Caravelair Antares de Luxe 390 Free line

Plaats reactie
officer

Caravelair Antares de Luxe 390 Free line

Bericht door officer » vr 6 aug 2010 00:44

Tijdens het kamperen ontdekte ik een "ontwerpfout" met de afvoer van de caravan.

De afvoer van de wasbak, van het keukenblok gaat onder de caravan naar de achterzijde. Op deze buis zijn de afvoer van de wasbak van de toilet ruimte en de vloerbak in de toiletruimte aangesloten. Als je afgewassen heb staat er water in de vloerbak boos.gif . Wat is het geval, als het water uit de wasbak van de keuken wegloopt komt dit in de toilet ruimte omhoog.

Ik heb de afvoer van de vloerbak los gemaakt :lol: . Hiermee is het probleem verholpen. Misschien help ik andere, welke ook dat probleem hebben ermee.

Louis
Berichten: 206
Lid geworden op: za 6 sep 2008 21:09
Locatie: Breda

Re: Caravelair Antares de Luxe 390 Free line

Bericht door Louis » vr 6 aug 2010 19:59

een Antaris de Luxe 390 free line, daar heb ik nog nooit van gehoord, die past achter een eend volgens mij
Peugeot 308 SW 2016
Als de zon schijnt een Rewaco trike 1.6 115pk
Voor de dame een Opel Mokka 1.4 turbo
Bursner Nexxo 569 30 years edition

sprite1

Re: Caravelair Antares de Luxe 390 Free line

Bericht door sprite1 » vr 6 aug 2010 20:11

is vast type fout stom.gif ik vind wel de 390 na ff googlen awhoea.gif

Edit moderator: Inderdaad typefoutje, is op verzoek van TS aangepast.

Caravan liefhebber

Re: Caravelair Antares de Luxe 390 Free line

Bericht door Caravan liefhebber » wo 22 sep 2010 22:04

Sinds juni van dit jaar ook de eigenaar van een Caravelair Antares de Luxe 390 Free Line. Het probleem van de afvoer is ook mij overkomen. Zelf heb ik dit opgelost door een afvoerstop in de vloer van de afvoerbak te plaatsen. scratch.gif

Wanneer je de wastafel opklapt na gebruik, heeft dit als nadeel dat de vloer nat wordt van de druppels die nog in de afvoerpijp van de wastafel zijn achtergebleven, heeft iemand daar een oplossing voor?

Zelf ben ik benieuwd naar de ervaringen van andere eigenaren met betrekking tot de Caravelair Antares de Luxe 390 Free Line. zwaaien.gif

officer

Re: Caravelair Antares de Luxe 390 Free line

Bericht door officer » di 2 nov 2010 23:11

als reactie voor caravanliefhebber.

Ik heb het "probleem" als volgt opgelost.
Ik heb een stuk dakgoot gehaald bij de bouwmarkt. Het kleinste model. Ik heb aan de achterwand de goot bevestigd aan de wand en af laten lopen in het bakje onder de wastafel.
Maar als je dan de bak omhoog zet druppelt er nog water uit de afvoer.
Hier heb ik ook een stukje goot geplaatst.
Dit loopt ook weer schuin af in het afvoer bakje onder de wastafel.

Ik heb dit tijdens de vakantie uitgeprobeerd met plastic flessen en ducktape. Dat werkte goed.

Gr

officer

Re: Caravelair Antares de Luxe 390 Free line

Bericht door officer » di 2 nov 2010 23:27

Ervaring met de caravan.

Verandering aan het vast bed.

Ik heb, na zoeken op onder andere dit forum een tweetal gasveren onder het bed geplaatst.
Dit heeft als voordeel dat je minder zwaar hoef te tillen en de uitzet stang niet hoeft te gebruiken. (welke onbruikbaar is als de bagageruimte vol is)

twee gasdrukveren van 350N en wat bevestigingsmateriaal.
Wat wel noodzakelijk is om de dwars geplaatste plank te verstevigen en aan de achterzijde, waar het bed aan de wand vastzit een tweetal meubelhoekjes te plaatsen.
Ik heb er foto's van met uitleg daarop bijgevoegd.
Bijlagen
uitleg 2.1.jpg
uitleg 2.1.jpg (95.79 KiB) 13326 keer bekeken
uitleg1.1.jpg
uitleg1.1.jpg (92.73 KiB) 13326 keer bekeken

Fam de Goeij
Berichten: 423
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: Caravelair Antares de Luxe 390 Free line

Bericht door Fam de Goeij » za 8 jan 2011 16:24

Hoi ik had ook een caravelair uit 2009 waar de dealer deze scharnieren zo op gezet had ....zonder versteviging!!

