Camper of Caravan ?

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19754
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Camper of Caravan ?

Bericht door Daphne » do 26 feb 2015 11:59

RE.gif

Ik zie nog steeds het verschil niet hoor. Met een caravan zoek je ook een plekje uit en je staat. Pootjes uitdraaien is niet veel meer werk als het omdraaien van de cockpit stoelen in de camper en dat enorme voorraam te bedekken voor de nacht. knipoog.gif
Ik moet altijd lachen als een "campermens" :wink: ons verteld hoe erg het was om altijd een voortent te moeten opzetten. Hoezo moet? Je moet helemaal niets. Het interieur in een caravan biedt hetzelfde als een camper, dus waarom zou een voortent bij een caravan wel moeten? Ik wil helemaal geen voortent hoor.

En wat weekendjes weg betreft, ach we dromen wat af toch? Zijn de kinderen klein, dan kun je misschien nog wel vaker een weekendje weg. Worden ze wat groter, dan bepalen sport/sportwedstrijden en verjaardagen van vriendjes/vriendinnetjes zo'n beetje de weekenden en komt er van weekendjes weg niet veel meer. Dan is het weer wachten tot de kinderen zelfstandig thuis kunnen blijven en ga je weer lekker op pad met de caravan. Dan is je manier van kamperen toch weer anders en zijn de wensen van toen ineens niet meer.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Diny
Berichten: 3880
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Camper of Caravan ?

Bericht door Diny » do 26 feb 2015 12:35

RE.gif
Het verschil?
Wij hebben een paardenliefhebber in de familie.
Ze rijdt zowel op als achter het paard, dus aangespannen.
Meestal zit ze op de rug van het paard, dus zadel erop en de sporen geven.
Heeft ze zeeën van tijd dan zet ze de kar erachter. Duurt wel even, en ze geniet ook.
Een paraplu neemt ze nooit mee knipoog.gif

Wim Verso
Berichten: 6518
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Camper of Caravan ?

Bericht door Wim Verso » do 26 feb 2015 13:33

Misschien wel even Off topic.

Maar pootjes uitdraaien en staan, dat vinden wij een fabeltje, wij blijven meestal een dag of tien tot veertien staan op een camping, en een voortent is dan voor ons wel een must
Aardig wat werk dus voordat je dan geïnstalleerd bent.
Zeg maar anderhalf tot twee uur verder.

Maar ook een overnachting onderweg is voor ons meestal wel één uur werk, moveren op de plaats, waterpas zetten, pootjes uitdraaien, spullen uit de caravan in de auto leggen, stroom aanleggen, water halen, en smorgens weer hetzelfde ritueel, op het waterpas zetten dan na, ach je bent wel even bezig hoor.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16280
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Camper of Caravan ?

Bericht door Jan van Vijven » do 26 feb 2015 13:46

Ik durf beweren dat ik sneller met onze caravan gesetteld ben dan menig camper, omdat waterpas zetten simpelweg sneller gaat dan met een camper.
De binnenruimte van onze caravan is even groot als van een gemiddelde camper, dus die voortent is voor beide niet nodig, mocht je dat wel willen is dat dus extra.
In de caravan ligt niets in de weg (ook niet op bed of tafel), dus voor die camper eindelijk met al die keggen klaar is zit ik al aan het bier.
Stroom en water is voor beide gelijk.

En als onze caravan bij huis staat ben ik net zo snel weg als een camper.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Wim Verso
Berichten: 6518
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Camper of Caravan ?

Bericht door Wim Verso » do 26 feb 2015 14:02

RE.gif

De caravan moet je aanhaken en de camper niet, dus is die eerder weg. mrgreen.gif knipoog.gif
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Camper of Caravan ?

Bericht door PD » do 26 feb 2015 14:20

Ook met onze caravan zijn wij minstens even "snel", zo niet sneller als met een camper, vooral ook omdat de hut het hele seizoen op de oprit startklaar staat incl. koelkastinhoud mrgreen.gif Wij kamperen naast de langere perioden ca. 10 tot 15 weekendjes per seizoen en volgens mij zitten we altijd na hooguit 15min na aankomst aan een koel drankje blij.gif

Mocht er een verschil van 5 minuten ontstaan............. tjah, dan zullen we eens over een investeringsvoorstel gaan nadenken awhoea.gif

Het is mijns inziens vooral een emotionele keuze en de afweging of je met een (fikse) aanhanger wilt rijden en wat je aan lokaal vervoer wenst :lol: Een voortent hebben we niet; wel een tweetal luifels: een Unico vanaf een paar nachtjes en een Sun-Z van Isabella voor de overnachtingscamping en/of kort verblijf zoals komend weekend :lol:
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Ab
Moderator
Berichten: 26694
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Camper of Caravan ?

