Winterkamperen hoe? wat?

eurotrotter
Berichten: 6215
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Winterkamperen hoe? wat?

Bericht door eurotrotter » ma 10 okt 2016 22:56

Stef schreef:Finland is volgens mij het enige land in europa die in de wintermaanden verplicht om winterbanden onder de aanhanger te hebben .

Mvg
Stef
Voertuigen boven de 3500kg hebben in Noorwegen i.i.g een kettingplicht voor aanhangers.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16280
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Winterkamperen hoe? wat?

Bericht door Jan van Vijven » ma 10 okt 2016 23:02

Dat geldt dan toch voor vrachtauto's?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Ruud
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 17:15
Locatie: Julianadorp (NH)
Contacteer:

Re: Winterkamperen hoe? wat?

Bericht door Ruud » di 11 okt 2016 05:00

MarcoC schreef:@Ruud, wij hebben de tucson nog maar kort. Dus sneeuwkettingen hebben we nog niet ook hebben we geen ervaring met winterkamperen.

Verstuurd vanaf mijn GT-S6810P met Tapatalk

Ok dan weet ik genoeg dank je voor de reply
Hyundai IX35 2.0i + Hobby de Luxe easy 460 UFE (2004), Hypercamp mover, Oyster Vision ll

Ruud
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 17:15
Locatie: Julianadorp (NH)
Contacteer:

Re: Winterkamperen hoe? wat?

Bericht door Ruud » di 11 okt 2016 05:04

Ik heb inmiddels toch maar vast sneeuwkettingen besteld voor de auto, 235/60-R16 12mm schakels geschikt voor personenauto's,
we gaan in de toekomst ook nog wel naar Oostenrijk met de auto.
De diverse tips in deze draad zijn zeer welkom en neem ik zeker mee.
Camping Winterberg is geboekt/gereserveerd dus we gaan er echt naartoe met de Hobby-Dobby. haphop.gif blij.gif
Moet alleen de camping nog even vragen of zij de grote gasflessen kunnen leveren.
Hyundai IX35 2.0i + Hobby de Luxe easy 460 UFE (2004), Hypercamp mover, Oyster Vision ll

Ruud
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 17:15
Locatie: Julianadorp (NH)
Contacteer:

Re: Winterkamperen hoe? wat?

Bericht door Ruud » di 11 okt 2016 16:54

Fred N schreef:Hier wat tips hoe ik het al jaren doe.

Zelf zet ik geen wintervoortent op, veel te veel werk. whistle.gif
Mijn Fiamma luifel zet ik extra schuin als het sneeuwt.

Neem een weggooi pallet mee deze gebruik je als vlonder bij de instap.
Ga je naar huis dan wil vaak de buurman deze wel hebben, anders bij het grofvuil zetten.

De roosters van de koelkast heel simpel afplakken met transparant Ducktape.
Gaat veel makkelijker dan die Dometic winterafdekking voor koelkastroosters
Kan hier ook geen wind door naar binnen.

Zorg dat de afvoervan grijswater rechtstandig naar beneden loopt.
Het horizontale leidingstelsel onder de caravan bevriest gewoon.

Kies bij voorkeur een plek in de zon. (dit is het belangrijkste vind ik)

Zet de caravandeur uit de wind.

Voor gas gebruik je propaangas

Ventileer de caravan dagelijks.

Zet de kachel ’s nachts niet te laag om bevriezing in uithoeken te voorkomen.

Plaats de schoorsteenverlenger.

Plaats uitdraaisteunen op plankjes verpakt in plastic. Zo krijg je ze weer uit het ijs los.

Caravan stabiel, handrem los tegen vastvriezen van de remmen.

Ik heb een magnetron in de caravan en nemen voor een aantal dagen van die magnetronmaaltijden mee.
Super handig en makkelijk en soms een keer uit eten.

Gebruik een disselhoes.

Gebruik geen afvalwatertank, maar een emmer.

Maak de stroomkabel dagelijks los uit de sneeuw. De (warme) kabel zakt anders steeds dieper en vriest vast.

Maak de caravan regelmatig sneeuwvrij, glijdend smeltijs kan de ramen bekrassen.

Dek de disselkast tegen dichtvriezen met smeltwater af met een zeiltje .

Gebruik voor het drogen van kleding en schoenen de badkamer van de caravan, de droogruimte van de camping.
Jouw camping heeft een beperkte droogruimte maar is goed te doen.

