Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk
Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk
Precies en dat is nu juist het probleem
Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk
Ik heb nog nooit over de franse variant nagedacht, wij rijden altijd via Duitsland en dat bevalt ons goed. Van de Baustelles heb je maar beperkt hinder en de inhaalverboden interpreteer ik op basis van verkeersveiligheid.
We hebben Tempo100 en dat rijd ik dan ook
We hebben Tempo100 en dat rijd ik dan ook
Laatst gewijzigd door PD op do 20 jul 2017 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk
RE.gif RE.gif
Dat snap ik.
Maar je moet er ook geen enorm probleem van maken. Het is 'maar een autorit'. En of je nu een half uur eerder of later in Basel aankomt: so what.
Uiteindelijk denk ik dat er geen meest ideale route is (behalve dat de een absoluut over de A61 wil rijden en de ander via Frankrijk).
Ik ga me niet voor de tweede of derde keer verdedigen of anderen proberen te overtuigen dat over Frankrijk prettiger is. Ik vind dat fijner, en de ander niet. Prima. No problem. Ik heb een Sprite caravan en ben er erg blij mee, de ander vindt hem lelijk. So what.
Want je zult zien, als je voor Frankrijk kiest dat er zich geheid onderweg iets raars gaat voordoen waardoor je zegt: "dat nooit meer". Bijvoorbeeld een onverwachte enorm lange colonne militaire voertuigen die 70 rijden of een enorm verkeersinfarct door een verongelukte vrachtwagen die de hele snelweg blokkeert waardoor iedereen door dorpjes moet worden omgeleid. Of omgekeerd, als je voor de A61 kiest.
En anders kijk je hoeveel er voor Frankrijk kiezen en hoeveel voor de A61 en de meeste stemmen gelden.
Sterkte !!!!!
Dat snap ik.
Maar je moet er ook geen enorm probleem van maken. Het is 'maar een autorit'. En of je nu een half uur eerder of later in Basel aankomt: so what.
Uiteindelijk denk ik dat er geen meest ideale route is (behalve dat de een absoluut over de A61 wil rijden en de ander via Frankrijk).
Ik ga me niet voor de tweede of derde keer verdedigen of anderen proberen te overtuigen dat over Frankrijk prettiger is. Ik vind dat fijner, en de ander niet. Prima. No problem. Ik heb een Sprite caravan en ben er erg blij mee, de ander vindt hem lelijk. So what.
Want je zult zien, als je voor Frankrijk kiest dat er zich geheid onderweg iets raars gaat voordoen waardoor je zegt: "dat nooit meer". Bijvoorbeeld een onverwachte enorm lange colonne militaire voertuigen die 70 rijden of een enorm verkeersinfarct door een verongelukte vrachtwagen die de hele snelweg blokkeert waardoor iedereen door dorpjes moet worden omgeleid. Of omgekeerd, als je voor de A61 kiest.
En anders kijk je hoeveel er voor Frankrijk kiezen en hoeveel voor de A61 en de meeste stemmen gelden.
Sterkte !!!!!
Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk
RE.gif ik ben er uit, heen via Frankrijk en terug via de a61
Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk
Top keuze. En volgend jaar omgekeerd.
Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk
@Ruud+Petra, ik zie op jullie kaartje dat jullie via Bastogne en Martelange rijden, de N4.
Ik heb deze weg jaren geleden eens gereden en die was vrij slecht qua wegdek.
Is de N4 verbeterd ?
Ik heb deze weg jaren geleden eens gereden en die was vrij slecht qua wegdek.
Is de N4 verbeterd ?
Vertrouwen is goed maar controle is beter.
Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk
Goh, ik zie dat nu pas dat Google Maps inderdaad die route aangeeft. Dat heb je goed gezien. Nee, ik blijf gewoon op de E25 rijden.
Ik heb bijgaand een nieuwe routekaartje aangemaakt, maar er nu op gelet dat hij de snelweg blijft volgen. Je ziet dat het qua kilometers en tijd nauwelijks uitmaakt. Logisch, want door die dorpjes met hun 50 km/u en stoplichten en rotondes etc. houdt ontzettend op.
