Beste route Laibach (Slovenie) naar Zadar?

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
jbergh
Berichten: 3
Lid geworden op: di 3 jul 2018 15:21

Beste route Laibach (Slovenie) naar Zadar?

Bericht door jbergh » wo 18 jul 2018 13:58

Wij rijden dit jaar voor het eerst naar Kroatië - Zadar.

De route die we nemen is via Villach - Laibach - E71 snelweg in Kroatië.
Via Laibach zijn er meerdere mogelijkheden om de grens over te gaan. Via google maps zie ik dat bijvoorbeeld de route Laibach - Novo Mesto - Metlika aardig wat bochten heeft enzo. Is dit wel een route die met een caravan goed mogelijk is of überhaupt kan? Ik wil voorkomen dat ik op een uitdagende bergpas terechtkom met mijn combinatie.

Het zou ook kunnen via Laibach - Vinica. Maar ik heb geen idee wat dit voor weg is. Volgens google maps wel wat minder bochten dan de vorige optie.

Of is de beste route om via Laibach - Novo Mesto - de A2 op en via een omweg naar de grensovergang Bregana te rijden en dan via Zagreb naar beneden af te dalen?

Ik hoop dat iemand tips heeft om ons te behelpen van een mindere leuke verrassing op de heenweg?

workel

Re: Beste route Laibach (Slovenie) naar Zadar?

Bericht door workel » wo 18 jul 2018 15:15

Wij zijn enkele jaren geleden in Bibinje en Tribunj geweest met een grote Rib en hebben ervoor gekozen om de route te rijden via Graz en die is ons prima bevallen.

Denk dat de route Villach om is en je moet in mijn ogen als je de routes bekijkt 2 keer fors klimmen.

Let wel grens overgang Graz naar Slovenija was in het weekend heel druk en veel files.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Beste route Laibach (Slovenie) naar Zadar?

Bericht door Ab » wo 18 jul 2018 22:32

Wij rijden al meer dan 15 jaar naar omgeving Zadar Split.
Altijd via Regensburg, Graz, Maribor, Zagreb. Zadar/Split
Is gewoon de makkelijkste en snelste route.
Je kunt evt ook de Plitvice meren opnemen in deze route.
Je komt er praktisch langs.
In de weekenden moet je nooit rijden in het hoogseizoen als je het kunt vermijden.
Dat is een garantie voor files. En geen plek om effe te parkeren op zondagen door stilstaande vrachtwagens op parkeerplaatsen langs de snelweg.
Dat laatste kan je weer oplossen door van de snelweg af te gaan.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”