Bericht door Ab » do 26 feb 2015 14:24

Ik heb een heel goed vergelijk..
We staan nu samen met familie met een camper in Oostenrijk.
Bij aankomst konden we samen omhoog rijden de camping op. Stroom en gas werd aangesloten. Na 10 minuten zaten we gezamenlijk aan een biertje.
Wij trekken heel vaak samen op. Bijna altijd zijn we gelijk klaar. Nu hebben we er een (klein ) wintertentje aan.
Een voortent hebben we wel, maar gebruiken die eigenlijk bijna nooit meer. De luifel volstaat.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Mees

Re: Camper of Caravan ?

Bericht door Mees » do 26 feb 2015 14:32

Als ik, als toerder, de financiële keus had, werd het een camper !
Hoe leuk ik manoeuvreren met een caravan ook vind,
een camper is gewoon veel sneller met alles.....
en makkelijker te parkeren
en meer plekken onderweg om te overnachten.
Maarre nogmaals, toeders zijn we.
en ik haat voortenten.....
Maar geniet en leer van iedereen die het anders doet ! aflower.gif

@Ab,
Ik ben een hele slome en weet zeker dat jij 5 keer sneller 'installeert en opbreekt' dan ik (met hetzelfde soort kampeermiddel)

En eigenlijk zou ik de camper dan als normale auto willen gebruiken.
...en de 2 huidige auto's weg doen...
Ach, als we met pensioen gaan kus.gif

Misschien een draadje starten:
wat kost de camper versus caravan inclusief trekauto in een periode van 5 jaar?
dus met afschrijvingen, verzekeringen, brandstof, houderschapsbelasting, onderhoud, reparaties......
Snap ook dat dit onder de 3 K's valt en dus nog steeds taboe is.

Over de kampeer-beleving heeft toch iedereen weer een (terechte) persoonlijke mening / situatie.

Wim Verso
Berichten: 6518
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Camper of Caravan ?

Bericht door Wim Verso » do 26 feb 2015 14:43

Wij zijn absoluut geen trekkers, dus voor ons valt een Camper altijd af.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Diny
Berichten: 3880
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Camper of Caravan ?

Bericht door Diny » do 26 feb 2015 15:28

Mees, een draadje starten over de kosten ga ik echt niet volgen! Zou ècht balen zij om gepresenteerd te krijgen wat onze uitstapjes all-in kosten :(
Wij hebben destijds berekend hoe hoog de kosten zouden zijn en of we die gemakkelijk zouden kunnen betalen.
Trouwens, ik denk niet dat een discussie item is, omdat we het snel eens zouden zijn.
ik vermoed dat mensen die een busje voor hun werk hebben en die dat ombouwen tot camper met het daarbij behorende kwarttarief mogelijk goedkoper uit zijn. Als enige categorie thumbup.gif

Mees, wat bedoel je met 3K's?
Laatst gewijzigd door Diny op do 26 feb 2015 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19754
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Camper of Caravan ?

Bericht door Daphne » do 26 feb 2015 15:37

dreamfox schreef:
Knaus440 schreef:Hier nog een duit in het zakje.
We hebben sinds 4 jaar een caravan, daarvoor een 8 jaar camper.
(...)

Een ding mis ik nu wel, en dat zijn de snelle uitstapjes in weekend of eind van de werkdag/weekend.
Dat deden we met de camper toch sneller dan met de caravan.
D
Daarom hebben we de Bürtsner averso plus 510 TK gekocht met neerklapbaar bed zodat dit altijd volledig beschikbaar is zonder ombouw...Je kan je tafel gewoon gedekt laten en je bed haal je in 2 seconden uit het plafond...En hebben we stroom en een gasboyler voor de douche voorzien om autonoom te kunnen zijn...
Hoop dan ook dat we hem snel gaan hebben en dat we ook aan de WE'tjes kunnen beginnen blij.gif
Ik heb nu in een paar draadjes jouw wens gezien om autonoom te zijn voor de weekendjes weg. Ik vraag me eigenlijk af wat jij je voorstelt bij weekendjes weg. Elke camping biedt elektra en de meesten hebben goed en schoon sanitair. De noodzaak van autonoom is dan eigenlijk alleen als je "wild" kampeert, iets wat hier in Nederland niet is toegestaan en in België alleen indien je toestemming hebt van de lokale autoriteiten of een landeigenaar, die daar volgens mij echt niet op zitten te wachten.
Heb jij je al afgevraagd hoe je voor een heel weekend douchewater voor een heel gezin gaat meenemen? En of je wel ergens achteraf, buiten de bewoonde wereld wil overnachten met kleine kinderen? Ik moet er niet aan denken schrik.gif

