Eerste maal naar Italïe rijden

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Skoda Yeti
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 15 jan 2017 12:43

Eerste maal naar Italïe rijden

Bericht door Skoda Yeti » zo 15 jan 2017 13:18

Hallo allemaal,

dit jaar zijn we voornemens om naar Italïe te reizen, het liefst in de buurt van de Gardameer.

nu de vragen:
- wat zijn ervaringen met campings in deze regio rekening houdend dat we vakantie tijdens het hoogseizoen hebben.
-wat is de beste route om te rijden vanaf Emmen
-auto is een Skoda Yeti 1.4 Tsi uit 2011
- caravan is een Knaus Good as Gold uit 1999 met laadvermogen van 1.200 kilogram.
- zijn er mensen die ook richting Gardameer reizen en dan gezamenlijk op te trekken.

Ben benieuwd wat jullie reacties en tips zijn.

Gebruikersavatar
HarrieK
Berichten: 532
Lid geworden op: zo 5 jan 2014 23:32
Locatie: Oldambt

Re: Eerste maal naar Italïe rijden

Bericht door HarrieK » zo 15 jan 2017 13:28

Wij hebben 3 keer op http://www.campingspiaggiadoro.com/nl/ gestaan en het is ons daar goed bevallen. Je bent vlak bij Lazise een leuke plaats aan het gardameer en niet ver lopen vanaf de camping. Wat de route betreft https://www.google.nl/maps/dir/Lazise,+ ... 858037!3e0.

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Eerste maal naar Italïe rijden

Bericht door Vino » zo 15 jan 2017 14:42

Hallo Yeti,

Komen al zo'n 20-jaar aan het Garda.Je info is erg summier.Hoe is de samenstelling van het gezin?Ga je met kindjes?Hoeveel overnachtingen?Grote camping kleine camping? Veel animatie?Hoeveel zwembaden? Bedenk dat in het seizoen het heel erg druk is rondom het Garda.Op veel campings zul je moeten reserveren.In het week-end is er ontzettend veel verkeer rondom het meer door huiswaarts kerende Italiaanse inwoners/Duitsers/Oostenrijkers etc.Wonen sinds 2-jaar in Lelystad en rijden altijd de A3 in Duitsland af via Nürnberg naar Munchen de 99 dan Inntal richting Brenner Italiaanse grens.Wij hebben de tijd en doen 2 tot 3 overnachtingen.Denk aan de vignetten,tol Brenner en noord Italië.Wij gaan Garda noord van de autoweg af en nemen dan de rondweg naar Peschiera.Ter hoogte van Peschiera houden we richting Sirmione aan, en nemen de afslag Peschiera centrum oude haven,dit is het zuiden van het Gardameer.Wil je in het noorden blijven zul je direct na de tolpoorten richting Lago Di Garda Nord(Riva Del Garda altijd wind,surfen) moeten gaan.De oostkant(van boven tot beneden) tot even voorbij Peschiera Del Garda is het drukste.Veel mensen vinden de west kant mooier,minder druk, mooier achterland maar grotere afstanden van.....tot.Je ziet, keuze genoeg,afhankelijk wat je zoekt.Pretparken,grote winkelcentra's,goed en tegen een redelijke prijs uit eten.Uiteraard buiten de toeristische gebieden.

Succes, fijne vakantie en de groeten uit Lelystad.

Jozef0210
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 6 okt 2014 22:45

Re: Eerste maal naar Italïe rijden

Bericht door Jozef0210 » zo 15 jan 2017 23:25

Beste, wij rijden al van in 1985 naar het Gardameer. Eerst over München en Brennerpas. Later over Koblens, Ulm Fern. Ook al enkele jaren over Luxemburg, Pirmaessen , Ulm, Fern, Rechenpas, Merano en Bolzano. Aan het Gardameer nemen wij afslag Affi en zo de 11 denk ik onder rond tot in Manerba. Nu gaan wij buiten het seizoen maar de campings zijn goed bezet. Mijn zoon gaat naar Lasiese en reserveert al in januari. Later is alles al bezet, was vorig jaar al in januari.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7962
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Eerste maal naar Italïe rijden

Bericht door VIP » ma 16 jan 2017 09:50

RE.gif

Dat moet ik toch tegen spreken, wij gaan al jaren naar Lazise in Juli / Augustus en hebben nog nooit gereserveerd en altijd plek voor onze combi.

