Overnachtcamping omgeving Regensburg

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
R1chard
Berichten: 90
Lid geworden op: do 25 aug 2011 12:54

Overnachtcamping omgeving Regensburg

Bericht door R1chard » do 12 jan 2017 21:45

Voor onze zomervakantie ben ik alvast aan het kijken naar een camping voor de overnachting, onderweg naar Tsjechië.
Dit zal ongeveer tussen Neurenberg en Regensburg zijn.
Heeft er iemand positieve ervaringen met een camping daar in de buurt??
Volvo XC60 D4 2017, Fendt Saphir 495 SKM 2021

Ik ben echt niet gek, ik ben gewoon een limited edition

Ageeth
Berichten: 157
Lid geworden op: za 18 jun 2011 10:54

Re: Overnachtcamping omgeving Regensburg

Bericht door Ageeth » vr 13 jan 2017 21:14

Wij hebben hier overnacht, prima camping voor een nacht.
Als het warm is, en dat was het bij ons kun je heerlijk verkoeling zoeken in het water.
http://www.camping-pielenhofen.de/

Ligt net voor Regensburg, ongeveer 10 min van de snelweg.
In Regensburg zelf zit ook nog een camping maar ik weet niet meer hoe die heet en of dat wat is, die was nl helemaal vol toen wij er kwamen.

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Overnachtcamping omgeving Regensburg

Bericht door JPGeetje » vr 13 jan 2017 21:50

Een jaar of 10 geleden hebben wij enkele nachten op Camping am Hauenstein bij het plaatsje Velburg (Alten Veldorf) gestaan.
Dat was toen een prima camping, zeker voor één nachtje. Ze ligt een km. of vijf van de 3, midden tussen Neurenberg en Regensburg.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19754
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Overnachtcamping omgeving Regensburg

Bericht door Daphne » vr 13 jan 2017 22:28

Ageeth schreef: In Regensburg zelf zit ook nog een camping maar ik weet niet meer hoe die heet en of dat wat is, die was nl helemaal vol toen wij er kwamen.
Dat is Azurcamping Regensburg. Daar hebben wij een paar nachten prima gestaan. Ligt aan de rivier en is op fietsafstand van het centrum van het mooie Regensburg. De recensies over deze camping zijn niet positief maar wij vonden het prima.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Ageeth
Berichten: 157
Lid geworden op: za 18 jun 2011 10:54

Re: Overnachtcamping omgeving Regensburg

Bericht door Ageeth » za 14 jan 2017 23:05

Daphne schreef:
Ageeth schreef: In Regensburg zelf zit ook nog een camping maar ik weet niet meer hoe die heet en of dat wat is, die was nl helemaal vol toen wij er kwamen.
Dat is Azurcamping Regensburg. Daar hebben wij een paar nachten prima gestaan. Ligt aan de rivier en is op fietsafstand van het centrum van het mooie Regensburg. De recensies over deze camping zijn niet positief maar wij vonden het prima.

Ja klopt dat was hem. Hij was vol voor 1 nacht, 3 nachten hadden ze nog wel een plek.
Ik denk altijd maar zo, dat een camping voor één nacht al snel goed is. Tenminste bij ons wel.
Is het sanitair slecht gebruik ik alleen het toilet in de caravan.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Overnachtcamping omgeving Regensburg

Bericht door PMT » zo 15 jan 2017 11:20

In 2012 ook voor 1 nacht op bovengenoemde Azur camping gestaan. Wij hadden toen een slechte accu van de bus van onze schoonzoon en daarom liet ik bij de ingang voorde zekerheid de motor draaien. De beheerder kwam terecht een beetje boos naar buiten omdat ik zijn gasten op het terras in de stank zette. Toen ik vertelde waarom is hij gelijk vooruit gelopen zonder inschrijving en heeft ons naar de plek gebracht. Hij was allervriendelijkst en we konden ons inschrijven wanneer het ons zou uitkomen. Hij heeft ons daarna ook nog vriendelijk te woord gestaan en nam alle tijd om ons uit te leggen hoe we het beste in de stad konden komen en wat we beslist moesten bezoeken. Wij vonden het een prima verzorgde camping en evenzo prima sanitair. Op het terras hebben we tevens genoten van een simpele maar lekkere maaltijd waar je in NL al gauw het dubbele voor zou betalen.
Helaas regende het de volgende dag pijpenstelen en zijn we doorgereden naar huis, dus dat bezoek aan Regensburg is er niet van gekomen. Maar wat in het vat zit verzuurt niet.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
R1chard
Berichten: 90
Lid geworden op: do 25 aug 2011 12:54

Re: Overnachtcamping omgeving Regensburg

Bericht door R1chard » di 17 jan 2017 21:58

Alvast bedankt voor de reacties tot nu toe, ziet er goed uit.
Volvo XC60 D4 2017, Fendt Saphir 495 SKM 2021

Ik ben echt niet gek, ik ben gewoon een limited edition

caravanblog
Berichten: 194
Lid geworden op: di 24 jan 2017 23:13
Locatie: Omgeving Schagen
Contacteer:

Re: Overnachtcamping omgeving Regensburg

Bericht door caravanblog » wo 25 jan 2017 22:19

De camping die Jan aanhaalt. Daar komen wij al meer dan 10 jaar op doorreis. Am Hauenstein, gelegen nabij de A3. In 2016 helaas restaurant gesloten omdat de uitbater het niet langer kon bolwerken. Groot doortrekkersveld met keurig sanitair. Bij warm weer kan je zwemmen in meertje op loopafstand. Verder verwijs ik naar mijn caravanblog waar ik de camping ook noem. Bijlage foto's 2016 van het veld.
Bijlagen
DSC_3126.jpg
DSC_3124.jpg
Ford Kuga 2020 St-Line-X 1.5 Ecoboost en per eind april 23 nw Knaus Sudwind 60Y 500EU 2022 met cassetteluifel, Mover Enduro EM303A+, Unico Verona Champagne/Zwart XL (8-2023) met voorwand de luxe + dakluifel + gaaswand + blinderingen.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”