weg situaties wegen onder de lijn Napels-Bari

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
JanBreet
Berichten: 4
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:47

weg situaties wegen onder de lijn Napels-Bari

Bericht door JanBreet » zo 17 dec 2017 10:30

Hallo beste forumleden.
wij zijn voornemens om april naar Italie te gaan.
ons verste punt is de lijn Napels - Bari.
van Bari weer omhoog naar Peschiri en dan weer langs de kust naar Venetië
is er iemand die ons kan vertellen hoe de ss wegen daar zijn?
we zijn wel bekend met kleine wegen te rijden en aan ervaring ontbreekt het mij ook niet, al zeg ik het zelf.
maar onze combinatie is wel erg groot. 12.00m
alvast bedankt voor de info

groetjes Jan

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: weg situaties wegen onder de lijn Napels-Bari

Bericht door Jan van Vijven » zo 17 dec 2017 10:31

12 meter is niet extreem, vind ik, moet overal kunnen komen.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23389
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: weg situaties wegen onder de lijn Napels-Bari

Bericht door PD » zo 17 dec 2017 10:39

12 m betekent een caravanlengte van maximaal 7,5 m en dat zal bij die lengte dan ook beperkt zijn tot 2,3 m breed... Ofwel: geen uitdaging, ook niet in Italië !

Fijne vakantie kerstzwaai.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: weg situaties wegen onder de lijn Napels-Bari

Bericht door Paul » zo 17 dec 2017 10:49

Ik zit met mijn astra station van 4.7 meter en mijn knaus sport 500 van 7.28 meter op 12 meter.
12 meter is dus redelijk normaal voor een gemiddelde combi, je moet hier gewoon overal mee kunnen komen.


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: weg situaties wegen onder de lijn Napels-Bari

Bericht door Peter 1969 » zo 17 dec 2017 11:52

Nu jullie dat zo zeggen, ik mag mijn eigen wijk niet meer in ( verbod langer dan 12 m vanwege vrachtwagens die de bochten niet halen maar toch af en toe de wijk in rijden om bijv pellets voor kachels af te leveren ) en heb daar tot nu toe nooit naar gekeken. Is dus 12.09 m.

Ik moet zeggen "geen uitdaging" denk ik anders over......ik moet bijna met mijn bumper tegen tuinhekken aan rijden om te zorgen dat mijn caravan wiel zich niet klem rijdt tegen lantaarnpalen, straatnaambord palen enz...

Als dat dus ook zo is in Italiaanse dorpen en kleine lokaal wegen is dat wel degelijk iets om rekening mee te houden. Maar....in mijn wijk horen dus geen vrachtwagens, dus zou je op reis rekening kunnen houden met vrachtwagenverboden als je ergens wilt inrijden. Als een trekker-oplegger er langs kan, kan jij het immers ook. Waar die niet mogen rijden kom jij mogelijk ook in de problemen.

Wellicht is een navigatie systeem die rekening houdt met vrachtwagen beperkingen een idee.

Gebruikersavatar
ine
Berichten: 892
Lid geworden op: ma 26 jan 2009 15:10
Locatie: andijk

Re: weg situaties wegen onder de lijn Napels-Bari

Bericht door ine » zo 17 dec 2017 12:01

De wegen in Italië zijn slecht
Helemaal de wegen waar u over praat de binnen doortjes dus.
Grote gaten in het weg dek, er word niet of nauwelijks onderhoud gepleegd.
De auto strada,s zijn goed te rijden.
Onder Rome word het verkeer al acrobatieser, helemaal voor de tol poortjes.
Een aanrijding ligt op de loer.
Het is te doen hoor, maar kijk niet gek op als er in de caravan niets meer dicht zit of op de plaats
Iigt..
Zet iets zwaars voor de koekast deur.
Ik ken mensen die om deze reden niet meer zo ver gaan en die de binnen wegen mijden.
Maar het is er erg mooi.
Kia sorento X-ecutive Sprite Europa 495

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: weg situaties wegen onder de lijn Napels-Bari

Bericht door Jan van Vijven » zo 17 dec 2017 12:51

Peter19..

