Naar Denemarken via de A1 of A2?

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Naar Denemarken via de A1 of A2?

Bericht door RogerS » zo 16 jul 2017 13:29

In een andere posting was een link gegeven met inhaalverboden op de Duitse autosnelwegen. Nu zie ik dat de A1, via Bremen, zo'n 60 km meer aan inhaalverboden heeft dan de A2, Hannover. De laatste route is wel zo'n 40 kilometer langer.

Welke route zouden jullie vanuit Roermond adviseren?
Caravanloos. :(

ronny
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 28 dec 2014 07:05
Locatie: BE Haacht

Re: Naar Denemarken via de A1 of A2?

Bericht door ronny » zo 16 jul 2017 18:17

wij zijn vorig jaar via bremen gereden en eigenlijk ni veel last gehad van inhaalverbod. hangt af van hoe snel jij wil rijden.
dodge ram 1500 larami (2017) met fendt bianco selection 515 sg performance (2017)

Gebruikersavatar
Thei Luijten
Berichten: 582
Lid geworden op: za 28 feb 2009 14:44
Locatie: Roermond

Re: Naar Denemarken via de A1 of A2?

Bericht door Thei Luijten » zo 16 jul 2017 19:01

Dag Roger,
Net enkele weken terug van 4 weken Denemarken. Ons navigatiesysteem stuurde ons vanuit Roermond rechtstreeks via de A73 naar Venlo en vandaar uit via Hamburg naar Flensburg. We hebben het gegokt maar toch in de files gestaan rond Hamburg, er wordt in het voorjaar overal gewerkt aan de weg, je komt er moeilijk omheen.
Des te mooier is de rust en het gemis aan hectiek in Denemarken..!
Bel me gerust even.
Groet,
Thei Luijten

Gebruikersavatar
djanssen
Berichten: 418
Lid geworden op: ma 21 sep 2015 07:12
Locatie: Deventer

Re: Naar Denemarken via de A1 of A2?

Bericht door djanssen » zo 16 jul 2017 21:39

Hangt ook erg af van de dag en het tijdstip dat je wilt rijden. Vanwege werkzaamheden bij Osnabruck en Bremen is daar een grote file kans. Iets omrijden via de Hannover zou dan een optie zijn, ware het niet dat ze op de A7 ten noorden van Hannover ook flink aan het werk zijn. Het beste is op zondag of een van de eerste dagen van de week te rijden, of 's avonds/' s nachts natuurlijk. En dan gewoon over de A1. Pas dan zou ik me druk maken om de inhaalverboden :-)

Ik heb de afgelopen dagen de files een beetje in de gaten gehouden: vrijdag en zaterdag was het aansluiten, maar vandaag (zondag) kon je fluitend doorrijden.
VW Passat 1.9 TDI met Adria Forma 495TD

RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: Naar Denemarken via de A1 of A2?

Bericht door RogerS » zo 16 jul 2017 21:59

Wij vertrekken op een woensdag ochtend rond 5:15 zodat geen files gebben in de Roerpot.
Caravanloos. :(

Useless
Berichten: 439
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 17:54

Re: Naar Denemarken via de A1 of A2?

Bericht door Useless » zo 16 jul 2017 22:06

Gisteren toevallig teruggekomen uit Noorwegen en vanuit Denemarken naar huis gereden. Onze kant op ging redelijk makkelijk, maar de andere kant op richting Denemarken was enorm druk. Diverse files van meer dan 15 kilometer; zowel bij Bremen als even voorbij Hamburg. En het gaat eigenlijk door tot Flensburg, ook al omdat de Denen enorm bezig zijn met grenscontroles waardoor er ook extra file ontstaat. Wij hebben er 3 weken geleden voor gekozen om 's nachts te rijden en toen kon je redelijk goed doorrijden.
Dacia Duster TCE125 + Delta 3900 TZV met Reichmover, E&P levelsysteem, Karsten voortent en Unico Torino luifel

RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: Naar Denemarken via de A1 of A2?

Bericht door RogerS » zo 16 jul 2017 22:15

Pfff dank voor de informatie..
Caravanloos. :(

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1889
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Naar Denemarken via de A1 of A2?

Bericht door RichTrip » ma 17 jul 2017 11:19

Eerste week van de meivakantie op zaterdag naar Denemarken gereden via Bremen en Hamburg. Een groot drama boos.gif Na het filerijden bij Bremen en Hamburg boven Hamburg nog eens drie uur gedaan over zo'n 5 km :(
Ik heb in de 16 jaar dat ik nu met de auto op vakantie ga nog nooit zo'n ellende meegemaakt.....
En ja, ook die inhaalverboden van 50 km en langer helpen niet mee om het rijden in Duitsland leuk te maken boos.gif En als er geen inhaalverbod is, dan is er wel een baustelle...
Sorry, mooier kan ik het niet voor je maken. O, ja, bij de grens naar Denemarken ook een half uur extra i.v.m. de controles.....
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: Naar Denemarken via de A1 of A2?

Bericht door RogerS » ma 17 jul 2017 12:23

Dank voor alle adviezen. Van sommige wordt ik alleen niet vrolijk. :( Maar ja don't shoot the messenger.

Ik denk dat ik de volgende route ga nemen:
Vanuit Sittard de B56 naar de A46 (aansluiting is na jaren eindelijk klaar...) richting Wuppertal.
A1 tot aan Kamener Kreuz en daar naar de A2
Bij Hannover via 352 naar de A7.
Ten zuiden van Hamburg de A1 richting Lubeck (ik wil de Elbe tunnel helemaal vermijden)
Via de A21 en 352 weer naar de A7..
Caravanloos. :(

Gebruikersavatar
sander_knaus
Berichten: 284
Lid geworden op: di 7 feb 2017 08:11

Re: Naar Denemarken via de A1 of A2?

Bericht door sander_knaus » ma 17 jul 2017 13:27

succes....

het is gewoon een drama stuk vanaf Hamburg t/m de Deense grens. Ik vraag me af of je niet veel sneller bent door gewoon de Elbetunnel te nemen. Wij hebben deze route inmiddels een keer of 30 solo gereden (bremen-Hamburg-Flensburg) en de drukte begint meestal een kiometer of 5 na de elbe tunnel en loop helemaal tot de grens. Vorige zomer bijna 5 uur over dit stuk gedaan (170km)..Dit was op een zaterdag. Op andere dagen is dit 2 to 3 uur (met stop meestal)

nogmaals.... succes..
Opel Grandland X 1.2 (2020) met een Knaus Sport 450 FU (2017)

Useless
Berichten: 439
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 17:54

Re: Naar Denemarken via de A1 of A2?

Bericht door Useless » ma 17 jul 2017 21:38

Het gekke is dat de Elbetunnel op het moment helemaal geen probleem is. Ben er de afgelopen maanden diverse keren door gereden zonder problemen. Een optie is misschien om voorbij de Elbetunnel de 23 te nemen en dan vanaf Itzhoe de provinciale weg tot Flensburg. Is maar een klein stukje om en rijdt eigenlijk best goed door.
Dacia Duster TCE125 + Delta 3900 TZV met Reichmover, E&P levelsysteem, Karsten voortent en Unico Torino luifel

Plaats reactie

Terug naar “Routes”