Overnachtingscamping Duitsland

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Minimijn
Berichten: 37
Lid geworden op: za 25 feb 2017 14:16

Overnachtingscamping Duitsland

Bericht door Minimijn » ma 10 jul 2017 22:12

Hoi,
We gaan dit jaar voor het eerst met onze caravan naar Denemarken. Om niet te veel te rijden op de eerste dag zoeken we een camping tussen Hamburg en Puttgarden. Heeft iemand een suggestie? Of is een afstand van 750 km te doen in een dag met een caravan?
Groetjes
Minimijn
Knaus sport 500 fdk

HerZon
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 26 mei 2017 20:06

Re: Overnachtingscamping Duitsland

Bericht door HerZon » ma 10 jul 2017 22:13

Ik persoonlijk denk dat 750km wel losloopt. De auto op de CC en relax.
Wacht niet tot morgen als je het een ander vandaag kan laten doen.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36081
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Overnachtingscamping Duitsland

Bericht door Chris » ma 10 jul 2017 22:16

Hoi Minimijn.

Welke afstand je per dag kan rijden hangt van heel veel factoren af..
Hoe is de "autobezetting" kinderen mee? dan stop je eerder denk ik.
Wij hebben vorige jaren meestal de eerste "ruk" van zo'n 900 km gereden...
Wel doordacht opgebouwd hoor, en met een grote rust erin.
Maar , gelukkig is mijn autobezetting daar helemaal niet moeilijk in, dochterlief vermaakt zich prima op de achterbank..

Dus.. moeilijk zeggen, voor de een dus veel en de ander weinig kilometers..

Chris
Bijlagen
Cateye.jpg
Cateye.jpg (2.65 KiB) 3642 keer bekeken
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Overnachtingscamping Duitsland

Bericht door PD » ma 10 jul 2017 22:17

750 km vind ik op de 1e reisdag altijd een twijfelgeval, veelal doen we dat in 1 keer. We vertrekken dan overigens niet vóór 07:00h.
Het staat of valt met wat je onderweg aan oponthoud door het verkeer krijgt...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

eurotrotter
Berichten: 6218
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Overnachtingscamping Duitsland

Bericht door eurotrotter » ma 10 jul 2017 22:18

Minimijn schreef:Hoi,
We gaan dit jaar voor het eerst met onze caravan naar Denemarken. Om niet te veel te rijden op de eerste dag zoeken we een camping tussen Hamburg en Puttgarden. Heeft iemand een suggestie? Of is een afstand van 750 km te doen in een dag met een caravan?
Groetjes
Minimijn
Kijk hier maar eens:

https://www.eurocampings.nl/duitsland/s ... -holstein/

Keuze genoeg.
Maar houdt er wel rekening mee dat je rond Hamburg nogal eens in de drukte kunt vallen,afhankelijk welke dagen dat je daar komt
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Ab
Moderator
Berichten: 26695
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Overnachtingscamping Duitsland

Bericht door Ab » ma 10 jul 2017 23:35

750 km is 10 uur rijtijd. Exclusief tankbeurt en rust.
Maar dan moet het heel erg meezitten en je moet een redelijk hoog tempo rijden.
Realistischer is 11 uur rijtijd.
Of zelfs 12 als het druk is en wat files en oponthoud een en ander wat vertragen.
Tel bij dit alles nog een uurtje of meer voor tanken en sanitaire stops en wellicht wat eten en zo..
Het is te doen..maar dan zou ik om 2 of 3 uur in de morgen gaan rijden.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

arnovariante

Re: Overnachtingscamping Duitsland

Bericht door arnovariante » ma 10 jul 2017 23:52

Een overnachtingscamping kan ik je niet aan helpen.
750 km rijden in 1 dag zou ik altijd in 1 dag proberen te doen.
Maar, het is heel erg persoonlijk en uiteraard afhankelijk van je reisgezelschap en verkeer situatie.
Ook is het afhankelijk van je vervoermiddel, in een grote comfortabele auto houd je het langer uit dan in een kleintje zonder airco.
Tot 1000 km doe ik in principe in 1 dag.
4 hele makkelijke kinderen achterin doet een hoop, we hebben eens gevraagd: doorrijden of nu een camping zoeken?
DOORRIJDEN! riepen ze in koor.

Gebruikersavatar
richard112
Berichten: 151
Lid geworden op: do 27 mar 2014 20:22

Re: Overnachtingscamping Duitsland

Bericht door richard112 » di 11 jul 2017 00:44

wij zijn vorig jaar naar Denemarken geweest omgeving Jelling en hebben overnacht boven Hamburg in Bad Bramstedt. Vorig jaar aardig wat file gereden ivm wegwerkzaamheden rond Hamburg, vooral als je de Elbetunnel uitkomt. Zou je even kunnen checken hoe de situatie nu is.

