Langs Lyon rijden

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door PMT » vr 9 jun 2017 10:04

Noord zuid veel minder problemen dan zuid noord. Afgelopen maandag ook weer. wij met een gangetje van 60 door de tunnel naar het zuiden, aan de andere kant stond de kade over een lengte van bijna 5 km weer vast om naar het noorden te rijden. Naar het zuiden was het overigens best druk met zuid Duitsers die altijd 2 weken na Pinksteren vrij hebben


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Kasper

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door Kasper » vr 9 jun 2017 10:16

De route die "eurotrotter" aangeeft is de meest gemakkelijke route, geen stress en bijna geen files. whistle.gif thumbup.gif

Gebruikersavatar
GSAndre
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 22:20
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door GSAndre » vr 9 jun 2017 10:41

Gewoon "gezellig" door Lyon, scherp bochtje (goed aangegeven) van 30 km/uur, en voilà .
Na 10:00 is het ook op maandagochtend goed te doen, wij overnachten in Tournus.
Kamperen voegt geen jaren aan je leven toe, maar leven aan je jaren !

BMW X2 X-Drive met een Dethleffs 450 Avantgarde aan het haakje

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18360
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door deusjevo » vr 9 jun 2017 10:46

eurotrotter schreef:Als je vanaf Dijon de A 39 neemt kom je ,net voor je de rocade van Lyon tegenkomt bij de afslag naar het vliegveld "Saint Exupery"deze afslag neem je en volgt dan de borden Marseille,dat is de A 432 je komt dan uit op de de A 43 die vanaf Chambery komt.
Deze A43 neem je richting Lyon en na een kilometer of 8 a 10 kom je op de rocade van Lyon,de A 46.
altijd de boreen Marseille volgen.
Als je hier
de a 46 neemt heb jede grootste drukte rond Lyon alweer gehad.

https://www.google.nl/maps/dir/47.08649 ... m2!4m1!3e0
Dank je thumbup.gif
Zit alleen rare kronkel in je route als ik de link open scratch.gif
IMG_1721.PNG
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2827
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door AadB » vr 9 jun 2017 11:25

RE.gif
Is dat niet naar een benzinestation en daarna weer de weg op.
De A39 is trouwens een prima en rustige weg. Vorig jaar van Annecy gereden.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Ruud+Petra

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door Ruud+Petra » vr 9 jun 2017 11:29

GSAndre schreef:Gewoon "gezellig" door Lyon, scherp bochtje (goed aangegeven) van 30 km/uur, en voilà .
Na 10:00 is het ook op maandagochtend goed te doen, wij overnachten in Tournus.
Tournus? Deden wij ook verleden jaar. Zowel op de heen - als de terugweg toen we in september naar Spanje gingen. Grote plaatsen en makkelijk aankomen en daags erna wegrijden.

Op de terugweg was het hun laatste dag dat ze nog open waren.

En wat betreft Lyon? Ik ben het helemaal met GSAndre eens. Maar zoveel mensen, zoveel wensen. Dát doen wat na alle tips het beste bij jou past. De een doet dit, de ander dat.

Gebruikersavatar
Arnold76
Berichten: 145
Lid geworden op: vr 20 nov 2015 21:36
Locatie: Borne

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door Arnold76 » vr 9 jun 2017 23:42

Ik dacht vorig jaar hetzelfde. Lekker rustig de rondweg om Lyon nemen en de drukte vermijden.
Voor het eerst met de caravan onderweg. Maar wat een drama was die rondweg.... Hele smalle banen met links en rechts vrachtwagens omdat die niet door de stad mogen. Ik Ben niet snel een pieper maar hier kreeg Ik toch even klamme handjes van. Nee voortaan weer lekker de A7 volgen door de stad.
Volkswagen Tiguan R-Line. 1.4 160 pk
Burstner Premio 480 TK

Henri Berends
Berichten: 1128
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door Henri Berends » za 10 jun 2017 08:41

Ben gisteren (vrijdagmiddag rond twee uur) ook weer vanuit zuid naar noord gereden. Net als op de heenweg via de tunnel door Lijon heengereden.
Er was even een opstopping aan de zuidzijde langs de Rhône. Langzaamrijdend verkeer. Af en toe stoppen. Dit ging door tot uitgang vd tunnel. Opstoppingen worden veelal veroorzaakt door invoegend verkeer. Dat ook het invoegen afdwingt. Maar door de grootte van onze LandCruiser bij mij geen hinder gehad.
Uiteindelijk hebben we ongeveer een uur over de gehele passage Lijon gedaan. Is me niet tegengevallen voor de vrijdagmiddag.
Let wel ik zit momenteel wel buiten het vakantieseizoen.
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

eurotrotter
Berichten: 6225
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door eurotrotter » zo 11 jun 2017 12:01

