Is route DOOR Lyon nu echt gesloten in 2018 ?

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GSAndre
Berichten: 1014
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 22:20
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Is route DOOR Lyon nu echt gesloten in 2018 ?

Bericht door GSAndre » di 26 dec 2017 11:18

Ik rij persoonlijk graag DOOR Lyon (heb ook milieusticker) van Noord naar Zuid en vv.
Ondanks de verhalen, kan ik nergens vinden of de weg voor caravans nu werkelijk gesloten is in 2018.

Wie weet ........
Kamperen voegt geen jaren aan je leven toe, maar leven aan je jaren !

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Is route DOOR Lyon nu echt gesloten in 2018 ?

Bericht door JanPunne » di 26 dec 2017 11:23

Misschien is hier de informatie te vinden.
http://www.hurktoilet.nl/milieuvignet-frankrijk.php
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 251
Lid geworden op: zo 19 feb 2006 12:29
Locatie: Heusden

Re: Is route DOOR Lyon nu echt gesloten in 2018 ?

Bericht door Bart » di 26 dec 2017 12:35

Ook kom ik Lille tegen op de site Hurktoilet.

Lille: de hele stad inclusief de voorsteden. Het vignet is ook vereist op de snelweg A22 vanaf de Belgische grens en de snelweg door de stad richting Parijs. De grote omleiding via Doornik mag je wel volgen, zolang je de snelweg niet verlaat.
Misschien toch maar aanschaffen voor die 4.80 Euro.
Volvo xc 90 T5 inscription
Kabe 540 Gle Smaragd 2018 Thule 6300 en Truma Avanta Comfort airco.

Gebruikersavatar
GSAndre
Berichten: 1014
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 22:20
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Is route DOOR Lyon nu echt gesloten in 2018 ?

Bericht door GSAndre » di 26 dec 2017 12:47

Bert, ik HEB een milieusticker, vraag is; mogen caravans nog door Lyon .
Kamperen voegt geen jaren aan je leven toe, maar leven aan je jaren !

JanPunne
Berichten: 2747
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Is route DOOR Lyon nu echt gesloten in 2018 ?

Bericht door JanPunne » di 26 dec 2017 12:51

GSAndre schreef:Bert, ik HEB een milieusticker, vraag is; mogen caravans nog door Lyon .
Ja, zolang die weg niet is “aangepast”.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Is route DOOR Lyon nu echt gesloten in 2018 ?

Bericht door eurotrotter » di 26 dec 2017 13:01

GSAndre schreef:Ik rij persoonlijk graag DOOR Lyon (heb ook milieusticker) van Noord naar Zuid en vv.
Ondanks de verhalen, kan ik nergens vinden of de weg voor caravans nu werkelijk gesloten is in 2018.

Wie weet ........

Maakt niet uit of je wel of geen caravan erachter hebt,de restrictie geld voor het trekkende voertuig.
Als je de juiste milieusticker hebt mag je wel in Lyon rijden.
Overigens zijn de A 6,de A7,de A 42,de peripherique nord,de Bld Pierre Semart ende Bld Laurent Bonnevay uitgesloten van de "Crit air"restrictie,die mag je ten alle tijden ,ook zonder vignet rijden.

Bron:http://www.auvergne-rhone-alpes.develop ... icpoll.pdf ( artikel 2)
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Is route DOOR Lyon nu echt gesloten in 2018 ?

Bericht door Chris » di 26 dec 2017 16:09

Volgens mij vraagt GS Andre toch iets ander hoor mannen.

Hij vraagt: Mag je nog met je hut dwars door Lyon in 2018, met de hut door de tunnels dus.
Die sticker zet jullie op een verkeerd been.... daar gaat het niet om dus.

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Is route DOOR Lyon nu echt gesloten in 2018 ?

Bericht door eurotrotter » di 26 dec 2017 16:34

RE.gif
En waarom zou je niet met de hut door Lyon mogen?
DE tunnel de fouviere is alleen verboden voor vrachtverkeer,en een auto met caravan is geen vrachtverkeer.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
GSAndre
Berichten: 1014
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 22:20
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Is route DOOR Lyon nu echt gesloten in 2018 ?

