Nurnberg - Salzburg via A3 en B20

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
CNB
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 23 aug 2013 15:11

Nurnberg - Salzburg via A3 en B20

Bericht door CNB » ma 21 mei 2018 21:00

Aanstaande zomer willen wij in het weekend van 28 juli naar Oostenrijk (Ossiachersee).
Zoals het er naar uitziet, rijden wij op zondagmorgen 29 julie vroeg vanuit regio Nürnberg naar Oostenrijk.

Graag zouden wij de A8 (München-Salzburg) willen mijden ivm de gebruikelijk drukte en files.
Nu zie ik dat er een een aternatief is, waarbij we de A3 volgen richting Passau. En dan vanaf Straubing de B20 te nemen naar Salzburg.
Wat betreft kilometers scheelt het niet zo veel. Het is echter wel ca. 135km B- weg.

Heeft er iemand ervaring met deze route ?

Gr. Rico

workel

Re: Nurnberg - Salzburg via A3 en B20

Bericht door workel » ma 21 mei 2018 22:18

Ik heb deze route 2 keer gereden met de wintersport richting Obertauern, prima weg om te rijden.

Maar......ik zou de 29ste eerste het verkeersinfo checken alvorens ik deze route zou rijden, scheelt een hoop tijd. Uiteraard zijn er ook diverse app's vwb file info.

Gebruikersavatar
CNB
Berichten: 585
Lid geworden op: vr 23 aug 2013 15:11

Re: Nurnberg - Salzburg via A3 en B20

Bericht door CNB » di 22 mei 2018 17:34

Bedankt voor je reactie.
Ik vraag me echter af of het heel veel tijd scheelt aangezien we met de caravan toch max. 80 (lees 95 [aschrik.gif] ) km mogen rijden op de duitse snelweg.

Kom je door veel dorpjes heen op de B20 ?

workel

Re: Nurnberg - Salzburg via A3 en B20

Bericht door workel » di 22 mei 2018 18:19

Je komt er wel een paar tegen ja dropjes maar niet als lastig ervaren, zonder caravan.

Rij altijd 105/110 km als het toe laat.

Wij zijn dit jaar op zwarte zaterdag 29 juli vertrokken richting Kroatië, vertrokken om 7:30 via Kassel, Fulda, Schweinfurt, Bamberg en uiteindelijk in Bergen geslapen, kilometer of 50 voor de grens. Druk helemaal niet, waren uiteindelijk om 18:15 over, prima bevallen.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”