van Amsterdam naar Lyon over Antwerpen??

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Willem69
Berichten: 493
Lid geworden op: wo 30 dec 2015 12:56

van Amsterdam naar Lyon over Antwerpen??

Bericht door Willem69 » ma 17 jul 2017 20:07

Goedenavond,

Als ik via mijn navigatie of via google van Amsterdam naar Lyon rij stuurt hij me over Antwerpen, Brussel, Namen, Luxemburg als snelste route.
Nu hoor ik de meeste praten om via Maastricht, Luik, Luxemburg die kant op te rijden, wat zijn de voor en nadelen?

gr,

mri
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 28 sep 2009 16:55

Re: van Amsterdam naar Lyon over Antwerpen??

Bericht door mri » ma 17 jul 2017 20:50

Antwerpen en Brussel is vaak druk (grotere kans op files). Verder zit het bij ons tussen de oren: voor ons gevoel komt er maar geen eind aan het stuk tussen Brussel en Luxemburg. En de weg via Maastricht, Luik, Luxemburg vinden wij ook mooier qua omgeving en het wegdek van betere kwaliteit. Als je naar de afstand en de tijd kijkt, ontlopen de routes elkaar slechts een paar kilometer en een paar minuten.
Renault Talisman Estate dCi 160 EDC Initiale + een verbrande Hobby 560 UFE Prestige (2010)

Jaap van Duijn
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: van Amsterdam naar Lyon over Antwerpen??

Bericht door Jaap van Duijn » ma 17 jul 2017 20:59

TS,

Net terug uit Dion, maar via reims, lille, gent.
Enige oponthoud was antwerpen, maar dat is niet te voorkomen.
Wij keken op de snelste weg ook via luxemburg 1024km, via reims en lille 1068km en prima weg om te rijden zeker met caravan.
denk er maar eens over, we deden dit ook op de heenweg en ook toen (16-6-2017) perfect doorgereden.
De 1068km vertrokken om 08.08 uit passy (bij mont blank) en stond om 20.19 in katwijk, alleen een stoppen om te tanken en wat eten-drinken, wel om en om gereden, vond ik goed te doen, maar een ieder voor zich vanzelf. mag ik zeggen dat ik wel 75000km per jaar zakelijk rij en dan zeer veel in Belgie - luxemburg en via dat misselijke brussel, doe ik dan laat in de avond.

goeie reis en hou hem tussen de lijn (denk aan HEEL veel tolgeld, ik was meer kwijt aan tol als aan diesel pffft

groeten jaap van duijn

JaapB

Re: van Amsterdam naar Lyon over Antwerpen??

Bericht door JaapB » ma 17 jul 2017 21:20

Enige oponthoud was antwerpen, maar dat is niet te voorkomen.
Echt wel. Is wel te voorkomen.
Ik heb 20 jaar geleden al aangevraagd of er een brug over België gebouwd kan worden.

Route over Maastricht is tegenwoordig erg goed te doen.
Maar ook hier geldt dat het tussen je oren zit om eerst hélemaal naar Maastricht te moeten rijden.

Gebruikersavatar
willem
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 4 apr 2011 14:39
Locatie: Veluwe

Re: van Amsterdam naar Lyon over Antwerpen??

Bericht door willem » di 18 jul 2017 08:40

Ik zou persoonlijk de route via Maastricht, Luik, Metz, Nancy nemen (Wij doen deze heel vaak). Zeker nu bij Maastricht geen enkele oponthoud meer te verwachten is. De eerste overnachting doen wij altijd bij Neufchateau, camping Spineuse whistle.gif zwaaien.gif
Ik ga deze route zelfs voor een gedeelte rijden als ik naar centraal Frankrijk ga. Ik ben helemaal klaar met Antwerpen/Brussel en Parijs boos.gif whistle.gif
Volvo XC60 T5 Inscription MY2018, Fendt Bianco 515 SG selection (bj.2017)+Mover Enduro EM305+Reich PeakPowerPack.
You can't always get, what you want!

Afbeelding

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: van Amsterdam naar Lyon over Antwerpen??

Bericht door Vino » di 18 jul 2017 08:59

Wij hebben dit jaar beide routes gereden van uit Lelystad.Om 05.00 uur vertrokken en waren rond 07.00 uur Brussel voorbij.Geen file's etc.Terug via Maastricht, is iets meer om,zo'n 40 km? maar was ook heel goed te doen.Tol en benzine is inderdaad veel.Tot Benidorm enkele reis wagen met caravan, ongeveer 700 Euro.

Met vriendelijke groet.

