Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door Micky » vr 28 jul 2017 19:14

Wij willen op de terugweg van Port Grimaud even bij mijn broer langs zoals het er nu uitziet, hij staat dan in Savel op de camping.

Nu heb ik een vraag over de route, het is een deel route Napoleon, die hebben we ook al eens gereden met de caravan naar Nice, maar ik hou onze routes nooit bij, dus ik weet nu niet precies welke route (deel) we exact gereden hebben.

wie kan me info geven over de route:

vanaf Sainte Maxime naar de A8 dan bij Saint Maximin- la Sainte Baume D3 op dan bij Cadarache de A51, N85 naar GAP en door naar la Müre dan de D116 naar Savel.

We zijn best wat gewend, caravan is 2,10m breed en we hebben een standaard oplooprem op de caravan, heb me niet vooraf verdiept, dus ik ben benieuwd naar de ervaringen en adviezen.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door deusjevo » vr 28 jul 2017 19:38

Volgens mij hoef je niet over Gap en de Route Napoleon?
Onderstaand de mooiste maar wel traagste route.

https://www.google.nl/maps/dir/Grimaud, ... e0!5m1!1e1

Ik heb er wel delen van gereden maar weet verder geen bijzonderheden meer.
Moet echt geen probleem zijn maar dat had je zelf ook al besloten mrgreen.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door eurotrotter » vr 28 jul 2017 19:46

Micky schreef:Wij willen op de terugweg van Port Grimaud even bij mijn broer langs zoals het er nu uitziet, hij staat dan in Savel op de camping.

Nu heb ik een vraag over de route, het is een deel route Napoleon, die hebben we ook al eens gereden met de caravan naar Nice, maar ik hou onze routes nooit bij, dus ik weet nu niet precies welke route (deel) we exact gereden hebben.

wie kan me info geven over de route:

vanaf Sainte Maxime naar de A8 dan bij Saint Maximin- la Sainte Baume D3 op dan bij Cadarache de A51, N85 naar GAP en door naar la Müre dan de D116 naar Savel.

We zijn best wat gewend, caravan is 2,10m breed en we hebben een standaard oplooprem op de caravan, heb me niet vooraf verdiept, dus ik ben benieuwd naar de ervaringen en adviezen.
DE route die je zelf beschrijft loop goed,tot Gap heb je z.w.z.geen probleem.
Na Gap ga je over de Napoleons route en zit er direct na Gap een flinke klim in,en uiteraard de nodige afdalingen richting La Mûre.
DE weg is overal breed genoeg,er gaat ook vrachtverkeer over dat (soms) 2,60 breed is
Vanaf La Mûre naar Savel ken ik niet,maar dit is ook een bergtraject.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door janoniem » vr 28 jul 2017 22:17

Dat laatste stuk de D116 is (volgens Streetview) een goed te bereiden weg, deze camper had er waarschijnlijk ook geen problemen mee....
D116_1.png
Ik kwam onderweg wat landbouwtractoren en fietsers tegen.
Ergens halverwege is een smalle brug over een bergriviertje maar het overzicht is voldoende om tijdig te stoppen.

Acsi zegt in zijn routebeschrijving:
"Grenoble N85 richting Vizille-La Mure. In de plaats La Mure bij rotonde Mayres-Savel en 'Camping de Savel' volgen, daarna nog 15 km te gaan naar de camping".
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door Micky » vr 28 jul 2017 22:35

super bedankt mannen, het gaat me wel meer om de afdalingen (remmen van de caravan) dan om de breedte, die is maar 2,10 mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door Micky » vr 28 jul 2017 22:41

eurotrotter schreef:
Micky schreef:Wij willen op de terugweg van Port Grimaud even bij mijn broer langs zoals het er nu uitziet, hij staat dan in Savel op de camping.

Nu heb ik een vraag over de route, het is een deel route Napoleon, die hebben we ook al eens gereden met de caravan naar Nice, maar ik hou onze routes nooit bij, dus ik weet nu niet precies welke route (deel) we exact gereden hebben.

wie kan me info geven over de route:

vanaf Sainte Maxime naar de A8 dan bij Saint Maximin- la Sainte Baume D3 op dan bij Cadarache de A51, N85 naar GAP en door naar la Müre dan de D116 naar Savel.

