Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door Leentje » zo 15 jan 2017 12:38

Chris schreef:@ Marco en @ Leentje.

De route richting Bourg-en-Bresse daarna de A39 richting Besancon is wel mogelijk natuurlijk.
Dat is maar een deel van de route du Soleil overslaan, het stuk van Lyon tot Dyon is dan alternatief.
Ik dacht juist nu eens de hele andere kant op te gaan.
Toulouse en dan de Dordogne..prachtig lijkt me dat om ook eens te zien.
Jammer dat de Dordogne te dicht bij mijn vertrekpunt is, anders had ik daar graag de overnachting ergens gedaan.
Ik wil nog een paar honderd kilometer verder, 700-800km. van mijn vertrekpunt ofzo.
Ooit eens in Salbris op camping De Sologne aan een meertje overnacht, leuk stekkie wel.
En het lijkt er op dat ze deze camping een flinke upgrade gegeven hebben de afgelopen jaren.. mooi toch?
Ja.. ik begin steeds meer voor deze optie te voelen.
Of je nou A7, A20 of A75 neemt, het scheelt in km echt niet heel veel.
Het lijkt de A20 te gaan worden dus.

greetz
Chris
de A75 vinden wij een erg mooie route!
De route via Besancon rijden wij geheel vrij van Nancy tot Lyon, niet deels over de tol. Tijdverschil is een uur, op het traject onder Besancon.
over het tanken, de witte borden ZI en ZC verwijzen naar een zone industrieel en commercieel. Daar vindt je vaak supermarkten en tankstations.
De route vanuit Toulouse naar Rodez rijdt ook erg fijn en is mooi.
Mende Le Puy st Etienne is ook een fijne.
Dit zijn zomaar wat stukken die wij graag meepakken. Dit jaar vanuit het zuiden(Grasse) de 538 tot Lyon genomen. Reed heerlijk. Mijn zwager reedt de N-wegen en was later in Lyon dan wij via de D wegen. Soms moet je ook wat mazzel hebben en als we maar genieten!
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door Chris » wo 18 jan 2017 20:31

Hoi Leentje.

Dat zijn idd mooie stukken wat jij hier beschrijft, net op de kaart zitten gluren.
Maar ik probeer er altijd de gang een beetje goed in te houden.
Helaas zijn mijn vakantiedagen beperkt, en die willen we niet in de auto doorbrengen.
Dus 2 dagen rijden is mijn doel.. Peage dus...
Over een paar jaar heb ik meer tijd gelukkig... dan... 5 weken op sjouw ofzo..
En dan kan je dit soort mooie routes goed doen..

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Remco_85
Berichten: 5
Lid geworden op: di 28 feb 2017 10:36
Locatie: Alblasserdam

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door Remco_85 » wo 1 mar 2017 12:31

Wij gaan ook al jaren met de caravan naar Noord-Spanje, Malgrat de Mar om precies te zijn, en rijden altijd via de A75. Ideale route!
Wij rijden ook zoveel mogelijk tolvrij, scheelt ons in km's en dus benzine, bespaart een hoop tolgeld en je kan ook genieten van het prachtige Franse landschap!

Komen uit de buurt van Dordrecht en rijden via Breda, Antwerpen, Brussel, Charleroi, Reims, Troyes, Auxerre, Nevers, Moulins, bij Riom de A71 op (±4 km tol), op de A75 bij Millau eraf om te overnachten en tevens een mooie gelegenheid om het viaduct te bewonderen.

Tweede dag vervolgen wij onze weg op de A75 tot aan Beziers waar we de A9 (tol) op gaan tot aan de Spaanse grens, hier verder op de AP-7 tot aan Girona waar we de tolweg verlaten voor de A2/N-II richting Barcelona, hier nemen wij de afslag Malgrat de Mar.

Terug nemen wij ook deze route!

Remco.