In Nederland is het haast niet mogelijk om met een auto ergens op een open plek in een bos te geraken. Alles is wel met palen of hekken geblokkeerd. Uren rijden zonder een stad of dorp tegen te komen is in dit deel van Europa onmogelijk. De noodzaak om ergens onderweg in the middle of nowhere te moeten overnachten is er ook niet. Een heel weekend op camperplaatsen doorbrengen, zal je ook niet in dank worden afgenomen, en ook daarvoor de vraag, zou je dat wel willen met kinderen?

Alvast excuses als ik nu misschien jouw romantische droom kapot maak :oops:
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Mees

Re: Camper of Caravan ?

Bericht door Mees » do 26 feb 2015 15:53

RE.gif
Voor wie was jou bericht bestemd Daphne?

@Diny: De 3 K's,
durf ik niet voluit te noemen en ook al niet per PB aan een dame te sturen.
Hou het maar op 'geslacht(sdeel)', 'religie' en 'geld'.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19754
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Camper of Caravan ?

Bericht door Daphne » do 26 feb 2015 16:03

RE.gif

Aan dreamfox. Zie quote.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19754
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Camper of Caravan ?

Bericht door Daphne » do 26 feb 2015 16:09

Wim Verso schreef: Maar ook een overnachting onderweg is voor ons meestal wel één uur werk, moveren op de plaats, waterpas zetten, pootjes uitdraaien, spullen uit de caravan in de auto leggen, stroom aanleggen, water halen, en smorgens weer hetzelfde ritueel, op het waterpas zetten dan na, ach je bent wel even bezig hoor.
waarom maak je het jezelf niet gemakkelijk en doe je de spullen die je voor de overnachting nodig hebt niet in de caravan ipv in de auto. Gewoon lekker alles op de plek hebben en zonder gedoe overnachten.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Wim Verso
Berichten: 6518
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Camper of Caravan ?

Bericht door Wim Verso » do 26 feb 2015 16:27

RE.gif

Alles heeft zijn vaste plek Daphne zowel in de auto als in de caravan, veelal staan er twee grote benche's in de auto, één voor de kat en één voor de hond, dat neemt veel ruimte in beslag.
Als het mooi weer is en we zitten buiten voor de caravan in de tuinstoelen met een paar krukjes onder onze voeten, dan moeten die aan het eind van de avond weer in de auto, en smorgens er weer uit om in de caravan te leggen, want daar is geen plaats voor in de auto.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Mees

Re: Camper of Caravan ?

Bericht door Mees » do 26 feb 2015 16:30

@Wim,
2e auto erbij voor gewoon-verkeer
en je trekauto ingepakt en al naast je caravan
eventueel in de stalling?
Zie het met een knipoog.gif
Ik (her)ken je 'situatie'.......

Overigens vind ik inpakken een leuk deel van de vakantie (of weekend weg) pret.
Schoonmaken achteraf niet maarrr, je maakt altijd wel weer een praatje bij de wasstraat.
Laatst gewijzigd door Mees op do 26 feb 2015 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19754
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Camper of Caravan ?

Bericht door Daphne » do 26 feb 2015 16:35

Wim Verso schreef:RE.gif

Alles heeft zijn vaste plek Daphne zowel in de auto als in de caravan, veelal staan er twee grote benche's in de auto, één voor de kat en één voor de hond, dat neemt veel ruimte in beslag.
Als het mooi weer is en we zitten buiten voor de caravan in de tuinstoelen met een paar krukjes onder onze voeten, dan moeten die aan het eind van de avond weer in de auto, en smorgens er weer uit om in de caravan te leggen, want daar is geen plaats voor in de auto.

Ik snap het Wim. Mss een kleine tip. Stoelen kunnen best buiten blijven staan of leg ze onder de caravan. Scheelt weer "gedoe" en kan je 's morgens meteen lekker je eerste kopje koffie in het zonnetje drinken.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Camper of Caravan ?

