Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36075
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door Chris » vr 13 jan 2017 21:52

O heerlijk...
Ik kan hier uren mee bezig zijn he.
Route's plannen.... heerlijk.
Ik heb alle ANWB routekaarten op de muur gehangen en kan daar naar zitten dromen...

Dit jaar weer naar de Costa Brava.
Heen is bijna besloten.... de A75 La Méridienne.
Afgelopen jaar ook gedaan en goed bevallen, overnachting was op camping Chateau La Grange Fort.... een kasteeltje net onder Clermont Ferrand.
We vertrokken zaterdag op zondagnacht om 2 uur s'nachts.
Dan tuf je helemaal alleen op de snelweg in het donker... en als je Belgie gehad hebt is het licht en is het tot Parijs een eitje.
Totaal geen last van de drukte van welke zwarte zaterdag dan ook, af en toe een stop met koffie uit de Thermos, en tanken.
Het was na Parijs dat ik een grote stop wilde.
Gevonden op de A10, na Parijs richting Orleans.
Daar heb ik 2 uurtjes liggen pitten in de caravan terwijl vrouw en dochterlief de koffie en brunch regelden.
Een knap parkeerplekje vinden was wel lastig, heel veel vrachtwagens...maar toch gevonden.
Na de koffie en de brunch weer door... richting A75 Clermont Ferrand.
Gewoon effe volhouden maar na 960 Km de gewenste camping toch nog vroeg in de middag bereikt.
Camping Chateau La Grange Fort, wat we dus hoopten te halen.
Pootjes uit, stoeltje, koud biertje.... wie doet me wat... niemand dus.
Op de camping nog een heerlijk zwembad, pal voor het kasteel, heerlijk gezwommen en afgekoeld.
Op de camping ook een soort bistro... prima toch, lekker wat simpels gegeten, nog wat uitgezakt bij de caravan en niet laat op stok.
De volgende morgen was het miezerig weer, helaas, want het Centraal Massif lag voor de boeg.
De miezer ging ook nog over in regen, en toen over in flinke regen....
En de tank werd leger... benzinepomp over 30 km.... o.. makkelijk, ik kan nog wel 150 km, die halen we wel.
Na 30 km idd een pomp, midden in een hoosbui en geen overkapping... nou ikke niet dus.. ik kan nog ruim 100 km en de volgende is over 50 km.
Dus... STOM STOM... doorrijden.
Het magistrale viaduct van Millau heb ik nauwelijks gezien door alle regen, man man, het goot uit de hemel... jammer he.
Maar de tank werd leger en leger... en na 50 km.. hoera de beloofde benzinepomp.... GESLOTEN !!!
Sjit.. dat was niet fijn.
Nou... geen keuze... doorrijden dus met nog ong. 70 km peut en de stank van de benzine in de tank.
Man man... ik zat met samengeknepen billen in de auto hoor...
Pfff gelukkig, net na Narbonne een grote pomp, met nog 10 km in de tank...
Je moet er niet aan denken om stil te vallen met je combi... da's geen duwen hoor..
Nou, de rest was natuurlijk een peulenschil, we waren er bijna....

De heerlijke vakantie vloog voorbij..... en de terugreis ging van start...

Terug zouden we over de route de Soleil... de A7 dus.
Tot Lyon was het gewoon warm, met de bekende mistral op de zijkant van de combi, maar prima te rijden.
En dan Lyon.....
Eerdere Lyon passage's hadden nooit voor veel oponthoud gezorgd, dus ik dacht..t'is zondag... hup Lyon, de tunnels door en dan stomen maar op die A7
Nou... dat was nu anders...
Het stond zo vast als een huis, al kilometers voor de tunnels was het stilstaan en af en toe een autolengte opschuiven.
Ineens rook ik wat.... nee he... ik ruik koppelingsplaten..
Maar dat kan ik niet zijn, ik ben daar zo alert op,,,, zal echt niet met slippende koppeling m'n hut meenemen....
Gelukkig, een Skoda met grote Hobby naast me was de verspreider van de stank.. niet leuk voor hem, maar had ie maar beter moeten oppassen.... hij viel daar stil helaas.
Ik kon door, en na 3 uur hadden we eindelijk de tunnels achter ons.
Dan ben je gaar hoor.... ik was het wel zat ondertussen.
Een paar jaar eerder hadden we op Chateau L'Eperviere gestaan voor een overnachting.... die hebben we nu weer opgezocht.
Mooi in de tuin van het kasteel.... eten in het restaurant daar..
En vroeg op stok gegaan, ik was echt moe van Lyon passage....
De volgende morgen op tijd vertrokken en dan is thuis alleen een kwestie van doorgaan.
Eerst naar Beaune, dan denk je al aan Luxemburg... Brussel, Antwerpen... je eigen bed.....

