Wie vertrekt wanneer naar Gardameer

rudi71
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 18:46

Wie vertrekt wanneer naar Gardameer

Bericht door rudi71 » za 17 jun 2017 11:48

Wij vertrekken 30 juni naar Camping Lido via fernpass
Nissan x trail 1.6D CVT homecar 45 spirit

Gebruikersavatar
Jartoos
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 2 sep 2016 14:49
Locatie: Wespelaar (België)

Re: Wie vertrekt wanneer naar Gardameer

Bericht door Jartoos » za 17 jun 2017 11:50

Wij staan deze zomer op Belvedère in Manerba.

Exacte datums plaats ik nooit op het internet, misschien wat paranoia, maar toch... weenie.gif

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Wie vertrekt wanneer naar Gardameer

Bericht door Davendre » za 17 jun 2017 12:35

RE.gif

Doe de groeten aan Giuseppe thumbup.gif
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

pilsfan
Berichten: 92
Lid geworden op: za 22 apr 2017 00:05

Re: Wie vertrekt wanneer naar Gardameer

Bericht door pilsfan » za 17 jun 2017 12:58

Hey,

Ik zat eens te kijken naar de twee bovengenoemde campings. Wij zijn beginners en hebben enkel nog maar in NL gestaan. Maar zijn deze staanplaatsen niet klein voor een caravan? Ik heb een Hobby 460. Die zal een meter of 7 zijn? en dan nog een tent ervoor. 70 vierkante meter lijkt mij dan toch krap?
Hobby 460 Exclusive 2004 met Ego Titanium + X20 accu / Ford Kuga 1.5 120 PK 2017 caravan.gif

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Wie vertrekt wanneer naar Gardameer

Bericht door Davendre » za 17 jun 2017 13:08

RE.gif

Plaatsen zijn inderdaad niet super groot, maar een Hobby 460 kun je daar wel kwijt. Met voortent hou je niet heel veel ruimte over voor de voortent maar is te doen.

Zelf ben ik een beetje klaar met de vele Nederlanders die rond het Gardameer zitten. Veel van het type met plakplaatjes op de bovenarm en speedboot. Die harder in het Nederlands beginnen te schreeuwen wanneer een italiaan ze niet verstaat mrgreen.gif
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

nerood

Re: Wie vertrekt wanneer naar Gardameer

Bericht door nerood » za 17 jun 2017 15:14

RE.gif

Huh...? Wij zitten er al hebben geen boot en geen plakplaatjes mrgreen.gif
Spiaggia d'oro. Wel veel Duitsers en Italianen.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23391
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wie vertrekt wanneer naar Gardameer

Bericht door PD » za 17 jun 2017 16:57

Wij staan vanaf maandag aan het Ledro meer, dus vlakbij het Garda. Plaats direct aan het meer, 120 m2, zojuist gereserveerd haphop.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Ruud+Petra

Re: Wie vertrekt wanneer naar Gardameer

Bericht door Ruud+Petra » za 17 jun 2017 17:23

600 meter hoger, paar graden minder warm, 10 decibel rustiger.

Enige nadeel (als je ervan houdt): geen leuke plaatsjes met boulevards en terrasjes aan het water.

Maar een heerlijke lokatie, vooral de weg ernaar toe vanaf Gargnago is genieten ...... Het lijkt sarcastisch bedoeld maar voor de ervaren caravanrijder is het dat niet.
thumbup.gif

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Wie vertrekt wanneer naar Gardameer

Bericht door Conradi » za 17 jun 2017 17:34

PremiumDiscovery schreef:Wij staan vanaf maandag aan het Ledro meer, dus vlakbij het Garda. Plaats direct aan het meer, 120 m2, zojuist gereserveerd haphop.gif
Hé, have fun thumbup.gif

Wij mogen nog even wachten :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: Wie vertrekt wanneer naar Gardameer

Bericht door Fred N » za 17 jun 2017 17:54

Mooi stukje rijden PD
Na de E45 kan je je skills kwijt om naar het Ledromeer te rijden
Lekker ruig daar in het Noorden.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Wie vertrekt wanneer naar Gardameer

Bericht door Jan van Vijven » za 17 jun 2017 18:36

Davendre schreef:
Zelf ben ik een beetje klaar met de vele Nederlanders die rond het Gardameer zitten. Veel van het type met plakplaatjes op de bovenarm en speedboot. Die harder in het Nederlands beginnen te schreeuwen wanneer een italiaan ze niet verstaat mrgreen.gif
Het enige waar ik het mee eens ben is het schreeuwen wegens gebrek aan een beetje talen kennis....
Voor de rest voldoe ik aan je vooroordeel.....