Gebruikersavatar
Sytske01
Berichten: 359
Lid geworden op: wo 27 aug 2014 19:51
Locatie: Friesland

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door Sytske01 » wo 1 mar 2017 19:46

Wij hebben de A20 een aantal keren gereden tot Montauban (en daarna richting Bordeaux). Ook vanaf Toulouse gereden naar Spanje. Ik vond het niet echte mooie wegen qua landschap, maar dat vind ik over het algemeen van de meeste franse snelwegen. Beetje saai. Een nadeel vind ik verder dat je langs Parijs moet. Altijd een stressmoment (voor mij tenminste). Wij hebben een paar keer overnacht in Chateauroux, camping Le Rochat Belle Isle. http://www.camping-lerochat.fr/ Zit goed restaurant naast de camping, heerlijk frans. Wij waren er om zaterdagavond en na het eten gingen de franse gasten de dansvloer op. Wij waren meteen heerlijk in de vakantiestemming.
Voor ons was dit perfect, bijna 1000 km. vanaf huis, maar misschien is dit voor jullie wat te dichtbij. Maar misschien iets voor de terugreis.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door Chris » wo 1 mar 2017 22:06

Ik heb net de route die Remco 85 beschrijft eens zitten bekijken.
Daarbij komt direct de vraag van: Hoe ver komen jullie de eerste rijdag?
Vorig jaar reed ik vanuit ons dorp tot camping le Grange Fort, 20 km voorbij Clermont Ferrand, 965 km.
Als ik jullie route zie zal je dat denk ik niet halen..
Ik wil graag de eerste dag een flinke ruk maken zodat ik de tweede dag lekker op tijd aan kan komen op de camping.
(mits het lukt natuurlijk...oponthoud of file veranderd alles....)

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door eurotrotter » wo 1 mar 2017 23:34

DE route die Remco beschreef heb ik hier ook al eens beschreven,maar op één dag voorbij Clemont-Fd kom je i.d.d. niet.
Dit is een geweldige route met een keur aan overnachtings campings,die je ,voor t grootste deel tolvrij kunt rijden,maar je maakt er geen hoog km gemiddelde,dat is reeël.
DE laatste keer dat wij m reden vertrokken we rond 7 uur in Roosendaal en stonden rond 5 uur ergens bij Nevers.( =/- 650 km)
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18185
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door deusjevo » wo 1 mar 2017 23:53

@Chris

Hoe laat gaan jullie 's ochtends dan weg uit Hillegom?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Remco_85
Berichten: 5
Lid geworden op: di 28 feb 2017 10:36
Locatie: Alblasserdam

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door Remco_85 » do 2 mar 2017 09:51

Meestal doe ik twee overnachtingen, de eerste in Premery en de tweede in Millau. Als ik het in 1 overnachting doe stop ik net voor Clermont-FD, namelijk in Gannat of eventueel Chatel-de-Neuvre. Voorheen wilde ik ook weleens in 1 ruk door naar Millau is ook te doen, maar vertrek dan wel heel vroeg van huis, tegenwoordig neem ik er de tijd voor.

Remco

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door Chris » vr 3 mar 2017 22:37

deusjevo schreef:@Chris

Hoe laat gaan jullie 's ochtends dan weg uit Hillegom?
Hoi 2CV.
Wij vertrekken meestal rond 1 - 2 uur s'nachts.
En ALTIJD van zaterdag op zondag... ivm de verkeersdrukte... die is er dan helemaal niet n.l.
Dan heb ik Nederland in het donker, In Belgie begint het dan een beetje licht te worden in het oosten en als ik Frankrijk intuf is het zo'n beetje licht.
Dan is Parijs nog ong. 225 Km, en daar ben ik dan net als iedereen in Parijs op zondagochtend wakker word en aan een croissant met koffie zit..
De A86 ( borden Bordeaux) volgend om Parijs heen en dan is het ondertussen tijd voor een grote stop.
Alle grote parkeerplaatsen rondom Parijs zijn dan overvol met truckers, dus ik maak nog een uurtje tempo om uit die drukte te komen.
Dan hebben we een grote stop.
Ik doe een 1-2 uurtjes m'n ogen dicht, de medereizigers smeren broodjes en regelen koffie.
Sanitair in de caravan wordt gebruikt, beentjes gestrekt.... en ik wordt wakker gemaakt.
Ook benen strekken en koffie met broodjes en dan ... hoppa...
Daar gaan we weer... fris het laatste stuk die dag.
Afgelopen jaar reden we rond 15.00 uur camping Le Grange Fort onder Clermont Ferrand op, ruim 960 km gereden.
Tijd genoeg om nog lekker te gaan zwemmen voor het kasteeltje.
In de bistro wat gegeten...kan daar snel... bistro..
Nog een biertje gedronken en vroeg op stok gegaan.
Ik slaap dan altijd super... en ben de volgende dag weer vroeg op...
Ook vroeg weg... dit jaar was het 7.00 uur klokslag, ik stond vooraan bij de afsluitboom v.d. camping.
Dan is de tweede reisdag naar de Costa Brava niet lang meer en we kwamen ook lekker op tijd op de camping aan..

