SVR, wat vragen

Nog geen vaste bestemming gevonden of je zoekt een camping voor een groep of specifiek doel.
Gebruikersavatar
2lions
Berichten: 354
Lid geworden op: di 2 aug 2011 15:40

Re: SVR, wat vragen

Bericht door 2lions » di 18 jun 2013 08:29

Vorig jaar zijn we naar Yport geweest en hebben onze Jub-kip bij camping La Pature gezet. Een eenvoudige camping op een prachtige plek: je kijkt uit over de kliffen en de zee. Als je Yport uit rijdt richting Étretat is de camping links. Rechts is een grote camping waar je niet wilt staan. La Pature is klein, rustig en authentiek (en heel goedkoop). We wilden er 2 nachten doorbrengen zijn er 4 gebleven! http://www.lapature.fr
Jaren geleden op camping Les Trois Sources in de Dordogne geweest in een chalet via de ANWB. Was een mooie camping op een prachtige plek, met een soort (nederlandse) hippie-eigenaren. Ondertussen andere eigenaren. http://www.les-trois-sources.com
Ook jaren geleden, nog met de tent: Criel sur Mere, Municipal. Heb geen site. Was een goede camping dicht bij de zee en het stadje.
Carentan: ook een mooie camping: Le Haut Dick. Leuk stadje in een mooie omgeving. Als je geïnteresseerd bent in D-day dan zit je zo'n beetje in het centrum; van hieruit kun je allerlei bezienswaardigheden makkelijk bereiken. Ook "fietsbare" omgeving. Als je de grote wegen en de "bevrijdingshectiek" laat liggen zijn er prachtige pittoreske stadjes in een geweldige natuur. http://www.camping-lehautdick.com.
Geen SVR-campings (La Pature geloof ik wel) maar wel mooi.
Maar, Leentje, Frankrijk is groot; waar willen jullie specifiek heen?
Ducato buscamper.
http://buscamper2lions.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Leentje » di 18 jun 2013 10:01

La Pature ziet er erg mooi/leuk uit!
Bedankt voor je uitgebreide omschrijvingen!
Ons doel is al jaren Frankrijk. De laatste drie jaar wilden we starten in de Vogezen, maar vanwege het weer zijn we steeds doorgereden. Reserveren doen we niet, zo houden we de vrijheid aan onszelf.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Leentje » di 18 jun 2013 10:03

Zijn de meeste svr-campings van nl eigenaars in Frankrijk?
Dan haak ik , jammer voor jullie, bij voorbaat vaak af. In Frankrijk liefst Franse campings......
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
2lions
Berichten: 354
Lid geworden op: di 2 aug 2011 15:40

Re: SVR, wat vragen

Bericht door 2lions » di 18 jun 2013 20:41

De eigenaar van La Pature is op en top een traditionele Fransman inclusief alpinopet en tres tranquile. Er komt elke ochtend en Franse bakker al toeterend de camping op, waarna de slaapdronken campinggasten keurig in de rij staan voor hun verse bagette of croissants. De douche/toiletruimte is niet nieuw maar wordt goed schoongemaakt.
Les trois Sources was van Nederlanders, maar ik weet niet wie de huidige eigenaren zijn. Le haut Dick is Frans.
Hoe het met de overige SRV camping-eigenaren is weet ik niet, maakt ons ook niet uit, als ze maar vriendelijk zijn!
Ducato buscamper.
http://buscamper2lions.blogspot.nl/

Wim Verso
Berichten: 6524
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Wim Verso » di 18 jun 2013 23:09

Ik stop met zoeken, want als je nou gaat vallen over wie de eigenaars zijn,Nederlanders of Fransen, dan ben ik er wel klaar mee.