Overigens heb ik me één keer laten verleiden om een afkorting te nemen in Frankrijk om die grote 'bocht' bij Straatsburg af te korten via Marmoutier en Molsheim (zie rode streepje). Nu, dat doe ik nooit meer. Zelfde verhaal: dorpjes, rotondes stoplichten, etc. Er kwam geen eind aan.
Maar de ander vindt dat prachtig en doet niets liever. Prima hoor. Maar niks voor mij.
Ik heb bijgaand een nieuwe routekaartje aangemaakt, maar er nu op gelet dat hij de snelweg blijft volgen. Je ziet dat het qua kilometers en tijd nauwelijks uitmaakt. Logisch, want door die dorpjes met hun 50 km/u en stoplichten en rotondes etc. houdt ontzettend op.
Overigens heb ik me één keer laten verleiden om een afkorting te nemen in Frankrijk om die grote 'bocht' bij Straatsburg af te korten via Marmoutier en Molsheim (zie rode streepje). Nu, dat doe ik nooit meer. Zelfde verhaal: dorpjes, rotondes stoplichten, etc. Er kwam geen eind aan.
Maar de ander vindt dat prachtig en doet niets liever. Prima hoor. Maar niks voor mij.
Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk
eurotrotter schreef:Ligt eraan hoe je gereden bent,via Luxemburg - Metz-Strassbourg -Basel ontkom je (tot Strassbourg) niet aan de tolweg,of je moet via de RN gaan.karelV schreef:Wij rijden ook via Frankrijk richting Bazel en bevalt ons prima en ik kan me niet herinneren dat we vorig jaar in Frankrijk tol hebben betaald, de éérste tolweg voor zover ik me kan herinneren was op de Zwitserland vignetten na dan in Italië.
Goede reis en prettige vakantie alvast, wij vertrekken a.s. zaterdag ook via dezelfde route als ik hier aangaf naar het gardameer. Vertrekdag is aangepast van Zondag naar Zaterdag (dit stelde mijn vrouw voor) en dan op een rustigere manier over de reis te doen met meerdere overnachtingen (tussenstops ). Vond/vind dit een heel goed plan dus vandaar
Je kunt ook tolvrij via Metz-Nancy- Epinal-Mulhouse rijden( vanaf Remiremont 2 baans weg,via de col de Bussang)) naar Basel rijden,dit is inn afstand het kortste maar kost je evenveel tijd.
https://www.google.nl/maps/dir/49.46484 ... m0!1m0!3e0
Ga je over Duitsland kun je ook de A 61 rijden tot kreuz Mutterstadt,daar de A 65 nemen (richting Landau/Karlsruhe)dan bij Kandel-sud de( smalle) B 9 nemen richting Lauterburg/Strassbourg.
Die B 9 gaat na een km of 10 ,aan de Franse grens bij lauterburg ,over in de Franse A 35 naar Basel.
https://www.google.nl/maps/dir/51.33309 ... m2!4m1!3e0
Dit schreef je vorig jaar nog aan mij gericht in een soortgelijke post, 1) Metz - Nancy - Epinal - Mulhouse - Basel (CH) 269 km./ 3 u en 10 min. rijtijd Tol € 0,00
2) Metz - Nancy - Colmar - Mulhouse - Basel (CH) 268 km./ 3 u en 20 min. rijtijd Tol € 0,00
3) Metz - Strasbourg - Molsheim - Colmar - Mul - Basel (CH) 275 km./ 2 u en 55 min. rijstijd Tol € 8,99
Kloppen deze gegevens nog of is er in deze situatie nog iets veranderd?
Caravan die getrokken wordt door een auto
Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk
RE.gif
Wij hebben bijna 2 weken geleden voor Straatsburg-Metz € 20,50 aan tol betaald.
Wij hebben bijna 2 weken geleden voor Straatsburg-Metz € 20,50 aan tol betaald.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk
Waarom niet allebei proberen? Zo kun je vooor jezelf ontdekken wat je fijn vindt rijden. En voor de tol in Frankrijk hoef je het niet te laten, dat is maar heel minimaal. Wij doen dat wel vaker, zo zie je op de terug reis ook weer wat anders.
Renault Laguna 2.0 Estate met aan de trekhaak een Hobby Excelent easy 460 ufe
Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk
En als je de financiën wilt laten meewegen in je beslissing besef dat je in Luxemburg voor ongeveer 1 euro de liter (benzine iets meer en diesel iets minder) kunt tanken.Daphne schreef:RE.gif
Wij hebben bijna 2 weken geleden voor Straatsburg-Metz € 20,50 aan tol betaald.
