Wel Adria of niet

Anneke

Wel Adria of niet

Bericht door Anneke » do 2 feb 2012 16:43

Hallo,
We overwegen de aankoop van een adria adora caravan, hebben tot nu altijd met een Tabbert gekampeerd.
Het aankopen van een Adria wordt ons door mede vrienden kampeerders sterk afgeraden.
Zouden minder goed bollen, niet zo degelijk zijn,...
Graag jullie mening

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Wel Adria of niet

Bericht door deusjevo » do 2 feb 2012 16:49

Anneke schreef:Zouden minder goed bollen
Wa's dat? scratch.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Anneke

Re: Wel Adria of niet

Bericht door Anneke » do 2 feb 2012 17:07

Bollen = Rijden

Gerhard N

Re: Wel Adria of niet

Bericht door Gerhard N » do 2 feb 2012 17:38

Flauwe kul! Adria is een prima caravan en juist de laatste jaren is de kwaliteit ervan verbetert!

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Wel Adria of niet

Bericht door BertJan » do 2 feb 2012 18:10

De laatste 10 jaar is volgens mij caravan waar het minst aan kapot gaat juist de adria. ook het rijden met deze caravans maakt allang geen verschil meer met andere merken.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Wel Adria of niet

Bericht door deusjevo » do 2 feb 2012 18:28

Dus lekker bollen met die Adria! mrgreen.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Blondi

Re: Wel Adria of niet

Bericht door Blondi » vr 3 feb 2012 07:47

anneke is goede caravan
Wij hebben 12jaar adria unica gehad nooit geen problemen zeer goede caravan
Nu Afbeeldingbijna 5jaar adria adora 512 up thumbup.gif

Fam de Goeij
Berichten: 423
Lid geworden op: za 28 nov 2009 14:08
Locatie: lage vuursche

Re: Wel Adria of niet

Bericht door Fam de Goeij » vr 3 feb 2012 08:17

RE.gif Hoi Blondi

Hoe hebben jullie die zilverkleurige afdekking thumbup.gif op de ramen gemaakt ? of kon je die zo kopen?
dank voor je antwoord bij deze! :wink:

Blondi

Re: Wel Adria of niet

Bericht door Blondi » vr 3 feb 2012 08:43

RE.gif
Die kan je laten maken op maat, niet duur en super tegen de zon, het is een gods geschenk in de iets te warme zomer.
Die schuif je in de regel boven het raam,onderkant raam is met een rek die diagonaal achter het raam vast houdt ,doodsimpel.
Wij hebben deze per 2 opgerold geborgen en als het nodig is op 5sec geplaatst.
Ik durf te stellen als je die isolatie plaatst u geen airco moet opzetten of aankopen thumbup.gif
Ik kan het weten want wij hebben airco whistle.gif
wij zijn naar zoiets opzoek gegaan nadat wij terug kwamen 2jaar geleden van het gardameer, het was er 44graden buiten in de zon schrik.gif
Dus in de caravan zal het dan nog iets warmer zijn zeker schrik.gif man man man om dood tegaan weenie.gif
Maar wij hadden airco truma compact, maar deze kon het maar tot 37graden laten dalen,dus ja dan maar alle dagen in het zwembad he.
Dus nu me die isolatieflappen zijn wij gewapend tegen de zon zeker weten thumbup.gif

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Wel Adria of niet

Bericht door Wim Verso » vr 3 feb 2012 09:41

Ik/wij, hebben drie drie verschillende Adria's gehad, van verschillende lengte's.

Omdat ik zeven jaar geleden niet de juiste indeling van een nieuwe adria kon krijgen, ben ik op de Beijerland uitgekomen.
Het eerste wat mij opviel, en vooral bij harde wind, dat de beijerland als een "Blok" achter de auto lag, wat een verschil met de Adria.
Dus in dat opzicht klopt het wel, dat de Adria wat "gevoeliger" achter de auto ligt.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Blondi

Re: Wel Adria of niet

Bericht door Blondi » vr 3 feb 2012 10:06

RE.gif
Het kan ook zijn de u met de adria reed op dat moment de wint anders stond, of ander..................
Volgens mij is dat met de laatste 10jaar caravans allemaal het zelfde.
De meeste hebben alko onderstel en daar staat en houte kist op dus

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Wel Adria of niet

Bericht door Wim Verso » vr 3 feb 2012 10:21

RE.gif

Nee hoor Blondi, het verschil was duidelijk merkbaar, en dat had niets te maken met "Hoe de wind stond", of uit welke richting.

