Wegdek Charleroi echt zo slecht?

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RonvO
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 4 jul 2016 11:21
Locatie: AadR

Wegdek Charleroi echt zo slecht?

Bericht door RonvO » do 11 mei 2017 17:43

Na jaren via de diverse tolroutes naar Spanje willen we dit jaar eens voor de afwisseling tolvrij.
De route ben ik redelijk uit. Wat ik echter regelmatig lees is dat het wegdek bij Charleroi nogal beroerd is.
Zo erg zelfs dat mensen er voor omrijden. Die berichten zijn echter vaak jaren oud.
Mijn vraag dus... of er ervaringsdeskundigen zijn die dit kunnen ontkrachten of bevestigen.
Sterckeman 470PE Starlett achter een 2016 Hyundai Tucson 1.7crdi

theotrucker
Berichten: 419
Lid geworden op: wo 24 dec 2014 19:35
Locatie: Zuid Limburg

Re: Wegdek Charleroi echt zo slecht?

Bericht door theotrucker » do 11 mei 2017 18:33

Driekwart van België heeft slechte wegen. Daar moet je effe door.
Dacia sandero stepway 0.9 turbo 2018
met een Caravelair corail 1995

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Wegdek Charleroi echt zo slecht?

Bericht door evr66 » do 11 mei 2017 18:42

Tsja, in dat gebied afgelopen zomer op een vrijdagavond bijna op een over de weg gewaaide boom gevallen bij 0 zicht door de regen. Neem volgende keer gewoon weer de snelweg tot in Frankrijk.
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

eurotrotter
Berichten: 6220
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Wegdek Charleroi echt zo slecht?

Bericht door eurotrotter » do 11 mei 2017 19:13

RonvO schreef:Na jaren via de diverse tolroutes naar Spanje willen we dit jaar eens voor de afwisseling tolvrij.
De route ben ik redelijk uit. Wat ik echter regelmatig lees is dat het wegdek bij Charleroi nogal beroerd is.
Zo erg zelfs dat mensen er voor omrijden. Die berichten zijn echter vaak jaren oud.
Mijn vraag dus... of er ervaringsdeskundigen zijn die dit kunnen ontkrachten of bevestigen.
Wat is slecht?t enige daar is dat stuiterdorp: Couvin,net voor de Franse grens.
Verder is t een avontuur om de juiste afslag te nemen vanaf de "ring"van Charleroi,om de N5 te nemen.

Alternatief is,maar dat is wel 90 km meer,om bij Brussel de E411 te nemen richting Luxemburg,en dan bij afslag 25 ( Libramont-Chevigny) richting Reims te gaan.

https://www.google.nl/maps/dir/50.80475 ... 73!1m0!3e0
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
RonvO
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 4 jul 2016 11:21
Locatie: AadR

Re: Wegdek Charleroi echt zo slecht?

Bericht door RonvO » do 11 mei 2017 22:05

Via afslag 25 is me bekend (heb je andere kaartjes gevonden thumbup.gif). Dat is dan ook evt het alternatief.
Ben ook niet bang voor "interessante" weggetjes. Maar als de melk in de koelkast door het wegdek veranderd in slagroom of kaas is de lol er rap af.
Nou moet ik zeggen dat de wegen in België de laatste jaren echt verbeterd zijn maar in deze hoek ben ik nog niet geweest.
Sterckeman 470PE Starlett achter een 2016 Hyundai Tucson 1.7crdi

eurotrotter
Berichten: 6220
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Wegdek Charleroi echt zo slecht?

Bericht door eurotrotter » do 11 mei 2017 23:07

RonvO schreef:Via afslag 25 is me bekend (heb je andere kaartjes gevonden thumbup.gif). Dat is dan ook evt het alternatief.
Ben ook niet bang voor "interessante" weggetjes. Maar als de melk in de koelkast door het wegdek veranderd in slagroom of kaas is de lol er rap af.
Nou moet ik zeggen dat de wegen in België de laatste jaren echt verbeterd zijn maar in deze hoek ben ik nog niet geweest.
IK heb de route via Charleroi regelmatig gereden en op het stadje Couvin na is t best te rijden.
Nu is t ook weer niet zo dat je in Couvin met je hoofd tegen t dak gaat,er zijn daar in het verleden wat wegen opengebroken en die zijn daarna weer met de franse slag dichtgemaakt.
Verder,als je Charleroi uitgaat,de N5 op heb je daar enige stoplichten in een flinke klim( nou ja flink,voor NL begrippen dan toch)
Ik persoonlijk zou er niet voor omrijden,maar ja,das mijn mening he.

