Vrij kamperen

Vrij kamperen

Berichtdoor Vliedje » di 17 feb 2009 20:14

:) :) Vrij kamperen, zonder campingbaas, buren, drukte of wat danook. Wie droomt er niet van. Daarom bijgaand de regeltjes in de diverse landen:

Vrij kamperen is in Europa doorgaans alleen toegestaan op privéterrein na toestemming van de eigenaar. Elders is het meestal
verboden. Uitzonderingen zijn de volgende landen (gegevens afkomstig van ANWB):
België: toestemming voor wildkamperen hangt af van plaatselijke verordeningen;
Italië: toestemming is nodig van de plaatselijke politie;
Turkije, IJsland, Liechtenstein: op privégrond alleen met toestemming eigenaar, elders toegestaan;
Spanje: op privéterrein alleen met toestemming eigenaar, elders alleen in gebieden aangewezen door de natuurbeheersorganisatie Icona (onderdeel van het Spaanse ministerie van LNV, www.mapya.es);
Noorwegen: toegestaan waar geen hekken staan;
Zweden: toegestaan, behalve in landbouwgebieden;
Estland, Letland, Litouwen, Wit-Rusland: toegestaan op het platteland, met uitzondering van nationale parken;
Met vriendelijke groet,

Peter

Renault Laguna cdi GT + Sprite Europa 460

Tijdens de vakanties regent het zonnestralen
Vliedje

Berichtdoor Air-Mike » di 17 feb 2009 21:19

Ja en wie heeft hier nu ervaring mee? Vraag me eigenlijk af als ik nu een dagje naar de kust wil kan ik dan gewoon ook op zo en mobilhome parking gaan staan. :o
1955 vw ovaal
1966 vw spijlbus + ''78 esterel
2009 hyundai tucson 2.0tdci +"06 adria adiva
Air-Mike

Vrij kamperen

Berichtdoor Swagmanneke » di 17 feb 2009 22:55

@ air mike

in Belgie mag je met je caravan niet op moterhomeplaatsen staan. het wordt soms gedaan maar ja, het mag niet.
You never never know, if you never never go.
op verzoek verwijderd :-(
fotos over Australie
Mazda 6II sport@wagon 2.0l D140pk 380nm Eriba Nova SL 545
Swagmanneke

Re: Vrij kamperen

Berichtdoor Frederik » vr 20 feb 2009 14:02

[quote="Vliedje"]:) :) Vrij kamperen, zonder campingbaas, buren, drukte of wat danook. Wie droomt er niet van.

Ja, oké, maarreuh.........waar steek je de stekker dan :roll: :roll: :roll:
Enneuh......is dat altijd wel veilig :oops: :oops: :oops:
Fred
Ik woon in Almelo dus kan ik alle kanten op met onze Golf VI 1.4tsi en CHATEAU chiara 350AK
Frederik

Berichtdoor JohnDoe » vr 20 feb 2009 14:38

Vrij kamperen is in 90% stroomloos, dus zelfsupporting of vroeg naar bed...

Veilig....Tja is het nog veilig in je eigen huis :roll: :roll: :roll: :roll: als ik soms de kranten eens lees....eigenlijk wil ik daar niet aan denken. (ook al is dat niet geheel realistisch)
JohnDoe

vrij kamperen

Berichtdoor Frederik » za 21 feb 2009 16:36

Dromen van vrij kamperen mag natuurlijk altijd maar, ik zou zeggen: droom er gelijk even van dat je er zelf al- of niet geschonden van af komt, het geboefte je vrouw verkracht en er met je vakantiegeld en je auto vandoor gaat, dan lijkt mij de keuze snel gemaakt, hoef je alleen maar de factor "geluk in je relatie" mee te wegen :razz:
Fred
Ik woon in Almelo dus kan ik alle kanten op met onze Golf VI 1.4tsi en CHATEAU chiara 350AK
Frederik

