Nieuwe Premio 450?

Plaats reactie
Voyage

Nieuwe Premio 450?

Bericht door Voyage » di 20 aug 2013 11:41

Wij zijn serieus aan het nadenken over een nieuwe premio. Dit vanwege het gunstige gewicht. Wat mij echter verward zijn al die accesoires. Wat is bijv het voordeel van verzwaarde poten? Ringverwarming, etc?

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Nieuwe Premio 450?

Bericht door Jan van Vijven » di 20 aug 2013 14:34

Verzwaarde poten zijn handig, als ik (100 Kg) instap.
Een (ring) verwarming is handig als het koud is.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Zandkasteel

Re: Nieuwe Premio 450?

Bericht door Zandkasteel » di 20 aug 2013 15:16

Als je nog helemaal niet bekend bent met caravans en kamperen, is misschien eerst een weekje huren een optie?
Dan kan je bekijken wat je handig vindt en gaat gebruiken en wat niet.
Het hangt ook van je reisdoel en periode af.
Als je altijd de warmte opzoekt, heb je minder behoefte aan een kachel maar wel aan een airco bijvoorbeeld.
Maar als je ook in voorjaar/herfst wil kamperen, zul je de ringverwarming waarschijnlijk wel gebruiken.
Wij hebben sinds vorig jaar een boiler en vinden het heerlijk, maar hebben het ook prima jaren zonder gedaan en er zijn forumleden die hem niet gebruiken.
Dus probeer het uit en kijk wat bij je past.

Voyage

Re: Nieuwe Premio 450?

Bericht door Voyage » di 20 aug 2013 16:40

We kamperen al 20 jaar. mrgreen.gif waarvan sinds 2007 met caravan. Deze hadden beide rv verzw poten en een boiler welke ik nooit gebruikte. De premio heeft het allemaal niet standaard vandaar mijn vraag naar de meerwaarde.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Nieuwe Premio 450?

Bericht door Jan van Vijven » di 20 aug 2013 17:21

Tja, als je al 20 jaar kampeert en je ziet de meerwaarde van al die brol niet dan zou ik het ook niet aanschaffen.

Wat voor de een van belang is kan voor de ander heel anders zijn.
Lees het hele forum maar door en je zult ontdekken, dat de meningen nogal eens verdeeld zijn.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Voyage

Re: Nieuwe Premio 450?

Bericht door Voyage » wo 21 aug 2013 15:30

Wat een bijzondere reactie. Als je het altijd hebt gehad weet je toch niet wat het missen inhoudt? Een gewone achel verwarmd niet afdoende? Hoe zit het met niet verzwaarde steunen? Brekn ze af? Staat de caravan minder stabiel? Etc

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Nieuwe Premio 450?

Bericht door Daphne » wo 21 aug 2013 23:03

RE.gif
Een gewone kachel is al heel snel te warm op één plaats, nl rondom de kachel. De ringverwarmingsbuizen zorgen voor een goede verdeling van de warmte, en daardoor krijg je een aangenaam klimaat in de caravan. Zeker in het voor- en najaar is het belangrijk dat de warmte goed wordt verdeeld, en bv ook de ramen condensvrij houden.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Voyage

Re: Nieuwe Premio 450?

Bericht door Voyage » do 22 aug 2013 09:14

Dank je wel Daphe!

Zandkasteel

Re: Nieuwe Premio 450?

Bericht door Zandkasteel » do 22 aug 2013 09:24

En er zitten vaak luxere dingen pakketten, zoals Heki-dakluik (lekker licht in de caravan en warmte kan er snel uit), hordeur, disselafdekking.
De een kan het niet missen, omdat je het gewend bent ( en het went snel moet ik zeggen mrgreen.gif ) de ander vindt bijv. zo'n hordeur maar lastig en gebuikt hem niet eens.
Jullie dus ook niet de boiller, terwijl wij hem vaak gbruiken voor kleine afwasjes, wassen en scheren. Je kunt dat dus alleen per persoon bekijken wat je kan en wil toevoegen of niet.
De basis uitvoering is natuurlijk veilig, maar door bepaalde zaken kan het rijden/gebruik comfortabeler worden.

Voyage

Re: Nieuwe Premio 450?

Bericht door Voyage » do 22 aug 2013 09:34

Dank je wel mrgreen.gif pfffff we hebben onze zoektocht uigebreid naar oa de carado,weinsberg en knaus. Sport 420 qd

Inmiddels zien we door de bomen het bos niet meer.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1950
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: Nieuwe Premio 450?

Bericht door moyzo » do 22 aug 2013 11:49

Deze dealer verhuurt alle Burstners heel gunstig en de showmodellen gaan daarna er ook tegen aantrekkelijke prijs er uit...
http://www.vanudencaravans.nl/caravan/huren
Persoonlijk vind ik de burstner qua stevigheid van het binnenmateriaal er de laatste jaren wat op achteruit gegaan, wij hadden destijds een burstner en dat was allemaal degelijker.
Als je nieuw wilt kopen en in de buurt van Duitsland woont is het ook het overwegen waard om daar te gaan kijken, scheelt je zeker 25% in aanschafprijs en invoerrechten hoef je niet te betalen alleen de kosten van een nieuw kenteken.
Vooral in deze tijd ( komende maanden ) willen de showroommodellen zeer gunstig aangeboden worden omdat ze de nieuwe 2014 series binnen gaan krijgen en plaats moeten maken, zo hebben wij zeer gunstig een LMC gekocht in Duitsland in 2010.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Zandkasteel

Re: Nieuwe Premio 450?

Bericht door Zandkasteel » do 22 aug 2013 15:22

In de KCK heeft eens een vergelijkingstest tussen 4 instapmodellen w.o. ook Weinsberg caravan gestaan.
Caravans van net onder de 10.000
Ik weet alleen niet meer in welke het was....

Zandkasteel

Re: Nieuwe Premio 450?

Bericht door Zandkasteel » do 22 aug 2013 15:25


chillychilly
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 1 okt 2012 20:21
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwe Premio 450?

Bericht door chillychilly » do 22 aug 2013 22:29

Wij hebben ook een premio aangeschaft we zijn hierbij gekomen door onze wensen met toch een laag gewicht,
Bij andere merken kwamen we toch zwaarder uit.

we hebben ook ringverwarming en dit is zeer wenselijk als je de kachel gebruikt.
als de ringverwarming aanstaat wordt de kachel zelf niet echt heet en heb je geen gevaar dat je je eraan verbrand.
ook wordt de warmte mooi gelijkmatig verdeelt.

Wij hebben ook geen zware uitdraaisteunen en ik heb niet het idee dat we deze missen de caravan staat stabiel.
Renault megane estate DCI (2012) + Burstner Premio 485TK (2013)

Voyage

Re: Nieuwe Premio 450?

Bericht door Voyage » zo 1 sep 2013 11:19

Het wordt een knaus.

Plaats reactie

Terug naar “Bürstner”