vrije parkings in belgie en nederland

Plaats reactie
jozef
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 25 nov 2016 22:08

vrije parkings in belgie en nederland

Bericht door jozef » zo 25 jun 2017 01:08

ik bezit een t4 volkswagen verhoogd verlengd en vanaf volgende week,komt er een kleine caravan voor 2a3 personen by en dan zoek ik belgie en nederland het avontuur een beetje op.
Myn vraag is kan ik op de vrye parkings die eigelyk bestemd zyn voor mobielhomes, kan ik daar ook op gaan staan in belgie of nederland
waarom is dat eigelyk alleen voor mobielhomes ik vind dat erg discrimineerend en onrechtvaardig ,hier in belgie ga ik mezelf daarvoor inzetten ,al moet ik de gemeentes aanspreken,ik zal in elk geval myn uiterste best doen om het voorelklaar te krygen,

om dat uit de wereld te helpen.
ge hebt eigelyk zoveel recht om daar gaan te slapen en te rusten als die mobielhomes en zeker als ge terug komt van frankryk of duitsland
myn t4 is ingericht als mobielhomeke dus een aanhanger kan in wezen geen probleem zyn genoeg mobielhomes hebben aanhanger met een
motorfiets of auto erachteraan gekoppeld.
myn geschryf trek nergens op ik weet het ben ondertussen 70 jaar en scholing heb ik gehad automekenika en fotografie maar schryven
ik hoop dat ge het my niet al te kwalyk neemt, en neeee ik volf geen lessen meer, het is goed zo
met ne vriendelyke groet naar iedereen met het nodige geduld stom.gif scratch.gif
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op ma 26 jun 2017 06:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast i.v.m. zoekfunctie.

Gebruikersavatar
Nachtuil
Berichten: 557
Lid geworden op: za 29 nov 2003 23:26
Locatie: Sint-Niklaas

Re: vrye parkings in belgie en nederland

Bericht door Nachtuil » zo 25 jun 2017 03:26

Op die camperplaatsen geld een beperking van de lengte, meestal 8 m. Ook staat het er vaak op een bord; "verboden voor caravans". Je kan behalve in Nederland wel op de parking van een autostrade slapen, maar tot ergernis van de truckers die zelf al te weinig plaats hebben. In Nederland is een bepaalde wet die verbied van in een recreatievoertuig te slapen, buiten de daartoe bestemde plaatsen. Daar kan je dus wel in je auto slapen maar niet in de caravan.

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 952
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: vrye parkings in belgie en nederland

Bericht door apejoekie » zo 25 jun 2017 09:33

In je auto mag (in principe) ook niet. Binnen de bebouwde kom mag het niet volgens de APV. Verder is er een gedoogbeleid op parkeerplaatsen anders zou je ook iedere VW chauffeur die in zijn cabine slaapt kunnen bekeuren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

de reiziger
Berichten: 589
Lid geworden op: wo 10 jun 2009 21:52

Re: vrye parkings in belgie en nederland

Bericht door de reiziger » zo 25 jun 2017 20:31

In België, als je je verstand gebruikt en andere mensen niet hindert, kan er veel.
Met grote uitzondering langs de kust.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: vrye parkings in belgie en nederland

Bericht door eurotrotter » zo 25 jun 2017 23:10

apejoekie schreef:In je auto mag (in principe) ook niet. Binnen de bebouwde kom mag het niet volgens de APV. Verder is er een gedoogbeleid op parkeerplaatsen anders zou je ook iedere VW chauffeur die in zijn cabine slaapt kunnen bekeuren.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Die VW chauffeur verblijft daar beroepsmatig in zijn cabine,die "recreeërt" niet. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Plaats reactie

Terug naar “Kamperen en Winterkamperen”