route naar Plitvice meren

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Smullie
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 16 jul 2017 12:12

route naar Plitvice meren

Bericht door Smullie » vr 21 jul 2017 16:51

Eind Augustus gaan we met de caravan richting Dalmatië. De route die ik heb uitgestippeld is Venlo - Keulen - over de 3 naar Wurzburg - Neurenberg - Regensburg - ( overnachting in Offenberg ) Passau - Wels - Graz - ( overnachting in Leibnitz ) - Zagreb - Karlovac richting Plitvice meren.
Nu is de vraag wat de beste route is naar Plitvice:
- via Karlovac over de 1 of
- via Karlovac over de E65 en E71 naar Otocac en dan via de 52 naar Plitvice

Mij lijkt de eerste optie korter.

Graag de mening van de ervaringsdeskundigen

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: route naar Plitvice meren

Bericht door blefke » vr 21 jul 2017 17:13

RE.gif

Is al heel veel over geschreven hiero ;-)
Effe de zoekfunctie gebruiken thumbup.gif


Blefke

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: route naar Plitvice meren

Bericht door eurotrotter » vr 4 aug 2017 06:57

Smullie schreef:Eind Augustus gaan we met de caravan richting Dalmatië. De route die ik heb uitgestippeld is Venlo - Keulen - over de 3 naar Wurzburg - Neurenberg - Regensburg - ( overnachting in Offenberg ) Passau - Wels - Graz - ( overnachting in Leibnitz ) - Zagreb - Karlovac richting Plitvice meren.
Nu is de vraag wat de beste route is naar Plitvice:
- via Karlovac over de 1 of
- via Karlovac over de E65 en E71 naar Otocac en dan via de 52 naar Plitvice

Mij lijkt de eerste optie korter.

Graag de mening van de ervaringsdeskundigen
Misschien niet t antwoord op je vraag,maar: als ik t zou moeten rijden ging ik vanaf Venlo de hele A61 af tot Kreuz Hockenheim en vandaar de A6 tot het Altdorfer kreuz,bij Nurnberg,en nam daar de A3 naar Regensburg/Passau.

https://www.google.nl/maps/dir/51.33259 ... m2!4m1!3e0

De A61/A6 "loopt"dikwijls vele malen beter dan de A3,omdat je minder langs de grotere steden komt( Frankfurt-Würzburg)
OOk zijn de hellingen hier minder steil zodat het vrachtverkeer ook een hogere gemiddelde snelheid kan rijden,en je hier minder door gehinderd word.( of je moet t feit dat je zelf ingehaald word door t vrachtverkeer als "hinderen"ervaren mrgreen.gif mrgreen.gif )
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

RP 650 KMFE
Berichten: 196
Lid geworden op: do 15 dec 2016 07:53

Re: route naar Plitvice meren

Bericht door RP 650 KMFE » vr 4 aug 2017 08:44

RE.gif
Inderdaad, dat is de route die ik ook gereden heb. Loopt veel beter, minder files e.d.

Wat betreft de route; ik zou de 1 naar onder rijden, is mooi binnendoor. Wil je echter de snelste route dan is het aan te raden om op de autosnelweg te blijven.
De kortste weg is niet altijd de snelste. Ik vind Kroatië heel mooi en binnendoor zie je nog eens iets.
Audi A6 Avant 3.0 BiTDI Competition 326PK (2017) met aan de haak een Hobby 650 KMFE De Luxe Edition (2017) met een dakairco (Dometic 2200) en een Dorema Boston (270) voortent.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: route naar Plitvice meren

Bericht door Ab » vr 4 aug 2017 09:27

Dat dacht ik ook.
Toevallig stonden wij op een parkeerplaats naast een Nederlander.
We raakten aan de praat.
Hij ging naar de Plitvice meren.
Wij ook.
Hij vertrok wat eerder van de parkeerplaats als ik.
Verderop haalden wij hem weer in.
Toen we camping Korana opreden was hij er al.
Zat voor de caravan een biertje te drinken.
Wij waren doorgereden naar Otocac.
Hij was via Karlovac binnendoor gereden.
Is toch een stuk sneller.
Vanaf Otocac moet je ook een heel stuk binnendoor met nog wat stevige hellingen.
Duurt langer.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

RP 650 KMFE
Berichten: 196
Lid geworden op: do 15 dec 2016 07:53

Re: route naar Plitvice meren

Bericht door RP 650 KMFE » vr 4 aug 2017 09:39

RE.gif
Ik ben dan niet vanaf het noorden naar de plitvice meren gereden. Wij zaten op een Camping in Zadar, van daaruit een daguitstap gemaakt naar de meren. De heenweg zijn we over de autosnelweg gereden was ca 1,5h rijden, de terugweg hebben we binnendoor gedaan, was in km's flink korter echter de rit duurde aanzienlijk langer ca 2h en een paar minuten. Wel was deze veel mooier en zaten er een paar stevige klimmen in (niets wat niet te doen is met een caravan).
Ik zou dus voor de binnendoor kiezen vanwege de uitzichten e.d. en als het ook nog eens sneller is, is dat een mooie bijkomstigheid thumbup.gif .
Zal het onthouden voor volgend jaar want dan gaan we ook naar Kroatië en willen we de plitvice nog eens doen maar dan met overnachting en wel aan het begin van de vakantie.
Audi A6 Avant 3.0 BiTDI Competition 326PK (2017) met aan de haak een Hobby 650 KMFE De Luxe Edition (2017) met een dakairco (Dometic 2200) en een Dorema Boston (270) voortent.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”