onvoorziene wintervakantie

Plaats reactie
DIDIER
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 5 dec 2010 08:57

onvoorziene wintervakantie

Bericht door DIDIER » di 12 feb 2013 20:06

Beste winterkampeerders,

Door onvoorziene omstandigheden hebben we 5 dagen vakantie.(luxeprobleem!!!!) Nu vrijdag 15/2 tem dinsdag 19/2.
Mijn bedoeling was om Lermoos of Biberwier (at) te doen zonder caravan maar na een tiental telefoontjes blijkt
alles volgeboekt te zijn.
5 dagen lijkt me nu echt iets te weinig om met de hut naar ginds te rijden.
Heeft er iemand een suggestie om toch dichterbij, met de caravan, van de sneeuw te kunnen genieten. (skipiste aan de camping)
Alvast bedankt
Didier.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: onvoorziene wintervakantie

Bericht door Micky » di 12 feb 2013 20:11

probeer anders Ehrwald, ik heb deze voor de zomer geboekt, direct aan de gondel naar de Zugspitze 850 km ongeveer en je kunt kiezen hotel of camping knipoog.gif

http://www.zugspitz-resort.at/
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

sprite1

Re: onvoorziene wintervakantie

Bericht door sprite1 » di 12 feb 2013 20:17

hier ligt ook sneeuw en dicht bij....http://www.wettercam-winterberg.de/core/

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: onvoorziene wintervakantie

Bericht door Micky » di 12 feb 2013 20:19

RE.gif

denk dat het in winterberg en omstreken vol is de komende week, tis schoolvakantie en met kerst is het ook altijd vol, maarja wie weet.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: onvoorziene wintervakantie

Bericht door Henny » di 12 feb 2013 20:20

Is Winterberg misschien iets???? Er zijn daar veel campings. Succes.
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: onvoorziene wintervakantie

Bericht door Micky » di 12 feb 2013 20:22

RE.gif scratch.gif scratch.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

DIDIER
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 5 dec 2010 08:57

Re: onvoorziene wintervakantie

Bericht door DIDIER » di 12 feb 2013 20:42

iemand ervaring met La Bresse in de Vogezen(fr) ?

sprite1

Re: onvoorziene wintervakantie

Bericht door sprite1 » di 12 feb 2013 20:46

tja je zal maar zo'n luxe probleem hebben whistle.gif

hier dan sneeuw en plek....http://www.camping-brunner.at/m_webcam.htm

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: onvoorziene wintervakantie

Bericht door Micky » di 12 feb 2013 20:55

RE.gif

ja, maar dat is ver weg..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: onvoorziene wintervakantie

Bericht door Daphne » di 12 feb 2013 21:45

DIDIER schreef:iemand ervaring met La Bresse in de Vogezen(fr) ?
Ja, daar zijn wij 2 jaar geleden in de zomer geweest (Les Haut des Bluches) Prettige camping en omgeving. Leuke tokkelbaan die over de camping raast, maar ligt niet direct aan skipiste. Camping Belle Hutte volgens mij wel, maar daar kan ik je niets over vertellen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: onvoorziene wintervakantie

Bericht door Henny » do 14 feb 2013 10:17

Beste MICKY,......snap dat je er zo tekentje bijzet maar zoals je ziet hebben mijn voorganger en ik het bijna op dezelfde tijd geplaatst vandaar mijn antwoord op iets wat niet meer nodig was................. :oops:

zwaaien.gif groet!!!
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: onvoorziene wintervakantie

Bericht door Micky » do 14 feb 2013 10:29

RE.gif mrgreen.gif

was ook grappig bedoelt hoor, maar eigenlijk zou je een melding moeten krijgen als er tussentijds een andere post geplaatst is, deze post kun je boven in het scherm eerst zelf lezen voordat je dan doorklikt
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: onvoorziene wintervakantie

Bericht door Henny » do 14 feb 2013 10:39

thumbup.gif

Ben ook niet "boos" hoor !!! Ik merk het ook weleens bij het woordspelletje. Met hartelijke groet, caravan.gif
Avento 420 / XC70....

pd0bao40

Re: onvoorziene wintervakantie

Bericht door pd0bao40 » do 14 feb 2013 10:40

Didier de lekkerste kip(pen) komen er ook vandaan, komt waarschijnlijk dat ze daar een eigen tokkelbaan hebben ?

