Route advies lago maggiore / gardameer

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Route advies lago maggiore / gardameer

Bericht door 4Motion » wo 6 jun 2018 20:20

Mannen met ervaring hier: Wat rijdt het vlotste (begin juli - in de week, geen weekend)?

A (Luxemburg -> Duitsland - Zwitserland)
B (Luxemburg -> Frankrijk - Zwitserland)

In beide gevallen is dezelfde overnachtingscamping voorzien net voor zwitserland.
Pro's en contra's. Kwestie van de beste route te nemen voor een beginnende caravanner (met 2 kinds van 2/5 wil je graag snel op bestemming zijn...).

Thanks!
Bijlagen
route-A.png
Route A
route-B.png
Route B
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Route advies lago maggiore / gardameer

Bericht door Chris » wo 6 jun 2018 20:29

Ik reed ook altijd over Karlsruhe, maar dan Stuttgard-Ulm-Kempten, de A7 dus
Over de Fernpas en dan de Brenner autostrada op.
Dan zit je eigenlijk zo aan het Gardameer.... afrit Cola... daar is hier wel om gelachen..
Overnachten vlak voor Oostenrijk.
Deze route heeft een tunnelvoordeel....

Heel andere route maar je laat Zwitserland dan links liggen.... scheelt tol.
In Oostenrijk ook tol maar veel minder.

Maar je vraag is anders....
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: Route advies lago maggiore / gardameer

Bericht door 4Motion » wo 6 jun 2018 20:33

Inderdaad ik zou zeker ook over oostenrijk rijden moesten we enkel Gardameer doen. Nu willen we graag eerst een weekje lago maggiore en daarna een dag of 10 gardameer. Toch bedankt voor je info Chris!
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Route advies lago maggiore / gardameer

Bericht door Chris » wo 6 jun 2018 20:54

RE.gif
Aha..
dus en-en...
ok
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Route advies lago maggiore / gardameer

Bericht door willianv » wo 6 jun 2018 21:29

Ik heb jaren terug hetzelfde gedaan. Ik ben toen via Zwitserland naar het Lago Maggiore gereden (Verbania). Vanaf LM naar het Gardameer. Ik ben toen via Milaan gegaan. Bestemming was de westkust van het Garda (Fornella). Vanaf daar weer via Zwitserland terug.
Ligt de bestemming aan het Garda aan de zuid/zuidoost kant, dan zou ik via de Brenner terug rijden. Daarna is mijn voorkeur Fernpass ipv via Munchen of Arlberg.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Momenteel weer caravan- en camperloos….

Gebruikersavatar
Sytske01
Berichten: 359
Lid geworden op: wo 27 aug 2014 19:51
Locatie: Friesland

Re: Route advies lago maggiore / gardameer

Bericht door Sytske01 » wo 6 jun 2018 21:31

wij hebben een paar jaar geleden richting Lago Maggiore de heenweg via Karlsruhe gereden (route op het 1e kaartje) en de terugweg via Frankrijk (vanaf Basel dus route 2e kaartje), waarbij we bij Saarbrucken Duitsland weer binnenkwamen. Wij vonden toen de route door Frankrijk een verademing vergeleken bij Duitsland. Veel rustiger, grotendeels tolvrij en geen wegwerkzaamheden. Situatie kan natuurlijk veranderd zijn inmiddels. Misschien reageert nog iemand die deze route recent heeft gereden.

Gebruikersavatar
ArjanK1981
Berichten: 53
Lid geworden op: di 18 feb 2014 09:49

Re: Route advies lago maggiore / gardameer

Bericht door ArjanK1981 » do 7 jun 2018 10:47

Sytske01 schreef:
wo 6 jun 2018 21:31
wij hebben een paar jaar geleden richting Lago Maggiore de heenweg via Karlsruhe gereden (route op het 1e kaartje) en de terugweg via Frankrijk (vanaf Basel dus route 2e kaartje), waarbij we bij Saarbrucken Duitsland weer binnenkwamen. Wij vonden toen de route door Frankrijk een verademing vergeleken bij Duitsland. Veel rustiger, grotendeels tolvrij en geen wegwerkzaamheden. Situatie kan natuurlijk veranderd zijn inmiddels. Misschien reageert nog iemand die deze route recent heeft gereden.
Die ervaring heb ik ook. Frankrijk rijdt m.i. zoveel prettiger dan Duitsland met zijn drukte en al die scheurneuzen op de linkerbaan...
Volvo V70 2.5T 2008 - Dethleffs 530 TK Summer Edition 2005

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route advies lago maggiore / gardameer

Bericht door eurotrotter » do 7 jun 2018 11:10

Sytske01 schreef:
wo 6 jun 2018 21:31
wij hebben een paar jaar geleden richting Lago Maggiore de heenweg via Karlsruhe gereden (route op het 1e kaartje) en de terugweg via Frankrijk (vanaf Basel dus route 2e kaartje), waarbij we bij Saarbrucken Duitsland weer binnenkwamen. Wij vonden toen de route door Frankrijk een verademing vergeleken bij Duitsland. Veel rustiger, grotendeels tolvrij en geen wegwerkzaamheden. Situatie kan natuurlijk veranderd zijn inmiddels. Misschien reageert nog iemand die deze route recent heeft gereden.
Vergis je daar niet in; de route via Frankrijk kan,afhankelijk van het tijdstip erg druk zijn vanaf Strassbourg,via Colmar naar Mulhouse.
Mede doordat veel Duits vrachtverkeer vanaf Karlsruhe kiest voor de tolvrije Franse A 35,om zo de Duitse maut ( tol) te ontwijken.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”