Naar Umbrië door Zwitserland of Oostenrijk

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Kampeerder66
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 11 jun 2018 20:36

Naar Umbrië door Zwitserland of Oostenrijk

Bericht door Kampeerder66 » di 12 jun 2018 06:58

Vanuit regio Amsterdam gaan we richring Umbrië. We rijden met een karretje achter onze auto, wat is nu handig? Door België, Luxemburg, Frankrijk naar Basel en dan via de Gotthard naar Italië. Of toch via Duitsland (A61), Fernpas, Brennerpas en dan naar Italië. VWb afstanden is het ongeveer gelijk en het gaat ook niet om de tol, maar beetje kunnen doorrijden zou fijn zijn. Goede ervaringen met Belgie en Frankrijk, daarom heeft via Basel onze voorkeur. Bij drukte bij de Gotthardtunnenl kunnen we daar ook de pas nemen. Anderen geven de voorkeur aan de route via Duitsland en de passen in Oostenrijk, maar kijk ik bij de wegwerkzaamheden in Duitsland zie ik alleen maar gele symbolen. Idee dat we daar van Baustelle naar Baustelle rijden. Of valt dat in praktijk mee en is die route ook prima te doen? Vertrekken op een zondag in juli.

Henri Berends
Berichten: 1110
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Re: Naar Umbrië door Zwitserland of Oostenrijk

Bericht door Henri Berends » di 12 jun 2018 07:03

We hebben eind mei de route via Basel-Lugano-Milaan gereden. En wat mij opviel dat er opvallend weinig wegwerkzaamheden waren. Op de route via Fernpass en/of Brenner hebben we dat anders meegemaakt. We waren vroeg in het seizoen dus ook bij de Gotthard viel de drukte ook nog wel mee.
Dus mag duidelijk zijn dat ik de voorkeur heb voor de route via Zwitserland. Is ook een mooi land voor een tussenstop.
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

ronny
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 07:05
Locatie: BE Haacht

Re: Naar Umbrië door Zwitserland of Oostenrijk

Bericht door ronny » di 12 jun 2018 18:23

wij zijn net terug van oostenrijk. Op de a61 heb je weinig baustelle, maar wij hadden inhaal verbod voor vrachtwagens en auto's met aanhanger. Op zondag heb je rijverbod voor vrachtwagens, uitgezonderd van voedingstransport e.d. Rond Karlsruhe en stuttgart wat file gehad en de fernpass route is zeer druk in het weekend.
dodge ram 1500 larami (2017) met fendt bianco selection 515 sg performance (2017)

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Naar Umbrië door Zwitserland of Oostenrijk

Bericht door eurotrotter » wo 13 jun 2018 17:48

ronny schreef:
di 12 jun 2018 18:23
wij zijn net terug van oostenrijk. Op de a61 heb je weinig baustelle, maar wij hadden inhaal verbod voor vrachtwagens en auto's met aanhanger. Op zondag heb je rijverbod voor vrachtwagens, uitgezonderd van voedingstransport e.d. Rond Karlsruhe en stuttgart wat file gehad en de fernpass route is zeer druk in het weekend.
OP de a 61 heb je i.d.d. een heel stuk waar een inhaalverbod is d.m.v. VZ 266 waar dus ook personenwagens met aanhanger onder vallen.
Gezien de A 61 zeer "lkw freundlich is aangelegd zul je daar weinig last van hebben",omdat t vrachtverkeer ook daar al zo tussen de 85 en 90 km/h rijdt,en T.S met zijn karretje ook maar 80 mag( als hij geen 100 sticker heeft)
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Naar Umbrië door Zwitserland of Oostenrijk