Re: vrij kamperen

Berichtdoor Air-Mike » za 21 feb 2009 16:47

Mischien toch een beetje te veel naar de films gekeken denk ik zene, zulke dingen kunnen evengoed op een camping of bij je thuis hé.
1955 vw ovaal
Air-Mike

Berichtdoor JohnDoe » za 21 feb 2009 17:00

Frederik schreef:Dromen van vrij kamperen mag natuurlijk altijd maar, ik zou zeggen: droom er gelijk even van dat je er zelf al- of niet geschonden van af komt, het geboefte je vrouw verkracht en er met je vakantiegeld en je auto vandoor gaat, dan lijkt mij de keuze snel gemaakt, hoef je alleen maar de factor "geluk in je relatie" mee te wegen :razz:
Fred

Je ziet het wel heel erg somber in Fred, durf je nog wel een voet buiten de deur te zetten, en als er savonds iemand aanbelt de deur open te doen
JohnDoe

Berichtdoor Vliedje » za 21 feb 2009 18:06

:) :) Hoe groot is de kans, dat je op weg naar je werk of huis bij een aanrijding betrokken raakt? Is dat dan een reden om maar niet naar je werk te gaan?
Ik bedoel maar.
Met vriendelijke groet,

Peter

Vliedje

Berichtdoor Frederik » za 21 feb 2009 22:39

Mischien toch een beetje te veel naar de films gekeken denk ik zene, zulke dingen kunnen evengoed op een camping of bij je thuis hé.

Op een camping heb ik mensen om mij heen die me kunnen helpen, net zo als ik mijn buren op de camping of thuis te hulp zou schieten.
Dat heb je dus in the middle of nowhere niet.
Maar, als ge uw leven beu zijt...zou IK 't nog niet doen :lol:
Frederik

Berichtdoor Frederik » za 21 feb 2009 22:43

Je ziet het wel heel erg somber in Fred, durf je nog wel een voet buiten de deur te zetten, en als er savonds iemand aanbelt de deur open te doen

Ik ben voor de duvel nog niet bang, kijk maar naar mijn profile.
Maar, liever blo Jan dan do Jan toppie.gif
Frederik

Berichtdoor Frederik » za 21 feb 2009 22:51

Vliedje schreef::) :) Hoe groot is de kans, dat je op weg naar je werk of huis bij een aanrijding betrokken raakt? Is dat dan een reden om maar niet naar je werk te gaan?
Ik bedoel maar.

Ja, die kans is er
En nee, dat is geen reden om thuis te blijven
We leven met elkaar in een beschaafde maatschappij waar in ieder zijn/haar eigen verantwoordelijkheden heeft.
Ik ga met de auto en met de trein en er is mij nog nooit iets overkomen.
Ik heb uit hoofde van mijn beroep (zie mijn profile) te maken met mensen die op riskante plekken lagen te slapen en overvallen zijn. Dan wordt je wakker en kijkt in de loop van een schietwapen, in de punt van een steekwapen of wordt verrot geslagen met een knuppel (overvallers nemen zéker geen risico's)
Geloof me dan slaap je jáááren niet meer lekker
:oops: :oops: :oops: :oops:
Frederik

Berichtdoor JohnDoe » za 21 feb 2009 23:02

Ik blijf erbij fred, een vriend van me heeft een snackbar, is enkele weken geleden savonds om 20:00 overvallen, aan een drukke doorgaande straat. dus ik vind het allemaal maar betrekkelijk, daarom dat ik je vraag of je savonds de deur nog durft open te doen, en wat dat met je profile te maken heeft, of je bang bent of niet, blijft voor mij een vraag..

kijk maar in mijn profile :wink: toppie.gif :D
JohnDoe

Berichtdoor Frederik » za 21 feb 2009 23:36

te doen, en wat dat met je profile te maken heeft, of je bang bent of niet, blijft voor mij een vraag..

kijk maar in mijn profile :wink: toppie.gif :D

Signmaker, dit wordt een leuke discussie.

