Chassisnummer

Plaats reactie
Wendy

Chassisnummer

Bericht door Wendy » di 27 apr 2010 18:51

Hallo,

Ik heb een Caravelair Corail 395TD gekocht. Nu staat op het kenteken bewijs eerste afgifte in 1996, maar ik kan hem
in de brochure en op internet niet vinden van 1996.
Nu heb ik ooit eens gehoord dat je aan de hand van een chassisnummer het zoveelste cijfer of letter kan zien van welk
bouwjaar een caravan is. Weet iemand daar wat meer over te vertellen?

Alvast bedankt!

DannyL
Berichten: 724
Lid geworden op: di 28 aug 2007 16:45

Re: Chassisnummer

Bericht door DannyL » di 27 apr 2010 20:29

kijk eens naar model jaar 1995 (het zou een overjarig model kunnen zijn) of naar model jaar 1997, om een of andere vage reden begint het jaar bij caravan fabrikanten al in augustus of september.

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Chassisnummer

Bericht door BertJan » di 27 apr 2010 21:28

Dit is geen vage reden dit is na de zomervacantie die maand augustus / september, dus hier komt het demo model voor wat geleverd kan worden voor het volgende jaar/kampeerseizoen

op internet vond ik een corail van 1995 dus je hebt best kans dat het een model 1995 is die overjarig is verkocht en in 1996 op kenteken is gezet, echter heb ik maar 1 andere caravan weten te vinden dus is het slecht vergelijkingsmateriaal.
wat je kan doen is bij een dealer vragen naar een (oud) bovaginruilboek hierin kan je de modeljaren zien waarin de caravan is gebouwd
het chassis nummer is wat moeilijker bij caravalair omdat die toen nog niet met de gangbare codering werkten

Plaats reactie

Terug naar “Caravelair”