JaapB

Re: van Amsterdam naar Lyon over Antwerpen??

Bericht door JaapB » di 18 jul 2017 09:18

RE.gif
Jammer hè dat er geen vliegtuigen met een trekhaak zijn.
Reist een heel stuk goedkoper.
Bijlagen
IMG_3548.JPG
Vanmorgen in één van de nieuwsbrieven.

Gebruikersavatar
j.dreves
Ban
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 4 jan 2009 11:47

Re: van Amsterdam naar Lyon over Antwerpen??

Bericht door j.dreves » di 18 jul 2017 09:26

Vino,
heb je gevlogen met de caravan vanuit Lelystad naar Brussel in 2 uur? weenie.gif
Mitsubishi Outlander 2017 met aan de kogel Hobby 495 UL 2018.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: van Amsterdam naar Lyon over Antwerpen??

Bericht door PMT » di 18 jul 2017 09:48

Vino schreef:Wij hebben dit jaar beide routes gereden van uit Lelystad.Om 05.00 uur vertrokken en waren rond 07.00 uur Brussel voorbij.Geen file's etc.Terug via Maastricht, is iets meer om,zo'n 40 km? maar was ook heel goed te doen.Tol en benzine is inderdaad veel.Tot Benidorm enkele reis wagen met caravan, ongeveer 700 Euro.
Ik weet dat je een grote combi hebt maar dat scheelt dan wel heel veel met mijn verbruik in 2015 toen wij die kant opgingen.
Ik was toen voor een enkeltje Javea bij elkaar €377 kwijt, €154 aan Franse en Spaanse tol en €223 aan diesel (heb toen €1,23 aan gemiddelde dieselprijs betaald)
Al met al blijft het een grote slok uit het vakantiebudget, maar bij elkaar genomen zou ik nooit voor het totale budget dat we nu opsnoepen 2x 4 à 5 weken p/j met een vliegvakantie kunnen en niet de vrijheid hebben die we nu genieten.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18312
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: van Amsterdam naar Lyon over Antwerpen??

Bericht door deusjevo » di 18 jul 2017 12:57

Dit naar over Maastricht gereden en prima bevallen
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
JackRyan
Berichten: 66
Lid geworden op: di 18 jul 2017 16:31

Re: van Amsterdam naar Lyon over Antwerpen??

Bericht door JackRyan » di 18 jul 2017 22:39

Zal ongetwijfeld tussen de oortjes zitten, ik heb de schurft aan Maastricht - Luik. Vooral vanwege de "rondweg" Luik wat m.i. Geen rondweg is. Dit jaar ook geen last van gehad, zit met m'n kont aan het water in Kroatië maar weet voor volgend jaar dat de reis weer "ergens" in Frankrijk gaat eindigen. Ga dan ook voorzorgsmaatregelen nemen, ga voor Antwerpen afslag 4 "sint job in t goor" d'r vanaf, dan de N115 weer naar Antwerpen, dan de N121 naar Schilde, dan de N12 en de R11 naar Mortsel en dan verder weer de E19. Heb dit een aantal keren voor m'n werk gedaan en dat gaat goed. T is wel frappant, Dronten Frankfurt doe ik met losse auto in ff 4 uur, Dronten - Antwerpen doe ik met de losse auto 4,5 uur over. scratch.gif
BMW 5-serie touring (F11), 2.0 TDI (2013). Eriba Hymer Moving 545, Spiegels EMUK, Truma SE Mover, Alfa R36 WiFi, Omnistor Luiffel.
Wensen: Satelliet ontvanger, zonnepaneel.

Mark09
Berichten: 5
Lid geworden op: di 4 jul 2017 21:02

Re: van Amsterdam naar Lyon over Antwerpen??

Bericht door Mark09 » wo 19 jul 2017 07:34

Wij rijden de laatste jaren via Maastricht- Luik-Luxemburg. Hele fijne en rustige route en je rijdt nu zo door Maastricht heen! Daarnaast zijn de wegen in dat stukje België stukken beter dan de route via Antwerpen.
En niet te vergeten, je rijdt een stuk door de Ardennen en dit geeft je gelijk het vakantiegevoel (mooi om te rijden)!

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: van Amsterdam naar Lyon over Antwerpen??

Bericht door Daphne » wo 19 jul 2017 08:27

Mark09 schreef: Daarnaast zijn de wegen in dat stukje België stukken beter dan de route via Antwerpen.
Serieus? scratch.gif Dan moet die route wel heel slecht zijn want wij vonden de weg rondom Luik al verschrikkelijk slecht. Zo lang afgesloten geweest maar geen verbetering aan de weg [aschrik.gif]
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Mark09
Berichten: 5
Lid geworden op: di 4 jul 2017 21:02

Re: van Amsterdam naar Lyon over Antwerpen??