Bericht door eurotrotter » wo 13 jun 2018 17:52

Kampeerder66 schreef:
di 12 jun 2018 06:58
Vanuit regio Amsterdam gaan we richring Umbrië. We rijden met een karretje achter onze auto, wat is nu handig? Door België, Luxemburg, Frankrijk naar Basel en dan via de Gotthard naar Italië. Of toch via Duitsland (A61), Fernpas, Brennerpas en dan naar Italië. VWb afstanden is het ongeveer gelijk en het gaat ook niet om de tol, maar beetje kunnen doorrijden zou fijn zijn. Goede ervaringen met Belgie en Frankrijk, daarom heeft via Basel onze voorkeur. Bij drukte bij de Gotthardtunnenl kunnen we daar ook de pas nemen. Anderen geven de voorkeur aan de route via Duitsland en de passen in Oostenrijk, maar kijk ik bij de wegwerkzaamheden in Duitsland zie ik alleen maar gele symbolen. Idee dat we daar van Baustelle naar Baustelle rijden. Of valt dat in praktijk mee en is die route ook prima te doen? Vertrekken op een zondag in juli.
OP zondag rij je helemaal met twee vingers in de neus over de A 61/A6.
Door Duitsland mag je,evenals door Zwitserland, weliswaar ook maar 80 km/h met je kar,maar de controle hierop is niet zo streng als bij de Zwitser,als je tussen de 90 en 100 rijdt heb je geen last van ze
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Michel76
Berichten: 7
Lid geworden op: di 27 dec 2016 10:01

Re: Naar Umbrië door Zwitserland of Oostenrijk

Bericht door Michel76 » ma 18 jun 2018 13:18

Ben vorig jaar ook naar Umbrië geweest. Zijn op maandag 31 juli vertrokken en hebben overnacht bij camping Wertacher hof. Dit is net voor de grens Duitsland-Oostenrijk. Dag erna zijn we via de Fernpass naar Gretl am See gereden en hier een plekje gezocht (stonden op de camperplaats scratch.gif ). En de laatste dag doorgereden naar Lago Trasimeno.

Op zich hebben we de hele weg lekker door kunnen rijden op wat kleine vertragingen na. Geloof dat we vooral bij Karlsruhe wat opstoppingen hebben gehad. Maar deze heb je waarschijnlijk niet als je op een zondag rijdt. Zou deze route zo weer rijden als ik die kant op zou gaan.

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Naar Umbrië door Zwitserland of Oostenrijk

Bericht door Vadervan3 » ma 18 jun 2018 14:13

Kampeerder66 schreef:
di 12 jun 2018 06:58
Vanuit regio Amsterdam gaan we richring Umbrië. We rijden met een karretje achter onze auto, wat is nu handig? Door België, Luxemburg, Frankrijk naar Basel en dan via de Gotthard naar Italië. Of toch via Duitsland (A61), Fernpas, Brennerpas en dan naar Italië. VWb afstanden is het ongeveer gelijk en het gaat ook niet om de tol, maar beetje kunnen doorrijden zou fijn zijn. Goede ervaringen met Belgie en Frankrijk, daarom heeft via Basel onze voorkeur. Bij drukte bij de Gotthardtunnenl kunnen we daar ook de pas nemen. Anderen geven de voorkeur aan de route via Duitsland en de passen in Oostenrijk, maar kijk ik bij de wegwerkzaamheden in Duitsland zie ik alleen maar gele symbolen. Idee dat we daar van Baustelle naar Baustelle rijden. Of valt dat in praktijk mee en is die route ook prima te doen? Vertrekken op een zondag in juli.
Wij wel wel veel baustelle gehad onderweg vorige wek. Echter weet ik niet in hoeverre die route aansluit op jullie route. De fernpass vond ik echt verschrikkelijk, daar hebben we echt verschrikkelijk lang in de file moeten staan.

Kasper

Re: Naar Umbrië door Zwitserland of Oostenrijk

Bericht door Kasper » wo 20 jun 2018 08:40

Deze keer gaan we de terugreis maken via Zwitserland en dan via de S. Bernardino, heb ik nog niet gereden. Andere jaren via de Reschenpas, Simplonpas en de St.Bernard. Het is gewoon leuk om verschillende de routes te rijden, vind ik. knipoog.gif

Kampeerder66
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 11 jun 2018 20:36

Re: Naar Umbrië door Zwitserland of Oostenrijk

Bericht door Kampeerder66 » di 14 aug 2018 15:53

Ik zal nog even reageren op mij eigen topic. Toch gekozen voor Zwisterland. Op zondag via Antwerpen, Brussel, Luxembug, Metz, Straatsburg en bij Basel grens over. 0 files, ook niet bij de wegwerkzaamheden in Belgie. Bij Gotthardtunnel wel file, dus bij Amsteg de weg af en over de pas gereden. Prachtige rit en over de pas was het goed doorrijden.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”