Het gaat dacht ik over kleinschalige mooie nette en rustige campings van de SVR voor een schappelijke prijs, dan maakt het toch niet uit wie de eigenaars zijn?
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Leentje » di 18 jun 2013 23:51

Sorry Wim, het maakt ons wel uit. Als ik alleen Nederlanders wil en een Nederlandse eigenaar, dan zoek ik dat op.Ik vind dit draadje dus erg waardevol, voor mij!, omdat blijkt dat veel svr-campings blijkbaar Nl eigenaars hebben. Kan fijn zijn, hebben we ooit ervaren, maar ons (!) vakantiegevoel is groter met een Franse camping met Frans beheer.
Jaren geleden vond ik het prettig, een Nederlands welkom, inmiddels zoek ik het bewust minder op. Niet om die mensen zelf, wel om het "complete"vakantiegevoel. En dat is lastig in een draadje te vatten. Nogmaals sorry Wim als ik je daarmee op een fout spoor heb gezet. Ik leer al lezende.....
La Pature klinkt werkelijk helemaal fijn, die gaat op het lijstje.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Micky » wo 19 jun 2013 00:24

RE.gif thumbup.gif

ik snap precies wat je bedoelt thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

nonblond
Berichten: 1295
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: SVR, wat vragen

Bericht door nonblond » wo 19 jun 2013 00:28

Leentje, je bent niet de enige die op een buitenlandse camping het gevoel wil hebben in het buitenland te zijn. Ook ik zoek het niet op om op campings met vooral nederlanders te gaan staan. Vind het erg leuk als er meerdere nationaliteiten staan. Maar wel graag kleinschalige campings, zoals SVR en Vekabo of een niet al te grote zelfstandige camping.

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1966
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: SVR, wat vragen

Bericht door moyzo » wo 19 jun 2013 10:20

Wij zijn al jaren lid van de SVR.. voor dat tientje doe je toch niet moeilijk zeg... en geloof me de campings zijn top en zeer goedkoop. Je koopt toch ook een acsi campingcard boekje om er gebruik van te kunnen maken?
Ik weet van diverse eigenaren dat je ook via hen lid kunt worden bij een eerste bezoek, dan doneer je op dat moment.
Wat ik ook begreep van de camping die wij jaarlijks bezoeken is dat het steeds drukker wordt juist vanwege de bezuinigingen. Gelukkig hebben ze een max. aantal plaatsen en blijft op die manier een rustige camping gewaarborgd met schoon sanitair.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Nordicman
Berichten: 867
Lid geworden op: vr 25 mar 2005 12:10
Locatie: Dichtbij Dordt

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Nordicman » wo 19 jun 2013 11:04

Voor veel mensen die NL campings of eigenaren zoeken, heeft dat ook met andere zaken te maken:
Denk maar aan mensen die qua gezondheid, graag bij problemen even de hulp in willen roepen van iemand die bekend is in die omgeving, nou veel kleine buitenlandse camping eigenaren en personeel beheersen vaak alleen de eigen taal.
Ook is juist die taal voor menigeen de reden om toch wat NL aanspraak te hebben.
Zelf heb ik zoiets van we zien wel waar we stranden, maar niet iedereen steekt zo in elkaar.
A I camp.gif
Renault Clio Zonder caravan
Meten is Weten, Gissen is Missen.

Wim Verso
Berichten: 6524
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Wim Verso » wo 19 jun 2013 11:55

RE.gif

Precies Nordicman, zo zie ik dat ook.

Nou heb ik het geluk, dat mijn vrouw talen spreekt, maar voor mijzelf ligt dat anders, ik kan mij wel een beetje verstaanbaar maken, maar daar is dan alles wel mee gezegd.
Neem nou Hongarije, een paar jaar geleden stond ik op een SVR camping in Miklosi, de Nederlandse eigenaaresse, spreekt vloeiend Hongaars, nou, die taal spreekt mijn vrouw ook niet hoor en ben je in zo'n land al snel gehandicapt, met een beetje duits en engels kan je je dan wel redden hoor, maar dat Hongaars daar kan je helemaal niets mee.
Ik kreeg wat pech met de auto, de Nederlandse eigenaresse heeft het allemaal geregeld en wel op Zondag.