Bericht door Leentje » do 26 feb 2015 16:44

Camper of caravan is een ander wijze van vakantie vieren, in mijn optiek. Met de caravan zet ik hem neer en kan lekker met de auto op stap. Na een dag of drie, vier trekken we veder. De reis naar de camping is ook vakantie, dus gaan we niet vlugvlug over de snelweg. Op de camping staan we in weinig tijd: waterpas zetten, pootjes uit, evt luifeltje laten zakken, 5 liter water erin en klaar. Bij vertrek alles weer stevig wegzetten t/m aan de auto hangen doen we im 30- 45 minuten. (vanaf ons besluit verder te trekken, zeg maar). Zelfs de hond helpt mee: legt haar bal in de auto, gat al lekker achterin zitten, want stel dat we haar vergeten ;-)

Vrienden van ons kochten een camper: duur!. Vervolgens staan ze op camperplekken, tussen allemaal grote witte dozen op wielen, kop aan kont. En dat om een paar euro per nacht voordeliger uit te zijn? Voor een vergeten boodschap moet alles mee, of ze moeten de fiets pakken. Geen fietspad te bekennen en vaak bergop terug. Ieder zijn meug knipoog.gif
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Ab
Moderator
Berichten: 26694
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Camper of Caravan ?

Bericht door Ab » do 26 feb 2015 18:05

Er zijn ook genoeg hele mooie camperplaatsen hoor.
Vorig jaar was ik op bezoek bij goede vrienden, die met een camper aan de Moezel stonden op een camperplaats.
Ik vond het mooier dan onze camping.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Wim Verso
Berichten: 6518
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Camper of Caravan ?

Bericht door Wim Verso » do 26 feb 2015 18:29

Dat is nog niet zo gek hoor Daphne, maar we hebben ook wel eens gehad dat we de stoelen tegen de caravan aan hadden gezet voor de nacht, maar dan kan je het wel eens oplopen dat de dauw er snachts inslaat en ja dan moet je de volgende ochtend eerst de stoelen afnemen, dat schiet ook niet op.
Onder de caravan leggen is natuurlijk ook een idee.

Ik denk dat het voor ieder persoonlijk is wat je wilt, caravan of camper, je wilt dat gewoon of niet, je kiest daar voor, aan beiden hangen wel nadelen of voordelen, nog afgezien van het Financiële plaatje, maar daar gaan we het hier niet over hebben.

Voor ons, en dat heb ik al eerde geschreven word een camper niets, wij houden niet van trekken blijven vaak langer staan, zoals we nu in Mei naar Tsjechië gaan en drie keer 13/14 dagen op een camping gaan staan, we zoeken van te voren uit wat we willen bezoeken in die omgeving en doen dat we dan met de auto, daarna verkassen we weer.

Ach, zoveel mensen, zoveel wensen. knipoog.gif
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Mees

Re: Camper of Caravan ?

Bericht door Mees » do 26 feb 2015 18:33

Je kan pas een mening hebben,
als je beiden geprobeerd hebt.
(voor meer dan een weekje)

Diny
Berichten: 3880
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Camper of Caravan ?

Bericht door Diny » do 26 feb 2015 20:10

RE.gif
Klopt helemaal. Hoewel ik meer jaren ervaring heb met caravans en slechts een jaar met de camper waarmee we wel inmiddels 16 campings hebben bezocht, kan ik over enige ervaring spreken. Daarbij opgeteld het aantal keren dat we de voertuigen in de stalling neergezet hebben omdat we een auto op de oprit voldoende vinden én de stalling binnen 5 minuten afstand van de woning hebben, telt dat ene jaar camper zeker voor 4 jaar thumbup.gif
Dus ik heb het idee dat ik weet waar ik over mee praat.
En als het om snel wegwezen gaat: niemand maakt mij wijs dat de pootjes indraaien en aankoppelen even snel gaan als de sleutel in het autocontact omdraaien, gas geven en wegwezen mrgreen.gif

janvijn
Berichten: 627
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Camper of Caravan ?

Bericht door janvijn » do 26 feb 2015 21:23

Je hebt wonder, en je hebt boven wonder, ik verrwonder me dat er überhaupt iemand is die het argument gebruikt dat je er bij de een iets langer of korter over doet om bij aankomst op een camping je eerste bakje koffie te drinken.
Mensen, mensen waar zijn jullie mee bezig, alsof dat van enig belang is. Ik heb ervaring met beide vormen van vakantie houden, neem van mij aan het is appels met peren vergelijken, dat gaat ook niet. Alles wat er over geschreven is/wordt zal waar zijn voor de ene en de grootste onzin voor de ander.
Als je een camper koopt, hoe luxe, en van alle gemakken voorzien, maar je gebruikt hem zoals je een caravan gebruikt is het een onding, zelfs een blok aan je been als je een nieuwe of jong gebruikte hebt gekocht. Als je een camper koopt om er mee te reizen, waar hij voor bedoeld is, kan een caravan er nog niet bij in de schaduw staan.
Nee je moet echt andere argumenten hanteren om een keuze te maken tussen een camper of een caravan.
Die overwegingen moeten veel meer gaan over de volgende zaken.
1.eenmaal op de plek aangekomen wil ik daar langer blijven of wil ik morgen of overmorgen weer ergens anders heen.
2. Als ik snel weer wil verkassen maak ik dan gebruik van camping faciliteiten, of ga ik naar een camperplaats, of misschien wel vrij ergens staan.
3.Als je steeds voor 1 nacht voor een camping kiest moet je soms genoegen nemen met een iets mindere plek.
4. Als je voor camper plaatsen kiest, realiseer je dan dat daar enkel overnacht mag worden en niet gekampeerd in de zin zoals we met een caravan op de camping doen.
5. De financiële aspecten, zoals houderschaps belasting, verzekering, aanschafprijs, afschrijving en niet te vergeten onderhoud, weeg dat af t.o.v. een caravan.
6. Enz. Enz. Enz.

