In Februari naar Spanje

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Hanky-2
Berichten: 2
Lid geworden op: za 28 apr 2018 11:37

In Februari naar Spanje

Bericht door Hanky-2 » vr 11 mei 2018 22:33

Hallo,

Wij willen in het vroege voorjaar naar het zuiden: half februari t/m eind april. Heeft iemand ervaring met de rit in dit jaargetijde? Het gaat mij vooral om de weersomstandigheden: waar liggen dan de risico's?
Wij rijden in een Tiguan 2.0 met een Eriba Nova.
We zijn benieuwd naar tips.

Groet,
H.Zweistra

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: In Februari naar Spanje

Bericht door eurotrotter » za 12 mei 2018 11:08

Als je langs de kust gaat zul je weinig problemen met weersomstandigheden tegen komen.
Door t binnenland is t echter een ander verhaal,daar zitten nogal wat hoogvlaktes en is n laag van enkele tientallen centimeters sneeuw geen uitzondering in februari.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4193
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: In Februari naar Spanje

Bericht door WillyL » za 12 mei 2018 11:55

Je zult het weerbericht moeten consulteren.
Soms kan er veel sneeuw liggen in het binnenland, soms niets en zijn het lentetemperaturen.
Het zekere voor het onzekere... Neem dan de kustweg, maar daar kan het dan weerom flink gieten.
Met de huidige klimaatveranderingen weet je het echt niet op voorhand.
In februari zijn we reeds dikwijls zonder problemen over de passen (tunnels) van de Pyreneeen gegaan maar ook hebben we al eens in april moeten omrijden via de kust omdat er de nacht voordien pakken sneeuw gevallen waren.

We hebben geen kristallen bol en kunnen dus geen 100% accuraat antwoord geven.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

de reiziger
Berichten: 589
Lid geworden op: wo 10 jun 2009 21:52

Re: In Februari naar Spanje

Bericht door de reiziger » za 12 mei 2018 19:22

Wij zijn nu 10 keren op mini-overwintering geweest, en telkens vertrokken eind januari.
We nemen dan nog graag de route via Clermont Ferrand naar Béziers.
Eenmaal was daar de autosnelweg gesloten voor vrachtwagens, wegens sneeuw. Maar ik ben geen vrachtwagen, dus ben ik maar doorgereden. Geen probleem. Ik rij in de winter wel met winterbanden.
Voor de grensovergang Le Boulou naar La Jonquera: nooit problemen gehad.

Toch checkte ik altijd de weerberichten.

Het probleem is van in Noord en Midden Frankrijk campings te vinden die gans het jaar open zijn.

In andere posts van mij heb ik al aangegeven welke campings ik gevonden heb, en hoe goed/slecht ik ze vond.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”