DIDIER
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 5 dec 2010 08:57

Re: onvoorziene wintervakantie

Bericht door DIDIER » vr 15 feb 2013 07:46

Daphne schreef:
DIDIER schreef:iemand ervaring met La Bresse in de Vogezen(fr) ?
Ja, daar zijn wij 2 jaar geleden in de zomer geweest (Les Haut des Bluches) Prettige camping en omgeving. Leuke tokkelbaan die over de camping raast, maar ligt niet direct aan skipiste. Camping Belle Hutte volgens mij wel, maar daar kan ik je niets over vertellen.
Bedankt,
camping belle hutte heeft nog plaats
we gaan daar maar eens naartoe
ik laat wel iets weten als we terug zijn.

nonblond
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: onvoorziene wintervakantie

Bericht door nonblond » di 19 feb 2013 23:35

Heb net als Daphne een aantal jaren geleden in de zomer op Les Haut des Bluches gestaan. Dat was een prima camping en heb toen ook op de camping waar Didier naar toe is gegaan bezocht i.v.m. een eventuele wintersportvakantie. De camping ziet er goed uit, maar ik houd niet van heggen tussen de plaatsen en die waren daar volop. Daarom daar ook nooit op wintersport terecht gekomen. Ben voor een korte wintersportvakantie wel richting Winterberg geweest. Omdat Winterberg en omgeving toen erg druk was en ik niet had gereserveerd, tot volle tevredenheid op Camping Hennesee te Meschede terecht gekomen. Is echter wel een stukje rijden als je in Winterberg wilt skiën.

DIDIER
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 5 dec 2010 08:57

Re: onvoorziene wintervakantie

Bericht door DIDIER » wo 20 feb 2013 16:16

Vakantie zit erop ze. Camping Belle Hutte**** was een fantastische ervaring. Bij aankomst vrijdagnamiddag mochten we een plaats uitkiezen, vijf min. later werd die door de eigenaar ontruimd van de meeste sneeuw.
(lag meer dan een halve meter in het dal). Skilift is op nog geen 100m van de camping. Je kan skien tot aan je plaats. Voor de eerste maal echt op wintervakantie met de caravan is dit reuze meegevallen.
ik ben er zeker van dat we vanaf nu ook de wintervakantie met de caravan doen. Geen enkel probleem gehad. 's Morgens verse warme broodjes. Sanitaire voorzieningen op de camping waren meer dan behoorlijk, aan warm water geen enkel gebrek. Aan Nonblond : die heggen tussen de plaatsen zijn niet echt hinderlijk, zo heb je nog een beetje privacy. De plaatsen waren zeer ruim. één minpuntje : de elektriciteit was niet echt goedkoop. Voor 8 amp moet je 8.80€ bijbetalen per dag. Als er nog iemand twijfelt aan skivakantie op camping : gewoon doen. En voor ons was dit de ideale afstand : 490km en nergens ook maar een file gezien, niet op de heenweg en niet op de terugweg.

nonblond
Berichten: 1289
Lid geworden op: di 6 okt 2009 22:03

Re: onvoorziene wintervakantie

Bericht door nonblond » za 23 feb 2013 17:31

Zo zie je maar dat smaken verschillen. Ik vind het wel prettig om de buren af en toe te zien en even te spreken. Ook vind ik een stukje sociale controle wel prettig, maar dat komt misschien omdat ik alleen kampeer. Leuk te horen dat jullie het zo naar het zin hebben gehad en dat het voor herhaling vatbaar is. Overigens is het ook een leuke bestemming om in de zomer nogmaals heen te gaan. Houdt er dan wel rekening mee dat het gebied niet voor niets zo groen is.

DIDIER
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 5 dec 2010 08:57

Re: onvoorziene wintervakantie

Bericht door DIDIER » za 23 feb 2013 19:17

Blijkbaar is er hier een misverstand. Ik ben de eerste voor sociaal contact. Of mijn buren nu Noren Engelsen of Italianen zijn, dat duurt bij mij 5 min eer ik aan de praat ben.
Ik hoop dat u morgen mijn buur bent. Alleen heb ik geen probleem met heggen, Ok liever zonder, maar ze staan er nu eenmaal. En een beetje privacy kan toch geen kwaad.
Ik vind nu persoonlijk deze camping iets vreemds hebben. Volgens mij ligt dit aan de prijs. In de duurdere prijsklasse heb je nu eenmaal andere bezoekers. Daarom niet betere.
Daar ben ik nu zeker van. Maar ik kijk er naar uit om ooit jouw buur te zijn. Groen is niet altijd groen hoor.
Laatst gewijzigd door Ab op za 23 feb 2013 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet onnodig quoten !

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: onvoorziene wintervakantie

Bericht door eurotrotter » wo 4 mar 2015 22:27

pd0bao40 schreef:Didier de lekkerste kip(pen) komen er ook vandaan, komt waarschijnlijk dat ze daar een eigen tokkelbaan hebben ?

Die lekkere kippen komen echter niet uit het dorp La Bresse in de vogezen. mrgreen.gif
Le poulet de Bresse komt uit de regio La Bresse,die deels in de Bourgogne en deels in de Ain ligt,met Bourg en Bresse als t centrum van de kippencultuur.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bresse_(Frankrijk)

Hoewel er in La Bresse( vogezen) ook wel kippen zullen zijn. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Plaats reactie

Terug naar “Kamperen en Winterkamperen”