Als vrachtauto’s ergens kunnen komen (mogen of niet) kunnen wij caravansleuders er zeker komen toch?
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: weg situaties wegen onder de lijn Napels-Bari

Bericht door Peter 1969 » zo 17 dec 2017 12:54

RE.gif

Dat zeg ik toch ook ? Het omgekeerde waarschuw ik voor.....als vrachtwagens er niet mogen komen, maar jij wettelijk wel, DAN kun je je beter afvragen of je daar wel heen moet willen....Soms kan dat meevallen omdat je toch lager bent en je aanhanger minder de bocht afsnijdt, en soms niet.

Ik heb vroeger wel de waarde van distributieopleggers met meedraaiende achteras ervaren.....zonder dat kom je soms niet eens bij een supermarkt.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: weg situaties wegen onder de lijn Napels-Bari

Bericht door eurotrotter » zo 17 dec 2017 14:04

JanBreet schreef:Hallo beste forumleden.
wij zijn voornemens om april naar Italie te gaan.
ons verste punt is de lijn Napels - Bari.
van Bari weer omhoog naar Peschiri en dan weer langs de kust naar Venetië
is er iemand die ons kan vertellen hoe de ss wegen daar zijn?
we zijn wel bekend met kleine wegen te rijden en aan ervaring ontbreekt het mij ook niet, al zeg ik het zelf.
maar onze combinatie is wel erg groot. 12.00m
alvast bedankt voor de info

groetjes Jan
Als je vanuit Napoli naar Bari wilt zijn er verschillende mogelijkheden; de A 13,dat is n tolweg.
Of je gaat vanuit Napoli de A 3 Die voorbij Salerno tolvrij is)verder naar beneden en gaat via Potenza en Matera naar Bari.
( je kunt vanaf Potenza beter niet de oude S.S.96 nemen,die via Tolve en Irsina loopt:

https://www.google.nl/maps/dir/Napels,+ ... 171432!3e0

IK vermoed dat je met "Peschiri "Pescara bedoelt?
Deze wegen zijn allemaal heel goed te rijden,met een caravan,vrachtverkeer rijdt er immers ook,de toestand van de wegen is er goed te noemen in het zuiden van Italië.

Vanuit t zuiden loopt vanaf Otranto( in de hak van de laars) de S.S. ( Strada Statale,de rijksweg) 16 naar Ferrara.
Ik wiljede raar geven om hier de grote steden zoals Pescara,Ancona,Rimini te omzeilen door daar stukken autostrada te rijden,niet voorde kwaliteit van het asfalt,maar gewoon omdat t in deze stedelijke gebieden erg druk is en je er veel stoplichten tegen zult komen.
Om naar Venezia te gaan verlaat je bij Ravenna deze S.S.16 en ga je over de S.S 309 verder,deze weg is echter in een niet zo beste toestand,daar zul je wel eens een klein kuiltje ervaren.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: weg situaties wegen onder de lijn Napels-Bari

Bericht door eurotrotter » zo 17 dec 2017 14:08

ine schreef:De wegen in Italië zijn slecht
Helemaal de wegen waar u over praat de binnen doortjes dus.
Grote gaten in het weg dek, er word niet of nauwelijks onderhoud gepleegd.
De auto strada,s zijn goed te rijden.
Onder Rome word het verkeer al acrobatieser, helemaal voor de tol poortjes.
Een aanrijding ligt op de loer.
Dat is wel erg zwart wit afgeschilderd.
Natuurlijk zijn er slechtere wegen in Italië,maar de wegen die T.S daar zal kunnenrijden (Napoli-Bari) kun je met de beste wil van de wereld niet bestempelen met: "binnendoortjes" mrgreen.gif mrgreen.gif

Neem eens de moeite en bekijk een bepaalde route op Google Maps en zoom in met street vieuw,dan gaat er n wereld voor je open.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: weg situaties wegen onder de lijn Napels-Bari

Bericht door Peter 1969 » zo 17 dec 2017 14:22

De situatie is vast niet meer die van 20 jaar geleden......snelwegtunnels ipv passen, wegen aangelegd en onderhouden gesteund door financiering van de EU, goed onderhouden ( en vaak nieuwe ) tolwegen enz.

