route bij parijs
route bij parijs
Hallo,
wij vertrekken naar de camping val de cantobre in Nant. De kortste route is via parijs. Net na parijs in Cernay La Ville hebben we een eerste tussenstop op een camping. Mijn vraag is...wat kunnen we t beste rijden. De routeplanner/navigatie geeft aan om bij parijs de a13/e5 richting rouen te volgen en dan de a12 richting Versailles. Hierdoor komen we over de perifique oost. Nu zat ik op de kaart te kijken en dacht dat de a86 rustiger is om te rijden dan de perifique. Maar nu heb ik ook weer gelezen dat de A86 om Parijs richting Versailles verboden is voor caravans ivm een tunnel met een max doorrij hoogte van 2 mtr.
Iemand ervaring met deze route en Wat kunnen we het beste doen?
mijn dank is groot!!
wij vertrekken naar de camping val de cantobre in Nant. De kortste route is via parijs. Net na parijs in Cernay La Ville hebben we een eerste tussenstop op een camping. Mijn vraag is...wat kunnen we t beste rijden. De routeplanner/navigatie geeft aan om bij parijs de a13/e5 richting rouen te volgen en dan de a12 richting Versailles. Hierdoor komen we over de perifique oost. Nu zat ik op de kaart te kijken en dacht dat de a86 rustiger is om te rijden dan de perifique. Maar nu heb ik ook weer gelezen dat de A86 om Parijs richting Versailles verboden is voor caravans ivm een tunnel met een max doorrij hoogte van 2 mtr.
Iemand ervaring met deze route en Wat kunnen we het beste doen?
mijn dank is groot!!
Re: route bij parijs
Daar is vooraf weinig over te zeggen. Er zijn drie ringen: A/N104, A3/A86 en de Perifirique.
Op onze heenreis stonden de 104 en 86 door ongelukken en pech helemaal dicht. Uiteindelijk via wat boulevards, en een paar korte stukjes autobaan. 'ergens' op de perifirique uitgekomen. Ging prima.
We gebruiken daarvoor Google maps met dynamische verkeers-info.
Op onze heenreis stonden de 104 en 86 door ongelukken en pech helemaal dicht. Uiteindelijk via wat boulevards, en een paar korte stukjes autobaan. 'ergens' op de perifirique uitgekomen. Ging prima.
We gebruiken daarvoor Google maps met dynamische verkeers-info.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: route bij parijs
Je schrijft niet wanneer je vertrekt, dus wanneer je langs Parijs komt. Dat speelt wel mee in verkeersdrukte. Dus mijn tip is om de zondagmorgen uit te kiezen om langs Parijs te rijden.
- maanenschijn
- Berichten: 204
- Lid geworden op: zo 3 jan 2016 20:05
- Locatie: Opijnen
Re: route bij parijs
Bijna twee en een halve week geleden de route A1-A3-A86 gereden. Ging erg langzaam (was rond 11 uur 's morgens). Was dus op de heenweg.
Op de terug weg via de (uit mijn hoofd) A6 naar de Periferique en dan de route A3-A1 gevolgd. Dit was rond 15.30 uur. Ging eigenlijk zeker zo goed en sneller.
Mogelijk overbodig, maar weet dat verkeer wat de Perifirique op komt, voorrang heeft.
Op de terug weg via de (uit mijn hoofd) A6 naar de Periferique en dan de route A3-A1 gevolgd. Dit was rond 15.30 uur. Ging eigenlijk zeker zo goed en sneller.
Mogelijk overbodig, maar weet dat verkeer wat de Perifirique op komt, voorrang heeft.
Volvo XC70 (2005) - Polar 520 GL (1996).
-
- Berichten: 6222
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: route bij parijs
Er is i.d.d. een hoogterestrictie als je via de westkant de A86 neemt,dat gaat dus niet lukken,de omleiding is behoorlijk ingewikkeld blijkbaar.
Afhankelijk van wanneer je vertrekt zou ik gewoon ,vanaf de A1 ,de A3 en Bld Peripherique nemen,en bij Porte de Italie de A6 en vervolgens de borden volgen Bordeaux/A 10.
Op de A 10 neem je de afslag 10 Dourdan om naar Cernay te gaan.
Het is nu ook vakantie tijd en Parijs is nagenoeg "uitgestorven"zodat t met de drukte wel mee valt.
Er zijn n.l geen "rustigere routes"rond Parijs ,t ligt eraan waar t op een bepaald moment druk is'de A86 of A/N 104 kunnen helemaal vast staan en de Peripherique kan op t zelfde moment lopen als n trein.