Met dit soort argumenten kan je een wel overwogen keuze maken, maar niet of ik nou een kwartier eerder of later onderweg ben. Mijn ervaring met beide voertuigen, die allebij thuis in stalling stonden/staan is dat je ze beide even snel pakt om een weekend op stap te gaan, en het is van totaal ondergeschikt belang of ik nou om 16.00 u kan vertrekken of om 16.30 u. Als ze ergens in een stalling staan moet je voor beide ook gewoon daar naar toe en thuis inladen.

Met een camper kan je op de autosnelweg sneller rijden dan met een caravan, maar iemand die dat nastreeft zal met de caravan ook sneller rijden dan de gemiddelde caravan rijder. Bovendien moet je al bijna de hele afstand van de route de Soleil afleggen wil je daar enige tijdwinst mee kunnen behalen, in Nederland gaat dat in ieder geval niet lukken.
Alle die een overweging willen maken wens ik heel veel wijsheid toe, en wat ik ooit eerder schreef, huur eerst een camper voor meer dan een week, misschien moet je met een caravan hetzelfde doen en neem dan een beslissing.
Met vriendelijke groet
Jan Vijn. thumbup.gif

Diny
Berichten: 3880
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Camper of Caravan ?

Bericht door Diny » do 26 feb 2015 21:47

Jan, een heel verhaal! Is niets mis mee knipoog.gif
Maar mogen de mensen die in jouw ogen een weinig zinnige discussie voeren dat wel doen als ze daar lol in hebben asjeblieft?
Ze doen er niemand kwaad mee.
En mogen wij asjeblieft onze eigen afwegingen maken, danwel gemaakt hebben bij de keuze voor onze camper en destijds voor de caravan?
Als je de opmerkingen gemaakt had op het camperforum had ik er wel begrip voor gehad.
Daar hebben ze ook van die vastomlijnde ideeën over wat argumenten zouden moeten zijn om een camper te kopen.
Echter............ nogal wat van mijn grijze soortgenoten gaan voor hun gemak over op een camper, zich niets aantrekkend van wat anderen daarvan vinden als ze hem als caravan met zitmover gebruiken.
Er zullen er best bij zijn die daarna weer op een caravan overgaan, omdat de camper niet bracht wat ze er van verwachtten.
En er zullen er zijn die hun speeltje bejubelen en dat ws zullen blijven doen tot ze vinden dat ze door ouderdom beter hun rijbewijs in de kast kunnen laten.

Gebruikersavatar
PeterD
Berichten: 1188
Lid geworden op: za 24 mar 2007 09:57
Locatie: Huizen.

Re: Camper of Caravan ?

Bericht door PeterD » do 26 feb 2015 22:06

maceism schreef:Je kan pas een mening hebben,
als je beiden geprobeerd hebt.
(voor meer dan een weekje)
haphop.gif haphop.gif Ik mag een mening hebben.

We hebben 14 dagen met een camper gereden door Victoria in Australie.
Absoluut geschikt voor een camper.
Toch hebben m'n meissie en ik ook toen erg naar de caravan verlangd.
Voor ons zitten er aan een caravan een aantal voordelen. Vooral gevoelsmatig.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat er een grote groep is die een camper prettiger vindt.
En gelukkig hebben we allemaal de vrijheid om te mogen kiezen wat we willen. Anders zou het heel erg saai worden op deze aardkloot.
Daarnaast heb ik absoluut niet de behoefte om iemand te overtuigen dat een caravan beter is dan een camper of omgekeerd.
Laatst gewijzigd door PeterD op do 26 feb 2015 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij hebben een caravan en die wordt getrokken door een auto.

Plaats reactie

Terug naar “Kamperen en Winterkamperen”