En nu... heen ga ik hetzelfde doen denk ik..
Maar terug..
Geen Lyon meer voor mij, ik wil wat anders.
A75 kan natuurlijk... de bult op naar Millau.
Maar Toulouse is ook een idee, zie je weer eens iets anders.
Jammer dat de Dordogne te vroeg is om te stoppen... ik moet nog verder....
We zien wel.
Als jullie advies hebben... dan hoor ik het wel..

:lol:
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4727
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door MarcoC » vr 13 jan 2017 22:14

Je zou op de terugweg ook vlak voor Lyon af kunnen slaan richting Bourg-en-Bresse daarna de A39 richting Besancon dan kom je vanzelf weer bij Dijon uit. Om de kilometers hoef je het niet te laten, maar de tijdwinst is er wel. Dat rijdt een stuk beter door omdat er minder verkeer rijdt. thumbup.gif

Volgens mij moet je dan voor Lyon de A47 nemen, dan de A43, A432, A42, A40 en dan de A39 tot aan Dijon.
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18272
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door deusjevo » vr 13 jan 2017 22:16

Mooi verhaal thumbup.gif
Je kan ook 3 dagen uittrekken voor de reis, net iets relaxter?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36075
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door Chris » vr 13 jan 2017 22:21

RE.gif
Ach..
Heen maakt het me ( nog ) niet veel uit.
Als ik me fit voel kan ik sturen.
Voel ik me brak, dan stop ik er direct mee.
We hebben Archie's POI in de navi zitten en een mobieltje.. dan lukt het snel hoor om een camping te vinden.
En ik heb altijd de Archie's lijst bij me van de snelwegen die ik uitgekozen heb.... gewoon geprint, is heel makkelijk.
Dus... tot op heden in 2 dagen gedaan, miss. later in 3, 4 , of 5.. wie weet. thumbup.gif

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4727
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door MarcoC » vr 13 jan 2017 22:37

RE.gif
Het valt mij altijd wel op dat we langer doen over de heenreis dan de terugreis scratch.gif
Het is net alsof je de stal ruikt...... whistle.gif zo luidt een oud gezegde toch? mrgreen.gif
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door janoniem » vr 13 jan 2017 22:43

Chris schreef:.....
Ik kan hier uren mee bezig zijn he.
Route's plannen.... heerlijk.
Ik heb alle ANWB routekaarten op de muur gehangen en kan daar naar zitten dromen...
Dat herken ik, die kaarten hangen hier ook vaak achter mij.
Mooiste kaart is onderstaande Europa vakantieroutes, al uit 2007. Ik kan hem bij de Anwb niet meer vinden.
Europa vakantieroutes.jpg

Gebruikersavatar
djanssen
Berichten: 418
Lid geworden op: ma 21 sep 2015 07:12
Locatie: Deventer

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door djanssen » vr 13 jan 2017 23:03

Zo Chris, goed begin van het weekend op deze manier. Doe nog maar een paar verhalen, voor je het weet ben je ons kwijt!

Ot: bij ons dit jaar geen Frankrijk. Gewoon zoals altijd Zweden of toch maar eens Oostenrijk verkennen scratch.gif
VW Passat 1.9 TDI met Adria Forma 495TD

de reiziger
Berichten: 589
Lid geworden op: wo 10 jun 2009 21:52

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door de reiziger » vr 13 jan 2017 23:24

Tuurlijk moet je eens een andere route proberen.
Maar als je nog eens door Lyon moet, kan je toch beter even evalueren of je de grote ring rond Lyon (de A 46) niet beter neemt, in plaats van dwars door de stadsautostrade met vervelende tunnel.