Afhankelijk van wanneer je vertrekt zou ik gewoon ,vanaf de A1 ,de A3 en Bld Peripherique nemen,en bij Porte de Italie de A6 en vervolgens de borden volgen Bordeaux/A 10.
Op de A 10 neem je de afslag 10 Dourdan om naar Cernay te gaan.
Het is nu ook vakantie tijd en Parijs is nagenoeg "uitgestorven"zodat t met de drukte wel mee valt.
Er zijn n.l geen "rustigere routes"rond Parijs ,t ligt eraan waar t op een bepaald moment druk is'de A86 of A/N 104 kunnen helemaal vast staan en de Peripherique kan op t zelfde moment lopen als n trein.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: route bij parijs
Hier ook een reactie op dit onderwerp.
https://youtu.be/6E3JpzkMViQ
https://youtu.be/6E3JpzkMViQ
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.
Re: route bij parijs
Link http://m.sytadin.fr/ en download de app.
E zoals al eerder aangegeven gaat de caravanroute om de oostkant van Parijs.
Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV
Ford Kuga Titanium X PHEV
Re: route bij parijs
Vandaag de A86 gereden richting het Zuiden, niet onder de 90 km/h geweest bij Parijs... De zondag rijdt heerlijk, 580 km in 6,5 h !
- Bijlagen
-
- image.jpeg (234.07 KiB) 4565 keer bekeken
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: route bij parijs
Djw! Volgens de beschrijving moet ik op de periferique afslag a13 richting rouen nemen..dan de a12 r versailles..afslag evry/lyon/dreux/saint quentin en dan de n12 op om bij cernay te komen..is die route die jij zegt makkelijker/korter?eurotrotter schreef:Er is i.d.d. een hoogterestrictie als je via de westkant de A86 neemt,dat gaat dus niet lukken,de omleiding is behoorlijk ingewikkeld blijkbaar.
Afhankelijk van wanneer je vertrekt zou ik gewoon ,vanaf de A1 ,de A3 en Bld Peripherique nemen,en bij Porte de Italie de A6 en vervolgens de borden volgen Bordeaux/A 10.
Op de A 10 neem je de afslag 10 Dourdan om naar Cernay te gaan.
Het is nu ook vakantie tijd en Parijs is nagenoeg "uitgestorven"zodat t met de drukte wel mee valt.
Er zijn n.l geen "rustigere routes"rond Parijs ,t ligt eraan waar t op een bepaald moment druk is'de A86 of A/N 104 kunnen helemaal vast staan en de Peripherique kan op t zelfde moment lopen als n trein.
-
- Berichten: 6222
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: route bij parijs
RE.gif
T maakt in tijd en kilometers allemaal niet zo veel uit,de weg die je hier beschrijft is ook prima te doen.
Maar wat je ook doet : ga niet westelijk over de A 86 want dan kom je voor die lage tunnel( 2 mtr) google maar eens op :Paris/ Duplex A 86
Dus gewoon de A1 af tot de aansluiting op de peripherique,( bij Porte de la Chapelle) daar de peripherique exterieur nemen( dus tegen de klok in rijden) tot de aansluiting metde A 13( net voorde Porte d' Auteuil)
Je kunt wel over die A86 maar dan word je op nngegeven moment ervan afgeleid en moet je n stuk door de stad en kom je alsnog op de Blb Periferique uit,een zinloze omweg dus.
T maakt in tijd en kilometers allemaal niet zo veel uit,de weg die je hier beschrijft is ook prima te doen.
Maar wat je ook doet : ga niet westelijk over de A 86 want dan kom je voor die lage tunnel( 2 mtr) google maar eens op :Paris/ Duplex A 86
Dus gewoon de A1 af tot de aansluiting op de peripherique,( bij Porte de la Chapelle) daar de peripherique exterieur nemen( dus tegen de klok in rijden) tot de aansluiting metde A 13( net voorde Porte d' Auteuil)
Je kunt wel over die A86 maar dan word je op nngegeven moment ervan afgeleid en moet je n stuk door de stad en kom je alsnog op de Blb Periferique uit,een zinloze omweg dus.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: route bij parijs
Top dank je wel!!eurotrotter schreef:RE.gif
T maakt in tijd en kilometers allemaal niet zo veel uit,de weg die je hier beschrijft is ook prima te doen.
Maar wat je ook doet : ga niet westelijk over de A 86 want dan kom je voor die lage tunnel( 2 mtr) google maar eens op :Paris/ Duplex A 86
Dus gewoon de A1 af tot de aansluiting op de peripherique,( bij Porte de la Chapelle) daar de peripherique exterieur nemen( dus tegen de klok in rijden) tot de aansluiting metde A 13( net voorde Porte d' Auteuil)
Je kunt wel over die A86 maar dan word je op nngegeven moment ervan afgeleid en moet je n stuk door de stad en kom je alsnog op de Blb Periferique uit,een zinloze omweg dus.
