Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Koki
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 16 mar 2015 20:31
Locatie: Westerkwartier

Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk

Bericht door Koki » vr 21 jul 2017 22:39

Bedankt Janpunne en Ruud+Petra.
Ik laat het wel weten wat het geworden is.
Prettige vakantie, duurt nog twee weekjes.
Vertrouwen is goed maar controle is beter.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk

Bericht door eurotrotter » za 22 jul 2017 16:34

karelV schreef:
eurotrotter schreef:[

Als je,op de terugreis de tweede afslag Arlon neemt ende A4 naar Bastogne neemt kom je door Martelange,waar de rechterkant vande weg Luxemburgs gebied is en helemaal volstaat met een dikke tien tankstations

De oude vroegere weg dus toen daar nog geen snelweg lag knipoog.gif
Precies. thumbup.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk

Bericht door eurotrotter » za 22 jul 2017 16:40

Nicky_GTS schreef:A4 is de N4 knipoog.gif. Is trouwens een leuke route zo om te volgen.
Nee,de N4 is nog steeds de N4;de Belgische "road 66"van Brussel naar de Luxemburgse grens
DE A 4 is de autosnelweg die wij kennen als de E 411,die loopt ó'k vanaf Brussel naar de Luxemburgse grens.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
DVDGuy
Berichten: 430
Lid geworden op: do 27 aug 2009 12:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk

Bericht door DVDGuy » ma 24 jul 2017 12:52

karelV schreef:Wij rijden ook via Frankrijk richting Bazel en bevalt ons prima en ik kan me niet herinneren dat we vorig jaar in Frankrijk tol hebben betaald, de éérste tolweg voor zover ik me kan herinneren was op de Zwitserland vignetten na dan in Italië.
Goede reis en prettige vakantie alvast, wij vertrekken a.s. zaterdag ook via dezelfde route als ik hier aangaf naar het gardameer. Vertrekdag is aangepast van Zondag naar Zaterdag (dit stelde mijn vrouw voor) en dan op een rustigere manier over de reis te doen met meerdere overnachtingen (tussenstops mrgreen.gif ). Vond/vind dit een heel goed plan dus vandaar blij.gif
Je betaalt tol richting Strassburg, of als je gebruikt maakt van de tunnel, maar in beide gevallen slechts een paar euro
Afbeelding

Skoda Octavia Wagon 1.6 D Automaat (2015) gechipt naar 125 pk + Hobby 495 Ufe Excellent Easy (2007) met Truma SE Mover

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19707
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk

Bericht door Daphne » ma 24 jul 2017 12:58

RE.gif

€ 20,50 is in mijn ogen niet een paar Euro scratch.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk

Bericht door eurotrotter » ma 24 jul 2017 20:57

DVDGuy schreef:
karelV schreef:Wij rijden ook via Frankrijk richting Bazel en bevalt ons prima en ik kan me niet herinneren dat we vorig jaar in Frankrijk tol hebben betaald, de éérste tolweg voor zover ik me kan herinneren was op de Zwitserland vignetten na dan in Italië.
Goede reis en prettige vakantie alvast, wij vertrekken a.s. zaterdag ook via dezelfde route als ik hier aangaf naar het gardameer. Vertrekdag is aangepast van Zondag naar Zaterdag (dit stelde mijn vrouw voor) en dan op een rustigere manier over de reis te doen met meerdere overnachtingen (tussenstops mrgreen.gif ). Vond/vind dit een heel goed plan dus vandaar blij.gif
Je betaalt tol richting Strassburg, of als je gebruikt maakt van de tunnel, maar in beide gevallen slechts een paar euro
Welke tunnel ????
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
DVDGuy
Berichten: 430
Lid geworden op: do 27 aug 2009 12:42
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk

Bericht door DVDGuy » vr 28 jul 2017 11:05

Dwars door de Vogezen, ten noordoosten van Saint Die en eindigend bij Sainte Marie aux Mines en dan kom je weer op de A35
Afbeelding

Skoda Octavia Wagon 1.6 D Automaat (2015) gechipt naar 125 pk + Hobby 495 Ufe Excellent Easy (2007) met Truma SE Mover

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk

Bericht door eurotrotter » vr 28 jul 2017 12:30

RE.gif

Ahh ,bedoel je die,ook die tol kun je omzeilen door op die route niet de tunnel te nemen ,maar over de Col du Bonhomme te gaan ,die bij Colmar weer op de N83/A35 komt.

https://www.wegenwiki.nl/Col_du_Bonhomme

Overigens kost de tunnel Maurice Lemaire ( zo heet ie ) slechts € 9,40 voor n klasse 2 voertuig.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Zwitserland via Duitsland of via Frankrijk

Bericht door eurotrotter » vr 28 jul 2017 12:30

eurotrotter schreef:RE.gif

Ahh ,bedoel je die,ook die tol kun je omzeilen door op die route niet de tunnel te nemen ,maar over de Col du Bonhomme te gaan ,die bij Colmar weer op de N83/A35 komt.

https://www.wegenwiki.nl/Col_du_Bonhomme

Overigens kost de tunnel Maurice Lemaire ( zo heet ie ) slechts € 9,40 voor n klasse 2 voertuig.
https://www.dkv-euroservice.com/gb/medi ... f_2017.pdf
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”