deusjevo schreef:
eurotrotter schreef: Dank je thumbup.gif
Zit alleen rare kronkel in je route als ik de link open scratch.gif
IMG_1721.PNG
Die kronkel moet je vergeten,dat is n quote fout mijnerzijds.' stom.gif
gewoon op de snelweg blijven daar( maar dat had je al door waarschijnlijk mrgreen.gif mrgreen.gif )
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6225
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door eurotrotter » zo 11 jun 2017 12:09

eurotrotter schreef:Als je vanaf Dijon de A 39 neemt kom je ,net voor je de rocade van Lyon tegenkomt bij de afslag naar het vliegveld "Saint Exupery"deze afslag neem je en volgt dan de borden Marseille,dat is de A 432 je komt dan uit op de de A 43 die vanaf Chambery komt.
Deze A43 neem je richting Lyon en na een kilometer of 8 a 10 kom je op de rocade van Lyon,de A 46.
altijd de boreen Marseille volgen.
Als je hier
de a 46 neemt heb jede grootste drukte rond Lyon alweer gehad.

https://www.google.nl/maps/dir/47.08649 ... m2!4m1!3e0
Overigens kun je ook vanaf de A7 prima op deze route via het vliegveld komen:

https://www.google.nl/maps/dir/45.93654 ... m2!4m1!3e0

Na de "grote betaling"van Villefrance neem je de A 46 die on Lyon heen gaat,na een kilometer of 10m staat daar ook A 432,richting vliegveld aangegeven Saint Exupery aangegeven.
Daarna de route zoals ik al eerder beschreef( zonder de "kronkel" mrgreen.gif )
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Hans Roolant
Berichten: 61
Lid geworden op: do 8 sep 2016 11:48
Locatie: Brunssum

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door Hans Roolant » zo 11 jun 2017 15:33

Ruud+Petra schreef:
Fred N schreef:Altijd door Lyon heen.
Borden centrum volgen.
Al staat er een file in Lyon ben je nog altijd sneller dan erom heen rijden.
Verder is door Lyon lekker vlak.
Geen bangmakerij of je moet de ruit van Rotterdam ook al druk vinden. :-)
Als je inderdaad een hekel aan files hebt, tja dan zul je er vast graag voor om willen rijden. Maar wil je het vermijden omdat je de drukte 'eng' vindt? Ach, zoals Fred schrijft: het is er vlak en gewoon alsmaar rechtdoor. Gewoon als eendjes achter elkaar aan rijden.

'Enger' is links uitvoegen als het druk is, zoals soms bij Parijs richting het zuiden of bij Milaan richting Venetië.

En mijn ervaring met omrijden is (met of zonder caravan) dat als je op die route vervolgens ook een file tegenkomt dat je je afvraagt waarom je het gedaan hebt ...........

Succes met je keuze.
Een goede geupdate Tom Tom geeft op tijd aan als er files zijn, zelfs hoe lang, ook een eventuele alternatieve route en hoeveel tijd/kilometers het om is. dan, al die routes die geadviseerd worden, daar maakt iedereen gebruik van en heb je ook kans op files, is vrijwel geen staat op te trekken ik heb al gehad dat ik door heel Lion ging, langs de Rhone en geen serieuze file gezien, lekker doorrijden, maar ook al dat het vanaf het begin tot boven aan de berg na de brug vol stond, ik zorg dat ik genoeg benzine in mijn tank heb voor het geval dat, mijn vrouw me af en toe wat koels te drinken uit de koelbox geeft en laat via mijn navigatie mij rustig vertellen hoe ik rijden moet, gewoon rollen laten, en dan merk je weer hoe heerlijk ontspannen het is om met een automaat (Volvo S60, 14 jaar oud!!!) te rijden,alleen maar gas geven en loslaten, zelfs met een caravan er achter, geen geknoei met handrem, optrekken schakelen, terugschakelen enz. Hoofdzaak: Realiseer je dat, als je gaat stressen het echt niet sneller of beter gaat, integendeel!!!

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Langs Lyon rijden

Bericht door janoniem » di 13 jun 2017 07:56

Wij markeerden een paar weken geleden de volgende voorkeur route....
image.jpeg
De A39 vanwege het minder drukke verkeer en de betere parkeermogelijkheden voor een lunch. Deze "groene route" sluit bij Bourg en Bresse prima aan op A40-A42-N346-A46 Oostelijk om Lyon.
Je kunt de A42 ook volgen tot het einde en dan de uitgebouwde N weg volgen, ook dat is heel goed te doen. Onze TT koos dit traject zelfs en dat was erg slim want hij wist al wat er verderop aan de hand was.....
Bijlagen
image.jpeg
A46 afgesloten
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Plaats reactie

Terug naar “Routes”