Bericht door GSAndre » di 26 dec 2017 17:11

Thx !!!
Blij dat eea alleen voor vrachtwagens geldt, waar ik mijn BMW niet onderschaar ;-)
Kamperen voegt geen jaren aan je leven toe, maar leven aan je jaren !

Stori
Berichten: 180
Lid geworden op: di 9 jul 2013 12:47
Locatie: Geel B

Re: Is route DOOR Lyon nu echt gesloten in 2018 ?

Bericht door Stori » wo 27 dec 2017 09:03

Volgens mij gaat het over de plannen van Lyon om van de bedoelde route (door de tunnels) een weg te maken voor plaatselijk verkeer. Hier was vorig jaar heel wat over te lezen in toeristische persberichten.
Op wegenwiki vond ik het volgende:
"De stad Lyon is voornemens het noordelijk deel van de A7 te declasseren naar een stadsboulevard met verkeerslichten. Het noordelijkste deel van de A7, vanaf de Fourvièretunnel tot Pierre-Bénite is daarom per 20 januari 2017 gedeclasseerd en overgedragen aan de regio.[1] "

Maar dat er iets gaat wijzigen is duidelijk.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Is route DOOR Lyon nu echt gesloten in 2018 ?

Bericht door eurotrotter » wo 27 dec 2017 11:20

RE.gif Er is nooit een verbod voor caravans of aanhangers geweest daar.
En de A 7,het traject wat jij bedoelt,begint pas nadat je de tunnel de Fouviere uit bent en onder het gare du Perrache door bent gegaan.
Het stuk dat parallel aan de Rhône loopt z.m.z,wat daar de meerwaarde van stoplichten zou zijn is mij een raadsel,er lopen nu ,parallel,al wegen metde A 7 waar het plaatselijk verkeer gebruik van maakt.
Of het zpou moeten zijn om het totale verkeer inde stad te onmoedigen,maar Lyon schiet zichzelf daarmee inde voet,het is tenslotte een metropool,wat heel veel verkeer aantrekt,en lang nioet alleen auto /caravan combi's of vrachtverkeer.
Heel vroeger was er een kruispunt met stoplichten ,t.h.v. Pont Pasteur,waar nu al jaren een fly over is.( een 2 tal kilometers nadat je de tunnel uit bent en de haakse bocht gemaakt hebt ,waar de A 7 begint.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Stori
Berichten: 180
Lid geworden op: di 9 jul 2013 12:47
Locatie: Geel B

Re: Is route DOOR Lyon nu echt gesloten in 2018 ?

Bericht door Stori » wo 27 dec 2017 12:34

Het is de bedoeling om alle doorgaand, toeristisch verkeer te weren op dit traject en alles over de A46 te leiden. Of we dat nu leuk vinden of niet.
Het gaat over plannen die in fases worden uitgevoerd. Eén fase is het verbieden van alle doorgaand verkeer door de tunnels. Maar wanneer dit zou gebeuren, is me ook niet duidelijk.

Voor ons geen probleem, ik gebruik al jaren de A46 omdat ik de eeuwige files naast de Rhone beu was. En we rijden nooit in hoogseizoen.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Is route DOOR Lyon nu echt gesloten in 2018 ?

Bericht door eurotrotter » wo 27 dec 2017 13:56

RE.gif

Daar hoeven ze t niet voor te doen.
Ik denk dat het overgrote deel van het verkeer daar,wat vanuit de tunnel de A 7 opgaat woon/werk verkeer is wat in de "banlieux"woont.
Extreem druk is het alleen metde grote vakantie uittochten en in het spitsuur in de ochtend en avond,na de spits kun je er gewoon door rijden.( als er geen ongevallen gebeurt zijn)
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

wolf
Berichten: 1638
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 22:35
Locatie: bij Father Damien

Re: Is route DOOR Lyon nu echt gesloten in 2018 ?

