Route national naar Grimaud (Cote d'azur)

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Tobo
Berichten: 34
Lid geworden op: za 7 jan 2017 16:11

Route national naar Grimaud (Cote d'azur)

Bericht door Tobo » zo 20 aug 2017 21:09

1 september voor het eerst weer eens een lange reis met een caravan. We gaan naar Grimaud aan de Cote d'Azur, camping Les Mures.

We hebben tijd genoeg en willen over de route national.

Routeplanners geven veel verschillende resultaten.

Wat is het beste en makkelijkste:

1. Luxemburg/Langres/Dijon/Grenoble/Grimeur
2. Luxemburg/Lyon/Orange/Grimeur
3. Luxemburg/Besançon/Grenoble/Grimeur
4. Overige alternatieven

Ik wil niet uren bergen rijden met de caravan. Lees hier en daar verhalen over oververhitte remmen etc..

Wie heeft een goede tip.

Combinatie: Ford Kuga met Dethleffs c'Go 430 QS.

Groeten ,

Ton

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route national naar Grimaud (Cote d'azur)

Bericht door eurotrotter » zo 20 aug 2017 21:23

DE snelste en "meest bergloze weg"is vanaf Luxemburg via Lyon -Orange-Aix en Provence.
Vanaf Nancy zou je prima de route nationale kunnen rijden via Epinal-Besancon- Lons le sanier-Bourg en bresse-Lyon.

https://www.google.nl/maps/dir/49.51073 ... m2!4m1!3e0

Ga je via Grenoble ontkom je niet aan een paar flinke bergetappes,m.n. tussen Grenoble en Gap.

Van Lyon tot Aix en provence blijf je beter ook op de autoroute,het ge-industrialiseerde Rhônedal kent nogal wat steden waar t wel eens op dreigt te stropen( Valence-Montelimar-Orange-Avignon)
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Tobo
Berichten: 34
Lid geworden op: za 7 jan 2017 16:11

Re: Route national naar Grimaud (Cote d'azur)

Bericht door Tobo » zo 20 aug 2017 22:48

Ik vertrek vanuit omgeving Breda. Ik wil graag via Luxemburg.

Tobo
Berichten: 34
Lid geworden op: za 7 jan 2017 16:11

Re: Route national naar Grimaud (Cote d'azur)

Bericht door Tobo » di 29 aug 2017 14:46

Ik ga toch via Dijon-Grenoble proberen. Ik hoop dat het stuk langs Grenoble naar de Cote d'Azur niet te heftig is.

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: Route national naar Grimaud (Cote d'azur)

Bericht door sindaco » di 29 aug 2017 14:57

RE.gif
dat valt wel mee tussen grenoble en grimaud
ligt er ook aan of je alleen national rijdt of nog de A51 eerst neemt...en dan de 1075.
daar stikt het van de campers en caravans op die route...
ik weet wel dat je vanaf grenoble via de national meteen een beste klim hebt zitten.. op de N85 bij vizille waar je dan erop draait.

als je nog overnachten wilt voor grimaud ga dan een nachtje in Lalley naar de camping.
ik heb nog niet gekeken of die dan open is, maar die ligt mooi aan de route.

verder hebben wij die al eens gereden en dan vanaf Amberieu en bugey naar Morestel en dan verder national d 1075 afrijden tot Voiron.

schitterende omgeving en een paar kleine bultjes...tenminste dat vonden wij.
kost wat meer tijd binnendoor maar veel mooier.

in pont d'ain ligt ook leuke camping voor overnachting of paar dagen......keus genoeg.
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route national naar Grimaud (Cote d'azur)

Bericht door eurotrotter » di 29 aug 2017 16:22

Tobo schreef:Ik ga toch via Dijon-Grenoble proberen. Ik hoop dat het stuk langs Grenoble naar de Cote d'Azur niet te heftig is.
Dat ligt eraan;als je vanaf Grenoble de A51 neemt ,en vervolgens de D 1075 ( de E 712) via Aspres sur buëch,naar Sisteron, is dat minder "heftig "dan dat je vanaf Grenboble de N85 neemt ,via Gap ,naar Sisteron.

Overigens zit er op de route van Amberieu en Bugey,aan de D1075, naar Voiron nog n leuke camping in Les Abrets:

http://www.coin-tranquille.com/nl/kampe ... en-sp3.php
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Route national naar Grimaud (Cote d'azur)

Bericht door Leentje » wo 30 aug 2017 21:20

Wij rijden graag Luxemburg Metz nancy Epinal, vezoul Bourg-en-Bresse Besancon, Poligny, Lyon.
(volgorde staat beetje door elkaar, sorry)
Tolvrij, mooi, rustig en tot Besancon nagenoeg vierbaans.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 952
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: Route national naar Grimaud (Cote d'azur)

Bericht door apejoekie » wo 30 aug 2017 22:44

Wij rijden ook graag de door Leentje genoemde route. Zijn nu op de terugweg en staan bij Besançon op een camping. Mooie omgeving en prachtige route.


Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Route national naar Grimaud (Cote d'azur)

Bericht door EricS » wo 30 aug 2017 23:05

Wij komen al jaren daar...nemen altijd de peage tot aan Le Luc en gaan dan de bult over (via La Garde Freinet) naar Grimaud.
nu ligt camping Des Mures aan de kust tussen Port Grimaud en stMaxime, je kan daarom ook op de peage doorrijden tot afslag st Maxime/Frejus.

Dit jaar op terugweg nog langs Lac de Serre Poncon voor paar dagen geweest. Via A51, Gap en Grenoble de RN gedaan naar Lyon. Af en toe flinke haarspeldjes...maar prachtige route. Als je niet op tijd staat een aanrader. thumbup.gif
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Route national naar Grimaud (Cote d'azur)

Bericht door Micky » wo 30 aug 2017 23:11

Tobo schreef:1 september voor het eerst weer eens een lange reis met een caravan. We gaan naar Grimaud aan de Cote d'Azur, camping Les Mures.

We hebben tijd genoeg en willen over de route national.

Routeplanners geven veel verschillende resultaten.

Wat is het beste en makkelijkste:

1. Luxemburg/Langres/Dijon/Grenoble/Grimeur
2. Luxemburg/Lyon/Orange/Grimeur
3. Luxemburg/Besançon/Grenoble/Grimeur
4. Overige alternatieven

Ik wil niet uren bergen rijden met de caravan. Lees hier en daar verhalen over oververhitte remmen etc..

Wie heeft een goede tip.

Combinatie: Ford Kuga met Dethleffs c'Go 430 QS.

Groeten ,

Ton
Veel plezier, wij hebben daar in Juli en augustus gestaan, terug via de route Napoleon gereden, ik had filmpjes geplaatst heb je die bekeken?

hier een link naar het draadje, waar je de links naar Youtube vind, echter rijden wij dus de andere kant op.

viewtopic.php?f=100&t=33469&p=572928&hi ... ud#p572928
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Route national naar Grimaud (Cote d'azur)

Bericht door vikingpirate » wo 30 aug 2017 23:13

Ooit ook geweest 1 tip blijf lekker op de grote peage wegen , dan de berg weg nemen.pas op tomtom neem vaak die berg weg omdat het korter is. Bij ons wel toen gebeurd als beginnede caravan bestuurder stond het zweet niet alleen in mijn handen .Rij lekker stukje door richting frejus en daar de weg richting de kust en daar is maar 1 hoofd weg.
Langs de kust is het erg druk, dus hou daar rekening mee, en de fransen rijden daar als gekken, snachts is het aarde donker op de weg richting de kust weg.

Wij stonden op deze camping wel duur wel erg mooi alleen weet ik nog dat er veel overlast van zwarte mieren is in dit gebied.
Echt overal super grote nesten, tip neem heet water spuit daar afwas middel in en flink sopje maken en over het nest gieten klaar met het nest.

http://www.lesnaiades.com/?utm_source=g ... y-business
Laatst gewijzigd door vikingpirate op wo 30 aug 2017 23:23, 3 keer totaal gewijzigd.
Trekker met sleurhut

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Route national naar Grimaud (Cote d'azur)

Bericht door EricS » wo 30 aug 2017 23:16

RE.gif RE.gif
Dus toch....(wij waren er ook juli/augustus)....ik meende daar al eens een 'bekende' Passat te herkennen... scratch.gif
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Route national naar Grimaud (Cote d'azur)

Bericht door Micky » wo 30 aug 2017 23:24

RE.gif

serieus? waar stonden jullie?

we hebben weer gereserveerd voor volgend jaar mrgreen.gif

wij stonden hier, op de strandkant mrgreen.gif
Bijlagen
IMG_8448.JPG
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Route national naar Grimaud (Cote d'azur)

Bericht door EricS » wo 30 aug 2017 23:37

Niet op zelfde camping...wel in de buurt bij Grimaud. Meen je auto eens tijdens rijden gezien te hebben.
Witte 'duitse' R zie je daar niet vaak, valt op mrgreen.gif
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Route national naar Grimaud (Cote d'azur)

Bericht door Micky » wo 30 aug 2017 23:41

RE.gif

zal zwaaien de volgende keer en je weet het kenteken nu, mijn initialen en geboorte jaar, MG is de stad waar ik werk mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Tobo
Berichten: 34
Lid geworden op: za 7 jan 2017 16:11

Re: Route national naar Grimaud (Cote d'azur)

Bericht door Tobo » do 31 aug 2017 07:38

Allemaal bedankt voor de tips. We gaan morgenvroeg op pad (1/9/2017) en het proberen. Moet allemaal lukken.