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1889
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door RichTrip » za 14 jan 2017 09:42

RE.gif
De tip van MarcoC is de perfecte optie. Je mijdt Lyon en het rijdt veel relaxter, want veel minder druk thumbup.gif
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door Leentje » za 14 jan 2017 11:25

RE.gif Mijn idee ook, via Bourg en bresse. Ook uitstekend voor de heenreis, dan hou je na Nancy Epinal aan. Op deze route is het wel van belang tijdig te tanken knipoog.gif Bij een supermarkt onderweg. Kun je meteen boodschappen doen.


Jammer genoeg ben ik niet handig met foto's, ook mijn wandje waar ik nu op uitkijk, hangt vol met grote kaarten van Frankrijk .
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7098
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door karelV » za 14 jan 2017 11:30

@Chris,

Wij zijn afgelopen november naar de Costa Brava geweest welliswaar zonder caravan en hebben heen gereden via Breda-A27, Antwerpen E-19, Brussel E-19, Namen E-411, Luxemburg(stad) E-411, Metz/Nancy A-31, Dijon A-31, Macon/Lyon A-6, en dan om Lyon heen richting Avignon/Nimes A-7, Montpellier A-9, Narbonne/Perpignan A-9 en dan richting Spanje Gerona/Barcelona E-15. Ging supergoed op zaterdag, wel veel vrachtverkeer viel ons op.
Was voor de éérste keer dat ik de tunnels bij Lyon niet gezien heb omdat het 32 jaar geleden was dat ik daar heen ben gereden en er die rondweg nog niet was. Na 32 jaar deze route niet gereden te hebben reed ik toch naar het centrum van Salou in één keer goed ZONDER navi. blij.gif Mijn vrouw vond dit onvoorstelbaar, maar ja die gebruikt de Tom Tom al naar de supermarkt mrgreen.gif awhoea.gif
De terugreis ging nog sneller en die ging via; Barcelona/Gerona E-15, Narbonne/Perpignan E-15, Montpellier A-9, Clermont Ferrand A-75, Bourges A-71, Orléans A-71, Parijs A-10, Rijssel A-1, Kortrijk E-17, Gent E-17, Antwerpen E-17, Meer(grens) E-19, en dan Breda A-27.
Was vanaf Montpellier naar Clermont Ferrand via de A-75 nog nooit eerder geweest. Een prachtige weg met heel weinig verkeer (op Zaterdag) en met de caravan toch een pittige route voor sommige volgens mij daar er best wel behoorlijke klimmen in zitten die ik via die route niet verwacht had. In één woord gezegd een prachtig gebied vinden wij. Conclusie is dat ik toch weer wat meer van Frankrijk heb gezien omdat wij meestal als we naar Frankrijk gaan/gingen altijd aan de westkust verbleven.

Doe er je voordeel mee Chris en zoals je al schreef, zoek altijd de ideale vertrekdag uit wat betreft de files. Wij vertrekken ook altijd van Zaterdag op Zondagnacht en hebben nog nooit in hele grote files gestaan. knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36075
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door Chris » za 14 jan 2017 11:48

RE.gif Alle voorgaande berichten...

Tuurlijk kan je om Lyon heenrijden.
Maar, als ik eerlijk moet zijn vind ik route du Soleil saai.
Weinig te zien onderweg bedoel ik dan.
Of zou het zijn dat ik het al te vaak gezien heb...kan ook...
De route over Toulouse is heel lang geleden.... dus dat is weer eens iets anders.
Niet omdat het moet maar gewoon omdat het kan...

Chris
muur.jpg
muur.jpg (24.01 KiB) 3192 keer bekeken
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16280
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door Jan van Vijven » za 14 jan 2017 12:00

Waarschijnlijk door mijn werk, maar privé heb ik geen zin meer om routes voor te bereiden, gewoon TomTom en gaan met die banaan.
Wel eerst even een beetje uitzoemen of het in grove lijnen klopt.

Vind het wel leuk dat jullie er zoveel aandacht aan besteden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18923
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door Hobby Linka » za 14 jan 2017 12:25

MarcoC schreef:RE.gif
Het valt mij altijd wel op dat we langer doen over de heenreis dan de terugreis scratch.gif
Het is net alsof je de stal ruikt...... whistle.gif zo luidt een oud gezegde toch? mrgreen.gif
Zo gaat dat bij ons ook tegenwoordig. Vroeger toen ik nog samen met mijn maatje naar Spanje ging om 04:00 uur vertrekken. Via Maastricht, Dion, Lion en verder. Rond 20:00 uur kwam je bij Narbonne aan. Brak, even eten, biertje en slapen. De volgende dag vroeg weg en rond 10:00 op de camping. Waarom? Mijn maatje had inmiddels een kantoorbaan en moest het met 25 verlof dagen doen. Dus om zoveel mogelijk van de vakantie te genieten was het heen en weer trappen. Terug werd er op een parkeerplaats bij Aron geslapen. En dat was het dan.