Wij hebben overnacht op http://www.campingplatz-roland.de, simpele camping in het stadje, waar je zo naar toe rijdt van de autbahn. en je zit er ook zo weer op!
Citroen C5 2.016v + Swift Challenger 500SE + Van der horn voortent

Minimijn
Berichten: 37
Lid geworden op: za 25 feb 2017 14:16

Re: Overnachtingscamping Duitsland

Bericht door Minimijn » di 11 jul 2017 07:08

Allen. Bedankt voor alle reacties. We hadden hiervoor een vouwwagen en reden dat met een achtebanknmet kleine kinderen in een dag. Dit jaar wordt eerste keer met een caravan naar het buitenland en we graag de eerste keer met de caravan niet bekaf op camping aan komen. Ik ga de campings bekijken. Voor andere campingtips houd ik me aanbevolen vooral omdat we in Duitsland een hoop file verwachten.
Knaus sport 500 fdk

arnovariante

Re: Overnachtingscamping Duitsland

Bericht door arnovariante » di 11 jul 2017 07:16

Mijn ervaring in Duitsland is dat de meeste grote files worden veroorzaakt door ongelukken en niet door wegwerkzaamheden.
Veel vrachtwaggels die omdonderen of gewoon in de berm raken.
Wegwerkzaamheden worden vaak georganiseerd dmv een versmalling van de rijstroken, dit levert ons als caravanners niet veel vertraging op omdat je van 80/100 terug gaat naar 60/80.
Pas als het 1 rijstrook wordt strookt het enigszins op.

FWalraven
Berichten: 1354
Lid geworden op: vr 19 mei 2006 23:02

Re: Overnachtingscamping Duitsland

Bericht door FWalraven » di 11 jul 2017 10:17

Ik heb eens terugkomend uit Oostenrijk op zondag de eerste 600 km gemiddeld 40 km per uur gereden, inclusief rust en tanken.
Op maandag de laatste 300 km gemiddeld 70 km/u.

Frans

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7968
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Overnachtingscamping Duitsland

Bericht door VIP » di 11 jul 2017 10:37

Het ligt er ook aan wat de chauffeur in het normale leven gewend is om te rijden.

Sommige vinden 100 km al ver andere rijden 600 km zonder problemen.

Zakelijk rijdt ik solo op 1 dag probleemloos 1000 km in DLD, Micky b.v. is ook zo'n kilometervreter.

Maar als het om een combi gaat is het allerbelangrijkste de trekker en de belading die bepaald of je comfortabel kunt rijden en dan bedoel ik of je constant moet corrigeren en wel of niet ontspannen kunt rijden.

Dit maakt veel uit voor de fitheid van de bestuurder op de 1e dag maar ook de daarop volgende dag(en) van de reis.
En dan zijn er achterbanken waar onrust heerst wat ook invloed heeft op de bestuurder.

Ofwel veel is afhankelijk van de bovenstaande punten, daarbij komen files/oponthoud waar je geen invloed op uit kunt oefenen.

Kleine tip: vertrouw niet voor de 100% op je navigatie, bestudeer vooraf eens je route op de kaart en schrijf desnoods wat knooppunten op en alternatieve route(s) zo kun je in geval van file een alternatief bedenken.
Zelf heb ik de wegenkaart altijd op de juiste pagina dubbel gevouwen en kan dan direct een blik werpen als er plots file is of wat dan ook, je kunt dan b.v. bij de 1e afslag direct de provinciale weg nemen en de file ontwijken.
Porsche + Tabbert

eurotrotter
Berichten: 6218
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Overnachtingscamping Duitsland

Bericht door eurotrotter » di 11 jul 2017 11:24

VIP Premium schreef:Zakelijk rijdt ik solo op 1 dag probleemloos 1000 km in DLD, Micky b.v. is ook zo'n kilometervreter..
Dat is wel wat appels met peren vergelijken,als je solo rijdt maak je wel een hoger gemiddelde,zeker in Duitsland waar je op sommige autobahntrajecten t gas nog eens lekker in kunt trappen.
Met de caravan erachter haal je dat niet,zeker niet als je ook nog met de (pauze) wensen van je gezin rekening moet houden.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7971
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Overnachtingscamping Duitsland

Bericht door Ron » zo 16 jul 2017 12:54

Kijk is op deze lijst http://www.archiescampings.eu/parafoeter/route/de6/
Hij is wel in omgekeerde volgorde en je komt er halverwege in.
Maar met wat puzzelen kan je hem goed gebruiken.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Minimijn
Berichten: 37
Lid geworden op: za 25 feb 2017 14:16

Re: Overnachtingscamping Duitsland

Bericht door Minimijn » za 30 sep 2017 07:39

We hebben gekozen om te overnachten op de camping in lubeck. Prima camping. Het beviel erg goed even pootjes uitdraaien en voor de caravan in het zonnetje zitten. We hadden door kunnen rijden want filetechnisch viel het mee maar dit was wel een heel ontspannend begin van de vakantie.
Knaus sport 500 fdk

Gerrie
Berichten: 1389
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Overnachtingscamping Duitsland

Bericht door Gerrie » za 30 sep 2017 21:37

Net terug van een vakantie in Zwitserland, Interlaken. Afstand vanaf onze woonplaats een 870 klm. Op de heenreis om 6.00 uur vertrokken en aankomst om 17.00 uur. De bedoeling was om het in 2 x te doen maar het liep gewoon zo goed dat het in 1 x te doen was. Voor de terugreis besloten om dit maar in 2 dagen te doen. Was ook een wijs besluit achteraf want het erg druk op de weg. De eerste dag een file of 7 gehad en vandaag nog 3 x in de file gestaan. We hadden het dus nooit in 1 x gered. Voor mij is een afstand van een 900 klm. prima te doen maar alles hangt af van wat je onderweg tegenkomt.
Renault captur rs, bj. 2022, 140 pk en automaat (in bestelling een Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg) met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”