Wie gaat er op wintercamping, welke bestemming

Gebruikersavatar
FilipCarintje
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 10 jul 2011 22:30
Locatie: Tienen, Belgie

Wie gaat er op wintercamping, welke bestemming

Bericht door FilipCarintje » ma 23 nov 2015 23:26

Hallo
Wij zijn het aan het overwegen om nog eens op wintercamping te gaan. 4 jaar geleden de eerste maal geweest in
Winterberg bij kerst. Wij zijn gaan lopen van de regen toen. De sneeuw was er maar de regen heeft het toen een beetje
verpest.
Ik ben een fanatiek skiër en ga meestal 3 weken in de winter skien. Meestal zit ik in Zauchensee, Flagau, Wagrain Ski Amadé
Oostenrijk. Nu ben ik verleden jaar al een kijkje gaan nemen in Altenmarkt , camping Passrucker. Dus ben ik plannen aan het
smeden om naar ginder te gaan. Tot mijn verwondering wilt mijn lief vrouwtje mee op wintercamping. Hopelijk valt het super
mee. Het zal een nieuwe ervaring zijn met de hut naar naar de sneeuw. Voor het rijden in de bergen en sneeuw mag ik zeggen dat
ik toch al wat jaren ervaring heb. (maar zonder caravan).
De meeste op het forum hier zijn geen wintercaravanners. Wie wel en waarnaartoe?
zwaaien.gif groetjes,
Filip

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19754
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Wie gaat er op wintercamping, welke bestemming

Bericht door Daphne » ma 23 nov 2015 23:31

Helaas hebben we door omstandigheden met Carnaval maar een week vrij, dus wordt het Hoch Sauerland. We houden wel de webcam in de gaten. Als er geen sneeuw ligt, dan verandert de bestemming en zoeken we een luxe camping.

Camping Passrucker kennen we van twee overnachtingen in 2014, toen we onderweg naar Kroatië waren.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Cdebruin
Berichten: 414
Lid geworden op: do 7 aug 2014 22:26
Locatie: Delftgauw

Re: Wie gaat er op wintercamping, welke bestemming

Bericht door Cdebruin » ma 23 nov 2015 23:39

Wij gaan al 20 jaar met de caravan op wintersport op veel campings geweest de laat ste jaren gaan we januari naar fieberbrunn en februari naar mauterndorf
We zoeken campings dicht bij de liften kunmen we aan lopen.
Wij zelf vinden het de mooiste manier om op wintersport te gaan
Kabe Imperial 560 xl ks 2024…. Mercedes GLC coupe AMG 400 e 2024 …met luchtvering , thule 6300 , en EP levelsysteem , .en ATC.

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: Wie gaat er op wintercamping, welke bestemming

Bericht door Fred N » di 24 nov 2015 08:26

Wie wel en waarnaartoe?
Wij gaan al jaren naar camping-zillertal.at in de plaats Aufenfeld in het Zillerthal
4 minuten met de skibus naar de gondels van Zell am Ziller piste kaart
De periode die wij gaan is altijd in de maand maart buiten de schoolvakanties. blij.gif

Camping Aufenfeld is mooi vlak en heel makkelijk aan te rijden.
Geen gedoe met winterbanden en/of sneeuwkettingen om hier te komen. thumbup.gif
De snelweg af en 20 km de B169 volgen die redelijk vlak is en je bent er, wat wil je nog meer.

Als ervaringsdeskundige kan ik je vertellen dat het naar Oostenrijk makkelijker rijden is dan naar Sauerland. (webcams)
Ik heb het dan over Sauerland met de Kerst en januari wat een sneeuw hebben wij daar altijd gehad. schrik.gif
Afbeelding
Dit is in Sauerland 2015 met de kerst
Caravan zat compleet vast in de sneeuw kon geen kant op

Sauerland gaan wij ook nog maar dan in januari 2016 dat zie ik meer als een snoepje. mrgreen.gif

Maar eerst dit jaar nog met de kerst 2015 in het aktivhotel-tuxerhof dat zal wel even wennen zijn. whistle.gif
Ook weer in het Zillerthal (het is hier gewoon sneeuwzeker). ski.gif en of je nu van de ene berg afglijd of de ander het is overal het zelfde.

Suc6 met beslissen

Ab
Moderator
Berichten: 26695
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Wie gaat er op wintercamping, welke bestemming

Bericht door Ab » di 24 nov 2015 09:09

Ook wij gaan al vele jaren naar Oostenrijk. De laatste jaren meestal in februari.
Diverse campings bezocht, een paar jaar achtereen in Aschau, verschillende jaren in Itter.
De laatste jaren gaan we naar Fieberbrunn.
Dat zal ook wel zo blijven denk ik.
Het grote voordeel is, dat je vanaf de caravan zo de piste op loopt. Het skigebied is dit jaar ook enorm vergroot.
Door een extra lift zijn 2 skigebieden aan elkaar gekoppeld.
We reserveren nooit, maar hiervoor maken we een uitzondering. Meestal zijn we met meerderen, en willen graag bij elkaar staan, bij de gezamenlijke sneeuwbar. knipoog.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Wie gaat er op wintercamping, welke bestemming