Btw: ik heb ze ook op m'n onderarm!

Edit: sinds onze kleine niet meer mee gaat gaan wij daar ook niet zo vaak meer heen, je kan ons dan ook elders treffen!


Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Wie vertrekt wanneer naar Gardameer

Bericht door karelV » za 17 jun 2017 19:26

Jartoos schreef:Wij staan deze zomer op Belvedère in Manerba.

Exacte datums plaats ik nooit op het internet, misschien wat paranoia, maar toch... weenie.gif



Vandaar dat ik mijn woonplaats niet vermeld hier op het forum dan kan ik gewoon de vertrekdatum verklappen mrgreen.gif en sta ook niet onder m'n eigen naam hier vermeld want dat is namelijk Karel VI awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif

On topic; wij vertrekken 23 juli en ook naar camping Lido aan het Gardameer bij het plaatsje Pacengo blij.gif blij.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
dennisb
Berichten: 493
Lid geworden op: wo 3 aug 2016 17:23
Locatie: KWK

Re: Wie vertrekt wanneer naar Gardameer

Bericht door dennisb » za 17 jun 2017 22:51

Wij vertrekken 7 juli naar camping piantelle. Een week later naar cappuchini.
Volkswagen Passat Variant 2.0FSI | Hobby 490 KMF | Truma SX | Victron PPP 20Ah | Truma Saphir Comfort rc

Gebruikersavatar
perry
Berichten: 498
Lid geworden op: do 9 jul 2009 11:11
Locatie: vianen

Re: Wie vertrekt wanneer naar Gardameer

Bericht door perry » zo 18 jun 2017 08:38

Wij gaan ergens in augustus met een 2 weken tussen stop aan het Mergozzo meer.
Naar het Idromeer klein meertje net boven het garda meer aan de kant van Riva.
Mooi stukje rijden door de bergen om vanaf het Idro naar Riva te rijden.
Garda meer heb ik wel gehad ben er te vaak geweest met me ouders en later aan het Idromeer met me vrouw.
Nu gaan wij graag andere campings bezoeken.
Al gaan we nu weer voor de 5 de keer naar Mergozzo grote camping met veel plakplaatjes en gillende Hollanders scratch.gif blij.gif
Ford S Max 1.5 titanium 2016. Adria 462PK 2012 blij.gif
-------------------------------------Pedal to the metal-----------------------------------

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Wie vertrekt wanneer naar Gardameer

Bericht door karelV » zo 18 jun 2017 09:17

rudi71 schreef:Wij vertrekken 30 juni naar Camping Lido via fernpass

Wij gaan ook naar Lido maar rijden route België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland door de Gotharttunnel naar Italië via Milaan naar het Gardameer. Voor ons een ideale en mooie route. knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Ruud+Petra

Re: Wie vertrekt wanneer naar Gardameer

Bericht door Ruud+Petra » zo 18 jun 2017 09:30

RE.gif
Klopt.

Als je in het zuiden woont is dat een ideale route. Deden het vaak in één dag (niet echt verstandig, maar ach, je bent jong en je wilt wat). s'Morgens om 5 uur weg en op het eind van de dag arriveren.
Vooral door Frankrijk was je vaak de enige op de weg; praktisch geen files (behalve soms de Gotthard ....). Maar heel goed te doen, allemaal stukken waardoor je de route kon opdelen (Belgie 2 uur, Luxemburg een half uur, Frankrijk 4 uur, Zwitserland 4 uur en dan vanaf Milaan nog 2 uur). Niet zo eentonig als 7 uur over de Duitse snelweg.