Ja ook onze caravan toen, had een Alko onderstel, dus daar lag het niet aan.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Blondi

Re: Wel Adria of niet

Bericht door Blondi » vr 3 feb 2012 10:35

RE.gif
Het zou kunnen hoor.
Wat ik onder vonden heb is het dat ik 0.5bar meer in pomp de wegligging nog beter is,maar dan reed ik al 110km per uur hoor schrik.gif
ik ondervind ook dat als ik harder rijdt met de caravan minder last heb van aanzuig gedoe van de vrachtwagen en
niet te vergeten die sprinter bestelwagen die tegen 140 of 150 per uur u voorbij steken schrik.gif

Rijk

Re: Wel Adria of niet

Bericht door Rijk » vr 3 feb 2012 11:24

Vormgeving en lengte van de dissel bepalen in hoge mate de richtingstabiliteit. Met dissellengte bedoel ik: afstand tussen koppeling en as. Plaatsing van de as heeft ook invloed: hoe verder naar achter, hoe stabieler, maar het heeft wel gevolgen voor de kogeldruk.

In de jaren 80 stonden met name Adria en Eiffelland er om bekend dat ze een miserabele wegligging hadden. Aan de kwaliteit van die Adria's was niet zo veel aan te merken, ook al gezien de prijs. Zo af en toe zie je er nog wel eentje (met zo'n brede blauwe band, lengte vaak niet meer dan 3.50 M.) en die zien er best nog goed uit, al zijn ze gedateerd. Simpel en licht uitgevoerd, dus was het interieur wel wat kwetsbaar. En niet te vergeten, hoge opbouw en hoog op de wielen.

Wij rijden nu met een Tabbert rond, maar als er een goede dealer in de directe omgeving zou zitten en ik zou de indeling kunnen vinden die wij willen zou ik een Adria zeker mede overwegen als we tot vervanging over zouden gaan. Maar voorlopig is dat nog niet aan de orde, onze caravan is pas 9 jaar oud. :wink:

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Wel Adria of niet

Bericht door Wim Verso » vr 3 feb 2012 11:38

Moet wel gezegd worden, dat de huidige Adria's er wat interieur betreft, er prachtig uitzien, heb onlangs een paar Adria's bekeken op de caravana in Leeuwarden.

Maar voor ons geld ook, onze Beijerland word dit jaar 7 jaar oud, dus nog lang niet aan een nieuwe toe.

En wat de stabiliteit betreft, die zal in de afgelopen 7 jaren wel een stuk verbeterd zijn, daar ga ik dan vanuit.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: Wel Adria of niet

Bericht door BertJan » vr 3 feb 2012 19:23

Blondi schreef:anneke is goede caravan
Wij hebben 12jaar adria unica gehad nooit geen problemen zeer goede caravan
Nu Afbeeldingbijna 5jaar adria adora 512 up thumbup.gif

heb je een duitse uitvoering van de Adria Adora

Gebruikersavatar
Teddybeer
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 27 sep 2006 19:48
Locatie: Dopheide

Re: Wel Adria of niet

Bericht door Teddybeer » za 4 feb 2012 09:42

Wim Verso schreef:Moet wel gezegd worden, dat de huidige Adria's er wat interieur betreft, er prachtig uitzien, heb onlangs een paar Adria's bekeken op de caravana in Leeuwarden.
Op de caravana stonden geen Adria caravans :roll:
Goed goan,

Teddybeer (Hans)

Mitsubishi Outlander sport 2.0 invite plus met een Eriba Troll 554 GT , tot 09-2010
Vanaf 09-2010 een Camper Adria Coral S 670 SL supreme edition.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Wel Adria of niet

Bericht door Wim Verso » za 4 feb 2012 10:00

Je hebt gelijk Teddybeer, ik heb me vergist, het was vorige week Zaterdag bij de Open Dagen van Pauw in Heerhugowaard. :oops: :oops:
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Teddybeer
Berichten: 201
Lid geworden op: wo 27 sep 2006 19:48
Locatie: Dopheide

