Route bepalen als beginner

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: Route bepalen als beginner

Bericht door Peter 1969 » za 10 feb 2018 00:54

Leuk zo'n weg https://youtu.be/aTjbClsRNSs?t=20s maar met caravan liever alleen op het laatste stuk tussen snelweg en camping.....niet honderden kilometers lang.....

Kiep70
Berichten: 319
Lid geworden op: zo 27 apr 2014 22:06
Locatie: Brabant

Re: Route bepalen als beginner

Bericht door Kiep70 » za 10 feb 2018 09:48

RE.gif

Precies mijn punt thumbup.gif. Wanneer je vrij bent en rond kunt reizen heel leuk. Maar als ik een camping geboekt heb met de kinderen wil ik daar niet al te lang over doen. Het grootste stuk gewoon peage voor ons.

Gr. Chris
Volvo XC90 < Fendt 515 sg
herinneringen die je later wilt hebben moet je nu maken

Zapp
Berichten: 55
Lid geworden op: za 11 nov 2017 22:49

Re: Route bepalen als beginner

Bericht door Zapp » za 10 feb 2018 10:25

Lekker binnendoor, de automaat nemen als trekker en genieten. Ik lees dat je een cursus gaat doen thumbup.gif . Je heb 3 dagen voor 900 km, dat is 300 per dag. whistle.gif ANWB boekje mee met “campings langs de weg” om te overnachten, geen oveenachtingsstress. Makkie lijk mij.
BMW 520i Touring sportline High Executive bj. 2020 - Tabbert Rossini Booster 490TD 2023 - Enduro mover EM305 volautomaat - Omnistore 9200 cassette luifel

BanDoge
Berichten: 41
Lid geworden op: di 13 sep 2016 17:22
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Route bepalen als beginner

Bericht door BanDoge » za 10 feb 2018 10:44

Persoonlijk als beginner zou ik gewoon op save spelen en de snelweg pakken.
Onderweg via rn weet je nooit wat je tegenkomt, weg omleidingen etc haakse bochten in dorpjes, achteruit rijden Ivm obstakels.
Dat hoeft geen probleem te zijn voor een ervaren bestuurder maar als beginner wil je graag zulke dingen niet meemaken.

Voor navigatie backup kan je in Google maps bepaalde gebieden downloaden. Dan werkt je Google maps ook zonder internet.

Fijne vakantie alvast je gaat een ervaring rijker worden thumbup.gif
Volvo XC90 D5 gekieteld met een TEC 555K1
Ex caravan trekkers: Renault traffic 150 quickshift, Opel Zafira 2.2dti, Volvo v70 bi-fuel, V70 D5 geartronic.

Zapp
Berichten: 55
Lid geworden op: za 11 nov 2017 22:49

Re: Route bepalen als beginner

Bericht door Zapp » za 10 feb 2018 11:42

RE.gif
Mijn woonplaats 849km.
Utrecht 874km.

Ik dacht doe is gek en schrijf 900km op. knipoog.gif
BMW 520i Touring sportline High Executive bj. 2020 - Tabbert Rossini Booster 490TD 2023 - Enduro mover EM305 volautomaat - Omnistore 9200 cassette luifel

Zapp
Berichten: 55
Lid geworden op: za 11 nov 2017 22:49

Re: Route bepalen als beginner

Bericht door Zapp » za 10 feb 2018 11:52

RE.gif
Google Maps pakt een één of andere kerk Fréjus in Vichy stom.gif

U heb gelijk.
BMW 520i Touring sportline High Executive bj. 2020 - Tabbert Rossini Booster 490TD 2023 - Enduro mover EM305 volautomaat - Omnistore 9200 cassette luifel

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Route bepalen als beginner

Bericht door Vadervan3 » za 10 feb 2018 12:02

Het heeft ook vooral te maken met hoe je in elkaar steekt denk ik. Ik ben persoonlijke redelijk een controlefreak, wil alles tot in de puntjes geregeld hebben voordat ik mijn reis begin. Ik hou niet van onverwachtse veranderingen.
Vorig jaar was de beoogde overnachtigscamping volgeboekt, dan schiet ik volledig in de stress.

Tip: gebruik dit forum. Mensen als chris, premium, hobby, Arno en zo kan ik nog wel even doorgaan hebben heel veel ervaring en heel veel tips en tricks. Alles wat je maar te weten kunt komen over het rijden met een caravan kun je hier wel opdoen.

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4728
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Route bepalen als beginner

Bericht door MarcoC » za 10 feb 2018 12:21

Je allereerste rit met een caravan en binnendoor willen rijden? Ik vrees dat je dan met klamme handjes en een natte bilspleet achter het stuur zal zitten.....

