Langs Lyon rijden

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Familymen
Berichten: 45
Lid geworden op: do 21 jul 2016 16:03
Locatie: Tienen - België

Langs Lyon rijden

Bericht door Familymen » di 6 jun 2017 18:40

Beste ervaren kampeerders,

Wij gaan dit jaar voor het eerst met de caravan op vakantie, en de vuurdoop gaat naar roquebrune sur argens. Het plan is dat we in 2 dagen rijden, eerste overnachting tussen Dijon en Lyon - graag had ik Lyon willen vermijden wegens de grote drukte. ( volgens mijn planning zouden we in Lyon passeren, maandag 03 juli in de voormiddag) Nu heb ik via google een andere weg gevonden maar weet ik natuurlijk niet of we deze weg kunnen nemen met de caravan.
vakantie-2.jpg
Iemand van jullie een idee?

Thanks haphop.gif
Mercedes E-klasse break (2013) - Dethleffs 510

Ruud27

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door Ruud27 » di 6 jun 2017 18:48

Wij gaan er altijd omheen iets langer maar mijn gevoel zegt sneller altijd drukte voor de tunnel. Er omheen rijd voor ons veel ontspannender.

hermanreedijk
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 28 sep 2016 17:22

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door hermanreedijk » di 6 jun 2017 18:50

Die weg is prima te doen met een caravan. Maar ik zou dan direct bij Dijon de A39 nemen. Deze weg is veel rustiger, en je laat ook de noordkant van Lyon links ( of rechts, ligt eraan hoe je er tegenaan kijkt) liggen.

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door freekvo » di 6 jun 2017 18:52

Er omheen is dan deze route: https://www.wegenwiki.nl/A46_(Frankrijk)
Maar persoonlijk zou ik ook de route via de A39 kiezen. Dat rijdt een stuk rustiger.
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Fred N
Berichten: 1873
Lid geworden op: zo 22 mar 2009 07:50
Locatie: Bleiswijk aan de Rotte
Contacteer:

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door Fred N » di 6 jun 2017 19:05

Altijd door Lyon heen.
Borden centrum volgen.
Al staat er een file in Lyon ben je nog altijd sneller dan erom heen rijden.
Verder is door Lyon lekker vlak.
Geen bangmakerij of je moet de ruit van Rotterdam ook al druk vinden. :-)

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door Jan van Vijven » di 6 jun 2017 19:12

Idem, ik zie daar ook geen problemen.


Verzonden vanaf mijn iPhone 6 met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Sugar
Berichten: 361
Lid geworden op: di 24 jun 2014 15:52
Locatie: tussen Arnhem en Nijmegen

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door Sugar » di 6 jun 2017 19:47

Ik zou proberen om door Lyon te rijden, langs de Rhone. Da's in beginsel het snelst.
In het verleden heb ik vanwege beginnende file bij het inrijden van Lyon nog wel eens snel even afslag Geneve/Grenoble genomen om de periferique te volgen. Dan sluit je net na de brug over de Rhone weer aan. Dat rijdt lekker door, maar kost dan een beetje tol.
Toyota Auris TS 1.2T CVT uit 2017. Tot september 2017 met Hobby 400SF de luxe easy uit 2002. Nu even niks.

Familymen
Berichten: 45
Lid geworden op: do 21 jul 2016 16:03
Locatie: Tienen - België

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door Familymen » di 6 jun 2017 20:08

De tussencamping: Aux rives du soleil hebben we al gereserveerd dus we moeten van daar vertrekken - dan misschien via:
A40 - A42 - A432 - A43 - A48 ? Is dit een optie?
Mercedes E-klasse break (2013) - Dethleffs 510

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door Pino » di 6 jun 2017 20:25

Goede navigatie app gebruiken. Die geeft je de snelste route op basis van accurate verkeersinformatie. Je kunt nu niet zien waar het over 1 maand erg druk is
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door Patman » di 6 jun 2017 20:39

Ik heb een aantal jaren gereden, via de 46. Echter is deze niet meer zo rustig, al het vrachtverkeer neemt deze route. Vertragingen heb ik vorig jaar zomer nog gehad, bij de aansluiting de A7 op richting zuiden. Zoals aangegeven is dwars door Lyon nog steeds het snelst, en niks lastigs aan. Ook vaak gereden. Je kunt het beste op de dag zelf kijken hoe je rijd, aan de hand van de drukte en verkeersinformatie.

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 173
Lid geworden op: do 30 jan 2014 19:41
Locatie: in het westen

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door cooper » di 6 jun 2017 22:26

Er staat altijd file in Lyon als wij er rijden, trouwens ook een aantal maal naar Roquebrune geweest! Op de heen weg Marseille aan houden, terug Parijs! Scheelt ongeveer 15-20 minuten. Welke camping gaan jullie?
Mazda 6 2.0 citd met Burstner Averso fifty 465ts

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door Conradi » di 6 jun 2017 22:38

Ik snap best dat het de eerste keer eng is, dat gold voor ons allemaal, maar gelukkig went het snel. Je route is wel heel erg om, en behoorlijk klimmen. Lyon is ook voor beginners goed te doen.