Ik maak graag altijd een praatje en zouden het dan alleen Hongaren zijn, dan ben je natuurlijk snel uitgepraat, maar dat heb ik ook zo in Frankrijk of Duitsland.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: SVR, wat vragen

Bericht door PMT » wo 19 jun 2013 12:50

@Leentje
Ik weet niet of je deze link al bezocht hebt. Zo ben ik voor mijn dochter op deze camping Les Arches gekomen in de Ardèche.
Ook deze camping heeft een mixt echtpaar als eigenaar, en met mixt bedoel ik zij Nederlandse en hij Fransman. In de loop der jaren enkele SVR campings in Frankrijk bezocht soms zonder er erg in te hebben. De meeste hebben wel Nederlandse eigenaren, maar vaak is het zoals hier een van oudsher familie bezit en steeds iets verder uitgebreid. De afgelopen week is dat voor een paar kampeerders handig geweest met vertalingen. (2 mensen moesten naar het ziekenhuis en 3 mensen hadden een gebroken voorruit van hun auto) Het personeel is hoofdzakelijk Frans, maar door advertenties in het SVR blad zijn er ook 2 echtparen (pensionada's) die hier voor een half jaartje op vrijwillige basis de handen uit de mouwen steken, tegen verblijf en een hele geringe vergoeding

Ook wij zijn al jaren donateur van de SVR maar ik blijf het raar vinden dat anderen geen toegang hebben tot de campings en dat heeft niets te maken met voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Ben je wel donateur dan heb je korting met kamperen, zo niet dan betaal je wat extra's en dat zou een vrije toegang op een site niet mogen blokkeren.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
2lions
Berichten: 354
Lid geworden op: di 2 aug 2011 15:40

Re: SVR, wat vragen

Bericht door 2lions » wo 19 jun 2013 17:03

Oeps Leentje ik bedenk me opeens dat camping La Pature met douchemuntjes werkt, gelukkig Franse muntjes dat dan weer wel.

Henk.
Ducato buscamper.
http://buscamper2lions.blogspot.nl/

Wim Verso
Berichten: 6524
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Wim Verso » wo 19 jun 2013 17:16

Leentje, ik heb toch nog naar een paar franstastalige Svr campings gekeken in Bretagne en Normandie, maar die zijn opgeheven, tja het was in 2002 dat we daar waren.

Ik heb nog één Camping A La Ferme kunnen vinden, na enig gezoek, ook in Normadie, maar heb daar geen adres van, maar als je dat invult bij Google, dan kom je er wel uit, ik heb ook gezien dat hij bij de kleine campings van de Anwb is te vinden,

In het plaatsje Rabodanges................Ste-Croix-Sur-Orne

Camping A La Ferme Lagrange, spreken alleen Frans.

Ondanks dat ik de taal niet ken, hebben wij daar heel erg genoten.

De boer maakt zelf de Calvado's en ook de heerlijke Appelcider.

Eens in de week organiseerd hij bij mooi weer een Diner avond voor alle campinggasten, met de daarbij behorende drank en appelcider, je zit dan met alle nationaliteiten bij elkaar, en is erg gezellig, mocht er iemand een instrument bespelen, dan ben je daarmee ook welkom.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Leentje » wo 19 jun 2013 21:44

