Ri Vogezen via België of stukje om via A2 bij Maastricht

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
MolletjesRozenburg
Berichten: 12
Lid geworden op: do 5 mar 2015 18:43
Locatie: Rozenburg ZH

Ri Vogezen via België of stukje om via A2 bij Maastricht

Bericht door MolletjesRozenburg » di 30 mei 2017 09:21

Zoals de titel al verklapt ligt onze eerste camping deze zomer in de Vogezen. Nu werd ik afgelopen weekend door vrienden die naar Luxemburg gaan gewezen op mogelijkheid om ipv door België te rijden via de nieuwe A2 onder Maastricht door te rijden. Voordelen: beter wegdek dan in België zeker met caravan. Nadelen: 43 km meer reisafstand en 30 minuten meer reistijd. Zijn er hier mensen die hier al ervaring mee hebben?
Ik neig er nu naar om via Maastricht te rijden, het enige wat mij bijstaat van de vorige vakantie richting van de eerste reisdag zijn de slechte wegen in België. Ik lees graag jullie ervaringen.
Ford Focus station ST Line getuned/ Hobby 500 KMFE easy de luxe

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Ri Vogezen via België of stukje om via A2 bij Maastricht

Bericht door Henny » di 30 mei 2017 10:05

Die slechte wegen zijn overal in Belgie hoor....... soms zijn er stukken vernieuwd maar daarna , bam, is er weer een gat. Let op kleurverschillen van de midden strepen. Vooral voor motorrijders zeer gevaarlijk.

Je kunt het beste zoveel mogelijk door NL rijden, dan bij Maastricht de grens over, je hebt dan wel het stuk tot Luik ( kijk even bij de laatste wegen informatie of alles klaar is daar bij Luik, anders eerst stukje Aken aanhouden en bij 1e gelegenheid de snelweg af en zo , dit is een prima weg, ook met caravan, naar het zuiden, dwz Luxemburg) maar de weg door de Ardennen is beter dan via Antwerpen en Brussel en dan richting Vogezen.
caravan.gif
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Ri Vogezen via België of stukje om via A2 bij Maastricht

Bericht door JPGeetje » di 30 mei 2017 13:53

Vorige week nog via Maastricht naar zuid Belgie gereden.
Het stuk tussen de grens en Charette is klaar en is nu een prachtige weg.
Vanaf Charette richting Namen (Luxemburg) is nog steeds afgesloten maar het alternatief wat ik hier op het forum heb opgedaan werkt prima.
Rij bij Charette rechtdoor richting luik en neem de eerste afslag na Charette. (Herstal)
Einde afslag rechts de Maas over en volg dan weerde borden richting autoweg.
Drie min. Later zit je weer op je route.
Daarna heb ik richting Luxemburg geen probleem ondervonden zover ik geweest ben (Bastonge)
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Ri Vogezen via België of stukje om via A2 bij Maastricht

Bericht door Leentje » di 30 mei 2017 14:29

30 minuten, waar hebben we het helemaal over? 1 file of plaspauze verschil.
Wij rijden Maastricht, Luik, Richting Aken. Verviers en van daar naar beneden richting Luxemburg. De wegen die je daar in België treft, zijn allen opgeknapt. Rijdt rustig en vlot door.
Ter hoogte van Lux stad liggen inmiddels tunnels. Je kunt, afhankelijk van je bestemming, rijden via Saarbrucken of via Metz-Nancy
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

eurotrotter
Berichten: 6222
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Ri Vogezen via België of stukje om via A2 bij Maastricht

Bericht door eurotrotter » di 30 mei 2017 22:12

t is allemaal lood om oud ijzer hoe je,vanuit Roozenburg naar de Vogezen rijdt.
Maastricht loop nu als een speer,maar voor je daar bent moet je nog de A 58 af,van Breda via Tilburg en Eindhoven naar Maasticht,en daar word je ,zeker op werkdagen ook niet vrolijk van.
Ga je vanaf Breda via Antwerpen en Brussel de Ardennen door,deze twee wereldsteden ,Antwerpen en Brussel zijn altijd een bepaald risico op doorde weekse dagen.

Langs beide routes valt t met "slechte wegen"wel mee,t is nu niet zo dat je de hele tijd bezig bent met"kuilen ontwijken"
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Kiep70
Berichten: 319
Lid geworden op: zo 27 apr 2014 22:06
Locatie: Brabant

Re: Ri Vogezen via België of stukje om via A2 bij Maastricht

Bericht door Kiep70 » di 30 mei 2017 22:50

Omdat wij in de buurt van Breda wonen rijden wij ook altijd via Antwerpen, Brussel. Enkele keren via Maastricht [toen tunnel nog niet klaar was] gereden. Voorkeur ligt voor ons toch door België. Wegen vallen best mee. Inderdaad alleen opletten rond welk tijdstip je in de buurt van Antwerpen en Brussel bent. Onthoud het belangrijkste, je hebt vakantie blij.gif
Volvo XC90 < Fendt 515 sg
herinneringen die je later wilt hebben moet je nu maken

Plaats reactie

Terug naar “Routes”