Off topic,
Als je langs Marcinelle ( een voorstad van Charleroi) komt doe Serge de groeten: mrgreen.gif mrgreen.gif

http://www.nieuwsblad.be/cnt/g69234306
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7811
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Wegdek Charleroi echt zo slecht?

Bericht door Nimma » do 11 mei 2017 23:21

theotrucker schreef:Driekwart van België heeft slechte wegen. Daar moet je effe door.
Je kunt er ook omheen.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
nicolaas
Berichten: 530
Lid geworden op: za 7 nov 2015 18:40

Re: Wegdek Charleroi echt zo slecht?

Bericht door nicolaas » vr 12 mei 2017 10:08

valt best mee, eindhoven hasselt dinant givet, mooie goede weg alleen niet snel.
maar daarvoor is het vakantie.
microhome 370 luxe

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7811
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Wegdek Charleroi echt zo slecht?

Bericht door Nimma » vr 12 mei 2017 11:33

Als ik met een blinde vriend van Nederland naar België rijdt via Breda zegt ie als we de grens passeren: "We zijn in België" mrgreen.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Wegdek Charleroi echt zo slecht?

Bericht door Henny » vr 12 mei 2017 11:42

Afgelopen zondag wilden wij ook eens ter afwisseling via Charleroi naar Reims rijden. Meteen in de fuik van weg werkzaamheden. Alles 1 baans, volop "deviation"
Het kwam er op neer dat we na 3 kwartier ( reden zonder caravan anders was het zeker 1 uur geweest) weer bij Mons waren en toen maar via Maubeuge en zo verder naar Reims zijn gereden .
Dit is ook een binnendoor weg en zeer goed te doen met de caravan erachter.

Kijk dus eerst eens op de site van de wegwerkzaamheden of er inmiddels iets is verandert . ( :oops: hadden wij van te voren niet gedaan)

caravan.gif
Avento 420 / XC70....

eurotrotter
Berichten: 6220
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Wegdek Charleroi echt zo slecht?

Bericht door eurotrotter » vr 12 mei 2017 12:34

RE.gif

De N2 gaat ook door nogal wat dorpen heen,zeker vanaf de grens bij Bettigny tot Vervins.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6220
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Wegdek Charleroi echt zo slecht?

Bericht door eurotrotter » vr 12 mei 2017 12:36

RE.gif RE.gif

EEn site van wegwerkzaamheden in België?? en dan van de streek rond Charleroi-Mons??? mrgreen.gif mrgreen.gif

Heb je daar ook een adres van???
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Wegdek Charleroi echt zo slecht?

Bericht door p_vingerhoets » vr 12 mei 2017 13:34

Richting vervins is goed te doen met caravan wij (onze firma) komen daar 2-3 keer in de week met trekker oplegger combi met 40 ton zonder noemenswaardige problemen.
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

eurotrotter
Berichten: 6220
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Wegdek Charleroi echt zo slecht?

Bericht door eurotrotter » vr 12 mei 2017 13:51

RE.gif
Natuurlijk is t goed te doen,er liggen echter nogal wat dorpen waar je doorheen moet,en waar je dus op je snelheid moet letten.( zoals Maubeuge)
Ook tref je er wat rotondes aan.
Het is zeker niet zo dat je je er doorheen moet wringen met de caravan ,t is breed genoeg en steile hellingen heb je er niet.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
RonvO
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 4 jul 2016 11:21
Locatie: AadR

Re: Wegdek Charleroi echt zo slecht?

Bericht door RonvO » vr 12 mei 2017 13:57

Henny schreef:Afgelopen zondag wilden wij ook eens ter afwisseling via Charleroi naar Reims rijden. Meteen in de fuik van weg werkzaamheden. Alles 1 baans, volop "deviation"
Het kwam er op neer dat we na 3 kwartier ( reden zonder caravan anders was het zeker 1 uur geweest) weer bij Mons waren en toen maar via Maubeuge en zo verder naar Reims zijn gereden .
Dit is ook een binnendoor weg en zeer goed te doen met de caravan erachter.

Kijk dus eerst eens op de site van de wegwerkzaamheden of er inmiddels iets is verandert . ( :oops: hadden wij van te voren niet gedaan)
Ook iets om rekening mee te houden. Tnx.

Maar we hebben nog 2 maanden en dan is dit klaar er ligt er een prachtig glad circuit. Uhu. scratch.gif
Sterckeman 470PE Starlett achter een 2016 Hyundai Tucson 1.7crdi

Helena
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 3 mei 2017 13:01

Re: Wegdek Charleroi echt zo slecht?

