Voorpret

Nog geen vaste bestemming gevonden of je zoekt een camping voor een groep of specifiek doel.
Plaats reactie
Ann
Berichten: 37
Lid geworden op: di 11 sep 2012 17:55

Voorpret

Bericht door Ann » di 3 sep 2013 02:36

Ok, nu de zomer op zijn laatste benen loopt begin ik maar met dromen over de volgende vakantie. Maar dit jaar wordt het moelijker.
Tot nu reden we gewoon elk jaar naar het zuiden van Frankrijk (Provence of Landes). Volgend jaar willen we echter een keertje wat dichter bij huis blijven. We willen immers op 1 dag rijden ter plekke kunnen zijn. Max 750km van Antwerpen lijkt ons te doen met de caravan. In voor en najaar camperen we meestal aan de Moezel of in de Eifel, dus die streek kennen we al.
Nu heb ik echt geen idee welke streek ik wil gaan verkennen. 1 ding weet ik zeker, niet aan de kust. Wij zijn niet zo een zee-mensen en hadden de voorbije jaren in de Landes het gevoel dat we op Ibiza zaten. dat is dus niet de bedoeling. :(

Onze kinderen van 8 en 10 reizen mee.

Wat willen we van de camping: aflower.gif
- kleine camping (max 150 plaatsten)
- ruime plaatsten (caravan is toch al gauw 7 meter)
- Klein zwembad (glijbanen hoeven niet)
- Overdag mag er leven zijn, maar van 23u hebben we graag onze rust
- Liever niet te veel animatie
- Leuke speeltuin (hoewel de kinderen stilaan groter worden natuurlijk)
- proper sanitair dat goed onderhuoden wordt.

Wat willen we van de omgeving:
- sfeervol, lokale marktjes, kleine dorpjes en zo zijn fijn;
- dingen te zien/te doen, die ook de kinderen kunnen boeien zonder uren in de auto te moeten zitten
- En als dit allemaal kan met een kleien mooiweer-garantie zou het nog beter zijn. :oops: maar ik weet dat niemand dat kan garanderen

Zelf dacht ik al aan de straak van de Loire, Grenoble of Bayeren (het moet dus niet per sé in Frankrijk zijn

Benieuwd of ik na wat reacties al wat wijzer wordt scratch.gif

Zandkasteel

Re: Voorpret

Bericht door Zandkasteel » di 3 sep 2013 10:25

Camping Les peupliers in Couhe (onder Poittiers). Absoluut schoon, groen, goed bewaakt, kindvriendelijk en kleinschalig met toch een prachtig zwembad.
Kijk ook eens op de site van http://www.sites-et-paysages.nl/ Dit zijn campings die aan je vraag voldoen. Geen heisa tot laat in de nacht. We hebben daar mensen ontmoet die net de spaanse kust waren ontvlucht vanwege de herrie tot 2.30 's nachts.
In Duitsland hebben we vorig jaar op camping Lugs in Lande gestaan, net boven Basel in de rijnvallei tussen het zwarte woud en de Vogezen.
Beide zeer goed aan te rijden. Je krijgt daar een gratis treinkaart voor Zwarte Woud en plaatsen zoals Basel en Freiburg. In de buurt ook een mooi klimpark (echt aanrader), maar dagje trein naar Titisee is ook erg leuk, heel mooi landschap onderweg. De steek staat bekend als het Toscane van Duitland en wij hadden overdag temp tot 42gr voor de tent (wel erg warm), zodra je omhoog het zwarte woud in reed, daalde de temp zo met 12 graden.

Rockfire
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 17:15
Locatie: Harelbeke (Belgie)

Re: Voorpret

Bericht door Rockfire » di 3 sep 2013 14:13

Hallo,


Binnen die straal, 750 km, heb je nog een heleboel mogelijkheden.

- Vogezen
- Zwarte woud
- Saarland
- Normandie (je hebt daar ook andere zaken dan de kust)
- GH Luxemburg (Omgeving Beaufort, Berdorf, Mullerthal, ... ) super mooi om te wandelen
- Nederland (De veluwe is mooi om te wandelen en te fietsen), de rest van NL ook eigenlijk


Ik denk dat je best eerst eens een bestemming (regio) kiest, en dan campingtips vraagt.


Groeten
Burstner 435 TS (BJ 2000) met Volkswagen Passat 1.6 Bluemotion

Ann
Berichten: 37
Lid geworden op: di 11 sep 2012 17:55

Re: Voorpret

Bericht door Ann » di 3 sep 2013 23:05

Rockfire, ik begrijp best dat ik best eerst een regio kies voor ik een camping zoek, maar daar zit nu eigenlijk het probleem hé. Ik stelde mijn vraag dan ook voral om tips te krijgen ivm leuke regio's. Beide antwoorden helpen me al een stuk op weg. thumbup.gif Andere tips blijven natuurlijk welkom

Plaats reactie

Terug naar “Bestemming nog onbekend”