Route naar Caldonazzomeer Italie

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Jacques Bakker
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 16 jul 2017 16:46

Route naar Caldonazzomeer Italie

Bericht door Jacques Bakker » di 6 feb 2018 11:51

Wat is een goede route met caravan naar het Caldonazzomeer.
Wij willen München links laten liggen vanwege meestal druk verkeer.
Mijn optie is: Venlo over de ab 61 tot Ludwigshafen. Vervolgens de ab 65 Karlsruhe daarna ab 8 Stuttgart/ Ulm. Ulm ab 7 naar Oosternrijk. Via Oostenrijk naar Italïe.
Het laatste stukje Duisland richting Oosterijk vanaf Ulm is voor mij nog een vraagteken. Waarschijnlijk nog een tweebaansweg door allerlei dorpen.
Wie heeft er tips.
Alvast hartelijk dank voor het meedenken.
Knaus Vansation TI

nerood

Re: Route naar Caldonazzomeer Italie

Bericht door nerood » di 6 feb 2018 13:04

Als je de A7 in Duitsland neemt kun je via de Fernpass naar Italië.
Deze pas is zeer goed te doen met caravan.
De dorpen waar je doorkomt is geen belemmering, het zijn er een paar kleine.
Vignet kun je bij o.a. bij de Shell pomp net over de grens in Oostenrijk kopen.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Route naar Caldonazzomeer Italie

Bericht door janoniem » di 6 feb 2018 13:27

RE.gif
Die Fernpass is inderdaad heel goed te doen en landschappelijk heel wat mooier dan de snelwegen.
Wij waren enige jaren geleden op Al Pescatore, hebben overnacht op Imst-West en de weg vervolgd via de Reschen Pass.
Qua omgeving is dat nog een fractie mooier en ook met caravan best te doen, klik hier voor de route vanaf Ulm
Wil je Oostenrijk passeren zónder vignet dan zul je vanaf Imst niet de A12 en Landecker tunnel moeten gebruiken, dat kost even wat kaartstudie.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Kasper

Re: Route naar Caldonazzomeer Italie

Bericht door Kasper » di 6 feb 2018 14:07

RE.gif Is een prachtige route, vanaf Imst de 171 tot aan Landeck en daarna de 180 naar Nauders. En dan heb je inderdaad geen vignet nodig. thumbup.gif

Jozef0210
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 6 okt 2014 22:45

Re: Route naar Caldonazzomeer Italie

Bericht door Jozef0210 » di 6 feb 2018 19:30

Ik neem de afrit Oy-Mittelberg. U snijdt de bocht af die naar Fussen loopt. Oy-Mittelberg af zo naar Nesselwang de 179 denk ik tot Vils. Kan u tanken met grote parkplaats. Wij rijden al meer dan 25 jaar over Fern en Reichenpass. Is rustgevend en doe hem niet in het weekend. Dan is druk door al de toeristen die de meren bezoeken.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route naar Caldonazzomeer Italie

Bericht door eurotrotter » di 6 feb 2018 19:40

Jacques Bakker schreef:Wat is een goede route met caravan naar het Caldonazzomeer.
Wij willen München links laten liggen vanwege meestal druk verkeer.
Mijn optie is: Venlo over de ab 61 tot Ludwigshafen. Vervolgens de ab 65 Karlsruhe daarna ab 8 Stuttgart/ Ulm. Ulm ab 7 naar Oosternrijk. Via Oostenrijk naar Italïe.
Het laatste stukje Duisland richting Oosterijk vanaf Ulm is voor mij nog een vraagteken. Waarschijnlijk nog een tweebaansweg door allerlei dorpen.
Wie heeft er tips.
Alvast hartelijk dank voor het meedenken.
De A 7 is tot de grens bij Füssen-Reutte autobahn,dus 4 baans,OP de grens is een tankstelle waar je evt een vignet kunt kopen.( voor 9 euro)
Eenmaal in Oostenrijk kun je over de Fernpass-Brenner naar Italië:
https://www.google.nl/maps/dir/47.55896 ... 054117!3e0

Of over de Resia( Reschen)pass:
https://www.google.nl/maps/dir/47.55896 ... 78!1m0!3e0

Waarbij je bij Bolzano sud weer op de A 22 komt richting zuiden.

Je kunt natuurlijk proberen om zonder vignet door Oostenrijk te gaan,maar dan moet je ver voor Innsbruck,bij Zirl al op de B 171 blijven ,dwars door Innsbruck rijden en pas bij Innsbruck sud de A 13 nemen naar de Brenner.
Zou je via de Resia gaan en tolvrij de Landecker tunnel willen ontwijken moet je heel goed uitkijken dat je de vóór Landsaeck nietde tunnel neemt ,maar op de N 171 blijft,vergis je ej is er geen m,pogeloijkheid meer om te keren en ook geen mogelijkheid om eemnvognet te kopen.
AAn de andere kant van de tunnel staat zeer regelmatig controle,en zonder vignet rijden kost erg veel geld.( € 120,00)
MIjn advies: gewoon een vignetje kopen voor € 9,00( dan maar geen Gucchi tas voor moeders mrgreen.gif )

