Wintersportcamping dichtbij skischool / oefen gebied

Plaats reactie
Gebruikersavatar
R_d_K
Berichten: 85
Lid geworden op: di 26 jun 2007 17:12

Wintersportcamping dichtbij skischool / oefen gebied

Bericht door R_d_K » di 23 feb 2016 20:14

Goedemiddag,

Voor volgend jaar (ik weet de carnavalsvakantie is in het zuiden net voorbij) ben ik opzoek naar een wintersportcamping dicht bij de oefenlift. Ik ben zelf een fanatieke skiër en al vele jaren met de caravan op wintersport geweest oa naar Arlberg, Solden, Prutz, Churwalden en Fieberbrunn. Mijn vrouw heeft voor de komst van de kinderen een aantal malen skiles gehad (zowel in NL als in Oostenrijk), maar zij heeft het niet onder de knie gekregen.

Nu de kinderen groter zijn, willen we weer eens met de caravan op wintersport gaan en de kinderen op skiles doen. Mijn voorkeur zou hebben, dat de camping in de buurt van het oefenterrein is. Mijn vrouw kan dan gaan kijken (zonder een dure skipas te kopen). Ik weet dat bij de camping Fieberbrunn en camping Pradafenz (Churwalden) dit mogelijk is.

Zijn er nog meer campings met de mogelijkheid van skiles in de buurt (loopafstand) van de camping?

Ik hoor graag van jullie.
Hartelijk groet,

Ray

Dethleffs Generation 515 LE - Volvo V60 T6 Recharge (2021)
"tutto compreso"

mri
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 28 sep 2009 16:55

Re: Wintersportcamping dichtbij skischool / oefen gebied

Bericht door mri » wo 24 feb 2016 08:47

Deze camping ligt ongeveer 150 meter bij de skilift en oefenweide vandaan. Ik ben zelf nooit op deze camping geweest (wij zaten in een appartement in Altenmarkt) maar we reden er altijd langs op weg naar de piste:

http://www.glonerbauer.at/glonerbauer/camping.html

Er is aan de voet van de oefenweide een hele leuke "hut" met terras (Arlhofhütte). Je kan daar heerlijk op het terras achter het glas zitten en naar de skiers kijken die naar beneden komen. Ook zit er een goede skischool.

Voor info over het skigebied:
http://www.skiamade.com/en/winter
Renault Talisman Estate dCi 160 EDC Initiale + een verbrande Hobby 560 UFE Prestige (2010)

Gebruikersavatar
R_d_K
Berichten: 85
Lid geworden op: di 26 jun 2007 17:12

Re: Wintersportcamping dichtbij skischool / oefen gebied

Bericht door R_d_K » ma 29 feb 2016 21:29

Dank voor de reactie. Deze kende ik niet, maar klinkt als een goede mogelijkheid.
Hartelijk groet,

Ray

Dethleffs Generation 515 LE - Volvo V60 T6 Recharge (2021)
"tutto compreso"

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Wintersportcamping dichtbij skischool / oefen gebied

Bericht door Ab » ma 29 feb 2016 21:50

Wist je trouwens, dat Fieberbrunn sinds dit seizoen gekoppeld is aan het skigebied rond Saalbach, Hinterglemm en Leogang enz?
Het is nu het grootste aaneengesloten gebied van Oostenrijk geworden.
Fieberbrunn was altijd wat beperkt, maar dat is enorm veranderd. thumbup.gif
Niet meer te vergelijken met bijv. vorig jaar.
Afgelopen jaar is er 365 miljoen euro geïnvesteerd. [aschrik.gif]
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
R_d_K
Berichten: 85
Lid geworden op: di 26 jun 2007 17:12

Re: Wintersportcamping dichtbij skischool / oefen gebied

Bericht door R_d_K » wo 2 mar 2016 09:11

Ik ken de camping Fieberbrunn vrij goed. Mijn ouders hebben daar ook jaren gestaan en mijn neef(je) en nicht(je) hebben daar leren skiën. Zeker met de aansluiting op Saalbach-Hinterglemm is het een mooi gebied geworden. ik heb begrepen dat de prijzen (ik heb het zelf nog niet gecontroleerd) navenant zijn gestegen.