Bij mij trok door de druk die de veren uitoefenen op de achterbalk(die waar het bedonderstel aan scharniert!)deze de achterbalk doormidden over de gehele lengte,daarna werden de latten waar de kunstof pootjes aanzitten uit elkaar gescheurd en klapte het metalen bedframe tegen het wandje voor t bed dat t ook begaf.
Zie ook voor mn verhaal onder t kopje"" wat is er mis met caravelair"".

Dealer liet me zitten ik heb de achterbalk en de ondersteunende latjes waar de pootjes aanzitten toen vervangen door
MASSIEVE!! hardhouten exemplaren. dan is t pas echt stevig!

Maar mn nieuwe caravan hobby heeft t anders daar scharniert een metalen constructie mee ,daar waar de veren bevestigd zijn ,kijk maar eens op een verkoopfoto ve Hobby waar ze t bed opengeklapt laten zien....zo denk ik dat het eigenl;ijk hoort!
Maar mijn oplopssing werkt ook goed hoor! Succes! ermee!

Groet,Martin.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Caravelair Antares de Luxe 390 Free line

Bericht door Ab » za 8 jan 2011 20:52

Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Fam de Goeij
Berichten: 423
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: Caravelair Antares de Luxe 390 Free line

Bericht door Fam de Goeij » wo 12 jan 2011 07:06

Inderdaad zo ongeveer zit het ook in mn huidige Hobby caravan . thumbup.gif
Ik denk dat met deze foto,s het duidelijk is voor caravelair (en eigenwijze dealers) eigenaren .Zo kan het nooit meer mis!!
En stort je bed nooit meer in!!

Groet en fijne vakanties!!!

Fam de Goeij. haphop.gif

officer

Re: Caravelair Antares de Luxe 390 Free line

Bericht door officer » wo 12 jan 2011 12:11

Ik had die topic ook gevonden en was bang dat het bij mij ook zo zou gaan. Daarom ben ik toen op zoek gegaan naar een mannier dat het niet zou gebeuren.
Jullie verhaal heeft mij dus ook geholpen.


Fam de Goeij schreef:Hoi ik had ook een caravelair uit 2009 waar de dealer deze scharnieren zo op gezet had ....zonder versteviging!!

Bij mij trok door de druk die de veren uitoefenen op de achterbalk(die waar het bedonderstel aan scharniert!)deze de achterbalk doormidden over de gehele lengte,daarna werden de latten waar de kunstof pootjes aanzitten uit elkaar gescheurd en klapte het metalen bedframe tegen het wandje voor t bed dat t ook begaf.
Zie ook voor mn verhaal onder t kopje"" wat is er mis met caravelair"".

Dealer liet me zitten ik heb de achterbalk en de ondersteunende latjes waar de pootjes aanzitten toen vervangen door
MASSIEVE!! hardhouten exemplaren. dan is t pas echt stevig!

Maar mn nieuwe caravan hobby heeft t anders daar scharniert een metalen constructie mee ,daar waar de veren bevestigd zijn ,kijk maar eens op een verkoopfoto ve Hobby waar ze t bed opengeklapt laten zien....zo denk ik dat het eigenl;ijk hoort!
Maar mijn oplopssing werkt ook goed hoor! Succes! ermee!

Groet,Martin.

officer

Re: Caravelair Antares de Luxe 390 Free line

Bericht door officer » do 3 mar 2011 00:31

Even een toevoeging op het eerder geplaatste bericht.
Een foto zegt namelijk meer dan duizend woorden.
Op de foto is te zien hoe ik het probleem van de druipende wasbak aangepakt heb.
Bijlagen
02032011276.jpg

Caravan liefhebber

Re: Caravelair Antares de Luxe 390 Free line

Bericht door Caravan liefhebber » vr 1 apr 2011 20:35

Hartelijk dank voor de foto's, beelden zeggen meer dan woorden is in deze situatie zeker waar! aflower.gif

Ik heb nu een duidelijk beeld en binnenkort ga ik maar eens klussen!

Plaats reactie

Terug naar “Caravelair”