Om de veiligheid hoef je niet binnendoor te rijden, je wil niet weten hoeveel tijd je dan besteed aan het letten op obstakels om de caravan..... weet nog goed dat ik de eerste rit met de caravan nam, en over zo'n bergweg! Zat continue op te letten of ik geen muurtjes e.d. zou raken i.p.v. dat ik op het verkeer lette! Alles is goed gekomen hoor, maar voor het binnendoor rijden zou ik toch adviseren om meer ervaring in het rijden met caravan te hebben (zeker met scherpe bochten)

Je geeft aan dat veiligheid voor alles gaat en ik neem aan dat je daarmee doelt op het mogelijke slingeren van de caravan? Dit gebeurd alleen als de caravan niet goed is beladen en bij hogere snelheden! Als je binnendoor gaat rijden (met geringe snelheid) weet je vervolgens nog niet of je de caravan goed hebt beladen, en leer je dus nog niks.
Ik zou je toch adviseren om lekker de Peage te pakken... als je tijdens het rijden merkt dat de caravan niet lekker achter de auto ligt, snelheid eruit halen en de eerste de beste Parkeerplaats opzoeken om je belading aan te passen.
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23434
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Route bepalen als beginner

Bericht door PD » za 10 feb 2018 12:43

Wanneer je nog niet veel ervaring hebt, adviseer ook ik je de Peage te kiezen. Dat rijdt heerlijk ontspannen en de rijstroken zijn lekker breed. De eerste keren is het toch al wat onwennig en dan moet je niet op teveel zaken tegelijk hoeven letten.

Je enige "uitdaging" op de Peage zijn de tolpoortjes en je zult al direct na het eerste poortje ervaren dat dit gewoon vanzelf gaat wanneer je tijdig in het verlengde van zo'n poortje rijdt. Aansluiten bij je voorganger en lekker meetuffen; kind kan de was doen. Voor ons met een 2,50 m brede caravan gaat het al vanzelf, dus een 2,30 m brede caravan kan er helemaal makkelijk door.

Er zijn nogal wat mogelijkheden om campings onderweg te vinden, naast o.a. de ACSI app (die vind ik zelf erg handig) kun je bij bijv. de ANWB ook een boekje kopen met Kleine campings onderweg. Wanneer je tijdig stopt, dus zo'n beetje voor 15:00h, kun je vrijwel altijd terecht; ik bel altijd even vanuit de auto en ze receptionist(e) verstaat je echt wel in het engels hoor wanneer je geen frans spreekt.
Laatst gewijzigd door PD op za 10 feb 2018 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Route bepalen als beginner

Bericht door janoniem » za 10 feb 2018 12:43

Let ook op de "routes" van in- en uitritten bij het tanken; rondom de pompen zitten stevige stoepranden.
Daar heb ik een paar jaar geleden nog bij een moment van onoplettendheid (dacht misschien dat ik met een kale auto reed) de reservewiel beugel total loss gereden.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Jeffr
Berichten: 852
Lid geworden op: do 18 feb 2016 15:42

Re: Route bepalen als beginner

Bericht door Jeffr » za 10 feb 2018 13:04

Onze eerste keer was ook richting frejus.
Wij gingen met onze vorige auto Zafira 1.8 met onze caravan van Max mtm 1150kg.
Het was allemaal geen probleem alles is goed te rijden over de ruime tol wegen. Als je eenmaal vlak bij de bestemming bent gewoon goed naar de bordjes kijken en als je over een situatie twijfelt neem dan je tijd. Ik denk dat met beide auto's het een relaxte rit kan worden wij reden deze 1400km in 1x . In 2 dagen is dit helemaal relaxt te doen.

Wij hebben geen curcus etc gevolgd wel mooie ruime lege parkeerplaats opgezocht en het achteruit rijden bochtjes maken etc geoefend.

Komt vast goed succes
thumbup.gif
Geen Caravan.

eurotrotter
Berichten: 6221
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route bepalen als beginner

Bericht door eurotrotter » za 10 feb 2018 13:11

Het beste wat T.S. kan doen is zich niet bang te laten maken hier. mrgreen.gif
Hij gaat al een cursus volgen ,dat is al positief,verder lijkt me de combinatie ook wel OK w.b. de gewichten.
Ook neemt hij ruimschoots de tijd om in Frejus te komen,( bij mij vandaan 1230 km) dat zou een dag gemiddelde zijn van 410 km,als je de eerste dag al 700 km rijdt ,blijft er voor de resterende dagen 265 km per dag af te leggen.