Tip doortrek camping:

https://www.camping-christophorus.de/de/willkommen/

IN Kirchberg an de IIller, A 7 afslag 125, Altenstadt ( 575 km vanaf Venlo A 61)


https://www.google.nl/maps/dir/Venlo/Ca ... 375174!3e0
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

hobby400
Berichten: 44
Lid geworden op: za 3 apr 2010 13:42

Re: Route naar Caldonazzomeer Italie

Bericht door hobby400 » zo 6 mei 2018 11:25

Dus als ik het goed begrijp bij Imst de B171 nemen en niet de A12!!
Daarna de B180 richting Nauders, dan kun je tolvrij door Oostenrijk rijden.
Het gaat niet zozeer om de tol maar om de mooie route die je dan krijgt.
Ford Focus ecoboost 125pk, Hobby 400SF 2006

hobby400
Berichten: 44
Lid geworden op: za 3 apr 2010 13:42

Re: Route naar Caldonazzomeer Italie

Bericht door hobby400 » zo 6 mei 2018 11:26

Dus als ik het goed begrijp bij Imst de B171 nemen en niet de A12!!
Daarna de B180 richting Nauders, dan kun je tolvrij door Oostenrijk rijden.
Het gaat niet zozeer om de tol maar om de mooie route die je dan krijgt.
Ford Focus ecoboost 125pk, Hobby 400SF 2006

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route naar Caldonazzomeer Italie

Bericht door eurotrotter » zo 6 mei 2018 11:58

hobby400 schreef:
zo 6 mei 2018 11:25
Dus als ik het goed begrijp bij Imst de B171 nemen en niet de A12!!
Daarna de B180 richting Nauders, dan kun je tolvrij door Oostenrijk rijden.
Het gaat niet zozeer om de tol maar om de mooie route die je dan krijgt.
Als je gewoon een vignet koopt voor€ 9.00 en de A12 volgt mis je niet zo heel veel aan"mooie route"de B 171 loopt praktisch parallel aan de A 12 door het Inntal.

Als je de Landecker tunnel neemt,met je vignet, ontwijk je ook de bebouwde kom van Landeck ,maar dat word ruimschoots goedgemaakt als je ,na Landeck ,weer op de B 180 komt.

P.S. vergeet niet op de grens even vol te tanken,de brandstofprijzen liggen in Oostenrijk belangrijk lager dan in Italië.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Route naar Caldonazzomeer Italie

Bericht door willianv » zo 6 mei 2018 12:57

Ik ben afgelopen week over de fernpass gereden, tussenstop bij camping Imst West en daarna tolvrij via de Reschenpas naar Caldonazzo. Route via de Reschenpas heb ik genomen omdat ik de lastste 4 maanden al 3x over de Brenner ben gekomen.

Voor mij persoonlijk keuk om 1 keer zo te rijden, maar doe het niet nogmaals...

Overigens na 3 dagen Caldonazzo weer vertrokken naar het Gardameer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Momenteel weer caravan- en camperloos….

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Route naar Caldonazzomeer Italie

Bericht door janoniem » zo 6 mei 2018 13:05

RE.gif
Waarom niet nogmaals Reschenpass?
En waarom na drie dagen opbreken bij Caldonazzo?
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Route naar Caldonazzomeer Italie

Bericht door willianv » zo 6 mei 2018 16:37

@janoniem

Vond de Reschenpas niet zo bijzonder. Het meer waar je voorbij komt stond erg laag en verder is er niet zo veel te zien. Voor mijn gevoel duurt het erg lang voor je weer op de autobaan komt. Veel door dorpjes met oponthoud tot gevolg.

Voor wat betreft Caldonazzo; dit is natuurlijk onze mening maar mij vonden het erg tegenvallen. We zijn natuurlijk vroeg in het jaar maar nog bijna niets open, geen reuring op de camping en vond het meer niet uitnodigend. Meer is klein en vanaf onze camping (mario) konden we met de hond niet goed weg. Misschien in het hoofdseizoen een toplocatie maar voor nu prefereren we toch het Gardameer waar het nu gezellig druk is (moet er overigens niet aan denken hier in het hoofdseizoen te zijn).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Momenteel weer caravan- en camperloos….

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Route naar Caldonazzomeer Italie

Bericht door janoniem » zo 6 mei 2018 19:31

Bedankt voor antwoord.
Reschenpass kan inderdaad voor flink oponthoud zorgen (wij reden lange tijd achter een tractor).
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

hobby400
Berichten: 44
Lid geworden op: za 3 apr 2010 13:42

Re: Route naar Caldonazzomeer Italie

Bericht door hobby400 » di 8 mei 2018 22:06

Bedankt voor jullie info en idd even tanken voordat je Italië in rijdt.
Ga toch de reschenpass over voor de eerste keer!! Moet het toch een keer zelf ervaren.
Ford Focus ecoboost 125pk, Hobby 400SF 2006

Henri Berends
Berichten: 1110
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Re: Route naar Caldonazzomeer Italie

Bericht door Henri Berends » do 10 mei 2018 06:32

willianv schreef:
zo 6 mei 2018 16:37
@janoniem

Vond de Reschenpas niet zo bijzonder. Het meer waar je voorbij komt stond erg laag en verder is er niet zo veel te zien. Voor mijn gevoel duurt het erg lang voor je weer op de autobaan komt. Veel door dorpjes met oponthoud tot gevolg.

Voor wat betreft Caldonazzo; dit is natuurlijk onze mening maar mij vonden het erg tegenvallen. We zijn natuurlijk vroeg in het jaar maar nog bijna niets open, geen reuring op de camping en vond het meer niet uitnodigend. Meer is klein en vanaf onze camping (mario) konden we met de hond niet goed weg. Misschien in het hoofdseizoen een toplocatie maar voor nu prefereren we toch het Gardameer waar het nu gezellig druk is (moet er overigens niet aan denken hier in het hoofdseizoen te zijn).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Was dan maar doorgereden naar het Levico-meer. Daar kan je veel beter met de honden uit de voeten.
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”