Bericht door wolf » wo 27 dec 2017 19:39

Bart schreef:Ook kom ik Lille tegen op de site Hurktoilet.
Lille: de hele stad inclusief de voorsteden. Het vignet is ook vereist op de snelweg A22 vanaf de Belgische grens en de snelweg door de stad richting Parijs. De grote omleiding via Doornik mag je wel volgen, zolang je de snelweg niet verlaat.
Misschien toch maar aanschaffen voor die 4.80 Euro.
een vignet op de A22???? Waar haal je dat vandaan?
Je hebt er zelfs geen nodig op de nationale N227 en de departementale D652
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.

de reiziger
Berichten: 589
Lid geworden op: wo 10 jun 2009 21:52

Re: Is route DOOR Lyon nu echt gesloten in 2018 ?

Bericht door de reiziger » wo 27 dec 2017 21:00

Veel verwarring ...
Lyon: vorig jaar ergens gelezen. Men wil het centrum van de stad uitbreiden tot aan de oevers van de Rhone. Daarom wordt een kleinere ring gemaakt door bestaande wegen en hun onderlinge aansluitingen te verbeteren. (als je op de kaart kijkt, kan men al vermoeden welke wegen dit betreft)
Wat betreft het ecologisch vignet heeft men in Lyon tot nu toe altijd gezegd dat de autostrade die ook de tunnel omvat, altijd buiten de beperkende zone valt. Maar dus binnenkort is er daar geen autostrade meer.

Lille: de omlegging langs Doornik is niet zo'n grote omlegging, want 12 km langer. Ze wordt al heel lang gepromoot, in plaats van de autostrades die quasi door Lille centrum rijden. Maar echt verplicht was en is ze enkel voor vrachtwagens. Op dagen dat er luchtvervuiling zal zijn, zal men dus verplicht moeten langs Doornik rijden, tenzij men zo'n vignet heeft.

Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 251
Lid geworden op: zo 19 feb 2006 12:29
Locatie: Heusden

Re: Is route DOOR Lyon nu echt gesloten in 2018 ?

Bericht door Bart » wo 27 dec 2017 21:20

JanPunne schreef:Misschien is hier de informatie te vinden.
http://www.hurktoilet.nl/milieuvignet-frankrijk.php
Hier stond het verhaal over Lille.
Volvo xc 90 T5 inscription
Kabe 540 Gle Smaragd 2018 Thule 6300 en Truma Avanta Comfort airco.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Is route DOOR Lyon nu echt gesloten in 2018 ?

Bericht door eurotrotter » wo 27 dec 2017 21:43

Waar wij met zn allen aanvoorbij gaan is dat de milieuzones,zoals aangegeven in de CRITverordening,slechts tijdelijke verboden zijn.'
alleen bij extreme gevallen van smog":

Vrijwel alle zones zijn tijdelijke zones: ze gelden alleen op dagen met extreme smog. Ze worden met borden, via de radio en op internet vanaf de avond tevoren aangekondigd. Alleen Parijs heeft op werkdagen van acht uur 's morgens tot acht uur 's avonds altijd een milieuzone.
Maar ook in Parijs mag je,met de juiste sticker, gewoon rijden .

Bron:http://www.hurktoilet.nl/milieuvignet-frankrijk.php

In Lille is alleen een restictie voor het vrachtverkeer,maar alleen de route van zuid naar noord,omgekeerd staat er niks aangegeven.
Dit rijverbod geld dus niet voor auto/caravan combinaties.
Evenmin is er in Lyon een rijverbod voor caravan combinaties,er is nu een rijverbod voor vrachtverkeer en breder dan 2.90 en hoger dan 5 mtr ,maar dat heeft te maken met reparatie werkzaamheden na schade veroorzaakt door een speciaal transport.
Dikwijls is daar een dynamisch rijverbod voor vrachtverkeer in de spitsuren.

Duss.... pin onderin en blik op oneindig en gewoon door Lyon of Lille ( als je dat wilt)
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”