Sluit gordijnen, rollo’s én/of horren van niet gebruikte ramen.

Houd de caravanbodem rondom sneeuwvrij.

Maak de ramen droog.

Ook handig tapijt op de vloer

Brandmelder en een Co melder (koolmonoxidemelder)

Sneeuwschep

Met de wintersport kamperen is erg leuk.
Een hele apparte sfeer.
Je moet soms creatief zijn.

je hoeft ook niet bang te zijn dat je niet op je plek kan komen met je caravan want de beheerder van de camping heeft een shovel of tractor en die haalt je als het te gek is gewoon op bij openbare weg en brengt je indien nodig ook weer terug.

Dit is Winterberg 2014 met Kerst.
Het is gelukkig niet altijd zo erg. mrgreen.gif
Mijn caravan achter en MB tractor bij aankomst opgehaald bij de B480



Het zat er weer op



Suc 6 aflower.gif

Heb nog even een vraag.....wat zit er nu in mijn gasflessen dan???

Grtn Ruud
Hyundai IX35 2.0i + Hobby de Luxe easy 460 UFE (2004), Hypercamp mover, Oyster Vision ll

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4727
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Winterkamperen hoe? wat?

Bericht door MarcoC » di 11 okt 2016 17:21

RE.gif
Waarschijnlijk gewoon propaan, maar welke flessen heb je dan?
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: Winterkamperen hoe? wat?

Bericht door Fred N » di 11 okt 2016 17:28

RE.gif RE.gif
wat zit er nu in mijn gasflessen dan???
Mijn ervaring is dat het gas vrij duur is op de camping.

Voor de wintersport gebruik je propaan dat zit bij ons in de grijze flessen
Voor de zomervakantie gebruik je butaan dat zit in de groene flessen.

Zelf neem ik alles mee

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4727
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Winterkamperen hoe? wat?

Bericht door MarcoC » di 11 okt 2016 17:30

RE.gif
Onze groene DIN fles zit gewoon propaan in toch? Of heb jij het over een andere groene fles?
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19753
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Winterkamperen hoe? wat?

Bericht door Daphne » di 11 okt 2016 17:39

Fred N schreef:
Mijn ervaring is dat het gas vrij duur is op de camping
Wij hebben die ervaring in Duitsland (Winterberg) niet. Eigenlijk is het wat goedkoper dan in Nederland. Rond de 20€ voor 11 kg. Uiteraard komt daar statiegeld bij, maar die krijg je terug als je de fles inlevert.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38527
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Winterkamperen hoe? wat?

Bericht door Micky » di 11 okt 2016 19:22

butaan zit alleen in de campingaz blauwe flessen, de rest wordt standaard met propaan gevuld, ook wij kochten gewoon de flessen op de camping in Winterberg, was goedkoper dan in Nederland voor zover ik me kan herinneren.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

eurotrotter
Berichten: 6215
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Winterkamperen hoe? wat?

Bericht door eurotrotter » di 11 okt 2016 20:12

Jan van Vijven schreef:Dat geldt dan toch voor vrachtauto's?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Voor ieder voertuig boven de 3500 kg,vrachtwagen,bus,maar ook zware camper,en de daar aangekoppelde aanhanger.

http://www.vegvesen.no/en/Vehicles/Seas ... y+vehicles
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Ruud
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 17:15
Locatie: Julianadorp (NH)
Contacteer:

Re: Winterkamperen hoe? wat?

Bericht door Ruud » wo 12 okt 2016 00:46

Daphne schreef:
Fred N schreef:
Mijn ervaring is dat het gas vrij duur is op de camping
Wij hebben die ervaring in Duitsland (Winterberg) niet. Eigenlijk is het wat goedkoper dan in Nederland. Rond de 20€ voor 11 kg. Uiteraard komt daar statiegeld bij, maar die krijg je terug als je de fles inlevert.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Weet iemand of er op camping Winterberg 11kg flessen verkrijgbaar zijn? Anders een tip waar ze verkrijgbaar zijn in Winterberg. Wij gaan in de zomermaanden meestal naar DL dus ik denk dat ik gewoon overstap op de grote 11kg flessen uit DL. Als ik op de Camping Winterberg 11kg flessen kan krijgen neem ik maar 1 NL groene 5kg fles mee...of is dit niet slim? scratch.gif :(
Ik heb er 2 in de disselkast staan en nog 1 in de schuur.
Hyundai IX35 2.0i + Hobby de Luxe easy 460 UFE (2004), Hypercamp mover, Oyster Vision ll

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38527
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Winterkamperen hoe? wat?

