De Arlbergtunnel
De Arlbergtunnel
14 km door de Arlbergtunnel in Oostenrijk
https://www.oeamtc.at/autotouring/serie ... rreich%22-
Naar onder scrollen en bij de foto's naar links of recht met uitleg van de aanpassingen!
https://www.oeamtc.at/autotouring/serie ... rreich%22-
Naar onder scrollen en bij de foto's naar links of recht met uitleg van de aanpassingen!
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Re: De Arlbergtunnel
Mooie foto's, je remmen worden zelfs gecontroleerd voordat je de tunnel in gaat.
Volkswagen Passat Variant 2.0FSI | Hobby 490 KMF | Truma SX | Victron PPP 20Ah | Truma Saphir Comfort rc
Re: De Arlbergtunnel
t'Is een eind hoor daarbinnen...
Ik was blij dat ik weer daglicht zag een paar jaar geleden.
Ik was blij dat ik weer daglicht zag een paar jaar geleden.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
-
- Berichten: 6225
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: De Arlbergtunnel
Niet speciaal je remmen hoor, er word een temperatuurscan gemaakt van je voertuig,en als die te hoog is( doordat je remtrommels te warm zijn b.v.) gaat de boel op rood.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: De Arlbergtunnel
RE.gif
Ah zo, mij Duits is niet zo best, zag bremsen staan . Het blijft wel een mooi voorzorgsmaatregel
Ah zo, mij Duits is niet zo best, zag bremsen staan . Het blijft wel een mooi voorzorgsmaatregel
Volkswagen Passat Variant 2.0FSI | Hobby 490 KMF | Truma SX | Victron PPP 20Ah | Truma Saphir Comfort rc
Re: De Arlbergtunnel
Ai, moet ik daar door op weg naar Kroatië? Ik rij al over België naar Sluis
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
-
- Berichten: 6225
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: De Arlbergtunnel
Een "logische route"is t niet als je vanuit NL naar HR wilt.Jakkemeiner schreef: ↑do 12 apr 2018 10:08Ai, moet ik daar door op weg naar Kroatië? Ik rij al over België naar Sluis
Dan rij je beter via Frankfurt -Nurnberg -Passau naar Graz,of via Munchen-Salzburg,en dan door de Karawankentunnel.
Overigens ,als je via de Arlbergtunnel gaat kom je ook weer in Munchen uit en moet je via Salzburg ende Karawankentunnel,of je moet bij Innsbruck Italië ingaan en via Verona-Venezia naar Triest gaan,maar dan komt de Italiaanse tol er nog bij.
Overigens is er niks mis met de Arlbergtunnel,in de aanloop( vanuit t westen (Lindau) zit er net vóór de tunnel een klein klimmetje wat niks voorstelt.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: De Arlbergtunnel
Dankje, dan maar even in therapie voor we de tunnels in gaan.
Ik sta ws iets te ver af van mijn voorouders/holbewoners, ik ga ook voor geen goud een grot in
Ik sta ws iets te ver af van mijn voorouders/holbewoners, ik ga ook voor geen goud een grot in
Laatst gewijzigd door Nimma op do 12 apr 2018 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
-
- Berichten: 6225
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: De Arlbergtunnel
RE.gif
één voordeel; je kunt nooit verdwalen in een tunnel.
één voordeel; je kunt nooit verdwalen in een tunnel.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: De Arlbergtunnel
RE.gif
nou, in Parijs zijn verschillende tunnels met daarin afslagen.
Dus verdwalen kan wel....
nou, in Parijs zijn verschillende tunnels met daarin afslagen.
Dus verdwalen kan wel....
VW Golf Sportsvan, Rapido 31TDL
-
- Berichten: 6225
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: De Arlbergtunnel
RE.gif
IK ken daar slechts de tunnel op de A 86,waar je in de tunnel de afslag naar Nogent le perreux kunt nemen.
En daar moet je al behoorlijk zitten slapen als je daar verkeerd rijdt.
Maar in principe heb je wel gelijk;t is n tunnel met n afslag.
Er is er nog een: net voorbij Luzern,bij Hergiswill ,in Zwitserland kun je op de A 2, in de Kirchenwald tunnel de afslag nemen en de Lopperttunnel nemen om de A8 naar Interlaken op te gaan.
IK ken daar slechts de tunnel op de A 86,waar je in de tunnel de afslag naar Nogent le perreux kunt nemen.
En daar moet je al behoorlijk zitten slapen als je daar verkeerd rijdt.
Maar in principe heb je wel gelijk;t is n tunnel met n afslag.
Er is er nog een: net voorbij Luzern,bij Hergiswill ,in Zwitserland kun je op de A 2, in de Kirchenwald tunnel de afslag nemen en de Lopperttunnel nemen om de A8 naar Interlaken op te gaan.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: De Arlbergtunnel
Ik ben ook geen fan van tunnels, maar de Karawankentunnel vind ik het ergstJakkemeiner schreef: ↑do 12 apr 2018 11:45Dankje, dan maar even in therapie voor we de tunnels in gaan.
