Route naar Andorra en Spaanse kust

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Mars

Route naar Andorra en Spaanse kust

Bericht door Mars » zo 27 aug 2017 09:40

Hallo,
Wij willen volgend jaar met de caravan 7,5m gewicht 2000kg naar Andorra. Na ongeveer 1 week willen we doorreizen naar de Spaanse kust in de buurtcamping Rosas. Ik wil graag eens horen van de leden of dit goed te doen is. Ik had gedacht via Toulouse over de N20 naar Andorra. Als we doorreizen wil ik de N116 naar Perpignan nemen.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route naar Andorra en Spaanse kust

Bericht door eurotrotter » zo 27 aug 2017 10:19

DE N 116 is ,hoewel er denodige bochten in zitten,goed te rijden.
Maar,afhankelijk van waar je staat in Andorra zou je ook kunnen overwegen Andorra aan de zuidkant te verlaten en in Spanje de N 145 te nemen tot La Seu d Urguel en van daar de N 260,je kunt dan in Bellver de Cerdanya kiezen om via Puigcerda weer naar Frankrijk te gaan,of deN 260 verder te volgen en zo via Ripoll en Olot naar figueres/Rosas te gaan.

https://www.google.nl/maps/dir/42.43464 ... m2!4m1!3e0

P.S. vergeet niet in Andorra je tank nog effe vol te gooien voor effe 1 euro per liter mrgreen.gif mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Route naar Andorra en Spaanse kust

Bericht door Conradi » zo 27 aug 2017 11:30

Dit jaar een vergelijkbare route afgelegd.

Wil je echt in Andorra gaan staan? Dat kan, maar is niet zoveel te beleven. Andorra is vooral wintersport met kale pistes en (belastingvrij) shoppen want officieel buiten de EU. Je kunt bijvoorbeeld aan de Franse kant blijven en dagtochten maken. Toulouse, Foix, etc, mooie toertochten of wandelen.
Van de Franse kant moet je eerst over de El Pas de la Casa om Andorra te bereiken. De tweede pas kun je overslaan door de Túnel d'Envalira. Hoewel die tunnel één van de hoogste in Europa is heb je niet ècht het gevoel in het hooggebergte te zitten. Dat komt vooral omdat de N20 vanuit Toulouse erg langzaam stijgt, op een paar haarspelden na in het laatste stuk bij El Pas de la Casa.

De N20 (Toulouse- Andorra) is goed te rijden, op een paar kleine stukjes wat smaller maar geen probleem voor je combi. Regelmatig korte vierbaans stukken om het verkeer voorbij te laten gaan. Ik zou zeker niet over Perpignan naar Rosas rijden, maar aan de Catalaanse kant blijven. De wegen in Catalonië zijn super! Ik sluit me aan bij @eurtrotter om de N260 te nemen.

Veel plezier!
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route naar Andorra en Spaanse kust

Bericht door eurotrotter » zo 27 aug 2017 15:28

Wij stonden dit jaar op een camping in Mas d Azil van waaruit we verschillende bestemmingen in de Pyreneën bezocht hebben,inclusief Andorra la vella,Carcassonne,Foix, Toulouse.
Andorra an sich verschilt weinig van het landschap in de rest van de Pyreneën.
Voordeel als je in Frankrijk blijft staan,je,metde caravan, de N 20 kunt nemen,maar voor je aan de beklimming van de Porte de Envalira begint( of de tunnel neemt) je daarvóór ,net voorbij Hospitallet prês d Andorre de Tunnel du Puymorens kunt nemen( i.p.v de col de Puymorens,tol vor de tunnel: € 13.00)en vervolgens verderop bij Bourg Madame naar Puigcerda Spanje in kunt rijden en vervolgens de door mij eerder genoemde N 260 naar Figueres/Rosas te nemen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”