Zoals al voorbij gekomen zijn er drie mogelijkheden.
A6/A7 langst de Rhone
De kortste route, vaak files. Drie 'enge' dingen: de tunnel is smal, na de tunnel komt een scherpe 90-graden bocht en daarna komt nog een lastig smalle brug
Boulevard Périphérique
Rijdt een stuk lekkerder, wel een toltunnel. In het begin lastig te vinden, dus goed opletten.
A46
Rijdt prima, wel een tolvrije autobaan dus veel in-/uitvoegend verkeer

Verder sluit ik me bij de vorige tips aan om de A39 vanuit Dyon te nemen. Super rustig. Neem sowieso een actuele filemelder mee, zoals Google Maps of een TomTom, dan weet je op tijd een ander route te kiezen.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Familymen
Berichten: 45
Lid geworden op: do 21 jul 2016 16:03
Locatie: Tienen - België

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door Familymen » wo 7 jun 2017 06:09

cooper schreef:Er staat altijd file in Lyon als wij er rijden, trouwens ook een aantal maal naar Roquebrune geweest! Op de heen weg Marseille aan houden, terug Parijs! Scheelt ongeveer 15-20 minuten. Welke camping gaan jullie?
Wij gaan naar domaine de la bergerie .
Mercedes E-klasse break (2013) - Dethleffs 510

Gebruikersavatar
verpro
Berichten: 240
Lid geworden op: zo 16 mei 2010 11:37
Locatie: Westervoort

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door verpro » wo 7 jun 2017 06:47

cooper schreef:Er staat altijd file in Lyon als wij er rijden, trouwens ook een aantal maal naar Roquebrune geweest! Op de heen weg Marseille aan houden, terug Parijs! Scheelt ongeveer 15-20 minuten. Welke camping gaan jullie?
dat probleem hebben wij ook altijd. Maakt niet uit wanneer we er rijden er is altijd file als wij er door heen moeten. Dus sinds aantal jaren rijden we er omheen. Zijn wat meer kilometers maar rijdt voor ons een stuk rustiger.
Volvo V60 T5 2019 / Weinsberg CaraOne 450 FU 2015

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 173
Lid geworden op: do 30 jan 2014 19:41
Locatie: in het westen

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door cooper » wo 7 jun 2017 07:31

Familymen schreef:
cooper schreef:Er staat altijd file in Lyon als wij er rijden, trouwens ook een aantal maal naar Roquebrune geweest! Op de heen weg Marseille aan houden, terug Parijs! Scheelt ongeveer 15-20 minuten. Welke camping gaan jullie?
Wij gaan naar domaine de la bergerie .
Ken ik, jaren geweest in een sta caravan van vrienden, mooie plek! Door Roquebrune rijden is wat druk; smalle weg met drempels en veel verkeer, maar te doen. Fijne vakantie!
Mazda 6 2.0 citd met Burstner Averso fifty 465ts

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door Vadervan3 » wo 7 jun 2017 08:15

Fred N schreef:Altijd door Lyon heen.
Borden centrum volgen.
Al staat er een file in Lyon ben je nog altijd sneller dan erom heen rijden.
Verder is door Lyon lekker vlak.
Geen bangmakerij of je moet de ruit van Rotterdam ook al druk vinden. :-)
Ben ik niet met je eens. Om lyon heen is zon 30 minuten meer ongeveer? Wanneer het vast staat in Lyon ga je daar wel wat langer over doen. Wij kijken altijd op de borden of er file staat of niet. Geen file is door Lyon en anders ga ik er om heen.

Ruud+Petra

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door Ruud+Petra » wo 7 jun 2017 08:59

Fred N schreef:Altijd door Lyon heen.
Borden centrum volgen.
Al staat er een file in Lyon ben je nog altijd sneller dan erom heen rijden.
Verder is door Lyon lekker vlak.
Geen bangmakerij of je moet de ruit van Rotterdam ook al druk vinden. :-)
Als je inderdaad een hekel aan files hebt, tja dan zul je er vast graag voor om willen rijden. Maar wil je het vermijden omdat je de drukte 'eng' vindt? Ach, zoals Fred schrijft: het is er vlak en gewoon alsmaar rechtdoor. Gewoon als eendjes achter elkaar aan rijden.

'Enger' is links uitvoegen als het druk is, zoals soms bij Parijs richting het zuiden of bij Milaan richting Venetië.

En mijn ervaring met omrijden is (met of zonder caravan) dat als je op die route vervolgens ook een file tegenkomt dat je je afvraagt waarom je het gedaan hebt ...........

