Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door Micky » do 3 aug 2017 17:23

heren, niet om het een of het ander, maar als ik de route nu langsloop kom ik dus precies over die weg, van de camping dus terug naar La Mure, en dan van La mure naar zeg maar Metz, dan rij ik over Laffrey en dan de gevreesde afdaling tot aan grand pond de vizille, om daar af te buigen naar Grenoble.

dit geeft Maps aan, volgens Eurotrotter kom ik niet over deze weg als ik van de camping terug rij naar La mûre :(

ik heb de route info van de link hierboven gehaald.

HELLUP

edit, ik zie nu bij het nalezen van de posts dat ik vanaf la Mure de D529 moet pakken naar Grenoble zoals Eurotrotter gedaan heeft, die pakken we dan ook maar mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door janoniem » do 3 aug 2017 18:11

RE.gif
Zo zie je maar weer dat je met caravan aan de haak niet blindelings de navigatie moet volgen.

Ik ben wel benieuwd hoe het laatste stuk richting camping vanaf verlaten D116 er uit ziet. Daar waren de Streetview camera's nog niet geweest. Maar dat stukje moet zeker bij je broer bekend zijn.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door Micky » do 3 aug 2017 18:26

RE.gif, weet niet hoe mijn broer gereden is en hij heeft geen caravan maar een surf aanhanger.

Overigens hang ik de GoPro op de voorruit van de caravan, om wat beelden te verzamelen die hier interessant kunnen zijn :)

Wat betreft niet blindelings volgen van de navi heb je helemaal gelijk voor wat betreft afwijkende routes zoals dit, het mooie is dat dit geweldige forum ook weer genoeg kennis heeft om de juiste info te verstrekken :)


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

eurotrotter
Berichten: 6223
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door eurotrotter » do 3 aug 2017 18:39

Micky schreef:
edit, ik zie nu bij het nalezen van de posts dat ik vanaf la Mure de D529 moet pakken naar Grenoble zoals Eurotrotter gedaan heeft, die pakken we dan ook maar mrgreen.gif
Inderdaad,als je terugrijd van Savel kom je,aande zuidkant,van La Mure weer op de N 85.
Aan de noordkant van La Mure is de splitsing N85/D529.

Je zou overigens van Savel ook de D 116 gewoon door kunnen rijden ,dan kom je bij Lamotte de Avillans ook weer op de D529.

https://www.google.nl/maps/dir/38350+Ma ... 25!1m0!5i2

Deze weg is niet al te breed,maar ik zou t wel aandurven om daar met de caravan langs te gaan,evenals de N85 ,via de beruchte afdaling bij Laffrey mij ook geen angst inboezemt.

Je kunt ook,als je bij je broer bent,t stuk van Savel naar Lamotte avillans met de solo auto even rijden,t is maar een km of 18.

Maar bovenal: zet je navigatie uit en koop een goede kaart (het Michelin boek) dan zie je waar je mee bezig bent. mrgreen.gif .
Overigens;navi net helemaal uitzetten: je ziet hoe je route loopt en wanneer je een bocht of haarspeldbocht kunt verwachten. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door Micky » do 3 aug 2017 18:46

Dankje,

We hebben een Michelin kaart mee waar ik de route op uitteken vanavond, ik ben op zich ook niet bang voor afdalingen hoor, maar hoor liever van te voren wat ik tegen kan komen :)


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

eurotrotter
Berichten: 6223
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door eurotrotter » do 3 aug 2017 18:58

UIteraard ,als je weet wat je tegenkomt is t wat gemakkelijker.
Je bevind je daar in het hooggebergte en dat uit zich o.a. door het klimmen en dalen van wegen.
Als je daar in je rijstijl rekening mee houd is er niks aan de hand;de ongevallen op de beruchte "rampe de Laffrey"enige honderden doden, zijn allemaal ontstaan door ongevallen met bussen wiens remmen een mankement vertoonden,met "afdalende"touristen is t allemaal wel mee gevallen tot nu toe.
Als je de N85 vanaf Gap tot La Mure overleeft hebt zal de rest ook wel gaan,Gap-La mure is nu ook niet bepaald vlakke weg te noemen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door Taan » vr 4 aug 2017 14:02

Wij gaan ook een groot deel van deze route nemen, maar dan de andere kant op.
Eerst vanaf Grenoble de N85 naar Gap en dan door naar Embrun
Een paar dagen later Vanaf Embrun over de D900 tot Dignes Les Bains, N85 tot chateauredon, D907 tot La Begude Blanch, D953 tot Riez, D11 langs Lac du St Croix, etc naar Le Muy.

Ik ga straks even een ANWB kaart halen om te kijken of dit kan zonder Rode Caravan
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door Micky » vr 4 aug 2017 14:35

Wij zijn aangekomen, prachtige route gereden, laatste stukje was heel smal, daar heb ik mijn linker caravanspiegel verwijderd de caravan paste op sommige stukken niet op 1 baan, heb een half uur gefilmd, zal een link plaatsen na bewerken.