Als je het er tenminste voor over hebt om een half uur in de rij te staan bij die twee tankstations aan de snelweg. Scheelt ook weer minimaal een tientje of wellicht 20 euro (ligt eraan hoeveel liter je kunt tanken).
Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk
RE.gif
Dat heb ik er zeker niet voor over!
Als het daarom moet gaan kun je beter thuis blijven.
Dat heb ik er zeker niet voor over!
Als het daarom moet gaan kun je beter thuis blijven.
Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk
RE.gif Nee ik ook niet maar er zijnnhele volksstammen die het er wel voor over hebben.
Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk
RE.gif
Like me........ zijn toch weer 2 kratten bier en daar doe ik iets langer over om die leeg te maken dan de wachttijd van het tanken
weer on topic; wij rijden definitief door Frankrijk
Like me........ zijn toch weer 2 kratten bier en daar doe ik iets langer over om die leeg te maken dan de wachttijd van het tanken
weer on topic; wij rijden definitief door Frankrijk
Caravan die getrokken wordt door een auto
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk
Luxemburg heeft wel meer dan alleen deze twee tankstations op de snelweg hoor.Ruud+Petra schreef:
Als je het er tenminste voor over hebt om een half uur in de rij te staan bij die twee tankstations aan de snelweg. .
Als je b.v . de eerste afslag( Capelle) eraf gaat over de grens( op de heenreis)op t eind van de afrit rechts af gaat,overde snelweg,en dan na 2 km is er een grote rotonde en zie links een grote Total pomp.
Als je,op de terugreis de tweede afslag Arlon neemt ende A4 naar Bastogne neemt kom je door Martelange,waar de rechterkant vande weg Luxemburgs gebied is en helemaal volstaat met een dikke tien tankstations
Laatst gewijzigd door Daphne op vr 21 jul 2017 11:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onjuist quoten gewijzigd
Reden: Onjuist quoten gewijzigd
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk
Klopt,en in de classe 1,solo auto of niet hoger dan 2 mtr is het € 13,10.Daphne schreef:RE.gif
Wij hebben bijna 2 weken geleden voor Straatsburg-Metz € 20,50 aan tol betaald.
Totaal off topic maar op deze site kun je,voor heel Frankrijk, precies berekenen wat je tolkosten zijn:
http://www.autoroutes.fr/fr/itineraires.htm
Kies begin en eindtraject.
Kies soort route.
Kies type de vehicule ( voiture>voiture avec caravan)
je krijgt dan A;tarief autoroute en B; tarief brandstof.
( voor Italië is t deze site: http://www.autostrade.it/autostrade-gis/percorso.do )
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk
Diverse keren beide routes genomen.
Elke keer geven ze een 'ander beeld' dan de voorgaande keer, zoals het in je geheugen is achtergebleven.
.....het weer, de drukte, het tijdstip, de dag, voor- hoog- of naseizoen, heen- of terugreis....
en het bioritme & humeur van het reisgezelschap, zijn van invloed.
Elke keer geven ze een 'ander beeld' dan de voorgaande keer, zoals het in je geheugen is achtergebleven.
.....het weer, de drukte, het tijdstip, de dag, voor- hoog- of naseizoen, heen- of terugreis....
en het bioritme & humeur van het reisgezelschap, zijn van invloed.
Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk
eurotrotter schreef:[
Als je,op de terugreis de tweede afslag Arlon neemt ende A4 naar Bastogne neemt kom je door Martelange,waar de rechterkant vande weg Luxemburgs gebied is en helemaal volstaat met een dikke tien tankstations
De oude vroegere weg dus toen daar nog geen snelweg lag
Caravan die getrokken wordt door een auto
Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk
A4 is de N4 . Is trouwens een leuke route zo om te volgen.
Renault Laguna 2.0 Estate met aan de trekhaak een Hobby Excelent easy 460 ufe
Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk
Dat klopt helemaal!eurotrotter schreef:Luxemburg heeft wel meer dan alleen deze twee tankstations op de snelweg hoor.Ruud+Petra schreef:
Als je het er tenminste voor over hebt om een half uur in de rij te staan bij die twee tankstations aan de snelweg. .