Succes met je keuze.

Gebruikersavatar
freekvo
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 26 mar 2017 09:40
Locatie: Vroomshoop
Contacteer:

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door freekvo » wo 7 jun 2017 09:56

Familymen schreef:De tussencamping: Aux rives du soleil hebben we al gereserveerd dus we moeten van daar vertrekken - dan misschien via:
A40 - A42 - A432 - A43 - A48 ? Is dit een optie?
Dat is echt een heel eind omrijden. Maar je rijdt op een maandagmorgen en je zit 100 km voor Lyon. Dan ben je daar om 10 uur ongeveer. De grootste drukte van de ochtend is dan allang voorbij.
Ik zou gewoon de rondweg via de A46 nemen, dus bij Anse de borden Marseille volgen.
Mercedes-Benz GLB 200 automaat
Elddis Odyssey 470/2 2003/Mover Reich EasyDriver Pro 1.8
LMC Dominant 530 1995
Camper Benimar Mileo 263

Eggron
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 23 mar 2016 13:32
Locatie: SPIJKENISSE

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door Eggron » wo 7 jun 2017 11:46

Ik ben niet echt een ervaren caravanrijder, maar zowel heen als terug ga ik al 12jaar met de caravan door Lyon, richting Valance.
Afgelopen zondag nog gedaan
Als je het zo uitkient dat je voor of na de spits in Lyon komt is dit heel goed te doen en rijdt je kilometers minder.
PS:
Op de heenweg richting Marseille
op de terugweg richting Parijs aanhouden

Familymen
Berichten: 45
Lid geworden op: do 21 jul 2016 16:03
Locatie: Tienen - België

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door Familymen » wo 7 jun 2017 12:47

Ok, bedankt voor alle antwoorden :-) Ik zie dat de meningen ook verdeeld zijn, dus denk dat ik maar het best zal kijken rond hoe laat wij ongeveer in Lyon gaan zijn en dan de keuze maken :-)
Mercedes E-klasse break (2013) - Dethleffs 510

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door Henny » wo 7 jun 2017 14:31

Nog een tip: haal bij de ANWB de routekaart van Belgie/Frankrijk ( gratis voor leden) En kijk daar ook eens op , dan "zie" je het allemaal duidelijker voor je dan alleen op een navigatie.
Navigatie weet niet dat je een caravan er achter hebt hangen ( of je moet een speciale hebben ) en dan kom je soms in vervelende situaties terecht.

Een goede overzichtskaart en een goed wegenboek is geen overbodige luxe! ( wij hebben altijd de gele Michelin gids ) thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door Patman » wo 7 jun 2017 21:48

Ik heb op mijn vaste navigatie een stand "aanhanger" maar dat is ook niet alles. Heel veel binnendoor ipv direct naar de snelweg...

Maar inderdaad, een kaart is overzichtelijker! thumbup.gif

Autodriver
Berichten: 70
Lid geworden op: za 30 jan 2016 17:33

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door Autodriver » wo 7 jun 2017 23:59

Het is er nu nog zo lekker rustig op de A39, dus ik kan deze echt niet gaan aanbevelen :-) :-)

Ipv tunnel, liever 80 kmh gemiddeld .., even vliegveld selecteren op navi, dan ben je helemaal file vrij en op de A46 nog vrijwel alleen bergaf...
Knaus Sudwind 500 FDK (2007), A4 Allr. Quattro 2.0 TDI 2010

de reiziger
Berichten: 589
Lid geworden op: wo 10 jun 2009 21:52

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door de reiziger » do 8 jun 2017 20:50

Buiten de spitsuren van het woonwerkverkeer, en buiten de zwarte verkeersdagen in het seizoen, kan je door Lyon met de caravan zonder stressprobleem.
Moet je wel zeer stipt de opgelegde snelheidsbeperkingen respecteren, omdat er een paar scherpe bochten zijn.

Als ik een weg wil nemen die ik nog niet ken op het vlak van verkeersdrukte, dan check ik ruim op voorhand en meerdere keren op google maps met de knop 'verkeersdrukte' op gelijkaardige ogenblikken van de week.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door eurotrotter » do 8 jun 2017 21:02

Als je vanaf Dijon de A 39 neemt kom je ,net voor je de rocade van Lyon tegenkomt bij de afslag naar het vliegveld "Saint Exupery"deze afslag neem je en volgt dan de borden Marseille,dat is de A 432 je komt dan uit op de de A 43 die vanaf Chambery komt.
Deze A43 neem je richting Lyon en na een kilometer of 8 a 10 kom je op de rocade van Lyon,de A 46.
altijd de boreen Marseille volgen.
Als je hier
de a 46 neemt heb jede grootste drukte rond Lyon alweer gehad.

https://www.google.nl/maps/dir/47.08649 ... m2!4m1!3e0
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”