Caravelair modellen 2009

Gerhard N

Re: Caravelair modellen 2009

Bericht door Gerhard N » do 7 okt 2010 13:25

RE.gif
Waarom niet? jij wilt kopen, zij niet, zij willen graag verkopen, dus maak er maar gebruik van knipoog.gif

kc
Berichten: 891
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 14:59
Locatie: de Belgische Kempen

Re: Caravelair modellen 2009

Bericht door kc » do 7 okt 2010 13:53

RE.gif

Mmmh, ja.
Ik heb het al moeilijk als ik bij 2 of 3 verschillende garages een offerte voor een zelfde auto laat maken :oops:
En die liggen x-aantal kilometers uit elkaar...

Zal toch eens jouw zin in mijn hoofd moeten prenten :
jij wilt kopen, zij niet, zij willen graag verkopen, dus maak er maar gebruik van
whistle.gif

Koen

Miguel

Re: Caravelair modellen 2009

Bericht door Miguel » do 7 okt 2010 14:19

Inderdaad.
Ik heb van een dealer gehoord dat er daar serieuze spelletjes worden gespeeld door de klanten en ook door de verkopers. Iedere dealer zou deze klappen van de zweep kennen op het salon. Wel is het zo dat een welbepaalde dealer verschillende merken verkoopt en dus mogelijks op een andere stand staat. Kwestie van inderdaad bij de dealer na te vragen op welke stand je hem kan vinden. Ook moet je als klant wakker blijven en zeker hun naamplaatjes bekijken. Bepaalde klanten kopen er op de stand een caravan, zonder te weten bij welke dealer ze bezig zijn. Achteraf komen ze dan ontgoocheld uit, als blijkt dat de dealer zelf bijv. niet aan hun wensen voldoet (afstand of service na verkoop). Er zouden zelfs dealers zijn die bewust hun naamplaatje niet dragen... De dealer van wie ik deze info kreeg, zei tegen mij dat zij niet meedoen in de strijd op het salon (zeggen ze..., kan ook een verkoopstruc zijn...). Ze wist mij wel te vertellen dat iedere dealer wel collega is, maar tevens concurrent en sommigen gaan heel ver in het 'vastpakken' van een klant. Zo goochelen ze met enorme kortingen, maar blijkt achteraf dat hun service meer dan de wensen over laat. Zo heeft naar eigen zeggen deze dealer al klanten over de vloer gehad die fantastische kortingen kregen, maar dan achteraf bij haar kwamen aankloppen met hun problemen.
Zelf speel ik dit spel ook een beetje, maar ik doe het dan wel op een faire wijze. Zo zeg ik al voorhand tegen de dealer, nog voor de offerte, dat ik uitkijk naar het beste bod, rekening houdend met de service na verkoop. Het is dan aan de dealer om mij te overtuigen. Ik vind dat je als klant toch wel een prijsvergelijking moet maken. Het gaat hier niet om de aankoop van een microgolfoventje hé...
ALs je natuurlijk niets vraagt, dan haal je ook niet het onderste uit de kan. En ja, wij zullen op het salon van tafeltje naar tafeltje gaan en hun dan zeggen dat we in de cantine een koffie zullen drinken om alles eens naast elkaar te leggen en te beslissen...
Is toch leuk zo...
En ja, wij zijn niet zo'n impulsieve kopers en hebben lang, zeer lang overlegd en bezocht en bevraagd vooraleer we beslist hadden om een caravan te kopen...
Een andere reden van het lange wachten was omdat wij ook nog met de tent reisden, en we wilden dit nog eenmaal doen. Resultaat was wel drie weken regen scratch.gif

Miguel

Re: Caravelair modellen 2009

Bericht door Miguel » vr 8 okt 2010 08:43

Je gaat me nu nooit geloven...
Na bijna twee jaar nadenken, twijfelen en vergelijken, ga ik naar een verdeler van caravelair en zie ik voor het eerst een Hobby model 2011 (die hij ook verkoopt). Voor het type KMF490 betaal je 1500,00 meer tav. de caravelair ambiance style 486 en ik moet zeggen dat het interieur van de Hobby gewoonweg fantastisch mooi is. Ik en mijn echtgenote waren met de slag verliefd (op de caravan... voorjou.gif ). Nog nooit zijn we het ergens zo snel eens in geweest.
En voor de prijs moeten we het ook niet laten.
De verdeler heeft tevens direct een mooie salonprijs opgemaakt en we zijn hier wel voor te vinden.
Vermits hij ook verdeler is van beide merken, even gepolst naar de 'kwaliteit' en hij zegt mij dat de Hobby toch wel merkelijk beter is de de Caravelair. Hij zei me dat hij niet lang zou twijfelen (dit kan ook de truc zijn om een iets duurderde caravan te verkopen, enfin...).
Bij deze zie je maar hoe vlug het kan verkeren...

kc
Berichten: 891
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 14:59
Locatie: de Belgische Kempen

Re: Caravelair modellen 2009

Bericht door kc » ma 18 okt 2010 13:11

Dus geen onderhandelingen op het salon... :wink:
Grappig, hoe iets totaal anders kan lopen.
Gefeliciteerd met je (splinter)nieuwe caravan !

Koen

Miguel

Re: Caravelair modellen 2009

Bericht door Miguel » ma 18 okt 2010 19:45

Kon het niet laten en ben toch nog eens naar een andere verdeler van Hobby geweest om een prijsvergelijk te maken. Nu blijkt mijn eerste dealer nog steeds het laagste bod te hebben. Dus ook over de dealer is er nog weinig twijfel.
Nu enkel nog mijn rijbewijs E achter B halen.
Heb vorige week een eerste poging gedaan, maar raakte niet door mijn maneuvers.
Volgende week een tweede poging.
Heb hieromtrent ook een draadje opgezet onder een andere rubriek... weenie.gif

Plaats reactie

Terug naar “Caravelair”