Bericht door Micky » wo 12 okt 2016 00:53

RE.gif

ik ben bijna 100% zeker, anders krijg je ze 7 km verder bij camping Ahretal, of 1,5km van de camping bij de bouwmarkt naast de rotonde van de Aral en de MC donalds mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19753
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Winterkamperen hoe? wat?

Bericht door Daphne » wo 12 okt 2016 04:28

Zie mijn eerste reactie in dit draadje :wink:
Daphne schreef: Bij de ingang van de camping zit een dierenwinkel en gasleverancier. Je kunt daar grote gasflessen lenen. Wij nemen daarom zelf maar 1 gasfles mee voor nood en onderweg.
Ter aanvulling, om de hoek bij de ingang van de camping in de winkel voor dierbenodigdheden.

Pas wel op de keuringsdatum van de fles als je deze wil blijven gebruiken. Wij zitten hier met een oude fles die we alleen nog daar op de camping kunnen inleveren. En bewaar het statiegeld bonnetje.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Ruud
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 17:15
Locatie: Julianadorp (NH)
Contacteer:

Re: Winterkamperen hoe? wat?

Bericht door Ruud » do 13 okt 2016 00:25

Dat is hartstikke mooi om te weten Daphne dan neem ik inderdaad ook maar 1 NL gasfles mee voor nood.
Hyundai IX35 2.0i + Hobby de Luxe easy 460 UFE (2004), Hypercamp mover, Oyster Vision ll

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Winterkamperen hoe? wat?

Bericht door witjesm » do 13 okt 2016 08:08

Zijn die aansluitingen van NL en D flessen altijd hetzelfde? Het staat mij bij dat dit niet per definitie het geval is. Tussen NL en CH is het zeker niet gelijk.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 27 jan 2016 13:02

Re: Winterkamperen hoe? wat?

Bericht door Jasper » do 13 okt 2016 08:56

Wij gaan deze winter ook voor het eerst met de caravan op wintersport. Ik heb al veel tips gelezen en ook dit draadje helpt weer met de voorpret :)
Volgens mij weten we inmiddels aardig wat we kunnen verwachten en zijn we al aardig goed voorbereid, maar ik heb toch nog een paar vragen waar jullie hopelijk mee kunnen helpen;

- De camping heeft op alle plaatsen een vaste gasaansluiting. Is het dan voldoende om 1 fles van 10kg mee te nemen, of raden jullie evengoed een tweede gasfles / duocontrol aan (we verwachten onderweg 1x te overnachten).
- Normaal hebben we tijdens de rit wat water in de tank zitten voor gebruik onderweg. Kan dit 's winters ook, of is dat vragen om problemen?
- In de wintertent willen we een paar isabella vloertegels met een stuk tenttapijt op de grond leggen. Is dat handig of zijn er betere oplossingen?
- De skispullen kunnen we op de camping kwijt in een drooghok. Is het handig/nodig om de wintertent te verwarmen zodat we daar schoenen en jassen kunnen drogen? Zo ja, wat is een handige kachel hiervoor? We hebben een keramisch kacheltje, maar dat is wellicht erg duur om steeds aan te laten staan (0,5CHF/kwh).
- Is het nodig om zelf een ladder mee te nemen om schoorsteenverlenger te plaatsen/dak schoon te maken of is dit over algemeen beschikbaar op wintercampings?
- Ik lees dat het verstandig is om een afdekking voor de disselbak te gebruiken tegen vastvriezen. Ik kan deze echter nergens vinden. Iemand een tip waar ik dit kan kopen?
- De mover heeft waarschijnlijk aardig wat te incasseren onderweg. Na de vakantie wordt de caravan natuurlijk helemaal gewassen, maar is het nodig om al tijdens de reis voorzorgsmaatregelen te nemen om de mover te beschermen?
Burstner Premio Plus 510TK (2016) achter een Volvo V60 D6 (2015)

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Winterkamperen hoe? wat?