Jij als ervaren gorillatemmer moet toch weten dat je in onverwachte gebeurtenissen altijd een PLAN B nodig hebt

Als je in de middle of nowhere bivakkeert en in je slaap vakkundig overvallen wordt heb je geen plan B, je bent blij dat je 't er levend van af brengt dan 8) 8) 8)
Fred
Frederik

Berichtdoor JohnDoe » zo 22 feb 2009 01:02

Helaas Fred dit gaat geen leuke en ook geen onleuke discussie worden.

zoals ik al eerder heb geschreven weiger ik mezelf erbij neer te leggen dat onze wereld rot aan het worden is.
ook al is dat onrealistisch, als er zo direct iemand bij me aanbelt doe ik de deur gewoon open, ook al is er 50% kans dat ik word overvallen, dat is het enige wat ik je probeer duidelijk te maken, ook al weet ik dat wat jij zegt, dat daar ook zeer zeker een kern van waarheid in zit.
Maar als we nu met z'n alle angstvallig alleen maar de zekerheid opzoeken en er dus aan toe geven, Tja dan hebben die P**** criminelen d'r zin, maar zullen ze wel weer andere methode's opzoeken..

PS. ik ben natuurlijk niet echt een gorilla temmer, meer een apen temmer :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:
JohnDoe

vrij kamperen

Berichtdoor Frederik » zo 22 feb 2009 13:15

Maar als we nu met z'n alle angstvallig alleen maar de zekerheid opzoeken en er dus aan toe geven, Tja dan hebben die P**** criminelen d'r zin, maar zullen ze wel weer andere methode's opzoeken..

PS. ik ben natuurlijk niet echt een gorilla temmer, meer een apen temmer :lol: :lol: :lol: :lol: :wink:

Signmaker
Het doel van die P*** criminelen is om jóuw euro's in hún zak te krijgen, je vrouw te verkrachten omdat ze zelf de *** niet hebben anders aan hun gerief te komen. Wat dat met jouw wijze van leven doet of met het aanzien van onze samenleving interesseert ze geen *****en daar hebben jij en ik geen enkele invloed op.
Lieve naieve signmaker, zonder agressie zouden we niet bestaan, kijk maar hoe 't toegaat bij je apen :shock:
Ik weet wat angst is en heb ervaren dat ik tot in m'n diepste grond bang ben om gecastreerd te worden of om afhankelijk te zijn. En natúúrlijk zal ik waar en wanneer er ook op mijn deur wordt geklopt deze met een grote zwaai openen, dat heet beschaving :wink:maar denk altijd aan een PLAN B .
Ik denk dat het wijs is om ons met alle toegestane middelen te hoeden voor agressief gedrag van onze medemensen. Dat lukt niet altijd als je gaat vrij kamperen

p.s. Ik ben niet alleen sociotherapeut maar ook intaker in mijn tak van sport biggrin biggrin biggrin biggrin
Frederik

Berichtdoor Air-Mike » zo 22 feb 2009 17:51

Voor mij is en blijft de carvan toch gewoon mijn vrijheid hé, als ik morgen wil vertrekken doe ik dat en als ik bij elke stopplaats 10keer om mij heen moet kijken........ Dan blijf ik liever thuis en hou de deur op slot en mijn 10 veiligheidsloten ook.
1955 vw ovaal
Air-Mike

Berichtdoor Wilkman » zo 22 feb 2009 19:12

Frederik schreef:Op een camping heb ik mensen om mij heen die me kunnen helpen

en net die buur op de camping kan een dief zijn die je spullen ontvreemd wanneer jij samen gezellig met je vrouwtje op het strand ligt te genieten. :lol:

Zelf thuis éénmaal een poging tot inbraak meegemaakt en je bent daardoor wat meer ad rem,maar dergelijke gebeurtenissen mogen zeker niet je leven en manier van denken gaan beïnvloeden.Gebeurt dit wel heb ik maar één goede raad,zoek hulp. exclaim.gif

