Toeristische routes/uitstapjes richting Nice

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Toeristische routes/uitstapjes richting Nice

Bericht door Taan » do 9 feb 2017 13:21

Deze zomer gaan we naar RCN camping Domaine de la Noguire. Dit ligt bij Frejus, tussen Nice en Marseille.
Over de 1300km kunnen we 5 dagen doen, dus willen we onderweg wel een (paar) stukje(s) toeristische route pakken en een uitstapje maken.
Mijn vrouw wil graag een stad bezoeken en we willen een dag besteden aan een uitstapje voor de kinderen (7 en 9) bijvoorbeeld een "pretpark".
Vorig jaar waren we bijvoorbeeld bij het playmobilpark in Duitsland, dat vonden ze geweldig.
Mega achtbanen vinden we niet zo nodig en prijstechnisch moet het ook leuk blijven. Iets actiefs vinden we allemaal erg leuk.

De mogelijkheden zijn gigantisch en daarom hoor ik graag wat tips van jullie.
Welke delen van de route vinden jullie het mooist om toeristisch te rijden? Ik zat zelf te denken aan de Alpen, maar daar kost het afleggen van afstand wel erg veel tijd.
Water, bergen en kastelen zijn altijd leuk om te zien onderweg. Ik ben niet bang voor een paar bergen met de caravan.

En welke steden zijn leuk? Mijn vrouw dacht aan Dijon. Dat is ook een mooi stuk voor de eerste dag.
Dan van Dijon naar/door de alpen, bijvoorbeeld Gap(route napoleon?). (dag 3)
Een kinder uitstapje in de bergen (raften, gletsjertocht, klimmen, ...?) (Dag 4)
En dan het laatste stuk naar Frejus om een beetje op tijd op de camping te zijn. (Dag 5)

Nu ik er over schrijf begint het dus al een beetje vorm te krijgen.

Iemand nog goeie ideeën? Mag ook iets heel anders zijn.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

janvijn
Berichten: 625
Lid geworden op: za 25 okt 2014 20:47

Re: Toeristische routes/uitstapjes richting Nice

Bericht door janvijn » do 9 feb 2017 13:45

Beste Taan,-
Of Dijon een leuke stad is om te bezoeken weet ik helaas niet,- echter Lyon is zeker de moeite waard.
Nog hoger op het lijstje zou voor mij staan Avignon en zeker niet vergeten Aix en Provence.
Lyon zou je kunnen combineren met het plan om de Alpen aan te doen,- ik zou dan niet voor Gap kiezen,- maar vanuit Grenoble richting Briancon over de col de Lautaret. Na Briancon zijn er heel veel mogelijkheden voor Raften,- Kajak afvaarten etc. op de Durance tot aan het meer van Embrun.
Avignon / Aix en Provence zou te combineren zijn met daarvoor de keuze te maken om door de Drȏme te rijden,- i.p.v. de Alpen.
Vanuit de Drȏme is het ook mooi rijden naar Digne,- Castelane,-en dan naar je gekozen camping.

alvast een hele fijne vakantie
Jan Vijn

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Toeristische routes/uitstapjes richting Nice

Bericht door Micky » do 9 feb 2017 13:48

Stop een dag bij Strassbourg, dat is een prachtige stad!
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Toeristische routes/uitstapjes richting Nice

Bericht door Henny » do 9 feb 2017 14:37

Als het om het echte winkelen/shoppen gaat dan is Lyon uitgebreider dan Dijon.

De Alpen zijn prachtig, Chamonix ( ook leuke winkel (tjes) is mooi en veel kabelbanen in directe omgeving . Neem je die naar de Top dan vroeg op staan ( ivm wachttijden) na een heldere nacht anders heb je geen uitzicht ( ze laten beneden via een lichtkrant zien of er uitzicht is)
In Chamonix zelf is veel sportiefs te doen, zoals raften op de rivier door het stadje maar ook een groot sport complex. http://www.leerwiki.nl/Chamonix:_parelt ... Mont_Blanc

Grenoble is ook mooi , je kunt met een kabelbaan naar de oude stad over de rivier heen) en je kunt dan naar bv Alpe D'Huzes.
Een stuk zuid van Grenoble heb je dit gebied : http://www.lac-monteynard.com/ óók leuk ( die hangbruggen) en mooi gebied.

succes caravan.gif
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Toeristische routes/uitstapjes richting Nice

Bericht door Taan » do 9 feb 2017 16:22

Nee het gaat niet om winkelen, meer om historie en/of sfeer te proeven. Lyon gaat ze in juni al heen.
Jullie andere ideeën ga ik nog bekijken.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Toeristische routes/uitstapjes richting Nice

Bericht door eurotrotter » do 9 feb 2017 20:41

Als je toch dor de Alpen gaat mag je de Gorges du Verdon niet missen.

https://www.google.nl/maps/dir/43.82728 ... 577,10.91z

Wel met de solo auto rijden,niet met de caravan er achter.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Volvodriver

Re: Toeristische routes/uitstapjes richting Nice

Bericht door Volvodriver » do 9 feb 2017 21:02

Dijon mooie historische stad waar veel te zien is. Met kinderen is de uiltjesroute (een stadswandeling gemarkeerd door tegels met uiltjes) heel leuk om te doen.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Toeristische routes/uitstapjes richting Nice

Bericht door Leentje » do 9 feb 2017 22:53

Op de doorgaande lijn naar het zuiden zijn Metz en Nancy al de moeite waard. Metz is een gezellige stad, studentikoos. Nancy heeft zijn beroemde place Stanislas, prachtig! Unesco werelderfgoed. een klein half uurtje oostwaarts ligt Lunéville. Camping is niet bijzonder, maar pal ernaast vindt iedere avond (behalve op maandag meen ik) een lichtshow plaats in het park met kasteel en fonteinen. Prachtig om te zien! Bij mijn mening op camping-frankrijk staan de tijden erbij. (Irene1)

Dijpn en Lyon zijn beide de moeite waard. Dijon voor een dag, Lyon gerust meer.
Daaronder is Vienne nog leuk voor een dagdeel.

Vanuit Lyon kun je kiezen voor de D538 via Nyons, Crest, naar Grasse helemaal in het zuiden. Deze weg reed verrassend goed door. We reden hem afgelopen jaar met caravan en waren sneller dan mijn zwager die de N wegen koos.
Onderweg is bijvoorbeeld Castellane nog leuk.

Zoals je al schreef, mogelijkheden te voer.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Plaats reactie

Terug naar “Routes”