Bericht door witjesm » do 13 okt 2016 10:07

- De camping heeft op alle plaatsen een vaste gasaansluiting. Is het dan voldoende om 1 fles van 10kg mee te nemen, of raden jullie evengoed een tweede gasfles / duocontrol aan (we verwachten onderweg 1x te overnachten). Ik neem zelf altijd 2 flessen mee maar heb die nog nooit nodig gehad. Duocontrol is niet per se nodig als je de vaste aansluiting gaat gebruiken. Wel zou ik Eis Ex monteren om bevriezen van de gas regelaar te voorkomen
- Normaal hebben we tijdens de rit wat water in de tank zitten voor gebruik onderweg. Kan dit 's winters ook, of is dat vragen om problemen? Ik houd ook iets water in mijn tank maar laat onderweg ook de kachel op 10 graden branden. Met een normale Truma ringverwarming is dat misschien minder praktisch en je moet in dat geval een gasdruk regelaar hebben met "Crash Sensor"
- In de wintertent willen we een paar isabella vloertegels met een stuk tenttapijt op de grond leggen. Is dat handig of zijn er betere oplossingen? Kan ik niet bij helpen, gebruik nooit een voortent
- De skispullen kunnen we op de camping kwijt in een drooghok. Is het handig/nodig om de wintertent te verwarmen zodat we daar schoenen en jassen kunnen drogen? Zo ja, wat is een handige kachel hiervoor? We hebben een keramisch kacheltje, maar dat is wellicht erg duur om steeds aan te laten staan (0,5CHF/kwh). Jassen hangen wij gewoon in de kast, hetgeen goed gaat daar de kachel pijp de kast verwarmd. Ook halen wij een groot deel van de zomer uitrusting, zoals tent kasten, extra tafeltjes etc uit de caravan en in die ruimte onder het bed hebben we een droogloop mat liggen. Daar staan onze schoenen. De ruimte is bij ons ook verwarmt dus lekker behaaglijk.
- Is het nodig om zelf een ladder mee te nemen om schoorsteenverlenger te plaatsen/dak schoon te maken of is dit over algemeen beschikbaar op wintercampings? Ik neem altijd een ladder en schep mee.
- Ik lees dat het verstandig is om een afdekking voor de disselbak te gebruiken tegen vastvriezen. Ik kan deze echter nergens vinden. Iemand een tip waar ik dit kan kopen? Het zal koop zijn, bij mij zat het standaard bij het winterpakket van de caravan.
- De mover heeft waarschijnlijk aardig wat te incasseren onderweg. Na de vakantie wordt de caravan natuurlijk helemaal gewassen, maar is het nodig om al tijdens de reis voorzorgsmaatregelen te nemen om de mover te beschermen? Ik doe daar niets aan, alleen bij thuiskomst spuit ik de boel wel goed schoon met kraanwater om het meeste van het zout kwijt te raken.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19753
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Winterkamperen hoe? wat?

Bericht door Daphne » do 13 okt 2016 10:16

In de voortent gebruiken gewone vloerbedekking over houten tuintegels. Dat wordt niet glad als het nat wordt door in- en uitlopen. Gewoon een goedkope coupon die na gebruik weg kan, hoewel wij er inmiddels al 8 jaar mee doen.

Winterafdekking voor de disselbak zat bij ons ook in het winterpakket, een caravandealer kan je hier vast aan helpen. Overigens ben je er niet bij alleen een afdekking. Je hebt ook een rail nodig waar deze in kan.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38527
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Winterkamperen hoe? wat?

Bericht door Micky » do 13 okt 2016 10:22

Die rail zit er soms wel standaard en soms niet, het is ook geen drama trouwens als je de afdekking niet hebt, maar wel wenselijk, als je het dak goed schoonhoudt zodat er niet steeds smeltend water over de dissel loopt en daar weer bevriest gaat het ook goed zonder, maar ben je van plan vaker te gaan, zou ik het wel even knap voor elkaar maken.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Ab
Moderator
Berichten: 26694
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Winterkamperen hoe? wat?