Nu on topic,wat betreft het vrij kamperen,is prachtig maar wij zijn zo'n luxebeesten geworden dat maar weinigen hier echt plezier aan zouden beleven.Daar komt nog bij dat wij op aarde de grootste bevuilers zijn.Neem van mij aan zelfs op camping zie ik meer dan de helft van de kampeerders vertrekken en steeds nalaten hun plek op te ruimen voor de volgende.Dit zegt genoeg
Wilkman

Berichtdoor Gerhard N » zo 22 feb 2009 19:17

Gelukkig, zie ik dat maar zelden, op die campings, waar ik kom. Mocht het eens gebeuren, ruim ik het zelf even op.

Echter wildkamperen, dat wil mijn vrouw niet, die heeft graag mensen om haar heen :D
Toyota rav4 2.0 (2008) + Hobby excellent 495UL (2003)

je kan niet altijd geluk hebben, als je ook maar geen pech hebt.
Gerhard N

Berichtdoor Vliedje » zo 22 feb 2009 20:57

:) :) Jongens, ik haak af. Het feit, dat iemand, omdat hij er beroepshalve nou eenmaal mee wordt geconfronteerd, er een nogal negatieve mening op nahoudt, staat ver van de dagelijkse werkelijkheid en die is, dat er gaan jaarlijks miljoenen mensen kamperen, daarvan een groot aantal die kiezen voor vrij kamperen in landen waar het doorgaans gewoon veilig is. Als je je daarvan laat weerhouden omdat het in één op de weet ik veel hoeveel gevallen fout kan aflopen, kan je net zo goed 24 uur per dag in le bed blijven. Ik weiger dus ook me neer te leggen bij de mening van sommigen, dat de wereld steeds onveiliger wordt!
Met vriendelijke groet,

Peter

Vliedje

Berichtdoor Spirado » zo 22 feb 2009 21:00

SignMaker schreef:zoals ik al eerder heb geschreven weiger ik mezelf erbij neer te leggen dat onze wereld rot aan het worden is.

Zo als Peter en Walter ook al terecht zegen.....ook ik weiger mij bij de gedachte neer te leggen dat het helemaal mis is op deze wereld :D :D
Met vriendelijke groet
Hans
Spirado
Erelid

Berichtdoor @dri » zo 22 feb 2009 21:16

Nochtans is het niet onverstandig om de honkbalknuppel vast onder het matras vandaan te halen bij het minste of geringste verdachte geluid tijdens het vrij kamperen. Je kan beter voorbereid zijn als naïef de eerste klap opvangen.
Al is de wereld niet rot, Rot gedrag is helaas schering en inslag.
Een slachtofferrol aannemen resulteert helaas vaak in slachtoffer worden.
@dri

Berichtdoor Spirado » zo 22 feb 2009 21:27

Zo lang ik de honkbal knuppel thuis mag laten en onze hond daar voor in de plaats kan meenemen, dan zie ik het nog steeds positief in :D :D
Met vriendelijke groet
Hans
Spirado
Erelid

Berichtdoor Wilkman » zo 22 feb 2009 21:29

@dri schreef:Nochtans is het niet onverstandig om de honkbalknuppel vast onder het matras vandaan te halen bij het minste of geringste verdachte geluid tijdens het vrij kamperen.

en dan sta je daar met je knuppeltje tegenover die mastodont van een beer :lol: :lol: :lol: :lol: :cry: :cry: :cry: :cry:
Wilkman

Berichtdoor JohnDoe » zo 22 feb 2009 22:27

Wat zitten we hier nu te doen ???????? elkaar bang maken dat er achter elke boom een beer staat ???????

Ik kan dan wel naief zijn, maar weiger om mijn leven te gaan aanpassen voor een stelletje losers die denken dat je met diefstal, overval of wat dan ook iets kunnen bereiken.

en als ik zo dit topic lees, ben ik gelukkig niet de enige.......

vliedje, niet afhaken..... :wink:
JohnDoe

Volgende

Keer terug naar Kamperen en Winterkamperen