moyzo schreef:Wij zijn al jaren lid van de SVR.. voor dat tientje doe je toch niet moeilijk zeg... en geloof me de campings zijn top en zeer goedkoop. Je koopt toch ook een acsi campingcard boekje om er gebruik van te kunnen maken?
Ik weet van diverse eigenaren dat je ook via hen lid kunt worden bij een eerste bezoek, dan doneer je op dat moment.
Wat ik ook begreep van de camping die wij jaarlijks bezoeken is dat het steeds drukker wordt juist vanwege de bezuinigingen. Gelukkig hebben ze een max. aantal plaatsen en blijft op die manier een rustige camping gewaarborgd met schoon sanitair.
Fijn dat velen ook het "gevoel"begrijpen. Dat is lastig in woorden te pakken.
Neen, wij kopen geen acsi-boekje, geen campingcheques oid.Slechts de (gratis) best-deal kaart, je ontvangt er een leuk tijdschriftje bij. Tot nog toe bezoeken wij voornamelijk municipalcampings.Op camping-frankrijk zoek ik dagelijks naar leuke adressen en in TT gaan alle campings van Archies (poi) Meestal zijn de municipals goed verzorgde campings (schoon sanitair, kan oud zijn)en gunstig gelegen voor een prima prijs (omstreeks 15 euro all-in).
Nogmaals, het tientje is het probleem niet, ik wil wel zien waar ik dan toegang tot heb. Gelukkig lees ik dat je ook ter plekke lid kunt worden.
Wim dit is een leuke tip van genoemde camping. Eigen gebrouwen goedjes, daar houden wij wel van. In Frankrijk klets ik gelukkig vrij makkelijk met de Fransen mee, mijn talloze fouten hoor ik zelf toch niet. Kan me jouw gevoel wel indenken hoor. Zeker als je graag een praatje maakt!
Trijnie, :lol:
Nog ruim 2 weken, dan gaan we op de bonne fooi.
Allemaal hartelijk dank voor jullie input en gezelligheid!
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Leentje » wo 26 jun 2013 16:49

Tot slot: alle svr campings in Frankrijk heb ik nagelopen. Toch nog drie campings gevonden voor op mijn lijstje.
Wij reizen op de bonnefooi, daarom schrijf ik ze er weer bij (digitaal)
La pature ziet er mooi uit, de prijs per nacht is pittig in verhouding tot de camping. 18 euro en dan nog betalen voor de douches.
Het lijstje van PMT kende ik, die site kijk ik dagelijks even op rond. (net als hier ;-)
De camping die Wim noemde, laat geen site meer zien, alleen wat oudere meningen.
Allemaal nogmaals dank voor jullie input!
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Wim Verso
Berichten: 6524
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Wim Verso » wo 26 jun 2013 22:59

RE.gif

Leentje, ik heb nogmaals gezocht naar die camping A la Ferme.

Als je in de zoekfunctie dit adres intikt, kom je er waarschijnlijk uit.

Camping Lagrange Ste-Croix-Sur-Orne, dan krijg je de site.

Dan heb ik nog een E-mail adres gevonden en dat is

genevieve.lagrange@wanadoo.fr

Ik hoop dat het nu wel lukt.

De site is overigens wel in het Frans.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

peter stupers
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 14 feb 2011 21:18

Re: SVR, wat vragen

Bericht door peter stupers » wo 26 jun 2013 23:57

Wij zijn al jaaaaaaaaaaaren lid van de SVR en hebben veel van hun campings gebruik gemaakt tot onze tevredenheid en ja we zijn óók wel eens omgedraaid
omdat de camping niet om aan te zien was vanwege de enorme rotzooi. Dat zul je bij Vekabo campings niet gauw tegen komen omdat die gecontroleerd worden
op velerlei zaken. Svr-campings niet.
Tegenwoordig zijn de meeste Svr-campings wel up to date wat ruimte en sanitair betreft en ja er zijn er nog best wel veel die géén website hebben en dat
vinden wij ook wel een nadeel, maar goed de meeste zijn daar hun best voor aan het doen.
Je hebt er ook genoeg Svr-campings die nog geen eens vragen of je wel lid van de vereniging bent.
Over het algemeen zijn de Vekabo's war duurder dan de Svr-ers en ook nog eens afhankelijk van de plaats,
aan zee zijn ze meestal enkele euro's duurder dan in het binnenland. Soms kom ik in het binnenland wel eens absurde prijzen tegen van € 23 per nacht voor de boeren camping en dat vinden wij dan weer niet echt stroken met Svr of Vekabo-boerencampings. Die laten we dan ook maar links liggen.
Gr. Peter.
Groeten uit Tilburg. Peter.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Leentje » do 27 jun 2013 00:03