Nu doen we het anders. Rond 06:00 uur vertrekken. Altijd op zondag, dan is het overal wel rustig. We rijden door tot Beaune. Daar komen we rond 15:00 -16:00 uur aan. Opfrissen en lekker eten daar. De volgende ochtend rond 07:00 uur vertrekken en rond 15:00 uur op een camping bij Narbonne. Privé sanitair dus in alle rust opfrissen. Ook daar weer lekker uit eten. En dan is het de volgende dag nog maar ongeveer 150 kilometer rijden tot de eindbestemming. Gewoon op ons gemak wakker worden en rond 08:00 uur vertrekken. Dan ben je op je gemak om 11:00 uur op je eindbestemming. Heb je nog de hele dag om de boel op te zetten. En dan? s' avonds naar Pals. Kippetje eten. Heb er nu al weer zin in.

Op de terug weg stoppen we maar een keer. Alleen in Beaune. Daar komen we dan meestal tussen 17:00 en 18:00 uur aan. De volgende ochtend rond 07:00 uur weer op weg en dan meestal rond 18:00 uur weer thuis.

Waarom maar een keer op de terugweg? Gewoon omdat we dan de volgende ochtend niet hoeven te rijden. Gewoon caravan loskoppelen en de laatste keer uiteten van de vakantie. Heeft dus niets met stal ruiken te maken. Enne, de stal? Die wordt vlak voor de vakantie goed uitgemest en schoon gemaakt. Die ruik je niet hoor. knipoog.gif
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36075
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door Chris » za 14 jan 2017 12:32

RE.gif
Hee .. Ken jij dat kippetje in Pals ook Andre??
Lekker he..

Back on topic... sorry whistle.gif

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18272
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door deusjevo » za 14 jan 2017 12:48

Chris schreef:RE.gif Alle voorgaande berichten...

Tuurlijk kan je om Lyon heenrijden.
Maar, als ik eerlijk moet zijn vind ik route du Soleil saai.
Weinig te zien onderweg bedoel ik dan.
Of zou het zijn dat ik het al te vaak gezien heb...kan ook...
De route over Toulouse is heel lang geleden.... dus dat is weer eens iets anders.
Niet omdat het moet maar gewoon omdat het kan...

Chris
muur.jpg
Mee eens, ik neem de route de Soleil eigenlijk alleen 's winters naar de wintersport in de Alpen.
Zomers probeer ik altijd via A75 of l''Occitane.
Afgelopen jaar via l'Occitane naar de Pyreneeën haphop.gif

Gewoon doen dan, routes zijn mooier thumbup.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door Kingpin1966 » za 14 jan 2017 12:49

Jan van Vijven schreef:Waarschijnlijk door mijn werk, maar privé heb ik geen zin meer om routes voor te bereiden, gewoon TomTom en gaan met die banaan.
Wel eerst even een beetje uitzoemen of het in grove lijnen klopt.
Zo doe ik het ook.
Inderdaad even controleren of ik nergens langs gestuurd wordt waar ik niks te zoeken heb, dat finetunen en gas op de lolly.
Ik voeg al geeneens meer stopplaatsen in in m'n navigatiesysteem.
Die gaat nl. erg raar doen als je plots besluit om die stopplaats niet aan te doen.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door PMT » za 14 jan 2017 14:26

Je kan er inderdaad ook voor kiezen om de Occitane (A20) te nemen. Scheelt nagenoeg niets met de Route du Soleil qua km's en tolkosten. Als tussenstop zou je camping Les Grands Pins in Velles kunnen nemen, een prima overnachtingscamping. Dat ligt net onder Châteauroux op zo'n 800km van jullie thuis vandaan. Moet makkelijk als je ook in één ruk naar Chateau La Grange Fort bent gereden.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36075
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door Chris » za 14 jan 2017 20:32

RE.gif
Nou.. ik wil eigenlijk nog wat verder zien te komen..
Ooit eens bij Salbris in de buurt een aardige overnachtingscamping met restaurantje gevonden.
Die moet ik eens even gaan zoeken...