Bericht door evr66 » di 24 nov 2015 09:35

Voorjaarsvakantie naar Fieberbrunn. Prima camping, inclusief zwembad en inderdaad direct aan de piste. Leuk skigebied voor de piste skiërs (dit seizoen verbonden met Saalbach-Hinterglemm), super voor de off-piste liefhebbers (prima gidsen te huur pal naast de camping). Met kerst altijd naar Paradiski (fr). Camping "le reclus" in Seez. Eenvoudige camping (waat voordeliger ook), maar goed sanitair et cetera. Met treintje omhoog (shuttle of plm 2-3 min met de auto). Erg sneeuwzeker, ook met (gletscher) Tignes om de hoek (half uurtje auto), in geval van een mindere winter en/of vroeg in het seizoen. Voorheen ook vlakbij op camping Bourg st Maurice gestaan maar daarvan afgestapt na pensionering beheerder en vervolgens overname van de camping.

Peter R
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 09:12

Re: Wie gaat er op wintercamping, welke bestemming

Bericht door Peter R » di 24 nov 2015 14:51

Fred N schreef:
Camping Aufenfeld is mooi vlak en heel makkelijk aan te rijden.
Even uitkijken op Aufenfeld. Wij waren er in maart dit jaar. En we hadden een staanplaats met privé-sanitair gekozen. We waren er al een paar keer geweest, en telkens was het erg bevallen.

Nu is er een of andere halve gare op het geweldige idee gekomen om bij de klimtoren, onder een geweldig groot afdak, een skate-geval aan te leggen. Vanaf na de middag tot voorbij tienen komt daar 'jeugd' samen om the hangen en te skaten.
Resultaat : prrrrrrrrrrrr-kadang-prrrrrrrrrrr-kadang-prrrrrrrrrrrrrrrrr-kadang, het rollen van de wielthes en het neerkomen na een jump, ononderbroken van na de middag tot tienen, elke dag. In het weekeind begint het meestal nog iets vroeger.

Ons zien ze er niet meer. Helaas, want het was zeker een van onze favoriete campings.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19754
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Wie gaat er op wintercamping, welke bestemming

Bericht door Daphne » di 24 nov 2015 15:53

RE.gif

Ik weet niet beter dan dat er altijd al een overdekt skatepark is geweest en dat de jeugd (ook de locals) daar skate tricks oefenen. Wij kwamen daar 14 jaar geleden al speciaal voor het skatepark. De laatste keer dat wij daar waren was 2009 of 2010 en toen was skatepark er nog. Inderdaad hoor je daar bij de plaatsen met privé sanitair het meest van.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: Wie gaat er op wintercamping, welke bestemming

Bericht door Fred N » di 24 nov 2015 16:16

@peter R

Wij staan altijd bij de hoofdingang (de slagboom). Ik wil wel wat zien op de camping.
Op deze webcam kan je ons zien staan als wij er zijn
Afbeelding
Leuk voor het thuisfront knipoog.gif

Wij kijken als eerste op iedere camping waar de speeltuin of de diertjes zijn of wat al niet meer.
Daar moet ik dus niet staan. schrik.gif

Peter R
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 09:12

Re: Wie gaat er op wintercamping, welke bestemming

Bericht door Peter R » wo 25 nov 2015 06:07

Wij stonden vroeger ook altijd aan de andere kant en misschien is het daarom nooit opgevallen. Maar aan de sanitair rotondes is het niet te harden, vinden wij.

cornelis
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 10:25

Re: Wie gaat er op wintercamping, welke bestemming

Bericht door cornelis » wo 25 nov 2015 07:05

Camping Hell in fugen topcamping een nadeel met de auto naar de piste

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19754
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Wie gaat er op wintercamping, welke bestemming

Bericht door Daphne » wo 25 nov 2015 08:21

Peter R schreef:Wij stonden vroeger ook altijd aan de andere kant en misschien is het daarom nooit opgevallen. Maar aan de sanitair rotondes is het niet te harden, vinden wij.
Dan weet je in ieder geval dat je met een gerust hart terug kunt gaan. Neem je een andere of je oude plek en heb je er geen last van :wink:

En wil je per se privé sanitair, dan kun je een badkamer in een van de toiletgebouwen huren. Heb je ook nog een veel grotere plek.


Verzonden met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Peter R
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 09:12

Re: Wie gaat er op wintercamping, welke bestemming

Bericht door Peter R » wo 25 nov 2015 08:25

cornelis schreef:Camping Hell in fugen topcamping een nadeel met de auto naar de piste
Naast Hell (what's in a name) is een Disco (tenminste, vroeger toch). Dus niet aan die kant gaan staan, zeker niet in piekperiodes. Verder een fraaie camping.

