Reis naar Croatie Umag

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
reemster
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 27 jul 2014 15:56

Reis naar Croatie Umag

Bericht door reemster » ma 10 jul 2017 00:14

Hoi allemaal. Dit jaar weer naar Croatie maar ik ben aan het twijfelen over de route ivm de vele wegwerkzaamheden. Vorig jaar was dit ook een drama!
Nu zit ik te twijfelen om toch weer de 3 te pakken en dan de 67 om vervolgens via Sturtgart te rijden. Of via de 61 richting Sturtgart te rijden. Of hebben jullie zoiets van gewoon via de 3 langs Nurnberg rijden.

Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Gr Pascal

rverlaek
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 1 apr 2016 18:57

Re: Reis naar Croatie Umag

Bericht door rverlaek » di 11 jul 2017 17:53

Ik denk dat ik volgende week toch maar gewoon de A61 naar beneden rij (tenzij er in dit topic toch de A3 wordt aanbevolen). Volgens mij zijn er meer wegwerkzaamheden op de A3. A61 en A8 hebben ook best wel wat werkzaamheden richtingen het noorden.

Gebruikersavatar
Wissels
Berichten: 250
Lid geworden op: zo 30 jul 2006 22:03

Re: Reis naar Croatie Umag

Bericht door Wissels » di 11 jul 2017 23:46

Hallo,

net terug uit Kroatië, wel via A3 gereden, en geluk gehad, bovendien voor de schoolvakanties uit, hiernaast haalt mijn Navigatie automatisch verkeersinfo op zodat ik kan anticiperen.

A3 veel werkzaamheden, vaak over korte afstand, en in een aantal gevallen over lange afstand, waarbij de werkzaamheden bij Würzburg over een lengte van 16 km met versmalde rijstroken helling op, ook bij onze Oosterburen (Duitse buren wisten mij dit haarfijn te vertellen) zeer negatief bekend staat. Afgelopen vrijdag kwamen wij vanaf Zuid en geen last, maar vanaf de kant van Frankfurt voor de wegwerken bij Würzburg stond het over zeer lange afstand praktisch stil, ik schat hier in dat er uren vertraging was.

Ik heb wel het idee als dit ooit klaar is dat er op deze belangrijke verkeersader tussen grote steden een mooie weg gelegd is, maar daar heb je nu nog weinig aan.

met vriendelijke groet,

Walter
Hyundai Tucson met Hobby 540

reemster
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 27 jul 2014 15:56

Re: Reis naar Croatie Umag

Bericht door reemster » do 13 jul 2017 06:37

Ik kreeg gisteren de tip om via kassel te rijden. Dus dan wordt het voor mij klein stukje de 3 via de 2 en 44 langs Kassel. Dan de 7 richting Wurzburg vervolgens weer de 3 op richting Nurnberg en via de 9 naar Munchen.

workel

Re: Reis naar Croatie Umag

Bericht door workel » do 13 jul 2017 09:51

Die route rij ik ook vaak, Arnhem, Dortmund, Kassel, Fulda, Schweinfurt, Bamberg en daarna Nurnberg. Qua kilometers wel iets om maar dat is icm files op de A3 snel verdient.

rverlaek
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 1 apr 2016 18:57

Re: Reis naar Croatie Umag

Bericht door rverlaek » do 13 jul 2017 14:12

RE.gif

Weegt de omweg ook op tegen de files op de A61?

En hoe beschouwen jullie dat voor de terugweg?

workel

Re: Reis naar Croatie Umag

Bericht door workel » do 13 jul 2017 17:12

RE.gif

Probleem van de A61 is het inhaal verbod met caravan, deze weg rijden wij altijd met de wintersport.

Omrijden tov A3 is maar klein, denk dat het file leed daar groter is dan op onze route.

Terug weg geen probleem, ga 2/3/4 september terug dan zal het wel mee vallen.

rverlaek
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 1 apr 2016 18:57

Re: Reis naar Croatie Umag

Bericht door rverlaek » do 13 jul 2017 18:49

Inhaalverboden geef ik niet zo veel om whistle.gif met een klein karretje val ik ook iets minder op natuurlijk t.o.v. een caravan.

Ik rij 's nachts heen dus ook geen problemen met verkeer in Duitsland verwacht ik. Op de terugweg ben ik helaas verbonden aan een aantal dingen die er voor zorgen dat ik waarschijnlijk op een zondag (in het midden van het hoog seizoen) terug moet rijden. Moet namelijk de sleutel van ons huisje die ochtend nog inleveren (tenzij ik die in de brievenbus zou kunnen doen). Zie het ook niet zitten om terug 's nachts te rijden, want dan lever ik een vakantiedag in. Maar denken jullie dat het zonder die inhaalverboden op de A61 het goed te doen is voor de terugweg of zouden jullie dan een andere route aanraden?