Kasper

Re: Route national naar Grimaud (Cote d'azur)

Bericht door Kasper » do 31 aug 2017 09:28

RE.gif Met zoveel goeie tips en adviezen, gaat het vast wel lukken! Veel plezier! thumbup.gif

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route national naar Grimaud (Cote d'azur)

Bericht door eurotrotter » do 31 aug 2017 10:45

Micky schreef:
hier een link naar het draadje, waar je de links naar Youtube vind, echter rijden wij dus de andere kant op.

viewtopic.php?f=100&t=33469&p=572928&hi ... ud#p572928
IK heb je mooie filmpjes bekeken Micky ,dat geeft een getrouw beeld van het rijden in bergachtig gebied.
Maar het is me uit de filmpjes niet helemaal duidelijk welke route je nu vanaf de camping in Savel genomen hebt naar Grenoble; ben je de D116 terug naar La Mure gereden en daar de N 85 via Laffrey /Vizille naar Grenoble genomen of heb je in La Mure de N 529 naar Grenoble genomen??
( of ben je stiekem toch vanaf Savel de D 116( die smalle weg) verder gegaan en via La Motte St Martin en daar de N 529 opgegaan? mrgreen.gif )
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Route national naar Grimaud (Cote d'azur)

Bericht door Micky » do 31 aug 2017 11:23

RE.gif

We zijn terug naar La Mure gereden en dan de vrachtwagen route naar Grenoble, ik baal dat ik dat niet gefilmd heb, dat stuk is steiler dan het eerste deel naar La Mure
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Route national naar Grimaud (Cote d'azur)

Bericht door EricS » vr 1 sep 2017 14:18

RE.gif
wij ook...

maar pas nadat wij vanaf La Mure naar Vizile over de N85 reden en daar een 'versperring' tegenkwamen..

de versperring bracht mij in verwarring..max hoogte van 2,60 werd door portaal duidelijk gemaakt, en laat ik nu net de hoogte van de caravan gemeten hebben in de vakantie...bijna 2,70 (volgens kennissen kon ik er wel langs...maar zij reden met een boot achter de auto)

Ik wist dat het een steile weg zou zijn, daarom geen risico en maar terug gereden naar La Mure en alsnog de 'vrachtwagenroute' genomen naar Grenoble...was ook mooi ! thumbup.gif

ps. leuke filmpjes Mickey ! Alsof ik er gister nog reed... #heimwee
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Route national naar Grimaud (Cote d'azur)

Bericht door deusjevo » vr 1 sep 2017 14:35

Ik had daar laatst op het forum nog een "gesprekje" over met Eurotrotter, kan het even niet zo snel terugvinden.

Heet iets met "rampe de lafrey" of zo?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…


Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Route national naar Grimaud (Cote d'azur)

Bericht door PMT » vr 1 sep 2017 15:05

deusjevo schreef:Heet iets met "rampe de lafrey" of zo?
Wij stonden vorig jaar een paar dagen aan het meertje daarboven met de gelijknamige naam. Terug naar Vizille gaat inderdaad steil naar beneden. Je komt een poort tegen waar je op een knop moet drukken. Dat duurde even voor ik er erg in had. Met stinkende remmen van de caravan beneden gekomen, je hebt daar geen kans om te strekken.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
EricS
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 20 apr 2012 19:04
Locatie: Assen

Re: Route national naar Grimaud (Cote d'azur)

Bericht door EricS » vr 1 sep 2017 16:08

RE.gif
klopt. een portaal met rubber stroken met waarschuwing MAX 2.60 mtr en een lus waarj je evt op knop kan drukken om door slagboom te gaan.

maar waarom de max van 2.60 ? dit weerhield mij ervan om het toch te doen en ben links om terug gegaan...
N85.JPG
Kia EV6 RWD Plus 77Kw met Fendt 510 TFB.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Route national naar Grimaud (Cote d'azur)

Bericht door deusjevo » vr 1 sep 2017 17:14

EricS schreef:
maar waarom de max van 2.60 ? dit weerhield mij ervan om het toch te doen en ben links om terug gegaan...
Om vrachtauto's en bussen te weren, er is daar ooit een bus verongelukt met veel doden ten gevolg.

Ecuuus voor de slechte vertaling:

http://lietraloe.com/article/rampe-de-laffrey

Wij zijn uiteindelijk (jaar of 3 geleden dacht ik) ook door de slagboom gereden en beneden waren onze plastic afdekdopjes van de wielbouten gesmolten. awhoea.gif

Remmen bij thuiskomst na laten kijken en waren gelukkig niet verglaasd oid.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Plaats reactie

Terug naar “Routes”