IN sommige reacties word de indruk gewekt dat ,zodra je de autoroute verlaat, je op prehistorische wegen terecht komt waarde ene rotonde in de andere overloopt,niets is minder waar; de Franse N wegen zijn veelal om de bewoonde centra heen gelegd .
Ieder t zijn natuurlijk,ik rijd veel via de N wegen,maar neem van tijd tot tijd een stuk autoroute,op het stuk door Noord Frankrijk,van lille naar Parijs zul je me niet op de N wegen zien,van Lyon naar Orange ook niet,te veel steden die tegenhouden.

T.S. zou kunnen besluiten om vanaf Metz,via Nancy en Besancon en Bourg en Bresse naar Lyon te gaan en daar de beslissing te nemen om over de route du soleil of via Grenoble naar Frejus te gaan.
het verschil in afstand is minimaal; via A7-A8 is het 413 km vanaf Lyon en via A48-A 51 is het 432 km.

https://www.google.nl/maps/dir/Lyon,+Fr ... 52!3e0!5i2
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Route bepalen als beginner

Bericht door Henny » za 10 feb 2018 13:21

Men gaf het al eerder aan : neem in ieder geval een goede wegenkaart mee. OOK de routekaart van ANWB , daar staan precies de wegen op die een beginnende caravanner niet moet nemen, ook de wegen die verboden zijn voor een caravan! Ga niet alleen op navigatie af, vooral niet bij het naderen van een camping.
Lees op de website van de camping hoe je er moet komen. Ze geven dikwijls zelf aan dat je hun bordjes moet volgen en niet ! je navigatie!

Verder is het misschien een idee om heen de autoroute te nemen en terug een paar stukken "binnendoor". je leert dan goed rotondes rijden, daar zijn de Fransen gek op !
Let goed op je snelheid, een bon krijg je in het Nederlands thuis !

Fijne vakantie, en net als met het leren autorijden is het nu ook, ervaring doe je al rijdende op ! thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7995
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Route bepalen als beginner

Bericht door Ron » za 10 feb 2018 17:40

eurotrotter schreef: T.S. zou kunnen besluiten om vanaf Metz,via Nancy en Besancon en Bourg en Bresse naar Lyon te gaan en daar de beslissing te nemen om over de route du soleil of via Grenoble naar Frejus te gaan.
het verschil in afstand is minimaal; via A7-A8 is het 413 km vanaf Lyon en via A48-A 51 is het 432 km.

https://www.google.nl/maps/dir/Lyon,+Fr ... 52!3e0!5i2
Zo heb ik het in het verleden ook gedaan.
Na Lyon is het binnendoor een drama.
En tot Lyon is het goed te doen, en heb je al genoeg binnendoor gezien.

En binnendoor zijn er genoeg campings, en langs de autoroute heb je een hele mooi site met uit te printen excel sheets.
Met campings maximaal 15 km van de snelweg.
Ik heb onderweg nog nooit stress gehad om een slaapplekkie te vinden.
http://www.archiescampings.eu/parafoeter/
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Route bepalen als beginner

Bericht door Leentje » zo 11 feb 2018 13:13

Hier een enorme voorstander van binnendoor rijden.
Twee jaar geleden reden wij vanaf Grasse terug omhoog, via Castellane naar Nyons, en binnendoor naar Lyon.
Mijn zwager reed ook van Nyons naar Lyon. We vertrokken tegelijk op de camping, hij via de RN in combi met tol, wij via de 538. We waren beiden stomverbaasd dat wij ruim eerder bij de routier aan tafel schoven. Hadden we ook nog genoten van de natuur.

De kaarten van de ANWB zijn een prima leidraad.
De app via Michelin vindt ik ook erg prettig, maar vooral het dikke gele michelin boek.

Als beginnende caravan rijden via grenoble kan pittig zijn, maar neem je volop de tijd, dan is het niet onmogelijk.
Zelf rijden we graag totlvrij tot Lyon, dan tot Montelimar tol en verder weer binnendoor. Een combi dus.

Tolvrij en snel naar Lyon:
Luxemburg, Metz, Nancy
Epinal, Vesoul Besancon
Tot hier vierbaans, rustig en mooie route
N83 /1083 Bourg-en-Bresse-Lyon
Na Besancon schiet het minder op, maar het is er prachtig.

Tank op deze route bij supermarkten. Op de parkeerplaatsen kun je tevens lunchen. Tijdig tanken! Er is geen / amper gelegenheid langs de route.