We zijn best wat gewend, caravan is 2,10m breed en we hebben een standaard oplooprem op de caravan, heb me niet vooraf verdiept, dus ik ben benieuwd naar de ervaringen en adviezen.
DE route die je zelf beschrijft loop goed,tot Gap heb je z.w.z.geen probleem.
Na Gap ga je over de Napoleons route en zit er direct na Gap een flinke klim in,en uiteraard de nodige afdalingen richting La Mûre.
DE weg is overal breed genoeg,er gaat ook vrachtverkeer over dat (soms) 2,60 breed is
Vanaf La Mûre naar Savel ken ik niet,maar dit is ook een bergtraject.
de klimmetjes sta ik niet bij stil, de aandrijving en het vermogen zijn meer dan nodig, voor het afdalen: zitten er plekken om de remmen te laten afkoelen? de andere kant op was dat wel zo, ook makkelijk om sneller verkeer langs te laten mrgreen.gif

het lijkt me ook zeker geen probleem, maar wil graag even de ervaringen horen mbt deze route thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door eurotrotter » vr 28 jul 2017 23:15

Micky schreef:super bedankt mannen, het gaat me wel meer om de afdalingen (remmen van de caravan) dan om de breedte, die is maar 2,10 mrgreen.gif
Ik heb twee jaar geleden het traject ;Gap-La Mûre (en verder de D 529 naar Grenoble) gereden met mijn 1600 kg wegende caravan,en geen problemen gehad daar.
Als je geen gekke dingen doet en rustig aan de afdaling begint is er niks aan de hand,er zijn regelmatig wel mogelijkheden om te stoppen om sneller verkeer door te laten of je remmen te controleren.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door eurotrotter » vr 28 jul 2017 23:28

deusjevo schreef:Volgens mij hoef je niet over Gap en de Route Napoleon?
Onderstaand de mooiste maar wel traagste route.

https://www.google.nl/maps/dir/Grimaud, ... e0!5m1!1e1

Ik heb er wel delen van gereden maar weet verder geen bijzonderheden meer.
Moet echt geen probleem zijn maar dat had je zelf ook al besloten mrgreen.gif
Omdat Micky beschreef dat hij vanaf La Mûre de D 116 gaat nemen vrees ik dat je niet de route naar t juiste Savel beschrijft.
Wat Micky beschrijft is Mayres- Savel ,dept Isere( met postcode 38350)
Jouw route verwijst naar de plaats Rimon et Savel,dept Drôme(met postcode 26340)
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door Micky » vr 28 jul 2017 23:33

eurotrotter schreef:
Micky schreef:super bedankt mannen, het gaat me wel meer om de afdalingen (remmen van de caravan) dan om de breedte, die is maar 2,10 mrgreen.gif
Ik heb twee jaar geleden het traject ;Gap-La Mûre (en verder de D 529 naar Grenoble) gereden met mijn 1600 kg wegende caravan,en geen problemen gehad daar.
Als je geen gekke dingen doet en rustig aan de afdaling begint is er niks aan de hand,er zijn regelmatig wel mogelijkheden om te stoppen om sneller verkeer door te laten of je remmen te controleren.
Thanx Eurotrotter, ik heb meer dan genoeg vertrouwen in jouw expertise voor wat betreft routes in Europa.

we gaan kijken of het allemaal in de planning valt en lekker dat stuk rijden, zal dan ook even de GoPro aan de caravan hangen, wie weet levert het leuke beelden op..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Dutchdrummer
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 27 okt 2005 14:03
Locatie: NBr NL

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door Dutchdrummer » vr 28 jul 2017 23:49

janoniem schreef:Dat laatste stuk de D116 is (volgens Streetview) een goed te bereiden weg, deze camper had er waarschijnlijk ook geen problemen mee...........
Of juist wel: hij staat immers langs de weg.... mrgreen.gif
Don't count the days.
Make the days count.

Afbeelding

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door nicolaas » za 29 jul 2017 09:27

fijne weg, mooie route, en vooral ook niet druk.
wij hebben, op en langs deze route heel veel wegen verkend met het kippetje, en maar een maal problemen ondervonden
door een heel dikke onweersbui, waarna de weg vol stenen en andere troep lag.
have fun!
microhome 370 luxe

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door janoniem » za 29 jul 2017 10:17

RE.gif
Mooie route en niet druk kan ik aan hand van Street View beelden zeker bevestigen.
Steenval eveneens; er waren een aantal werkzaamheden zichtbaar (opvang vallende steen).
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door PMT » za 29 jul 2017 11:48

eurotrotter schreef:Ik heb twee jaar geleden het traject ;Gap-La Mûre (en verder de D 529 naar Grenoble) gereden met mijn 1600 kg wegende caravan,en geen problemen gehad daar.
Als je geen gekke dingen doet en rustig aan de afdaling begint is er niks aan de hand,er zijn regelmatig wel mogelijkheden om te stoppen om sneller verkeer door te laten of je remmen te controleren.
Die weg is inderdaad beter te doen dan de N85. Wij stonden vorig jaar voor een paar nachten op camping Ser Sirant bij Laffrey en daarvandaan naar beneden naar Vizille vonden mijn remmen van de caravan niet leuk. Op dat stuk naar beneden is totaal geen gelegenheid de combi te strekken of te stoppen en duwt de caravan constant tegen de auto aan. Ik heb een paar dagen op de volgende camping in de stank van de remmen gezeten. Ik had trouwens wel verwacht dat die remmen wel een knauw hadden gehad, maar bij de afgelopen beurt waren ze nog prima.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door eurotrotter » za 29 jul 2017 12:29

