13648 keer bekeken

Gilbert

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Gilbert » za 27 feb 2010 08:00

sprite2.jpg
sprite2.jpg (17.76 KiB) 13689 keer bekeken
spritekopie.jpg
spritekopie.jpg (24.46 KiB) 13689 keer bekeken
sprite 3.jpg
sprite 3.jpg (15.86 KiB) 13687 keer bekeken

Gilbert

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Gilbert » za 27 feb 2010 08:02

U kan nu wel klaar en duidelijk zien dat op het plaatje staat remorque camping sprite 14
hoeft dus geen nadere uitleg. Ze werken sinds de jaren 50 samen.
groetjes

Vliedje

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Vliedje » za 27 feb 2010 14:06

RE.gif
Kijk even op deze link. Hier vind je informatie over alle klassieke caravanmerken en zal je dus ook zien, dat Sprite caravans al bestaat sinds 1947.

http://classic-caravans.co.uk/index.php ... ns/Sprite/

Sprite caravans started out as "alperson products" in 1947, On leaving the airforce brothers Sam and Henry Alper started a small factory in Stratford, East London, henry soon left to leave Sam making economic caravans for the masses.
Daarna is het merk overgenomen door de Swift Leisure Group.
Dat er ook Sprite caravans in Frankrijk zijn gebouwd, zou zo maar kunnen. Ik heb het tegendeel ook niet beweerd. Evenmin heb ik mij uitgelaten over "slechte" caravans uit Frankrijk. Zelf 8 jaar lang een Caravelair gehad en daar uitermate tevreden over geweest. (zie eerdere posts van mijn hand, ook in dit draadje).
Overigens zou ik zelf iemand niet zo snel beschuldigen van raaskallen. Ik heb mij toevallig erg verdiept in Engelse caravans in het algemeen en Sprite in het bijzonder.

Gilbert

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Gilbert » za 27 feb 2010 20:39

waar het mij om gaat is dat er dikwijls word rond het draadje heen word gedraaid of dat woorden zo worden gedraaid om een mogelijk gelijk te kunnen halen , is trouwens niet de eerste maal, maar nu was ik zeker van wat ik naar voor bracht, dat er dus gelijkenis bestaat tussen Sprite en Caravelair is best mogelijk, ergens werken ze al meer dan 50 jaar tesamen. Niet meer niet minder ik denk dat dat wel aangetoond is, door mijn afbeeldingen, en natuurlijk is Sprite Engels van natuur , en Caravelair Frans, maar ze werken wel gelijk, en meer dan financieel, daar ging het in princiep over, Of u bedoelde misschien dat de invoerder op de fles gegaan was in die jaren, want van Caravelair zelf is er nooit iets te horen geweest, toch niet in thuisland.
En inderdaad zijn het goeie caravans voor hun geld, trouwens ieder schat zijn caravan naar zijn waarde en naar zijn mogelijkheden, en dan is alles mooi en goed. kus.gif haphop.gif aflower.gif

Vliedje

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Vliedje » zo 28 feb 2010 13:25

:) :) Daarover kunnen we het eens zijn. Tenslotte is de titel van dit draadje niet voor niets: "Wat is er mis met Caravelair."
En natuurlijk heeft u gelijk, dat eenieder zijn eigen caravan (merk) op eigen wijze waardeert. Maar is dat niet zo met alles? Stel je voor, dat iedereeen dezelfde auto, caravan, hetzelfde huis, dezelfde kleding etc. zou kiezen. De wereld zou knap saai worden! aflower.gif aflower.gif

Fam de Goeij
Berichten: 423
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Fam de Goeij » do 22 apr 2010 10:39

Hallo We zouden even laten weten hoe het afgelopen is met onze caravelair antares 340 , die na veel ellende bij een andere dealer die ons diverse malen liet zitten (zie vorige Quotes van ons hier!!!)naar Budget caravan zou gaan, die de caravan en de garantie!!!! over wilde nemen en tevens ook zou zorgen dat de caravan nu wel in orde zou zijn ,zoals dat hoort zeker bij een nieuwe.
De caravan is nu pico bello in orde!!!! Wat een goede service en prettige hulp bij hun technische service bedrijf Marcel vd Heuvel caravan techniek.Jurgen van Budget caravans mailde nog dat hij blij was dat het nu goed afgelopen is.Dat is betrokkenheid bij je klanten. Hulde voor Budget Caravans en hun technische dienst vd Heuvel Caravan Techniek!!

EN NU GENIETEN net als de andere tevreden Caravelair bezitters.

Groet en iedereen een fijne veilige vakantie gewenst!!!!