Ik sta ws iets te ver af van mijn voorouders/holbewoners, ik ga ook voor geen goud een grot in
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: De Arlbergtunnel
RE.gif Je bent bedankt, dat helpt
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016
-
- Berichten: 6225
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: De Arlbergtunnel
Waarom?? vanwege de drukte?Daphne schreef: ↑do 12 apr 2018 22:22Ik ben ook geen fan van tunnels, maar de Karawankentunnel vind ik het ergstJakkemeiner schreef: ↑do 12 apr 2018 11:45Dankje, dan maar even in therapie voor we de tunnels in gaan.
Ik sta ws iets te ver af van mijn voorouders/holbewoners, ik ga ook voor geen goud een grot in
Ik ken de Karawankentunnel niet,maar heb in het verleden,beroepsmatig, wekelijks door de Mont Blanc tunnel of de Gothard tunnel gereden.
In de Gothard tunnel word t verkeer bij drukte gereguleerd,d.w.z. als er teveel verkeersaanbod is gaande lichten buiten de tunnel een paar minuten op rood,zodat t verkeer in de tunnel altijd blijft rijden.
Als je in een tunnel stil moet staan kan ik me voorstellen dat je je niet lekker voelt.
IK heb jarenlang ,wekelijks,door de Mt Blanc tunnel gereden ,tot in 1999 die catastrofale brand uitbrak,de tunnel is toen bijna 3 jaar dicht geweest,en toen hij weer heropend was ,was ik een der eersten die er weer doorheen ging.
Ik heb me nooit een ogenblik angstig gevoeld.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: De Arlbergtunnel
RE.gif
In de Karawankentunnel rijdt al het verkeer in 1 tunnelbuis. Daar krijg ik het benauwd van, vooral van het tegemoet komend verkeer. En de kant van Slovenië is niet schoon. De kant van Oostenrijk wordt schoongemaakt. Zodra je de grens passeert is de tunnel volledig zwart, dat is gewoon donker. De laatste keer dat wij door die tunnel gingen kreeg een vrachtwagen voor ons pech, dan kun je geen kant op. Dan ga ik toch liever door de Tauerntunnel.
In de Karawankentunnel rijdt al het verkeer in 1 tunnelbuis. Daar krijg ik het benauwd van, vooral van het tegemoet komend verkeer. En de kant van Slovenië is niet schoon. De kant van Oostenrijk wordt schoongemaakt. Zodra je de grens passeert is de tunnel volledig zwart, dat is gewoon donker. De laatste keer dat wij door die tunnel gingen kreeg een vrachtwagen voor ons pech, dan kun je geen kant op. Dan ga ik toch liever door de Tauerntunnel.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
-
- Berichten: 6225
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: De Arlbergtunnel
RE.gif
Kan ik me voorstellen dat je t benauwd krijgt als je in zo een tunnel staat en geen kant op kunt.
Dat is t probleem als n tunnel op de grens van twee landen ligt,wie betaald wat?
Dat was vroeger,voor de brand ,ook zo bij de Mt Blanc tunnel.de Fransen en de Italianen deden beiden hun eigen ding,dat was ook één van de hoofdredenen dat een eenvoudige brand in een vrachtwagen uit heeft kunnen groeien tot een catastrofe die 33 mensenlevens ge eist heeft;omdat de interventie diensten niet getraind waren en de Fransen en de Italianen naast elkaar af werkten.
Kan ik me voorstellen dat je t benauwd krijgt als je in zo een tunnel staat en geen kant op kunt.
Dat is t probleem als n tunnel op de grens van twee landen ligt,wie betaald wat?
Dat was vroeger,voor de brand ,ook zo bij de Mt Blanc tunnel.de Fransen en de Italianen deden beiden hun eigen ding,dat was ook één van de hoofdredenen dat een eenvoudige brand in een vrachtwagen uit heeft kunnen groeien tot een catastrofe die 33 mensenlevens ge eist heeft;omdat de interventie diensten niet getraind waren en de Fransen en de Italianen naast elkaar af werkten.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: De Arlbergtunnel
om de karawanken tunnel te vermijden is de route via trieste een goed alternatief. veel korte tunneltjes . mooie relatief vlakke route en niet zo druk . ik rijd zelf de laatste jaren alleen nog via italie naar kroatie .
lmc 555 audi a6 2.7 tdi
-
- Berichten: 6225
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: De Arlbergtunnel
RE.gif
Kost iets meer dan via de tunnel; € 16,30 met caravan,de tunnel kost € 7,20.
Maar is i.d.d wel een rustige mooie route met weinig filerisico.
Kost iets meer dan via de tunnel; € 16,30 met caravan,de tunnel kost € 7,20.
Maar is i.d.d wel een rustige mooie route met weinig filerisico.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.