Re: Wel Adria of niet

Bericht door Teddybeer » za 4 feb 2012 10:19

Jij komt ook overal :lol:
Goed goan,

Teddybeer (Hans)

Mitsubishi Outlander sport 2.0 invite plus met een Eriba Troll 554 GT , tot 09-2010
Vanaf 09-2010 een Camper Adria Coral S 670 SL supreme edition.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Wel Adria of niet

Bericht door Wim Verso » za 4 feb 2012 10:29

Daar heb je wel gelijk in, maar Pauw, dat ligt voor de hand, ligt op 15 minuten autorijden van Schagen. :wink:
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Lexy

Re: Wel Adria of niet

Bericht door Lexy » zo 5 feb 2012 08:42

Wij hebben sinds 4 jaar een adria adiva 553.
We zijn hier heel tevreden over (met name de indeling)
Er zijn niet veel caravans die zo'n grote keuken heeft.
Wij kunnen gewoon 110 cruisen .
Je moet wel zorgen dat er genoeg kogeldruk op de wagen zit (ik gebruik 90 kg)
En zorg dat de watertank leeg is.
2 jaar geleden ging het bij ons bijna verkeerd (slingeren)
Het water heeft hier een negatieve invloed op.
Wij gaan altijd naar Kroatie op vakantie.
Moet wel zeggen dat wij er een transporter voor hebben staan (175 PK)
Dus in de bergen geen enkel probleem.
De caravan weegt wel wat (beladen 1800 kg)

Kortom , ik kan je een adria zeker aanbevelen (zeker een Adiva)

Succes

Henmar53
Berichten: 287
Lid geworden op: zo 6 jul 2008 11:12

Re: Wel Adria of niet

Bericht door Henmar53 » zo 5 feb 2012 16:21

hebben tot nu altijd met een Tabbert gekampeerd
Om dan de overstap naar een ADRIA te nemen lijkt me wel heel erg groot scratch.gif
ik zal eerst zelf maar eens goed rond gaan kijken, voor ik een ADRIA zal nemen,
m.n afwerking / degelijkheid is nog al verschillend,
O, ja helaas is ook de prijs nogal een verschil in prijs :wink:
Burstner Holiday club / Hobby 400SF / Hobby-460Ufe de Luxe getrokken met Nissan QQ 2.0dCi 150pk, nu een Evolution Equator 870

nonblond
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: Wel Adria of niet

Bericht door nonblond » ma 11 jun 2012 23:46

Hoe lovend of iedereen ook is over de Adria. Goede prijs/kwaliteitsverhouding. Een Adria is geen Tabbert. Daar zit niet zomaar een prijsverschil tussen. Het is ook niet zomaar dat je Tabbert wel en Adria niet tegen komt op de wintersport. Bedenk eerst eens wat je met de caravan wilt. Ga je alleen drie weken naar de zon, ga je veel trekken, wintersport, voor- en najaarsvakanties. Dan weet je daarna wel of je voor een Adria moet gaan.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Wel Adria of niet

Bericht door Ab » di 12 jun 2012 09:18

nonblond schreef:Het is ook niet zomaar dat je Tabbert wel en Adria niet tegen komt op de wintersport.
Ik kom altijd wel een Adria tegen op wintersport. Meestal staat ie naast me, die is namelijk van een neef van mij.
De Adria is precies zo groot als mijn Fendt. Beide caravans gewoon lekker warm, bij nachttemperaturen van min 15.
Het gasverbruik wordt bijgehouden op de camping.
Het was ook bijna hetzelfde.
Wintergebruik van een Adria is dus helemaal niks mis mee. thumbup.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

nonblond
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: Wel Adria of niet

Bericht door nonblond » wo 13 jun 2012 23:17

Het was niet mijn bedoeling om een discussie, binnen een discussie te starten. Kennelijk kom ik niet op de goede wintersportcampings. Dan is de wintersport bij deze als argument vervallen. Blijft natuurlijk wel overeind dat het gebruik dat gemaakt wordt van de caravan bepaald welke caravan het best kan worden aangeschaft.

Plaats reactie

Terug naar “Adria”