Martin en Richard de Goeij.

sprite1

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door sprite1 » do 22 apr 2010 12:01

Dus nieuwe topic naam, Er Is Niks Mis Meer Met Onze Caravelair ! haphop.gif
thumbup.gif thumbup.gif

TonGr

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door TonGr » do 22 apr 2010 22:06

Heb in 1994 een splinternieuwe Caravalair Bamba De Luxe 460 gekocht.
Deze heb ik 10 jaar gehad veel gebruikt met een gezin met 2 kinderen en er heeft nooit wat aan gemankeerd.
Rond 2000 had ik de gedachte om hem in te ruilen voor een Hobby caravan omdat ik die heel simpel mooier vond.
Overal waar ik kwam en vertelde over een Caravalair inruilen begon men over vochtschade ( ze waren allemaal lek ).
Er bleek ooit een serie gemaakt te zijn waarbij dit voorkwam, dus had iedere Caravalair per definitie vochtschade en bracht qua inruil dus zeeeeer weinig op.
Obeling deed er destijds nog een schepje bovenop en vertelde dat de caravan eigenlijk geen waarde meer had.
Maaaar de wonderen zijn de wereld nog niet uit, Obelink verkoopt ze tegenwoordig nieuw en ze zijn van zeer goede kwaliteit blij.gif .
Dus mijns inziens is er helemaal niets mis met Caravalair.

m.vr.gr
Ton

Wonkannawi

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Wonkannawi » zo 25 apr 2010 16:30

Hallo allemaal, ik was zeer verrast te zien dat er nog steeds een discussie gaande was op de door mij aangedragenn vraag, wat er mis zou zijn met Caravelair.
Inmiddels is er bijna een jaar verstreken en ben ik vorige week voor de eerste maak met mijn aankoop van 2009 terug geweest bij de dealer in HHwaard. Ik had bij thuiskomst na een rit naar zuid Frankrijk in september 2009 geconstateerd dat de buitenverlichting gedeeltelijk was verdwenen van de zijwand. Heb hiervan toen meteen melding gemaakt en men zou e.e.a. meenemen bij mijn volgende bezoek. Onnodig te zeggen dat het tot volle tevredenheid was opgelost toen ik vorige week de caravan kwam ophalen. Een complete nieuwe buitenverlichting sierde mijn caravan. Kosten, € 0,00. En o ja, de Bamba die ik had ingeruild heeft inmiddels de parkeerplaats bij Stokman ook verlaten. Was verkocht !
Gr. T knipoog.gif

Wico2

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Wico2 » do 3 jun 2010 11:04

Hallo allemaal, ik ben nu al aan mijn 3de Caravelair daar is echt niets mis mee.
Ze zijn van een goede kwaliteit en heb er nooit mankementen aan.
Waarom een dure merk caravan kopen terwijl je voor een leuke prijs een Caravelair kunt kopen die ook alles wat je nodig hebt in huis heeft.
En zeker tijdens de huidige financiële crisis scheelt het in de aanschafprijs en door het gewicht in de brandstofkosten.
Gegroet een tevreden Caravelist

Rochus

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Rochus » ma 30 aug 2010 14:55

goedemiddag caravan bezitters,
wij zijn na 9 jaar vouwwagenbewoners nu overgestapt naar een caravan, dit mede door het slechte weer van afgelopen weken, daar ons budget niet zo groot is en zo ook de auto moesten we goed kijken wat voor ons haalbaar was.
afgelopen zaterdag zijn we hier in de buurt bij een caravanbedrijf tegen een Caravelair Bamba 395T uit 1992 aangelopen, een prima mooi stukje vakantie in onze ogen, buiten dat die er leuk en fris uitziet is de binnenkant ook om door een ringtje te halen.
de prijs was ook aantrekkelijk (1800) dit was door het ontbreken van een voortent en luifel, nu hebben wij daar geen moeite mee daar je altijd op de mooie blauwe ogen moet afgaan of die heel en compleet is als je het 2e hands koopt.
zaterdag zijn we direct naar Vervat gereden en hebben we een Dorema Sigma XL 270 voortent http://www.dorema.nl/sigma.php met uitbouw + slaapcabine, een Palma luifel met 1 zijwand http://www.dorema.nl/palma.php als optie genomen, verder nog wat extra's als een orginele spanband/verandastang en het nieuwe Quick lock systeem.
wij hopen nog vele jaren plezier te hebben van onze aanwinst en dat we nog veel info van dit forum kunnen halen

willemjan

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door willemjan » ma 30 aug 2010 15:54

Het is en blijft Frans natuurlijk!.
M.a.w.kwalitatief minder.