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

eurotrotter
Berichten: 6223
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door eurotrotter » vr 4 aug 2017 16:53

Taan schreef:Wij gaan ook een groot deel van deze route nemen, maar dan de andere kant op.
Eerst vanaf Grenoble de N85 naar Gap en dan door naar Embrun
Een paar dagen later Vanaf Embrun over de D900 tot Dignes Les Bains, N85 tot chateauredon, D907 tot La Begude Blanch, D953 tot Riez, D11 langs Lac du St Croix, etc naar Le Muy.

Ik ga straks even een ANWB kaart halen om te kijken of dit kan zonder Rode Caravan
Ik kan je vertellen dat je een rode caravan op die route tegen gaat komen.n.l. tussen Grenoble/Vizille op de N85,dat wil niet zeggendat je deze route niet kunt rijden,maar je combi moet er uitermate voor geschikt zijn,vrachtverkeer reed er vroeger ook langs( nu mag dat niet meer)
Er zitten daar stijgingen van 12 a 13 % in.
Je kunt dit stuk goed omzeilen als je na Pont de Claix ,voorbij Grenoble ,op de N85 niet de route naar Gap/La Mure volgt,maar de afslag: Champ sur Drague-Jarrie-saint georges de Commiers,de D 529 neemt.
Je komt dan in La Mure weer op de N85 naar Gap.

https://www.google.nl/maps/dir/45.09031 ... m2!4m1!3e0

Op het hele traject zoals je beschrijft kom je nog de nodige stijgingen en dalingen tegen,zoa;sde col de Bayard,net voor Gap,die je 12 % laat dalen.
Ook op de D 900,van Le Lauzet Ubaye naar Digne les Bains krijg je nog een paar flinkerts,de Col de Mauze( 10 %) en de Col du Labouret(10 %)

Wat ik je ook weet te vertellen is dat je een fantastiche mooie route gaat rijden thumbup.gif ( Micky bevestigde dat reeds),maar neem er de tijd voor,je rijdt p.s.v.r. in het hooggebergte en zult geen hoge gemiddelde snelheid halen.

( P.S.)probeer in de buurt van Riez een campingb te zoeken ,en trek er een dag voor uit om de Gorges du Verdon rond te rijden:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Gorges_du_Verdon

Een indruk die je nooit vergeet.

Niet metde caravan doen,er zelfs niet over nadenken mrgreen.gif )
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18312
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door deusjevo » vr 4 aug 2017 17:04

Ik heb de Gorges route vorige maand (zonder caravan) gereden, fantastisch thumbup.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door Micky » vr 4 aug 2017 17:26

Mijn broer zat vanmiddag achter een caravan. combi bij de afdaling Vizille, de rook kwam van de velgen af en het stonk gigantisch volgens de familie :)


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door Micky » vr 4 aug 2017 17:30

Even een plaatje onderweg :)

Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

van Port Grimaud via Gap naar Mayres-Savel

Bericht door Micky » wo 9 aug 2017 10:07

Ik ben drukker dan ik dacht, dus hier eerst even het filmpje van het laatste stukje naar Mayre-Savel, dus van af La Mure de D116, het stuk van de Napoleon zelf is minder steil en breder, die probeer ik zsm ook te plaatsen
Wel even je geluid zacht zetten, ik heb niet gemonteerd dus het ruist nogal.

als je het beeld op groot zet, kun je heel goed zien wanneer en hoevaak de rem ingedrukt wordt, dit is vaker dan je zou verachten, mijn temperatuur van de lucht in de banden is max ongeveer 63 graden geweest, de velgen waren dan echt warm maar wel aan te raken, meestal zat het rond de 50 bij het afdalen, ga je sneller rijden koelt de lucht in de banden ook weer snel af.
voor de verbeelding heb ik dus ook de route in beeld gebracht, de snelheid die ik reed en de hoogte waar we reden.

Om uit te vergroten kun je beter even op de link klikken, het schermpje hier laat zich niet vergroten bij mij: https://www.youtube.com/watch?v=yaZUaItrqoo



Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4728
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door MarcoC » wo 9 aug 2017 10:29

Leuk filmpje Micky, mooie route ook thumbup.gif
Maarre... hoor jij geen caravanspiegels te voeren tijdens het rijden? Scratch.gif

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door Micky » wo 9 aug 2017 10:32

RE.gif

staat hierboven Marco, dit laatste stuk was zo smal en ik heb 2 keer bijna mijn spiegel verloren door Fransozen die de spiegels niet zien, van te voren voor het laatste stuk dus besloten de linker te verwijderen, je weet niet hoeveel verkeer je tegen gaat komen, ook op de terugweg om 08 in de ochtend het eerste deel zonder linker spiegel gereden.