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Reis naar Croatie Umag

Bericht door eurotrotter » do 13 jul 2017 19:45

rverlaek schreef:Ik denk dat ik volgende week toch maar gewoon de A61 naar beneden rij (tenzij er in dit topic toch de A3 wordt aanbevolen). Volgens mij zijn er meer wegwerkzaamheden op de A3. A61 en A8 hebben ook best wel wat werkzaamheden richtingen het noorden.
Als je t [precies wilt weten,ga naar deze site:

http://www.bast.de/DE/Fahrzeugtechnik/B ... _node.html

Ga naarde route die je wilt rijden en klik op het "baustellen"symbooltje.
Je zoet wat er aan de hand is en tot hoe lang de werkzaamheden duren.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

rverlaek
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 1 apr 2016 18:57

Re: Reis naar Croatie Umag

Bericht door rverlaek » do 13 jul 2017 20:42

RE.gif RE.gif

Super handig! Valt mij wel meteen op hoeveel wegwerkzaamheden er zijn zeg zucht.gif

Edit: het is allemaal waardeloos. Ik denk dat het maar gewoon een beetje geluk hebben is. Veel zweren bij de A61 en ook veel zweren bij de A3. De A3 heeft minder inhaal verboden want grotendeels 3 baans, maar goed ik weet het dus ook niet meer. Kan natuurlijk ook gewoon de navigatie aan zetten en kijken wat die doet, via michelin gaat in ieder geval over de A61 vanuit mij gezien dan natuurlijk (noord Limburg en ga bij Venlo de grens over).

rverlaek
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 1 apr 2016 18:57

Re: Reis naar Croatie Umag

Bericht door rverlaek » ma 31 jul 2017 22:38

Ik ben inmiddels alweer thuis van onze korte vakantie in Istrië :(

Ik had er voor gekozen om de volgende route heen en terug te rijden: bij Venlo de grens over (de A61 op) --> bij Keulen over de A4 naar de A3 --> bij Frankfurt via de A67 naar de A5 --> bij Karlsruhe over de A8 naar de Oostenrijkse grens --> Karawankentunnel --> Koper --> Dragonja (terug natuurlijk andersom knipoog.gif )

Vooral bij het Duitse gedeelte zijn heel veel manieren om te rijden. Ik heb voor deze route gekozen, omdat hier zo weinig inhaalverboden zijn en de extra kilometers zijn zo goed als verwaarloosbaar. Op de A5 heb je wel een aantal inhaalverboden die tussen 6 en 21 uur geldig zijn, maar hier had ik geen last van omdat ik hier 's nachts reed. Ook het stuk van de A3 heb ik geen last gehad van drukte aangezien ik op de heenweg om 22 uur bij Keulen en op de terug weg rond een uur of 1 bij Stuttgart was. Ik moet zeggen dat de A5 wel een van de betere Duitse wegen is m.b.t. het asfalt. Dus wil je de inhaalverboden vermijden en kun je dit stuk buiten de drukte rijden, dan kan ik deze route zeker aanraden.

De hoeveelheid wegwerkzaamheden die daadwerkelijk hinderlijk waren vond ik erg meevallen (sporadisch 60 rijden vind ik niet hinderlijk, files of enkelbaans wel). Ik heb ze niet geteld, maar schat ongeveer 8 van die dingen over het Duitse gedeelte (enkele reis).

Edit: op het stuk van de A3 zijn wel enkele klimmen/dalen van 7%

De heenweg ging echt super fijn. Uiteindelijk 13.5 uur over gedaan inclusief pauzes (1260 km) waarbij het enige oponthoud een kwartiertje file bij de grens tussen Slovenië en Kroatië was wegens paspoortcontrole haphop.gif
De terugweg duurde ietsjes langer, 15.5 uur door verschillende files boos.gif (grens Kroatië - Slovenië, grens Oostenrijk - Duitsland en wat noodweer in Duitsland)

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Reis naar Croatie Umag

Bericht door eurotrotter » ma 31 jul 2017 23:54

rverlaek schreef:
Ik had er voor gekozen om de volgende route heen en terug te rijden: bij Venlo de grens over (de A61 op) --> bij Keulen over de A4 naar de A3 --> bij Frankfurt via de A67 naar de A5 --> bij Karlsruhe over de A8 naar de Oostenrijkse grens --> Karawankentunnel --> Koper --> Dragonja (terug natuurlijk andersom knipoog.gif )

Vooral bij het Duitse gedeelte zijn heel veel manieren om te rijden. )
Je had beter de A 61 in zn geheel af kunnen rijden,en bij Hochenheim door gaan over de A 6 richting Nurnberg i.p.v de A A5/A8 ri Karlsruhe/Munchen.
Via de A 6 is t een kleine 20 km meer( via Nurnberg)m maar dit traject loopt veel sneller,omdat er minder steile hellingen in zitten en t vractverkeer daar ook veel sneller loopt
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

rverlaek
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 1 apr 2016 18:57

Re: Reis naar Croatie Umag

Bericht door rverlaek » di 1 aug 2017 00:08

eurotrotter schreef:
Je had beter de A 61 in zn geheel af kunnen rijden,en bij Hochenheim door gaan over de A 6 richting Nurnberg i.p.v de A A5/A8 ri Karlsruhe/Munchen.
Via de A 6 is t een kleine 20 km meer( via Nurnberg)m maar dit traject loopt veel sneller,omdat er minder steile hellingen in zitten en t vractverkeer daar ook veel sneller loopt

Dan heb je wel een 120 km stuk aan inhaalverbod op de A61 toch?

Had zelf geen last van de hellingen trouwens, gewoon terug schakelen en dan lekker die trage vrachtwagens voorbij naar boven blij.gif

Plaats reactie

Terug naar “Routes”