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3468
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Wie gaat er op wintercamping, welke bestemming

Bericht door troapel » wo 25 nov 2015 12:05

cornelis schreef:Camping Hell in fugen topcamping een nadeel met de auto naar de piste
Hier hebben wij vroeger als kind heel wat zomers doorgebracht. Dit is een hele fijne camping!
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3468
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Wie gaat er op wintercamping, welke bestemming

Bericht door troapel » wo 25 nov 2015 12:07

Peter R schreef:
cornelis schreef:Camping Hell in fugen topcamping een nadeel met de auto naar de piste
Naast Hell (what's in a name) is een Disco (tenminste, vroeger toch). Dus niet aan die kant gaan staan, zeker niet in piekperiodes. Verder een fraaie camping.
Die discotheek was er vroeger inderdaad, maar die staat er ten eerste een einsje vanaf en is volgens mij ook niet meer open. Wij hebben er in ieder geval nooit last van gehad!
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Wie gaat er op wintercamping, welke bestemming

Bericht door witjesm » wo 25 nov 2015 17:17

Volgend weekend gaan we naar de Panorama Camping in Pettnau am Arlberg (vlak bij Sankt Anton). Erg leuk want het is seizoen openings-weekend in Sankt Anton met optreden van veel Apres ski artiesten. proost.gif ski.gif
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38530
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Wie gaat er op wintercamping, welke bestemming

Bericht door Micky » wo 25 nov 2015 18:41

RE.gif

Tof M, al vast heel veel plezier daar, ik benijd jullie, werd vanochtend wakker in Duitsland in de sneeuw realiserend dat we dit jaar helemaal niet gaan skiën, volgend jaar weer volle bak..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Wie gaat er op wintercamping, welke bestemming

Bericht door witjesm » wo 25 nov 2015 19:03

Je bent van harte welkom Micky om een weekendje to komen skiën. Binnen 20 minuten rijden hebben we voldoende mogelijkheden. Ook logeerkamers zijn geen probleem. Stuur maar PB-tje waaneer het uitkomt knipoog.gif
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38530
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Wie gaat er op wintercamping, welke bestemming

Bericht door Micky » wo 25 nov 2015 19:32

RE.gif

Top, dat ga ik doen cool.gif ski.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

leerad
Berichten: 11
Lid geworden op: do 14 jan 2016 15:28
Locatie: Zeeland

Re: Wie gaat er op wintercamping, welke bestemming

Bericht door leerad » za 16 jan 2016 15:33

Wij gaan heel graag naar Italie. Daar verblijven wij op camping Sass Dlacia in het bos, bij Armentarola (San Cassiano). Hartje Dolomieten, net aan de andere kant van de berg bij Cortina d'Ampezzo. Italie is het land van lekker eten en drinken, 80 % zon en heerlijke tochten skieen. Geen dag de zelfde piste...
De afstand lijkt verder dan het is, google daar zelf maar op. Je moet net even de Brennerpass over, maar dat is niet zo moeilijk als sommige indianenverhalen geven. Het skigebied Alta Badia bestaat voor 70 % uit blauwe pistes. Alta Badia is weer aangesloten op de Sella Ronde. De camping is gelegen op 1600 m hoogte, dat is al sneeuw zeker. Voor ons is dit het mooiste skigebied in combinatie met de mooiste camping.
Caravan Kabe briljant, getrokken door Volvo S-60 D

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1736
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Wie gaat er op wintercamping, welke bestemming

Bericht door Carnavalswiertz » za 17 sep 2016 20:03

Ben daar ook geweest met kerstmis in de 90 jaren, unieke ervaring!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

wdejong05
Berichten: 12
Lid geworden op: di 21 apr 2015 16:40

Re: Wie gaat er op wintercamping, welke bestemming

Bericht door wdejong05 » za 15 okt 2016 11:17

29 oktober zell am see. Blijf daar tot eind mei.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38530
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Wie gaat er op wintercamping, welke bestemming

Bericht door Micky » za 15 okt 2016 17:59

RE.gif

Mooi gebied, wij zijn daar in de buurt tussen kerst en nieuwjaar ook weer te vinden, wel zonder caravan thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

nonblond
Berichten: 1295
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: Wie gaat er op wintercamping, welke bestemming

Bericht door nonblond » zo 16 okt 2016 00:27

Camping in Prutz Oostenrijk. Het skigebied Serfaus, Fiss, Ladis is met de auto goed te bereiken. Het skigebied is super. Ook prima gebied om te langlaufen. Prettige bijkomstigheid. Samnaun (ch)is vlak bij, goedkoop tanken en als de cfr. niet skyhigh staat, goedkope parfum en spiritualiën. knipoog.gif

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Wie gaat er op wintercamping, welke bestemming

Bericht door witjesm » zo 16 okt 2016 21:45

8 December start het seizoen in Solden mrgreen.gif. Daarna, Mayrhofen, Hoch Ybrig, Lenzerheiden, Solden, Ischl en nogmaals Mayrhofen. Ik kan niet wachten.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Plaats reactie

Terug naar “Kamperen en Winterkamperen”