Bericht door Helena » vr 12 mei 2017 14:13

Wij hebben een pesthekel aan Tol routes.
Vroeger reden wij ook via Charleroi.
De laatste jaren rijden wij totaal anders.....
Eerst lekker snel door Belgie : Breda-Lille richting Parijs
Als de tolweg begint zijn wij er af...richting Abbeville. Richting Rouen pakken wij in Neufchatel en Bray camping Saint Claire onze eerste overnachting , dat is, ik schat zo , 450 km?
Rouen/ Chartres/ en dan heb je zoveel mogelijkheden!
Wij gaan wel altijd via de Somport tunnel door de Pyreneen (of als er sneeuw igt via Irùn )
Somport is perfect te doen ...wij hebben een caravan met een totale lengte van 7 meter.
De route is prachtig!
Dan Huesca/ Valencia......snelweg.....maar gratis. En geen hond op de weg!

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Wegdek Charleroi echt zo slecht?

Bericht door Henny » za 13 mei 2017 17:57

Voor "Eurotrotter" : http://www.verkeerscentrum.be/verkeersinfo/nieuws

Hier staan dikwijls ook de werkzaamheden op. zwaaien.gif
Avento 420 / XC70....

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Wegdek Charleroi echt zo slecht?

Bericht door Henny » za 13 mei 2017 17:59

http://wegenenverkeer.be/grotewerven


Maar Charleroi................????? scratch.gif
Avento 420 / XC70....

eurotrotter
Berichten: 6220
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Wegdek Charleroi echt zo slecht?

Bericht door eurotrotter » za 13 mei 2017 21:35

RE.gif

Toch zijn ze er wel:

http://www.lavenir.net/cnt/dmf20170105_ ... n-wallonie

B.v. in Couvin,dat stuiterdorp word iets aan gedaan. mrgreen.gif mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4303
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Wegdek Charleroi echt zo slecht?

Bericht door WillyL » za 13 mei 2017 22:46

Ach, putten in de wegen.We kennen ze in België maar al te goed, al moet ik zeggen dat er hier in Vlaanderen wel aan gewerkt wordt.
Het verwondert me dat de vrachtwagen soms nog KM-vergoedingen willen betalen, vooral dan bij onze Waalse vrienden.
Naar Chareloi/Couvins wordt de weg hersteld, toch enkele maanden geleden. Dus hopelijk helpt dat. Verder is er een nieuwe autosnelweg in de maak (in Frankrijk). Geen idee wanneer die klaar gaat zijn. Jammer dat de wegaanduiding rond Chareloi zo miserable is... Verder vind ik het eerste deel voorbij Chareloi ook moeilijk rijden, veel 50/70 en vele ronde punten. Eens richting /voorbij Philippeville gaat ghet beter. Het stuk voorbij Couvin is trager maar doenbaar. Zoals eerder geschreven, omrijden via Bouillon gaat ook, is langer maar toch vlotter.

Ben je al eens recent via Valenciennes en Bergen naar Brussel gereden? VERSCHRIKKELIJK! Rond Bergen (Mons) zijn de putten er niet te tellen! Oppassen daar en vooral niet te snel rijden zodat je die putten tijdig kan zien en proberen te ontwijken!
Richting Frankrijk staan er dikwijls files aan de grensovergang. Probeer dan eens om te rijden via de ring rond Bergen en dan een kleinere weg. GEEN files en dus sneller (pas op, je gaat er in Frankrijk door enkele dorpjes waar je maar 50 mag).
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
RonvO
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 4 jul 2016 11:21
Locatie: AadR

Re: Wegdek Charleroi echt zo slecht?

Bericht door RonvO » za 13 mei 2017 23:10

De optie via bergen zet ik gelijk op Mn zwarte lijst. Tnx.
Denk dat we over bouillon gaan rijden. Is 36km extra maar 6 minuten sneller. Volgens de planner dan...
Sterckeman 470PE Starlett achter een 2016 Hyundai Tucson 1.7crdi

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Wegdek Charleroi echt zo slecht?

Bericht door p_vingerhoets » zo 14 mei 2017 14:43

De boetes voor het niet betalen van de km vergoedingen zijn vele malen hoger
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

eurotrotter
Berichten: 6220
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Wegdek Charleroi echt zo slecht?

Bericht door eurotrotter » zo 14 mei 2017 14:53

p_vingerhoets schreef:De boetes voor het niet betalen van de km vergoedingen zijn vele malen hoger
Dat klopt,het is alleen jammer dat de honderden miljoenen opbrengst( Nederlandse vervoerders betalen alleen al 70 miljoen/jaar) in de staatskas bij de "algemene middelen"komt en niet ten volle gebruikt word voor het opknappen en onderhouden van het wegennet
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”