mvrgr.Willemjan

Amber
Berichten: 818
Lid geworden op: di 28 aug 2007 14:23
Locatie: Regio Emmen

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Amber » ma 30 aug 2010 16:22

RE.gif
Waar het merk vandaan komt interesseert me weinig. Wij voelen ons thuis in onze caravan, en caravan en auto samen zijn een mooi span. caravan.gif
Beide Frans, C5 en caravelair. Laten we gewoon genieten van de vele verschillen. danku.gif

En verschil in kwaliteit , misschien versta ik onder kwaliteit iets heel anders dan u.
Afgelopen zomer stonden we op een camping met allemaal verschillende merken naast elkaar, mooi die verscheidenheid. mrgreen.gif
Iedereen tevreden met zijn/haar/hun aflower.gif span.
Vakantie, ik kan er geen genoeg van krijgen.

Gerhard N

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Gerhard N » ma 30 aug 2010 16:48

willemjan schreef:Het is en blijft Frans natuurlijk!.
M.a.w.kwalitatief minder.

mvrgr.Willemjan
Dat was vroeger idd het geval, maar tegenwoordig heeft ook caravelair een goede kwaliteit en is redelijk betaalbaar gebleven, is dus niets mis mee met een caravelair!

Vliedje

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Vliedje » ma 30 aug 2010 17:56

caravan.gif Wat een enorm vooringenomen standpunt, dat een Caravelair minder zou zijn omdat het een Frans produkt is. Wij hebben van 1998 tot 2005 een Caravelair gehad en deze is ons uitstekend bevallen en was kwalitatief zeker niet minder dan de Hobby die wij daarvoor hadden. Sterker nog, de Hobby die wij na de Caravelair hebben aangeschaft (Hobby Excellent Easy 460), was kwalitatief niet zo geweldig. Ik wil er alleen maar mee zeggen, dat er aan elke caravan wel eens iets mankeert, maar het trieste is, dat mensen zonder enige ervaring met Franse produkten vaak afgaan op vooroordelen die zij ook maar van horen zeggen hebben.
|

willemjan

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door willemjan » wo 1 sep 2010 12:12

Hey Vledje,
Het is geen vooroordeel wat ik heb over Franse artikelen.
Mijn vorige auto wat een Peugot 307 SW nieuw gekocht en ik kan je gerust zeggen dat dit een drama was.(echt pure ellende)
Deze ervaring heb ik ook ooit met een caravalair gehad.
Misschien beiden op een maandagochtend geproduceerd maar voor mij voldoende reden om geen Franse auto of caravan meer an te schaffen.
Bovendien heb ik een kennis die monteur is bij een caravanbedrijf.
Deze man deelt mijn mening.
Zelf heb ik nu een Hobby, die ook kwalitatief minder is dan mijn vorige caravan (een Chateau)

Mvrgr.Willemjan

Vliedje

Re: Wat is er mis met Caravelair ?

Bericht door Vliedje » wo 1 sep 2010 12:59

caravan.gif caravan.gif Beste Willem-Jan, ik denk dat je het dan twee keer slecht hebt getroffen en kan mij goed voorstellen, dat je dan geen zin meer hebt in een Franse auto of caravan. Daar staan echter heel veel positieve ervaringen van tevreden gebruikers van Franse produkten tegenover. Zelf rijd ik nu mijn 5e Franse auto (Renault) sinds 1998. Met geen van deze auto's heb ik noemenswaardige problemen gehad, net zo min als met destijds de Caravelair. Sterker nog, in de ADAC pechstatistieken scoort de Renault Laguna waar ik inmiddels al weer bijna 100.000 km mee heb gereden een keurige 2e plaats in zijn klasse,(samen met de Audi A4). Met Hobby heb ik heel wat meer problemen ervaren en datzelfde geldt voor auto's van niet Franse merken (Ford, Opel). Toch zal je mij niet horen zeggen dat Hobby slechte caravans bouwt of dat de Duitse auto's slecht van kwaliteit zijn. Zoals al eerder gemeld, aan elk produkt mankeert wel eens wat. Het is alleen zuur, als je zelf net degene bent die het vaker dan gemiddeld treft.
Het feit, dat een caravanmonteur dezelfde mening is toegedaan vind ik persoonlijk niet zo relevant. Als ik dezelfde vraag stel aan de monteur van de Caravelair dealer, zal hij ongetwijfeld beweren, dat Hobby caravans ook niet zo goed zijn. Binnen dezelfde prijsklasse denk ik niet dat er tegenwoordig veel verschillen in kwaliteit meer zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Caravelair”