Als je b.v . de eerste afslag( Capelle) eraf gaat over de grens( op de heenreis)op t eind van de afrit rechts af gaat,overde snelweg,en dan na 2 km is er een grote rotonde en zie links een grote Total pomp.
Als je,op de terugreis de tweede afslag Arlon neemt ende A4 naar Bastogne neemt kom je door Martelange,waar de rechterkant vande weg Luxemburgs gebied is en helemaal volstaat met een dikke tien tankstations
En een vrij grote parkeerplaats achter het tankstation.
Wij namen in het verleden altijd deze pomp en konden altijd direct tanken.
Onbegrijpelijk dat mensen toch altijd weer voor de snelwegvariant kiezen
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.
Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk
De laatste jaren nemen wij altijd de N4 zowel naar het zuiden als terug. Wij deden dan camping Officiel in Arlon aan maar vaker camping Sud in Attert die 7km noordelijker ligt. Helaas is deze camping afgelopen najaar gesloten en naar ik begreep staat deze nu ook te koop.
Ondanks dat het wegdek soms te wensen over laat vind ik het wel een prettig stuk. Voor mensen die naast brandstof en sigaretten goedkoop drank willen kopen, is dit in tegenstelling tot de snelweg hier nog steeds verkrijgbaar bij de tankstations.
Ondanks dat het wegdek soms te wensen over laat vind ik het wel een prettig stuk. Voor mensen die naast brandstof en sigaretten goedkoop drank willen kopen, is dit in tegenstelling tot de snelweg hier nog steeds verkrijgbaar bij de tankstations.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)
Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk
Wij denken er over om ook de Franse route te nemen.
De laatste twee jaar via Duitsland en Zwitserland naar Italie gereden.
De eerste stop was beide keren in Neuenburg am Rhein op de Drielander Camping.
Die camping is ons goed bevallen, prima restaurantje op de camping.
Is er op de route via Frankrijk een vergelijkbare camping op ongeveer 800km van Groningen.
Wat voor ons van belang is een restaurantje / snackbar zodat we zelf niet hoeven te koken.
Dit mag ook in het dorpje of stadje op loopafstand van de camping.
Wie heeft een tip ?
De laatste twee jaar via Duitsland en Zwitserland naar Italie gereden.
De eerste stop was beide keren in Neuenburg am Rhein op de Drielander Camping.
Die camping is ons goed bevallen, prima restaurantje op de camping.
Is er op de route via Frankrijk een vergelijkbare camping op ongeveer 800km van Groningen.
Wat voor ons van belang is een restaurantje / snackbar zodat we zelf niet hoeven te koken.
Dit mag ook in het dorpje of stadje op loopafstand van de camping.
Wie heeft een tip ?
Vertrouwen is goed maar controle is beter.
Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk
Op http://www.camping-frankrijk.nl kun je onder " campings" zoeken naar "zoeken op kaart".
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.
Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk
Je die heb ik.Koki schreef:Wij denken er over om ook de Franse route te nemen.
Is er op de route via Frankrijk een vergelijkbare camping op ongeveer 800km van Groningen.
Wat voor ons van belang is een restaurantje / snackbar zodat we zelf niet hoeven te koken.
Dit mag ook in het dorpje of stadje op loopafstand van de camping.
Wie heeft een tip ?
Camping Villey le Sec, Rue de la Gare, Villey-le-Sec, Frankrijk
Ongeveer 700 km vanaf Groningen, net ten zuidoosten van Nancy. Een heel goed verzorgde camping aan de Moezel, vlakbij de snelweg. De plekken zijn groot, heel goed verzorgd en op het terrein is een goed restaurant met een echte menukaart (dus niet alleen maar patat of spaghetti).
We hebben er verleden jaar op de terugreis van Spanje een nachtje op gestaan maar had er graag langer gestaan.
Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk
Ik ook niet. Heb geen zin om daar een half uur te staan.arnovariante schreef:RE.gif
Dat heb ik er zeker niet voor over!
Als het daarom moet gaan kun je beter thuis blijven.
Maar er blijken dus alternatieven te zijn.
Maar goed, als je tol zonde geld vindt (is ook zo) dan is dat een manier om het te compenseren.
Maar ook voor mij geen reden om zo te rijden.