route naar Italie via oostenrijk of zwitserland

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Kasper

Re: route naar Italie via oostenrijk of zwitserland

Bericht door Kasper » za 14 jan 2017 11:16

janoniem schreef:Wanneer je via de Fern- en Reschenpass rijdt, en het gemak van de Landecker tunnel wilt ontberen, kun je zelfs zonder vignet Oostenrijk doorkruisen.
En dat is bovendien een prachtige route! thumbup.gif

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16298
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: route naar Italie via oostenrijk of zwitserland

Bericht door Jan van Vijven » za 14 jan 2017 12:11

koning schreef:Ongelezen berichtdoor Jan van Vijven » vr 13 jan 2017 10:06
Oostenrijk, één vignet en minder snelheidscontroles.
In Zwitserland ook meer grenscontroles, met kans op gezever over te veel koffie enz. (Geen EU...)

Bovenstaand citaat van Jan. Ik verbaas me over je opmerkingen over de snelheidscontroles, gezever over te veel koffie.
Ik krijg hiervan de indruk dat je het niet te nauw neemt met de regelgeving, klopt dat?


Wat betreft de snelheid, ja het overkomt me wel eens dat ik iets te snel ga. Overkomt jou dat nooit?
Wat betreft de koffie, als je over Oostenrijk rijd gelden er andere (ruimere) regels. Niets mis mee dus.

Even of topic:
Let een beetje op het quoten, het is een beetje verwarrend zo.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: route naar Italie via oostenrijk of zwitserland

Bericht door Conradi » vr 28 apr 2017 23:58

We hebben dit jaar voor het eerst de route over de Fern- en Reschenpass gereden. De Fernpass hadden we vaker gereden maar de doortocht naar Italië was nieuw. Het achtervoegsel 'pass' maakt het allemaal spannender dan het in werkelijkheid is, want het stelt nauwelijks wat voor. Op weg naar italie is - in Oostenrijk - de weg over hooguit 2 à 3 km wat smal en bochtig, toch even opletten met een brede combinatie.

Hier een indruk van de Reschenpass in Oostenrijk:

Afbeelding

Hou er wel rekening mee dat hele Italiaanse traject (Reschenpass - Merano, 72 km) eigenlijk één lange lintbebouwing is, dus dat zal in het hoogseizoen erg druk zijn.

Hiervoor werd beweerd dat enkel voor de Landecker Tunnel het tolvognet nodig is, maar we toch ook een sruk A12 gereden en volgens mij zijn ook de (nieuwe) tunnels in de Fernpass tolplichtig.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

eurotrotter
Berichten: 6222
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: route naar Italie via oostenrijk of zwitserland

Bericht door eurotrotter » za 29 apr 2017 11:35

RE.gif

Je moet ,na Imst,wel op de B171 blijven ,en niet de A12 opgaan bij Mils.
En deze B 171 echt volgen tot je in het centrum van Landeck komt en daar de l 76 nemen,die na de landeckertunnel aansluit op de B 180 naarde Resiapass.

https://www.google.nl/maps/dir/47.21432 ... m0!1m0!3e0.

Voor de kosten van een 10 dagen vignet,€ 8.90 (Bron:https://www.asfinag.at/maut/vignette) nam ik vanaf Imst lekker de A 12 en de landecker tunnel en ging ik niet via de bundesstrasse en door het centrum van Landeck
Vignet is te koop bij de eerste pomp zodra je de grens Duitsland/Oostenrijk over komt
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Jozef0210
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 6 okt 2014 22:45

Re: route naar Italie via oostenrijk of zwitserland

Bericht door Jozef0210 » za 29 apr 2017 21:57

Hallo Italiegangers. Langs de Fern en Rechenpass zijn nu al veel tunnels bij gekomen die om de dorpen zijn. Tussen Rechenpas en Merano zijn er verschillende nieuw oa aan de bierbrouwerij is er goed te rijden nu. Wijntijden immer zo, is echt ontspannen. Neen een briket in Oostenrijk te bekomen aan ieder tankstation te kopen, dan kan u vanaf Imst de A12 plus tunnel nemen richting Rechenpas.het stadje Zams is altijd druk. Prettig verlof in Italie.

Gebruikersavatar
Dutchdrummer
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 27 okt 2005 14:03
Locatie: NBr NL

Re: route naar Italie via oostenrijk of zwitserland

Bericht door Dutchdrummer » za 29 apr 2017 22:07

Jozef0210 schreef:...... Neen een briket in Oostenrijk te bekomen aan ieder tankstation te kopen........
Denk niet dat je daar veel aan hebt....
Ik zou een vignet kopen, en die zijn ook te koop bij ieder tankstation mrgreen.gif
Don't count the days.
Make the days count.

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Routes”