Parkeren met caravan Fredrikshavn/ Gotenburg

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Skye
Berichten: 41
Lid geworden op: di 21 jun 2016 09:30

Parkeren met caravan Fredrikshavn/ Gotenburg

Bericht door Skye » di 2 mei 2017 14:50

Hoi allemaal,

Eind volgende maand gaan wij op vakantie naar Zweden, op de heen en terugweg zullen we waarschijnlijk nog een paar overnachtingen maken in Denemarken.

Op de heenweg willen wij de overtocht Fredrikshavn-Gotenburg nemen. We zitten er aan te denken 1 van de nachtboten te nemen. Toen ik eerst de tijden zag dacht ik, wie doet dat nu? Toen ik er over ging nadenken heeft het wel een aantal voordelen. Het zijn de goedkoopste overtochten, je spaart een nacht campingkosten uit en met onze honden is het ideaal. Die slapen dan toch dus kunnen we lekker in de auto laten.

Welke tijd we precies gaan nemen weten we nog niet, ik had al gezien dat je vanaf juni met de ene boot geen honden mee mag nemen. Dus daar zal het ook wel van afhangen welke tijd we precies nemen.

Dan nu mijn vraag voor allebei de kanten. Is er in de buurt van de haven goede parkeergelegenheid met caravan? Op google maps zag ik wel wat parkeerterreinen, maar wel allemaal terreinen met vakken bedoeld alleen voor 1 auto, geen dubbele vakken voor met de caravan.
Mag je in Zweden en Denemarken dubbel parkeren, dus over 2 vakken heen, de auto in de ene, de caravan in de ander? Of moet je dan echt speciale parkeervakken hiervoor hebben? En zo ja, zijn die ook te vinden in de buurt?

Want ookal neem je de boot van bv 8u, je moet er toch wat optijd zijn en we hebben al vaak meegemaakt dat je pas vanaf een bepaalde tijd van de camping af kan. Ook zullen we niet tot 22u op een camping kunnen blijven staan, of midden in de nacht aankloppen bij een camping.

Zijn er mensen die dit ook al wel eens hebben gedaan? Of mensen die mij parkeertips kunnen geven aan beiden kanten?

Ik hoor het graag. Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Skye
Berichten: 41
Lid geworden op: di 21 jun 2016 09:30

Re: Parkeren met caravan Fredrikshavn/ Gotenburg

Bericht door Skye » di 2 mei 2017 17:42

Ok, dat is wel handig dan als dat kan mochten we gewoon in de ochtend willen gaan.

Kan je aan allebei de kanten goed staan? Dus als we bv de boot van 3u nemen dat we tot we op de boot kunnen in Fredrikshavn gewoon kunnen staan, of dat als we de boot van 00.00u nemen we in Gotenberg nog even een paar uur kunnen slapen?

Gebruikersavatar
Skye
Berichten: 41
Lid geworden op: di 21 jun 2016 09:30

Re: Parkeren met caravan Fredrikshavn/ Gotenburg

Bericht door Skye » di 2 mei 2017 20:30

Dankjewel voor het meedenken en de foto's. Ik hoopte eigenlijk gewoon op een parkeerterrein waar we dan nog even een paar uurtjes slaap kunnen pakken. Niet perse op het terrein van de boot. Maar niet dat we op 3 uurtjes half slaap op een boot nog kilometers moeten maken. Misschien toch maar gewoon kijken voor een camping waar we buiten de poorten kunnen slapen en dan de boot van 8u pakken zodat we toch wel gewoon uitgerust zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”