En zoals je ziet een mooie plaats.

Afbeelding
Porsche + Tabbert

Skoda Yeti
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 15 jan 2017 12:43

Re: Eerste maal naar Italïe rijden

Bericht door Skoda Yeti » ma 16 jan 2017 20:21

mijn informatie was inderdaad wat summier, maar dit is een kwestie van even aftasten hoe er gereageerd wordt.

We zijn met zijn tweeën, geen kinderen en zijn allebei midden veertigers. We zoeken een camping in de buurt van Gardameer. We hoeven niet op een enorm drukke camping te staan. ook entertainment zijn we niet naar op zoek. Gewoon nette plaats en schone toiletvoorzieningen.

We zijn nu een beetje aan het rondsnuffelen waar we heen willen. Mijn vrouw wil echt naar het Gardameer, ik zelf denk wat noordelijker. Daar heb ik ook een mooie meer gezien op Maps en denk dat het daar iets minder hectisch is. Toch zijn plaatsen als Venetië en Milaan nog steeds goed te bereiken.

Als iemand nog goede tips heeft zijn deze zeker welkom. Wel wil ik iedereen danken voor zijn/haar reactie.

Groetjes, Gert

Jozef0210
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 6 okt 2014 22:45

Re: Eerste maal naar Italïe rijden

Bericht door Jozef0210 » ma 16 jan 2017 20:57

Wij als gepensioeneerden gaan naar Manerba camping Zcco. Rustig voor ons, geen disco. Zoon gaat naar Piano di Claudia met veel attracties wat wij niet vragen. Daar moet u zelf zeker op tijd reserveren. Wij gaan dit jaar in drie etappes doen. Een tot omgeving Ulm,dan tot Praet am Stelvio en derde dag naar het Gardameer.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36075
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Eerste maal naar Italïe rijden

Bericht door Chris » ma 16 jan 2017 22:13

Hoi Skoda Yeti.

Wij waren erg gecharmeerd van camping Bergamini , aan de zuidkant van het Gardameer bij Peschiera.
Kleine camping, nieuw modern sanitair.
Zeker geen kampeerfabriek.
Wij stonden vooraan, ter hoogte van het zwembadje, achteraan vond ik minder leuk, de grote bomen en erg veel schaduw, te veel.

Succes met zoeken... zo leuk he..

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

SkyhawkQ
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 20 jan 2016 20:58

Re: Eerste maal naar Italïe rijden

Bericht door SkyhawkQ » ma 16 jan 2017 22:45

Wij zijn eenmaal (2013) naar het Gardameer geweest.
We hebben toen een huisje gehuurd om camping Wien (last-minute) bij Pescheira del Garda. Huisje was erg netjes maar Camping Wien zou ik niet snel aandoen met tent of caravan. De plekken zagen er wat pover uit en het sanitair kon toen wel een opknapbeurt gebruiken. Overigens wel alles netjes en het zwembad was ook keurig alleen ging deze tussen 13:00 en 15:00 dicht. De eigenaresse was ook uitermate vriendelijk.
Grote nadeel van die omgeving waren toch wel de files die bijna dagelijks van en naar Pescheira stonden. We konden soms de camping niet af komen. De zuidkant is van het Gardameer is in het hoogseizoen erg druk. Leuke plaatsjes zijn Lazise, Sirmione en Bardolino.

Rijden naar Italië doen wij altijd over de Fernerpas (Oostenrijk) en dan overnachten we in Neustift im Stubaital aan het begin van de Brennerpas in een van de lokale pensionnetjes. Wij rijden overigens zonder caravan maar de Fernerpas is ook goed te doen met caravan.

erichendri
Berichten: 2177
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Eerste maal naar Italïe rijden

Bericht door erichendri » ma 16 jan 2017 23:09

Wij stonden een keer op larocca camping.
Vonden het daar voor ons prima.
Ligt tussen Garda en Bardolina in en beide leuke plaatsjes waren
een kwartiertje lopen op het voetpad langs het meer.

Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Eerste maal naar Italïe rijden

Bericht door Vino » di 17 jan 2017 10:11

Yeti,
Dat je vrouw echt naar het Garda wilt is wel te begrijpen.Voor de dames is het een paradijs betreffende de marktjes shopping centra's met 150 tot 200 winkels etc Met prachtige en schilderachtige plaatsjes.Het noorden o.a meer van Caldonazzo en Levico zijn wat minder bedeeld.Het Iseo ook.Waar je ook naar toe gaat,bekende steden zijn goed te bezoeken.Ten noorden van het Garda is het veel bergachtiger dan het zuiden.Van uit het zuiden ben je met de wagen in iets meer dan 2 uur in Venetie.Verona is goed te doen ,Milaan Desenzano etc.
Als je besluit naar het Garda te gaan kan je het beste een camping in de buurt van Lazise nemen.Zit je redelijk centraal om de oostkant naar het noorden te verkennen en naar beneden.

Met vriendelijke groet.

Jan Krukas
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 17:58
Locatie: Haarlem

Re: Eerste maal naar Italïe rijden

Bericht door Jan Krukas » di 17 jan 2017 11:17

Halo Yeti hier een leuke goed verzorgde camping, camping Orta aan het Orta meer
Dit meer is het warmste meer van Italie en glas helder water wij komen hier al 15 jaar
Mooie toilet en was ruimte leuk restaurant en een winkel met vers brood en meer.
Geen zwembad met glijbanen maar wel een mooie omgeving +=1 uurtje van Milaan
En het dorpje Orta S"Gulia is te lopen en is uit de 16"eeuw en zeker de moeite waard
Om te bezoeken veel succes met je keuze (afstand +=1100km dus dat moet te doen zijn
Met de Yeti ik zelf rijd met een Superb 1.8 Combi met een Hobby 560 prestige en rij
Altijd over Zwitserland,mischien tot ziens Gr. Jan.) A I camp.gif caravan.gif

Skoda Yeti
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 15 jan 2017 12:43

Re: Eerste maal naar Italïe rijden

Bericht door Skoda Yeti » wo 18 jan 2017 21:40

Ik wil graag iedereen hartelijk danken voor de vele goede tips. Hier kan ik wel mee en ga eens verder op onderzoek uit wat goed bij de wensen van mijn vrouw en mij past. Ik houd jullie wel op de hoogte van wat het gaat worden.

Gr. Gert

Gebruikersavatar
Riegert
Berichten: 130
Lid geworden op: zo 23 aug 2009 13:54

Re: Eerste maal naar Italïe rijden

Bericht door Riegert » zo 22 jan 2017 15:15

Na de drukte van het Gardameer te hebben gezien, hebben wij gekozen voor het Idromeer. Zelfde zon, zelfde vriendelijke mensen, lagere prijzen, veeeeeeeeel minder druk. En wil je persé een dagje naar het Garda, ben je er in 40 min. Verona, Venetië etc zijn ook prima aan te rijden.
Fendt Saphir 490 TF, Truma SE-R, Toyota Avensis 1.8 vvti cvt 2011

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Eerste maal naar Italïe rijden

Bericht door Vino » zo 22 jan 2017 17:20

Riegert,

Onnodig nog te reageren op de vraag van Yeti.Hij heeft inmiddels toch zijn keuze gemaakt?

Met vriendelijke groet.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38527
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Eerste maal naar Italïe rijden

Bericht door Micky » ma 23 jan 2017 15:14

Wij zijn 2 keer naar deze camping geweest: http://campinglombardi.com/

Lekker rustig en mooi onder de olijfbomen, aan de noord-oost kant van het Gardameer en je kunt naar het meer lopen.

het plaatsje heet Malcesine.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Routes”