Bericht door Mark09 » wo 19 jul 2017 11:09

Daphne schreef:
Mark09 schreef: Daarnaast zijn de wegen in dat stukje België stukken beter dan de route via Antwerpen.
Serieus? scratch.gif Dan moet die route wel heel slecht zijn want wij vonden de weg rondom Luik al verschrikkelijk slecht. Zo lang afgesloten geweest maar geen verbetering aan de weg [aschrik.gif]
Klopt de route via Antwerpen is heel slecht, niet fijn rijden. Naar mijn mening mogen ze daar nu echt wat aan doen.
Via Luik is het wegdek echt veel beter. Rondom Luik misschien wel minder, maar na Luik is de weg gewoon goed!!

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16298
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: van Amsterdam naar Lyon over Antwerpen??

Bericht door Jan van Vijven » wo 19 jul 2017 11:10

JackRyan schreef:Dronten Frankfurt doe ik met losse auto in ff 4 uur, Dronten - Antwerpen doe ik met de losse auto 4,5 uur over. scratch.gif
Ga je met de fiets naar Antwerpen?
Uffelte-Aalst (een heel eind voorbij Antwerpen) doe ik in dik drie uur....


Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

gerardvv
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 17 apr 2013 20:22
Locatie: Spijkenisse

Re: van Amsterdam naar Lyon over Antwerpen??

Bericht door gerardvv » wo 19 jul 2017 11:18

Het snelste is via Maastricht- Luik- Luxemburg is onze ervaring.
Het is een gemakkelijke en rustige route en het is ook eens een leukere/mooiere route. Via Antwerpen is erg saai.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: van Amsterdam naar Lyon over Antwerpen??

Bericht door PMT » wo 19 jul 2017 11:42

De "rondweg" met de tunnels door Luik is een prima weg met evenzo goed wegdek. Op sommige stukken is die optisch wat smal en daardoor durven sommigen niet goed door te rijden, het slechte stuk begint pas bij de aansluitingen met de E40 en E42 naar Cheratte. Daar is het wegdek erg slecht en is het daar vaak beredruk met vrachtwagens. Dat zijn denk ik ook wel de veroorzakers van dat slechte wegdek doordat de weg daar zo lang afloopt en er veel geremd wordt. Andersom komende vanaf Cheratte is het wegdek vele malen beter.
Vorige week zondag voor het eerst op de terugweg vanuit Frankrijk door de nieuwe tunnel in Maastricht gereden, wat een verschil is dat zeg in vergelijk met de oude situatie. Knap stukje werk van onze wegenbouwers.
Op de heenweg op een donderdagmorgen noodgedwongen bij Antwerpen de Liefkenshoektunnels genomen ipv de Kennedytunnel. Het stond al vanaf Merksem tot aan de tunnel vast. Gelukkig kon ik de keuze nog maken.
Wij gaan regelmatig naar Zeeuws-Vlaanderen en 6 van de 10 keer hebben wij bij Antwerpen wel oponthoud, dus wij rijden liever over Maastricht.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Willem69
Berichten: 493
Lid geworden op: wo 30 dec 2015 12:56

Re: van Amsterdam naar Lyon over Antwerpen??

Bericht door Willem69 » di 25 jul 2017 08:34

Volgen jullie dan ook de E25 en dan pas bij Aarlen Luxemburg in?

JanPunne
Berichten: 2756
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: van Amsterdam naar Lyon over Antwerpen??

Bericht door JanPunne » di 25 jul 2017 10:25

Het punt is dat je heel vroeg moet vertrekken wil je van (boven) Amsterdam komende de drukte bij Antwerpen en Brussel vermijden.
In het weekend zou het mee kunnen vallen maar op de vrijdagochtend komend vanuit Purmerend hop je als het even tegen zit van file naar file.
Dus vertrekken we meestal rond 10 uur, vermijden dan de drukte bij Amsterdam, bij Utrecht maar komen rond het middaguur bij Antwerpen aan en duiken daar de drukte in.
Echter nemen dan altijd de Liefkenshoektunnel.
Dat is dan ook de meest rustige route op die tijd van de dag bij Antwerpen richting Lille.
Maar zouden we richting Brussel gaan dan moeten we rond 4:30 vertrekken.
Zouden we dat niet doen en iets later zeg 5:30 vertrekken dan zijn we rond 8:00 bij Antwerpen en dan volgt nog Brussel als toetje..scratch.gif
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”