Mzzl.
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door Leentje » za 14 jan 2017 22:17

Chris schreef:RE.gif Alle voorgaande berichten...

Tuurlijk kan je om Lyon heenrijden.
Maar, als ik eerlijk moet zijn vind ik route du Soleil saai.
Weinig te zien onderweg bedoel ik dan.
Of zou het zijn dat ik het al te vaak gezien heb...kan ook...
De route over Toulouse is heel lang geleden.... dus dat is weer eens iets anders.
Niet omdat het moet maar gewoon omdat het kan...

Chris
muur.jpg
Wellicht begrijp ik jouw reactie niet, of las ik zelf niet goed ;-) maar....de reacties rondom Lyon gaan niet over de route du soleil, maar een alternatieve via Besancon en Bourg-en-Bresse. En dat is wel een mooie route.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
AvD
Berichten: 348
Lid geworden op: wo 3 feb 2010 14:36
Locatie: Creil

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door AvD » za 14 jan 2017 22:26

Chris schreef:
En nu... heen ga ik hetzelfde doen denk ik..


:lol:
Chris
Ha,ja daar geloof ik niks van. Volgens mij ga jij tijdig tanken.... blij.gif
Vriendelijke groet,
Albert.

Volvo XC60 AWD, automaat, 163 pk met LMC Musica 560E

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36075
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door Chris » zo 15 jan 2017 11:30

RE.gif

Klopt.... dat heb ik zeker zo bedoeld....
Die "Tankbeurt overslaan" omdat het giet van de regen.... dikke fout..
Gebeurt me idd niet nog een keer.
Ik ben afgegaan op de borden op de snelwegen in Frankrijk waarop de vermelding van de volgende pomp staat, hoeveel kilometer ... enzo.
Gewoon rekening meer houden dat er eentje tussenuit kan vallen...

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door PMT » zo 15 jan 2017 11:34

Chris schreef:RE.gif
Nou.. ik wil eigenlijk nog wat verder zien te komen..
Ooit eens bij Salbris in de buurt een aardige overnachtingscamping met restaurantje gevonden.
Die moet ik eens even gaan zoeken...Mzzl.
Chris
Ik bedoelde op de heenweg naar het zuiden en dan is Velles een dikke 100km verder dan Salbris. In Salbris hebben wij jaren geleden eens op camping de Sologne gestaan, vonden wij toen een prima camping als doorgangscamping.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36075
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door Chris » zo 15 jan 2017 11:49

@ Marco en @ Leentje.

De route richting Bourg-en-Bresse daarna de A39 richting Besancon is wel mogelijk natuurlijk.
Dat is maar een deel van de route du Soleil overslaan, het stuk van Lyon tot Dyon is dan alternatief.
Ik dacht juist nu eens de hele andere kant op te gaan.
Toulouse en dan de Dordogne..prachtig lijkt me dat om ook eens te zien.
Jammer dat de Dordogne te dicht bij mijn vertrekpunt is, anders had ik daar graag de overnachting ergens gedaan.
Ik wil nog een paar honderd kilometer verder, 700-800km. van mijn vertrekpunt ofzo.
Ooit eens in Salbris op camping De Sologne aan een meertje overnacht, leuk stekkie wel.
En het lijkt er op dat ze deze camping een flinke upgrade gegeven hebben de afgelopen jaren.. mooi toch?
Ja.. ik begin steeds meer voor deze optie te voelen.
Of je nou A7, A20 of A75 neemt, het scheelt in km echt niet heel veel.
Het lijkt de A20 te gaan worden dus.

greetz
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23431
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door PD » zo 15 jan 2017 11:55

Chris schreef:Ooit eens in Salbris op camping De Sologne aan een meertje overnacht, leuk stekkie wel.
Wie heeft er niet gestaan knipoog.gif Lekker ruime plaatsen voor een overnachting en je loopt zo het dorpje in thumbup.gif
Bijlagen
Salbris-mail.jpg
Overnachtingscamping Sologne-Salbris, juli 2010
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Plaats reactie

Terug naar “Routes”