In het verleden was het al moeilijk om een plaats te bemachtigen voor de krokusvakantie, dus ik ben bang dat dit alleen maar moeilijk is geworden. Fieberbrunn staat in ieder geval hoog op het wensen lijstje, ook gezien de sneeuwzekerheid en reisafstand.
Hartelijk groet,

Ray

Dethleffs Generation 515 LE - Volvo V60 T6 Recharge (2021)
"tutto compreso"

Gebruikersavatar
Cdebruin
Berichten: 412
Lid geworden op: do 7 aug 2014 22:26
Locatie: Delftgauw

Re: Wintersportcamping dichtbij skischool / oefen gebied

Bericht door Cdebruin » wo 2 mar 2016 19:22

Jaarlijks gaan wij ook naar fieberbrunn en mauterndorf alle bij op loopafstand van de piste zijn twee totaal verschillende campings
Kabe Imperial 560 xl ks 2024…. Mercedes GLC coupe AMG 400 e 2024 …met luchtvering , thule 6300 , en EP levelsysteem , .en ATC.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Wintersportcamping dichtbij skischool / oefen gebied

Bericht door Ab » wo 2 mar 2016 21:57

De prijzen zijn wel behoorlijk gestegen, dat klopt.
Tirol-camp had vorige week nog plek zat over.
Was toch vakantieweek.
Reserveren is niet eens meer nodig.
Wij doen het (tegen onze gewoonte ) altijd wel, omdat we met meerdere caravans-campers zijn, en graag samen bij de gezamenlijke sneeuwbar staan :lol:
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Wintersportcamping dichtbij skischool / oefen gebied

Bericht door Hans1954 » do 3 mar 2016 11:07

mri schreef:Deze camping ligt ongeveer 150 meter bij de skilift en oefenweide vandaan. Ik ben zelf nooit op deze camping geweest (wij zaten in een appartement in Altenmarkt) maar we reden er altijd langs op weg naar de piste:

http://www.glonerbauer.at/glonerbauer/camping.html

Er is aan de voet van de oefenweide een hele leuke "hut" met terras (Arlhofhütte). Je kan daar heerlijk op het terras achter het glas zitten en naar de skiers kijken die naar beneden komen. Ook zit er een goede skischool.

Voor info over het skigebied:
http://www.skiamade.com/en/winter
Op de camping na goede tips. De camping is in het seizoen slecht te berijden met de caravan. Iets dichter bij het dorp zit echter Camping Passrucker die het wel voor elkaar heeft. De skischool (Happy) wordt geleid door Rupert Maier, de oom van Olympisch- en Wereldkampioen Hermann Maier.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
R_d_K
Berichten: 85
Lid geworden op: di 26 jun 2007 17:12

Re: Wintersportcamping dichtbij skischool / oefen gebied

Bericht door R_d_K » do 3 mar 2016 16:35

Passrucker was ik ook al in de selecties van ASCI tegen gekomen en de website en recensies op zoover zijn ook goed. Hoever ligt Pastrucker van de skilift / oefenweide?

@Ab
Dit jaar is de krokusvakantie in Nederland verspreid over 3 weken, wellicht dat daardoor nog ruimte beschikbaar was.

Ik was zeker van plan te reserveren. Zonder kinderen zou ik het wel durven, maar met.....
Hartelijk groet,

Ray

Dethleffs Generation 515 LE - Volvo V60 T6 Recharge (2021)
"tutto compreso"

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Wintersportcamping dichtbij skischool / oefen gebied

Bericht door Hans1954 » do 3 mar 2016 20:34

RE.gif Wel wat verder. ca 1 km. Maar vlakbij de camping is een halte voor de gratis skibus, en bij de Hoch-Bifang is voldoende parkeergelegenheid. Het dorp is dan wel weer makkelijker beloopbaar. Voor een plekje kan je Eva Passrucker altijd even bellen. Maar volgens mij altijd plek behalve rond Kerstmis. Goede overnachtingscamping is Main-Spessart-Park op ongeveer de helft van de rit.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Wintersportcamping dichtbij skischool / oefen gebied