Maar "binnen door weggetjes" lijkt me een ander pak mouwen. De Panda en Fiat 500 en Piaggio scooters zijn niet voor niets zo populair in eigen land...... kerstwhoehoehaha.gif

Ik kom tot nu toe niet verder dan de Alpen en net er overheen ( Slovenie ) maar ik heb op wegen gereden waar aanhangers verboden waren, mijn auto moeite had mijn zijn eigen gewicht, geleiderails ontbraken terwijl het toch honderden meters naar beneden is aan de rand van de weg, ( verboden te rodelen lol ) overhangende daken over de weg waar de caravan omheen moest, bochten in dorpen die niet te halen waren met caravan enz enz......

Ik denk dat dat in sommige gebieden van Italie niet beter zal zijn.....maar als caravan trekker ben je daar altijd zelf bij.....niet rijden waar de vrachtwagens ook niet komen vind ik voor mezelf een veilige ( en fail-safe ) optie.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: weg situaties wegen onder de lijn Napels-Bari

Bericht door eurotrotter » zo 17 dec 2017 14:39

Peter 1969 schreef:maar ik heb op wegen gereden waar aanhangers verboden waren, mijn auto moeite had mijn zijn eigen gewicht, geleiderails ontbraken terwijl het toch honderden meters naar beneden is aan de rand van de weg, ( verboden te rodelen lol ) overhangende daken over de weg waar de caravan omheen moest, bochten in dorpen die niet te halen waren met caravan enz enz......

.
Dat ga je in Italië niet meemaken,óók in het zuiden niet,zolang je op de grotere,doorgaande ,wegen blijft,de S.S. wegen ,de Strade Statale of autostrade.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
ine
Berichten: 892
Lid geworden op: ma 26 jan 2009 15:10
Locatie: andijk

Re: weg situaties wegen onder de lijn Napels-Bari

Bericht door ine » zo 17 dec 2017 18:19

Dan is er in twee jaar erg veel veranderd, mooi
En de gaatjes waren toen grote gaten hoor ik lieg niet.
Wij gingen toen via Napels Sorrento en die wegen kunnen niet breder of beter zijn gemaakt.
Óver d strada zijn ze al jaren bezig om rond om Napels de zaak te verbeteren en dat gaat ook lukken. M
Maar van de strada africhting Sorrento zitten heel veel tnunnltjes die echt niet verbreed worden
En echt niet 20 jaar terug hoor.
Kia sorento X-ecutive Sprite Europa 495

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: weg situaties wegen onder de lijn Napels-Bari

Bericht door eurotrotter » zo 17 dec 2017 20:44

RE.gif

Napels- Sorrento ken ik tot Pompei,dat rijdt goed,verder langs de kust tot aan Sorrento ken ik niet,en wil daar ook geen oordeel over vellen,dat kan erg smal zijn,dat bestrijdt ik niet.
T.S vroeg naar wegen vanaf de lijn Napoli -Bari,ik nam aan dat hijn naar Bari wilt en van daar uit naar het noorden,en die wegen zijn goed te rijden,ook zelfs hele stukken snelweg.
Natuurlijk zijn er in Italë slechte stukken weg; de weg van Livorno naar Roma b.v,de S.S. 1,de E 80 of de S.S 306 ,van Venezia tot Ravenna,verder de E 45,van af Cesena,viaPerugia naar Terni heeft ook nogal wat slechte stukken.

Maar verder heeft t zuiden van Italië opvallend goede doorgaande wegen .
Laatst gewijzigd door Daphne op zo 17 dec 2017 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote voorgaand bericht verwijderd
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

JanBreet
Berichten: 4
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:47

Re: weg situaties wegen onder de lijn Napels-Bari

Bericht door JanBreet » ma 26 feb 2018 17:45

Dank jullie allemaal wel voor de leuke en vaak goede reacties,
aan mijn ervaringen zal het zeker niet liggen.
Wel het onbekende.
Maar nogmaals bedankt en voor allemaal straks een fijne vakantie.
ik zal jullie op de hoogte houden van onze route.

Jan

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: weg situaties wegen onder de lijn Napels-Bari

Bericht door eurotrotter » ma 26 feb 2018 20:39

RE.gif

Goede reis en prettige vakantie.
En.....Tornare a casa in sicurezza. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”