Hebben we 10 à 12 jaar lang gedaan toen de kinderen klein waren. Elk jaar naar camping Ideal in Lazise; heet momenteel Delle Rose. Je kreeg alleen plekje aan het water als je een van die jongens die daar liepen omkocht met rum ....

Tja, en soms dat onweer ..............

En hoewel we het nu al jaren wel een beetje gehad hebben met het Gardameer (we zijn er gewoon te vaak geweest) wil onze zoon er met zijn gezin toch weer eens naar toe; toch leuk om dat te horen.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Wie vertrekt wanneer naar Gardameer

Bericht door karelV » zo 18 jun 2017 09:43

RE.gif

Wij gaan er dit jaar voor de derde achtereenvolgende keer naar toe en eigenlijk puur omdat onze (licht verstandelijk gehandicapte) dochter het daar geweldig naar haar zin heeft en dus wij dan ook.
Was daarvoor ook al eens naar het Gardameer geweest (Peschiera) maar dat was alweer ruim 40 jaar geleden.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Ruud+Petra

Re: Wie vertrekt wanneer naar Gardameer

Bericht door Ruud+Petra » zo 18 jun 2017 09:56

Ja, daarom gingen wij er ook elk jaar naar toe, vanwege de kinderen (maar ook wij vonden het er prima hoor).

Ze zijn daar zeg maar tussen hun 4de en hun 16de elk jaar geweest. En hoewel het een grote camping was trof je er elk jaar veel dezelfde mensen. Na 10 minuten hadden de kinderen al weer contact met hun vriendjes van het jaar ervoor. En steevast waren we de eerste avond ergens bij anderen uitgenodigd.

Dat waren nog eens tijden ......... Want nu gaan opa en oma buiten het seizoen een paar maanden naar Spanje; lekker rustig à la "We zijn er bijna ...".
thumbup.gif

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: Wie vertrekt wanneer naar Gardameer

Bericht door Fred N » zo 18 jun 2017 10:54

Wij gaan misschien in September voor 4 weken naar het Gardameer.
Eerst deze vakantie afmaken in Zuid-Frankrijk hebben nog een week te gaan.

Camping Lido zal het denk ik weer worden in Lazise. Zijn er nu al weer 4 keer geweest.:-)

Verder hebben wij ook gestaan in Bardolino camping Seranella erg kleinschalig en de plaatsjes zijn daar erg klein.

Camping San Francesco in Desenzano was ook goed maar toch niet helemaal.

Zelf vind ik het nergens zo gezellig als het Gardameer.
Het leeft daar veel meer dan waar dan ook.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Wie vertrekt wanneer naar Gardameer

Bericht door karelV » zo 18 jun 2017 16:39

RE.gif

Helemaal mee eens Fred, wij houden ook wel van die gezellige drukte of het nu Ollanders zijn of van andere landen maakt niet uit. Waar ik ook van hou zijn die gezellige Holland Heineken Party's op camping Lido mrgreen.gif awhoea.gif

Nog veel vakantie plezier de laatste week en geniet er van samen met Karin thumbup.gif thumbup.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Danni36
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 25 jun 2017 11:52

Re: Wie vertrekt wanneer naar Gardameer

Bericht door Danni36 » zo 25 jun 2017 20:29

Ciao tutti,
Begonnen op camping belvedère in Lazise, daarna jaren op lido in Pacengo maar door overvolle camping noodgedwongen een keer naar san felice gegaan.
Beviel ons goed de rust daar. Normaal naar de supermarkt geen stress toestanden.
Nu gaan we voor het derde jaar naar camping La ca in Padenghe. Zo heerlijk daar redelijk kleine camping maar een zwembad en aan het water kamperen.op loopafstand van de supermarkt.echt een paradijsje
Groetjes Danielle

erichendri
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Wie vertrekt wanneer naar Gardameer