RE.gif

In La Mure,op de splitsing van de N85 en de D 529 ,staan grote borden dat de N 85 naar Vizille verboden is voor +7,5 ton en bussen.
Weliswaar weegt n caravancombi geen 7,5 ton,maar het is toch een waarschuwing dat je er niet probleemloos langs kunt.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door deusjevo » za 29 jul 2017 18:40

@eurotrotter

Is dat dat stuk waar ook opeens die slagboom staat als je naar Vizille rijdt?
Wij stonden daar 2 jaar geleden op de terugweg vanaf Lac de Sainte-Croix ineens voor en hebben geen idee waarvoor dat ding dient?

Edit: staat mij nu bij dat dat voor een hoogte beperking was oid?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door eurotrotter » za 29 jul 2017 20:47

RE.gif

ER is tussen La Mûre en Vizille een zeer beruchte afdaling de Rampe de Laffrey genoemd.
gerekend vanaf 1946 zijn daar bij ongevallen met twee vrachtwagens 6 doden gevallen en met 4 bussen 124 doden.

https://fr.wikipedia.org/wiki/Rampe_de_Laffrey

Enig beeldmateriaal:

https://www.google.nl/search?q=rampe+de ... 00&bih=770
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door deusjevo » za 29 jul 2017 21:08

Die afdaling bedoel ik, heb ik 2 jaar geleden de afdekdopjes van mijn caravanwielbouten weggesmolten... [aschrik.gif]
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door eurotrotter » za 29 jul 2017 21:16

deusjevo schreef:Die afdaling bedoel ik, heb ik 2 jaar geleden de afdekdopjes van mijn caravanwielbouten weggesmolten... [aschrik.gif]
RE.gif
Volgende keer geen afdekkapjes meer erop doen,wat er niet op zit kan er ook niet afsmelten mrgreen.gif mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door deusjevo » za 29 jul 2017 21:24

Die slagboom was trouwens voor verkeer dat niet onder de hoogtebeperking door kon, ik twijfel maar ik dacht dat 2,60 meter was en kwam dus bij die slagboom terecht.
Uiteindelijk maar op een intercomknopje naast de slagboom gedrukt en de slagboom ging open en we konden de afdaling alsnog doen, was een mooie ervaring met een mooi uitzicht op Vizille.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door Micky » za 29 jul 2017 22:24

eurotrotter schreef:RE.gif

ER is tussen La Mûre en Vizille een zeer beruchte afdaling de Rampe de Laffrey genoemd.
gerekend vanaf 1946 zijn daar bij ongevallen met twee vrachtwagens 6 doden gevallen en met 4 bussen 124 doden.

https://fr.wikipedia.org/wiki/Rampe_de_Laffrey

Enig beeldmateriaal:

https://www.google.nl/search?q=rampe+de ... 00&bih=770
het wordt me steeds onduidelijker oa door voorbeelden van noord naar Zuid mrgreen.gif kom ik hier nu langs of niet scratch.gif

voor alle lezers, ik wil graag alleen info mbt de door mij genoemde weg en dan van Zuid naar Noord mrgreen.gif dit om het overzichtelijk te houden... thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door deusjevo » za 29 jul 2017 22:27

RE.gif

Groot gelijk, we zitten hier niet in de babbelbox awhoea.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door Micky » za 29 jul 2017 22:29

RE.gif

Op zich vind ik het niet erg, maar ik heb geen zin om al die plaatsen hier op vakantie te gaan googlen en ik ken ze niet uit mijn hoofd mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door eurotrotter » za 29 jul 2017 23:17

RE.gif
Tot La Mure heb je geen probleem,de beruchte afdaling bij Laffrey is na La Mure.

Als je,na bezoek aan je broer,weer huiswaarts keer ga je terug naar La Mure en neemt daar de D 529 naar Grenoble i.p.v de RN 85.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door janoniem » za 29 jul 2017 23:47

Ik neem graag van eurotrotter aan dat de D529 het betere alternatief is richting Grenoble want op de routekaart van de ANWB is het deel N85 zuidelijk van Grenoble voorzien van een rode caravan.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Advies gevraagd, van Port Grimaud via Gap naar Savel

Bericht door Micky » za 29 jul 2017 23:58

eurotrotter schreef:RE.gif
Tot La Mure heb je geen probleem,de beruchte afdaling bij Laffrey is na La Mure.

Als je,na bezoek aan je broer,weer huiswaarts keer ga je terug naar La Mure en neemt daar de D 529 naar Grenoble i.p.v de RN 85.
top, ik duik erin op maps, dank je
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Routes”