Veel plezier!
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Route bepalen als beginner

Bericht door DanielW » zo 11 feb 2018 13:41

Wauw wat een tips weer, moet bijna alles uitprinten om het in de auto te leggen als we op weg zijn mrgreen.gif .

Gezien de gemengde reacties gaan we misschien wel gewoon allebei doen en bepalen wat we zelf prettig vinden. Bedankt voor alle zinvolle reacties, geeft wel weer aan hoe actief dit forum is!
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Abve

Re: Route bepalen als beginner

Bericht door Abve » zo 11 feb 2018 13:42

ronk schreef:
eurotrotter schreef: T.S. zou kunnen besluiten om vanaf Metz,via Nancy en Besancon en Bourg en Bresse naar Lyon te gaan en daar de beslissing te nemen om over de route du soleil of via Grenoble naar Frejus te gaan.
het verschil in afstand is minimaal; via A7-A8 is het 413 km vanaf Lyon en via A48-A 51 is het 432 km.

https://www.google.nl/maps/dir/Lyon,+Fr ... 52!3e0!5i2
Zo heb ik het in het verleden ook gedaan.
Na Lyon is het binnendoor een drama.
En tot Lyon is het goed te doen, en heb je al genoeg binnendoor gezien.

En binnendoor zijn er genoeg campings, en langs de autoroute heb je een hele mooi site met uit te printen excel sheets.
Met campings maximaal 15 km van de snelweg.
Ik heb onderweg nog nooit stress gehad om een slaapplekkie te vinden.
http://www.archiescampings.eu/parafoeter/

Bovenstaande is ook mijn ervaring.
Tot Lyon rijdt je op deze manier grotendeels 2-baans en ook over goede RN-wegen.
Vanaf Lyon heb ik eenmaal de N7 in zuidelijke richting genomen, maar bij Chanas de snelweg gepakt.
Het was op een zondagmiddag en op de N7 schoot het,met name door de dorpjes, totaal niet op.
Je stond meer stil dan dat je reed mrgreen.gif
Misschien dat het zuidelijker wat beter gaat, maar áls ik via de Route Du Soleil wil rijden, dan liever over de snelweg. (De route Napoleon vind ik veel leuker thumbup.gif )

Stigter
Berichten: 1132
Lid geworden op: ma 18 nov 2013 23:45
Locatie: Midden Nederland

Route bepalen als beginner

Bericht door Stigter » zo 11 feb 2018 15:56

Rij lekker tot 50 km voor de eerste overnachtingscamping via de bekende snelwegen dan beslis je op de camping hoe verder te reizen. Mijn tip maak het jezelf niet onnodig moeilijk en doe eerst ervaring op. Wat je kiest maakt niet uit je komt er wel.
Groet Arnold

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36123
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Route bepalen als beginner

Bericht door Chris » zo 11 feb 2018 16:39

DanielW schreef: Gezien de gemengde reacties gaan we misschien wel gewoon allebei doen en bepalen wat we zelf prettig vinden. Bedankt voor alle zinvolle reacties, geeft wel weer aan hoe actief dit forum is!
Zeg DanielW.
Wat misschien ook een "wegende" factor zal zijn....
Hoe is de "personeelsbezetting" in de auto/vakantie.
Als je met kleine kids onderweg bent zal je andere criteria hebben dan met 2 volwassenen.
Scheelt hoor..
Mijn "dame van 12" is erg prettig om mee te nemen, die verveelt zich geen seconde onderweg, maar ik weet dat er ook heerlijke smurfjes bij zijn die mekaar de koppen inslaan.
Dus.. m.a.w. denk ook aan de event. achterbankbezetting :lol: :lol:
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

eurotrotter
Berichten: 6221
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route bepalen als beginner

Bericht door eurotrotter » zo 11 feb 2018 18:39

Kiep70 schreef:RE.gif

Precies mijn punt thumbup.gif. Wanneer je vrij bent en rond kunt reizen heel leuk. Maar als ik een camping geboekt heb met de kinderen wil ik daar niet al te lang over doen. Het grootste stuk gewoon peage voor ons.