Bericht door erichendri » zo 25 jun 2017 22:38

Twee keer gestaan op la quercia en de laatste keer op la rocca.
Beide hebben grote en kleine plaatsen.
La quercia biedt meer vertier maar mag ook wel qua grootte en prijzen.
Volgende keer toch weer la rocca.
Voordeel, kwartiertje lopen vanaf Garda en dito van Bardolino.
Er loopt een voetpad langs het meer naar beide plaatsen.
Auto kwam haast niet meer van zijn plek.
Alleen voor boodschappen en rondritten.
Blijft een mooie omgeving met beter weer als Lago Magiore maar
het is er wel ontzettend druk maar gezellige plaatsjes.
Aan deze zijde van het meer heb je elke avond
de mooiste zonsondergangen.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23391
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wie vertrekt wanneer naar Gardameer

Bericht door PD » zo 25 jun 2017 22:48

Nadat wij aan het fantastische Ledromeer hadden gestaan, zijn we de afgelopen 2 dagen/nachten aan het Gardameer geweest...

Camping La Querica is een geweldig georganiseerde vakantiefabriek en nog gezellig ook met uitstekende faciliteiten en ruime kampeerplaatsen thumbup.gif Het Gardameer zelf is zoals de Duitsers terecht zeggen een S(Z)ee en dus niet van onze gading... Lazise en Sirmione zijn echte aanraders maar voor ons geen reden om nog terug te keren naar het Gardameer... Nee, dit meer mag aan ons voorbij mrgreen.gif Tijdens onze fietstocht van Lazise naar Bardolino lagen de badgasten op en langs het fietspad te zonnen op strookjes van ca. 1 m breed... je vraagt je af waar deze mensen de afslag gemist hebben awhoea.gif

Nu staan we aan het Lago di Caldonazzo, net zoals het Ledromeer oneindig veel mooier dan het Gardameer en vanwege de ligging in de bergen ook een veel milder en dus beter klimaat thumbup.gif Ook ben je in een dergelijke omgeving veel actiever met fietsen en (berg)wandelingen.

We hadden Lago di Garda niet willen missen voor de ervaring zodat we er ons eigen oordeel over konden vormen maar we kunnen ons niet voorstellen dat we er ooit nog in het zuidelijke deel terugkomen.... Vanuit het Ledromeer is een bezoekje aan Riva del Garda, het noordelijkste punt van het Gardameer, wel een aanrader.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Ferdi

Re: Wie vertrekt wanneer naar Gardameer

Bericht door Ferdi » zo 25 jun 2017 23:50

De westkant van het Gardameer is ook heel mooi en heel anders dan het hele drukke zuidoostelijke deel van het Gardameer. Ik denk dat je iets te weinig gezien hebt om het helemaal goed te beoordelen. Blijft natuurlijk wel dat het meer groot is, ook aan de westelijke kant, maar daar is het wel rustiger en ruiger door de bergen. Wij hebben bijvoorbeeld wel eens een wandeling vanuit Tignale naar Campione, 600 meter naar beneden via ruige paden en je komt van alles tegen, heel mooi en beneden wacht een heerlijk lekkere lunch. Maar de andere meertjes zijn ook heel moi hoor, alles heeft zijn charme.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23391
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Wie vertrekt wanneer naar Gardameer

Bericht door PD » ma 26 jun 2017 10:10

RE.gif
Ik geloof zeker dat we niet alles gezien hebben, Riva del Garda in het noorden was heel leuk, maar we wilden vooral ook juist het Zuidoostelijke deel een keer zien, zeker omdat je nogal eens hoort dat het daar zo fantastisch is knipoog.gif

Voor ons te vlak, te warm en een massahysterie awhoea.gif Waarschijnlijk geschikt wanneer je er aan wilt komen en verder niets gaat ondernemen... Het meer zelf heeft de uitstraling van een S(Z)ee :(

Kleine bergmeertjes behouden onze voorkeur; ruige directe omgeving, uitstraling, mogelijkheden voor activiteiten en klimaat zijn de belangrijkste pluspunten.

Voor ieder wat wils dus in Bella Italia thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Plaats reactie

Terug naar “Kamperen en Winterkamperen”