Bericht door Ab » do 13 okt 2016 10:40

Ook wij hebben al een dag voor vertrek de kachel aan..en die gaat pas uit als we alweer een dag of 2 thuis zijn.
De gehele caravan is bij vertrek dan goed doorgewarmd. Onderweg blijft ie ook aan uiteraard.
Dat is bij lage temperaturen ook echt nodig.
Stel je maar eens voor wat er gebeurt bij 100 kmu en 5 graden onder nul. knipoog.gif
Hoge windchillfaktor zeg maar.
Wij nemen 2 flessen van 11 kg mee, aangesloten op een duocontrol.
Soms ook nog een paar grote LPG flessen. Mijn auto leent zich daar goed voor, in een personenauto moet ik dat ontraden.
Als er een vaste gasaansluiting is ( wat vaak het geval is) dan blijven de extra flessen thuis.
De 2 flessen van 11 kg hebben we wel helemaal nodig voor de heen en terugreis en het voorverwarmen. We overnachten altijd een keer onderweg, zowel heen als terug naar Tirol.
Let erop dat veel campings mittagsruhe hebben.
Kom dus bij voorkeur niet aan tussen 12 en 2 (globaal)
Je mag dan voor de poort of inrit wachten.
Een disselafdekking hebben we niet.
Ook nooit de behoefte hieraan gevoeld.
Maar dat kan afhangen van merk en type caravan.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 27 jan 2016 13:02

Re: Winterkamperen hoe? wat?

Bericht door Jasper » do 13 okt 2016 21:49

Thanks voor jullie duidelijke en snelle antwoorden. Op de voorzijde van de caravan zit al een rails, dus maar even wat caravandealers en anders zeilmakerijen bellen.

De gasinstallatie blijft nog een punt van twijfel; volgens mij wordt bij het gebruik van het gasnet van de camping ook de druk al gereduceerd in de installatie van de camping en wordt mijn eigen drukregelaar volledig gepasseerd waardoor een EisEx overbodig is (eventueel voor tijdens de overnachting onderweg..).

Een uitgebreidere gasinstallatie (DuoControl CS met EisEx) heeft dan als enige voordeel dat ik onderweg de hut kan verwarmen, maar dat eerlijk gezegd ook wel als energieverspilling (de boel koelt snel weer af door de koude rijwind). Ik zet na aankomst de kachel wel aan en ga dan een hapje eten of buiten de boel installeren terwijl de hut opwarmt. Als winterspot met de caravan bevalt en we missen zo'n DuoControl, dan kunnen we het altijd alsnog aanschaffen.
Burstner Premio Plus 510TK (2016) achter een Volvo V60 D6 (2015)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38527
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Winterkamperen hoe? wat?

Bericht door Micky » do 13 okt 2016 22:03

RE.gif

Kan hoor, maar als je met -10- -15 aankomt kan het wel een tijdje heel onaangenaam zijn, aan de andere kant hadden wij dat ook als we in de winter op de camping aankwamen waar de caravan stond, dus idd eerst de kachel aan en uit eten gaan, maar zorg dan wel dat alles 100% vorstbestendig/vrij is onderweg.
echter als je aan komt (met de caravan aan de haak ipv dat hij er al staat) wil je vaak ook de boel graag klaar zetten, als het weer tegen zit (en daar moet je toch vanuit gaan), kan dit toch heel onprettig zijn als je de boel niet gewoon lekker ruim boven nul hebt.
Maar, om eerlijk te zijn, als je gas verstoken onderweg als verspilling ziet (zo heel veel doet die rijwind daar ook niet aan hoor trouwens), moet je je afvragen of je wel met de caravan op wintersport wilt, want daar moet je echt niet op een paar 100 kijken, de kachel onderweg is dan echt peanuts... je praat over een uur of 6-10 rijden, elke dag op de wintersport laat je de kachel ook gewoon continu branden om de caravan niet af te laten koelen..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Winterkamperen hoe? wat?

Bericht door witjesm » do 13 okt 2016 22:07

RE.gif Ik heb zelf nog niet echt op een vaste aansluiting gestaan. De camping bood wel een grote fles aan. Ik weet dus niet precies hoe dit wordt aangesloten. Desalniettemin zou ik nooit zonder Eis Ex op stap gaan. Als je onvoorzien laat op de camping aan komt en dus van je eigen fles afhankelijk bent zou ik het gewoon goed voor elkaar willen hebben. Persoonlijk zou ik niet zonder Eis ex op pad gaan.

Mijn verwarming verbruikt niet zoveel als ik hiervoor lees. Aan 2 flessen ( 11 kg) heb ik voor een week genoeg.
Laatst gewijzigd door witjesm op do 13 okt 2016 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38527
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Winterkamperen hoe? wat?

Bericht door Micky » do 13 okt 2016 22:09

RE.gif

Niet te denken aan een storing/ porbleem op de camping en je toch even aan je eigen gas wilt/moet...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Kamperen en Winterkamperen”