Het laatste stuk ik doodlopend naar de camping, dus het bleek dat er daar helemaal bijna niemand rijdt.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door janoniem » wo 9 aug 2017 10:49

deusjevo schreef:Ik heb de Gorges route vorige maand (zonder caravan) gereden, fantastisch thumbup.gif
September 2015 reden wij die route en moesten halverwege stoppen i.v.m. een reddingsactie; daar bevindt zich een brug die bij Bungey Jumpers heel populair is.
En zo te zien is het niet zonder gevaar...
067_Gorges-Verdon.JPG
Gorgus du Verdon
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: van Port Grimaud via Gap naar Mayres-Savel

Bericht door janoniem » wo 9 aug 2017 11:01

Micky schreef:.....hier eerst even het filmpje van het laatste stukje naar Mayre-Savel, dus van af La Mure de D116....
Op dat laatste deel van de route inderdaad (bijna) geen kip op de weg.
Mooi in beeld gebracht en prachtig camera standpunt.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Ferdi

Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door Ferdi » wo 9 aug 2017 12:02

Mooi filmpje Micky en leuk om extra info in beeld te zien, het lijkt wel F1 [THUMBS UP SIGN]

Een dergelijk smal stuk heb je ook aan de noordelijke westkant van het Lago Maggiore, daar is het ook goed opletten voor bussen campers en vrachtverkeer icm rotsen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18953
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: van Port Grimaud via Gap naar Mayres-Savel

Bericht door Hobby Linka » wo 9 aug 2017 14:04

Micky schreef:Ik ben drukker dan ik dacht, dus hier eerst even het filmpje van het laatste stukje naar Mayre-Savel, dus van af La Mure de D116, het stuk van de Napoleon zelf is minder steil en breder, die probeer ik zsm ook te plaatsen
Wel even je geluid zacht zetten, ik heb niet gemonteerd dus het ruist nogal.

als je het beeld op groot zet, kun je heel goed zien wanneer en hoevaak de rem ingedrukt wordt, dit is vaker dan je zou verachten, mijn temperatuur van de lucht in de banden is max ongeveer 63 graden geweest, de velgen waren dan echt warm maar wel aan te raken, meestal zat het rond de 50 bij het afdalen, ga je sneller rijden koelt de lucht in de banden ook weer snel af.
voor de verbeelding heb ik dus ook de route in beeld gebracht, de snelheid die ik reed en de hoogte waar we reden.

Om uit te vergroten kun je beter even op de link klikken, het schermpje hier laat zich niet vergroten bij mij: https://www.youtube.com/watch?v=yaZUaItrqoo


Ben zo vrij geweest om dit bericht ook hier te plaatsen. knipoog.gif

viewtopic.php?f=100&t=32434


Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23442
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door PD » wo 9 aug 2017 14:11

Leuk filmpje en dat remmen vond ik wel meevallen thumbup.gif

Jammer dat de route niet echt spectaculair is en dan bedoel ik met name mooie haarspeldbochten, die vind ik pas echt om van te genieten, in juni nog bij het Lago di Ledro een fiks aantal gereden.. toch weer geen GoPro gekocht... Mooi vaderdag cadeautje blij.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door Micky » wo 9 aug 2017 19:20

RE.gif

die zijn er wel, dit is maar de laatste 6 minuten van de reis en dit betreft niet eens de Napoleon zelf, de rest komt nog online thumbup.gif

dat remmen, valt ook mee, maar ze worden wel heel lang en vaak belast, als je goed rijdt kun je op zo'n ritje de remmen best onder controle houden, maar toch verbranden er op dit laatste stuk weg best regelmatig mensen hun remmen als je de camping en jaarlijks terugkomende gasten mag geloven.
ik reed dan ook helemaal niet hard, zou de weg vlakker zijn rij je gemakkelijk 80 op de rechtere stukken, dat is ook in de filmpjes van de Route Napoleon te zijn, daar ligt de snelheid regelmatig op 90 en koelen je remmen (althans de lucht in de banden) dan ook weer heel snel af als je wat sneller kunt rijden na een steile afdaling.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Re di Coppi
Berichten: 1453
Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door Re di Coppi » wo 9 aug 2017 19:38

Leuk filmpje thumbup.gif
Heit is goed te zien hoe vaak de oplooprem in werking komt en ook weer uitstrekt.
Hoe heb je de Gopro geinstalleerd op de hut?
V60, Fendt Saphir 510 TFK

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door Micky » wo 9 aug 2017 19:40

RE.gif

Met een zuignap aan de voorruit, links, touwtje eraan en vast aan de raam-uitzetter
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Re di Coppi
Berichten: 1453
Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door Re di Coppi » wo 9 aug 2017 19:43

RE.gif
De extra info is ook interessant en leuk om te zien. Is dat standaard software bij Gopro 5?
V60, Fendt Saphir 510 TFK

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door Micky » wo 9 aug 2017 19:52

RE.gif

Ja, programma Quick, daar kun je meerdere zaken aan- en uit zetten, dan opslaan en uploaden.
Vond het ook leuk om te laten zien mrgreen.gif

ben nu de volgende film aan het uploaden, maar in HD duurt dat erg lang.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Routes”