Gr. Chris
Kom Kom,Als jede openings posting van T.S gelezen hebt zie je dat hijn schrijft dat hij voor zowel de heenreis,als de terugrie drie dagen uitgetrokken heeft.
Het is vanaf Utrecht naar Frejus 1300 km,das net effe 400 km per dag( 433 ) dan kun je moeilijk stellen dat hij niet de tijd voor kan nemen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Route bepalen als beginner

Bericht door DanielW » zo 11 feb 2018 19:46

Chris schreef:
DanielW schreef: Gezien de gemengde reacties gaan we misschien wel gewoon allebei doen en bepalen wat we zelf prettig vinden. Bedankt voor alle zinvolle reacties, geeft wel weer aan hoe actief dit forum is!
Zeg DanielW.
Wat misschien ook een "wegende" factor zal zijn....
Hoe is de "personeelsbezetting" in de auto/vakantie.
Als je met kleine kids onderweg bent zal je andere criteria hebben dan met 2 volwassenen.
Scheelt hoor..
Mijn "dame van 12" is erg prettig om mee te nemen, die verveelt zich geen seconde onderweg, maar ik weet dat er ook heerlijke smurfjes bij zijn die mekaar de koppen inslaan.
Dus.. m.a.w. denk ook aan de event. achterbankbezetting :lol: :lol:
Daar is zeker over na gedacht :lol: sterker nog, ik vind dit de drijvende kracht achter een uiteindelijke route, ikzelf ben puur een middel om ergens te komen, mijn gezin is prioriteit.

Op dat moment een kleuter van bijna 4 die zich nu prima vermaakt in de auto (sterker nog, grootste hobby) met eventueel een filmpje of kinderliedjes om keihard mee te bleren en genoegen neemt met even razen op een veldje of speeltuintje en een dreumes van 15 maanden die op dit moment wanneer hij een volle maag heeft en verschoning heeft het allemaal wel prima vind. Dat kan veranderen en het nu is ook geen goede nulmeting om een goede beslissing te nemen. De oudste was 9 maanden toen we solo naar Frankrijk zijn gereden en die heeft het gedurende de rit perfect gedaan, maar dan hebben ze nog helemaal niet veel nodig.

Wat wel het geval kan zijn is dat wanneer we dag 1 erop hebben zitten en de oudste het zwembad gezien heeft dat hij in dag 2 niet zoveel zin meer heeft awhoea.gif .
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Abve

Re: Route bepalen als beginner

Bericht door Abve » zo 11 feb 2018 20:00

RE.gif

Haha. Leuk te lezen!
Geniet van je gezin!! thumbup.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36123
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Route bepalen als beginner

Bericht door Chris » zo 11 feb 2018 20:04

Kijk thumbup.gif

Da's goed... ik zie al dat je een zo'n belangrijk punt niet vergeet.
Wat jij nog tot voordeel hebt is dat de "personeelsbezetting" nog geen eigen mening heeft.
Hooguit een voorkeur voor zwembad oid.
Mijn dame schept er lol in om mij tot andere routes te bewegen.
Die heeft de hele rataplan aan kaarten, Google Maps en meer van die zaken gereed om toch mij toch maar echt te overtuigen van een andere route.
Soms snap ik haar wel, zie ik ineens een Mc Donalds ofzo, soms ben ik gewoon stoicijns doof gewoon.
Je leert van je eigen fouten... da's best leuk.
Ondertussen krijgen ze de geografie van Europa goed onder de knie.

Succes met plannen.

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4306
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Route bepalen als beginner

Bericht door WillyL » di 13 feb 2018 23:13

Binnendoor is goed te doen maar je moet je tijd nemen. Tegen dat je op de snelweg bent ken je de breedte van de caravan, de lokale wegen in Nederland zijn dikwijls ook niet al te breed. Mijn eigen België zou ik via de snelwegen doen.
Ik merk dat een gemiddelde van 50km/h op lokale wegen niet onrealistisch traag is, tenzij je veel 4vaks wegen hebt. Vele dorpjes zijn max 50km/h en dan zijn er de veeeeeeeeeeele rotondes met vertragen en optrekken. Je mag er je niet aan ergeren.
Denk er ook aan dat Frankrijk ondertussen wel vol van die rotondes ligt. Vroeger namen wij veel de gewone wegen, nu eerder de snelwegen. Jammer van het 1.5 maal tarief (of daaromtrent). Je wint wel wat tijd indien het niet te ver omrijden is langs die snelwegen en verbruikt ook minder indien je geen snelheidsduivel bent. Ik probeer 80 a 90 aan te houden.

Terloops, mooie abdij in Bourg-en-Bresse en zeer de moeite om er een nacht te blijven. De daar gekende kippen kunnen jammer genoeg niet concureren met de Mechelse koekoek, tip van een Mechelaar knipoog.gif

Nog een tip, op de Michelinkaarten staan de tolwegen met geelrode km-cijfers aangeduid. De nietbetalende stukken met blauwe getallen.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Route bepalen als beginner

Bericht door DanielW » wo 14 feb 2018 08:22

RE.gif

Kijk dat is ook een tip om tol te vermijden!
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Plaats reactie

Terug naar “Routes”