http://www.bienvenue-a-la-ferme.com/nor ... plan_acces
Dank je wel Wim.
De foto's zien er werkelijk prachtig uit!
Omdat ik op de sites nergens een datum kon vinden die vrij recent is, heb ik een mailtje naar de camping gestuurd. Mocht er reactie komen, dan zal ik die hier melden.
Frans spreken is gelukkig geen probleem en schriftelijk excuus maken voor eventuele taalfouten ook niet. De rest nemen ze dan hopelijk voor lief ;-))
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Wim Verso
Berichten: 6524
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Wim Verso » do 27 jun 2013 00:16

RE.gif

Nou Leentje, dan heb ik toch niet voor niets gezocht, ik hoop dat je bericht krijgt, want het is een leuke rustige boerencamping, in het mooie Normandische "Klein Zwitserland"
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
2lions
Berichten: 354
Lid geworden op: di 2 aug 2011 15:40

Re: SVR, wat vragen

Bericht door 2lions » do 27 jun 2013 00:26

Leentje,
La Pature in Yport was beslist geen 18 euro! Het is nu te laat, maar morgen ga ik de rekening van vorig jaar bekijken en zal berichten hoeveel we toen hebben betaald. Douche moest je wel betalen.
Trijny
Ducato buscamper.
http://buscamper2lions.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Leentje » do 27 jun 2013 00:59

Wim Verso schreef:RE.gif
Nou Leentje, dan heb ik toch niet voor niets gezocht, ik hoop dat je bericht krijgt, want het is een leuke rustige boerencamping, in het mooie Normandische "Klein Zwitserland"
Heb gevonden dat de site van 2012 is, dus de camping zal er vast nog zijn. Ziet er mooi uit, al is het douchen 1,50 per keer. De rest van de prijzen zijn zeer schappelijk. Dus voor de echte viezerik biedt deze camping kans op een voordelig verblijf ;-))
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Leentje » do 27 jun 2013 01:12

2lions schreef:Leentje,
La Pature in Yport was beslist geen 18 euro! Het is nu te laat, maar morgen ga ik de rekening van vorig jaar bekijken en zal berichten hoeveel we toen hebben betaald. Douche moest je wel betalen.
Trijny
Ha Trijnie. Ik kom op 17.80, ex toeristentax: plaats, 2 ps, electra, hond, 2ps douchen. De hond is 1 euro en ik douche toch wel graag alle dagen even.
Op de foto's lijkt het of je uitziet op zee, op grond van de satellietfoto lijkt me dit weer niet. Jij weet vast of je de zee ziet?
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Wim Verso
Berichten: 6524
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Wim Verso » do 27 jun 2013 10:16

Tsja Leentje, de camping is niet aangesloten bij de SVR, daarom is het douchen wat duurder. knipoog.gif

Gekheid natuurlijk, maar je moet de prijzen wel eens door elkaar gooien, dat doen wij meestal ook, als je op een vakantie drie of meer campings bezoekt, is de een wat duurder dan de ander, maar als je op kleinschalige campings kampeert, dan valt de prijs op het eind van de vakantie meestal wel mee.

En als de natuur heel mooi is en er is ook nog veel cultuur, dan hebben wij daar wel wat meer geld voor over thumbup.gif , maar we zoeken toch altijd naar de voordeligste camping, al pakt dat dan soms wat anders uit.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: SVR, wat vragen

Bericht door Leentje » do 27 jun 2013 11:08

Bonjour,
Oui, mon terrain de camping à la ferme est ouvert en Juillet et Août, jusqu'au 15 septembre.
Vous serez les Bienvenus.
A bientôt
Geneviève Lagrange

Klopt Wim, meestal komen we all-in rond de 16 euro uit, een enkel keer fors lager, soms net wat hoger. Ligt ook een beetje aan de streek waar je verblijft.
Hierboven het antwoord van de camping.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Plaats reactie

Terug naar “Bestemming nog onbekend”