Bericht door Ab » do 3 mar 2016 20:47

Die gebruikten wij ook veel.
De laatste keer zijn we verder doorgereden de eerste dag, naar Bauer Keller in Greding.
De reden was o.a dat we altijd tijdens de mittagsruhe op de camping aankwamen. (In Fieberbrunn tussen 12 en 2).Nu was het laatste stukje nog maar 246 km.
Wat echter vrij lang over secundaire wegen gaat (vanaf Kufstein Sud) Zonder te haasten waren we nu om 11 uur op de camping.
Het beviel ons uitstekend. Met name het restaurant was super. Een volgende keer gaan we dit zeker weer op deze manier doen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Wintersportcamping dichtbij skischool / oefen gebied

Bericht door Hans1954 » do 3 mar 2016 22:03

RE.gif Na wat gedoe met het restaurant op Main-Spessart-Park zit er nu een Italiaanse familie in met lange ervaring in het restaurantwezen. Nooit meegemaakt in de winter: er waren 12 tafels bezet op 10 februari. Veelal klanten vanuit de omgeving. Eten was voortreffelijk en het restaurant lekker warm. Bovendien is Ron iemand die we graag af en toe zien.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Wintersportcamping dichtbij skischool / oefen gebied

Bericht door Ab » do 3 mar 2016 23:17

Goed om te horen.
Vorige jaren was het duidelijk erg minder met het restaurant.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
R_d_K
Berichten: 85
Lid geworden op: di 26 jun 2007 17:12

Re: Wintersportcamping dichtbij skischool / oefen gebied

Bericht door R_d_K » vr 4 mar 2016 12:14

Wij reden altijd in een dag (nacht) naar de bestemming. Mijn ouders en zwager gebruiken de hiervoor genoemde locaties ook voor overnachting. Geding heb ik in de zomer wel eens gebruikt de terugweg. Met de kinderen naar de Mc Donalds.....Ik had liever het restaurant van de camping willen proberen.

Voor volgend jaar zal het waarschijnlijk ook een reis met overnachting worden. Met de mogelijke weersomstandigheden zeker geen verkeerde keuze.
Hartelijk groet,

Ray

Dethleffs Generation 515 LE - Volvo V60 T6 Recharge (2021)
"tutto compreso"

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Wintersportcamping dichtbij skischool / oefen gebied

Bericht door Carnavalswiertz » do 1 sep 2016 12:54

Camping Haller in Riezlern, of eventueel als tweede keuze camping Jochem ook in Riezlern. Skilift en -school voor de deur. Vanaf Roermond zi'n 750 km puur autosnelweg, op de laatste 30 km na.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Wintersportcamping dichtbij skischool / oefen gebied

Bericht door Hans1954 » do 1 sep 2016 14:22

mri schreef:Deze camping ligt ongeveer 150 meter bij de skilift en oefenweide vandaan. Ik ben zelf nooit op deze camping geweest (wij zaten in een appartement in Altenmarkt) maar we reden er altijd langs op weg naar de piste:

http://www.glonerbauer.at/glonerbauer/camping.html

Er is aan de voet van de oefenweide een hele leuke "hut" met terras (Arlhofhütte). Je kan daar heerlijk op het terras achter het glas zitten en naar de skiers kijken die naar beneden komen. Ook zit er een goede skischool.

Voor info over het skigebied:
http://www.skiamade.com/en/winter
Iets meer naar het dorp Altenmarkt: Camping Passrucker. Kwalitatief betere camping. http://www.camping-passrucker.at/
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

arnovariante

Re: Wintersportcamping dichtbij skischool / oefen gebied

Bericht door arnovariante » do 1 sep 2016 14:37

Mautenrndorf ligt de camping pal naast het dalstation.
Ik dacht dat de oefenweide daar ook naast was.

Plaats reactie

Terug naar “Kamperen en Winterkamperen”