Re: route bij parijs
Gewoon langs de oostzijde, bij Charles de Chaulle richting Bordeaux / Paris-Est en dan de A86 richting Creteil... De hele tijd staat ook Bordeaux aangegeven, fluitje van een centPremiumDiscovery schreef:Vandaag de A86 gereden richting het Zuiden, niet onder de 90 km/h geweest bij Parijs... De zondag rijdt heerlijk, 580 km in 6,5 h !
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: route bij parijs
RE.gif de eenvoudigste route daar En noordwaarts volg je Lille. Kind kan de was doen.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....
-
- Berichten: 6222
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: route bij parijs
Zoals ik al eerder beschreef: en dan op de a 10 de afslag Dourdan.PremiumDiscovery schreef:Gewoon langs de oostzijde, bij Charles de Chaulle richting Bordeaux / Paris-Est en dan de A86 richting Creteil... De hele tijd staat ook Bordeaux aangegeven, fluitje van een centPremiumDiscovery schreef:Vandaag de A86 gereden richting het Zuiden, niet onder de 90 km/h geweest bij Parijs... De zondag rijdt heerlijk, 580 km in 6,5 h !
In kilometers en tijd is t echter allemaal niet zo spannend.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: route bij parijs
RE.gif RE.gif RE.gif
Ik ga altijd via de oostzijde zoals hier boven beschreven.
Ik weet dat er ergens op de A86 een hoogte beperking is, Maar ik ben hem nog nooit tegen gekomen.
Ik ga altijd via de oostzijde zoals hier boven beschreven.
Ik weet dat er ergens op de A86 een hoogte beperking is, Maar ik ben hem nog nooit tegen gekomen.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
-
- Berichten: 6222
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: route bij parijs
RE.gif
DE hoogte beperking ligt ook niet op de oostzijde ,maar op de westzijde van Parijs op de A 86.
Google maar eens op : Duplex A 86.
Maastricht is zo trots als n hond met 7 l*llen op hun dubbeldeks tunnel,maar in Parijs ligt hij al wat jaren.
Alleen Maastricht heeft er een waar je ook met caravan of vrachtwagen door kunt,dat dan weer wel.
DE hoogte beperking ligt ook niet op de oostzijde ,maar op de westzijde van Parijs op de A 86.
Google maar eens op : Duplex A 86.
Maastricht is zo trots als n hond met 7 l*llen op hun dubbeldeks tunnel,maar in Parijs ligt hij al wat jaren.
Alleen Maastricht heeft er een waar je ook met caravan of vrachtwagen door kunt,dat dan weer wel.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: route bij parijs
RE.gif
Weer wat geleerd.
Bedankt
Weer wat geleerd.
Bedankt
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750
-
- Berichten: 6222
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: route bij parijs
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: route bij parijs
Vandaag de route terug vanuit Chécy naar Breda gereden via Paris, dan volg je gewoon Lille en rijd je over de A6b en A86....... ook nu weer probleemloos al zijn er op dit stuk wel enkele delen waar je slechts 70 km/h mag rijden..... Gemiddeld gewoon weer ca. 90 km/h gereden over de gehele afstand van 540 km incl. 2 stops (1x tanken en 1x een croissantje eten) dus probleemloos
De transponder helpt je wel.... wij kwamen gelijktijdig met een andere combi (waar we al een tijdje mee opreden) bij een tolstation aan terwijl het helemaal niet druk was. Hij moest betalen en wij door een 30 km/h poortje, daarna zelf nog onderweg getankt en na de tankbeurt sloot ik mooi bij hem weer aan....... de transponder in de 30 km/h zone heeft me dus een "gratis" (in tijd) tankbeurt opgeleverd, want hij reed net als ik ca. 110 km/h dus in de rijsnelheid lag het niet, die was vergelijkbaar.
De transponder helpt je wel.... wij kwamen gelijktijdig met een andere combi (waar we al een tijdje mee opreden) bij een tolstation aan terwijl het helemaal niet druk was. Hij moest betalen en wij door een 30 km/h poortje, daarna zelf nog onderweg getankt en na de tankbeurt sloot ik mooi bij hem weer aan....... de transponder in de 30 km/h zone heeft me dus een "gratis" (in tijd) tankbeurt opgeleverd, want hij reed net als ik ca. 110 km/h dus in de rijsnelheid lag het niet, die was vergelijkbaar.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)