Groot voordeel van zaterdag op zondag rijden is de rust op de snelweg en peage.
Ik heb op de heenweg, op deze manier nog nooit stil gestaan in een file. ( afkloppen)
Dat is me heel veel waard.
En nog een groot geluk...
De dame op de achterbank vind reizen geweldig, die vermaakt zich uitstekend op de achterbank met de wegenkaarten, een oude navigatie, boeken films Mp3 en wat allemaal niet meer...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
apejoekie
Berichten: 952
Lid geworden op: wo 13 mar 2013 13:48

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door apejoekie » zo 25 jun 2017 10:44

Hoi Chris,

Nog steeds van plan om via Toulouse terug te rijden? Mooie keuze. In de omgeving van Limoges heb je een camping om te overnachten genaamd Des Alouettes in Cognac de la Foret. Als je van te voren belt kun je je opgeven om daar te eten. Qua afstand prima te doen.

En als je de tijd hebt (1 dag is meer dan voldoende) dan zit je in de buurt van het indrukwekkende Ouradour. Er is hier al meer over geschreven maar op onze dochter heeft het heel veel indruk gemaakt. Zij heeft er zelfs een spreekbeurt over gehouden en daar een 10+ voor gekregen. Veel plezier met het plannen van je route. Zo herkenbaar.......
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door eurotrotter » zo 25 jun 2017 12:17

Hobby Linka schreef:


en rond 15:00 uur op een camping bij Narbonne. Privé sanitair dus in alle rust opfrissen. Ook daar weer lekker uit eten. En dan is het de volgende dag nog maar ongeveer 150 kilometer rijden tot de eindbestemming. Gewoon op ons gemak wakker worden en rond 08:00 uur vertrekken.
IK weet welke camping je bedoelt,maar heb je daar in het hoogseizoen nog n plaatsje voor slechts één overnachting????
Of reis je in het voor of naseizoen?
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door Hobby Linka » zo 25 jun 2017 14:23

RE.gif

Gewoon in januari gereserveerd. Over het algemeen zijn er nog wel een paar plekjes vrij. Nu gaan we die kant op in de laatste week van juli.

Voor de duidelijkheid. http://www.campinglanautique.com
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Mark09
Berichten: 5
Lid geworden op: di 4 jul 2017 21:02

Re: Heen de A75 en terug de A7, A20 of de A75?

Bericht door Mark09 » wo 5 jul 2017 09:02

De A20 is een erg saaie route.
Wij vinden zelf het fijnst rijden via Luxemburg- Nancy- Dijon- Lyon- Orange naar Spanje. Heen vertrekken wij op zondagmorgen rond 07.00uur en je kunt dan ideaal doorrijden op zondags. Maandag rijden wij dan verder naar Spanje, ook nooit last van files gehad op deze route.
Terug rijden wij de laatste jaren op zaterdag rond 11.00/12.00uur weg van de camping. De grote drukte zit op dat moment voornamelijk in Frankrijk. Wij rijden die dag een paar uurtjes (400km) en zondags rijden wij het gehele deel naar huis. Ideaal op deze manier rijden.
Ook weleens donderdags van de camping weggegaan (wel vroeg, 08.00ur) en vrijdag het laatste deel gereden naar huis, ging ook goed. Wij vinden het zelf altijd erg leuk om door Lyon te rijden (heeft wel iets om door zon stad te rijden) en het gaat al jaren uitstekend door Lyon. Het is vaak voor de tunnels wel drukker/ korte file maar nooit lang stil gestaan. De A46 om Lyon kun je ook nemen, dit is ook een prima route maar wij vinden het door Lyon leuker en uiteraard korter.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”