Record aantal wegwerkzaamheden Duitsland 2016.

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
arnovariante

Re: Record aantal wegwerkzaamheden Duitsland 2016.

Bericht door arnovariante » wo 12 jul 2017 17:56

Arnold76 schreef: Ik zag ze afgelopen zondag ook aan de weg werken. Wist niet wat Ik zag. De gemiddelde klus die ze hier in een paar nachten doen duurt bij de oosterburen al gauw een paar maanden.
Dat kan ik op de rivieren ook alleen maar bevestigen.
Niet alleen het werktempo is om te huilen, ook het materiaal waarmee gewerkt wordt is afschuwelijk ouderwets.
Ze hebben bijna 2 jaar gedaan over het verwijderen van een brugpijlertje in Wesel, niet te geloven.
Baggeren ook, gaat echt op een vooroorlogse manier.
Stuur de firma van Jan even door de Rijn heen en het is in een weekie gedaan.

Gebruikersavatar
Cheke
Berichten: 436
Lid geworden op: di 11 nov 2008 20:28

Re: Record aantal wegwerkzaamheden Duitsland 2016.

Bericht door Cheke » wo 12 jul 2017 21:21

Eurotrotter dankjewel voor je reactie.. de reden van langs Namen kan idd wegvallen tegen Luik, we hebben afgelopen periode Frankrijk bezocht en toen was het wegennet bij Luik nog niet klaar we zijn toen over Namen gereden.. Nu Luik weer klaar is, is idd Luik rechtstreeks richting Luxemburg Saarbrucken die we bedoelen.. en was idd onze bedoeling de A8 en dan daarna de B10 op te gaan, had nog wel ergens gelezen dat de B10 ergens een afsluiting zou hebben.. Dus even nazoeken of dat in de periode augustus gaat vallen...; Mijn gedacht was Keulen /Aken etc te vermijden vw de vele baustelle.. met mogelijk minder aangenaam rijden tussen de bordjes 2.2mtr en 2mtr.. overigens zijn die maten in Duitsland aangegeven voor auto's inclusief de zijspiegels, dus de meeste auto's moeten dan ook rechts blijven!!!
Het zijn langdurige baustelle in Duitsland, vraag me nog even af of er daardoor ook het spreekwoord bestaat "Keulen en Aken zijn ook niet op 1 dag gebouwd"

martijn v o

Re: Record aantal wegwerkzaamheden Duitsland 2016.

Bericht door martijn v o » do 13 jul 2017 18:57

Wij gaan naar Freiburg Zuid Duitsland en komen vanaf Utrecht.
Is de 61 redelijk berijdbaar op een vrijdag of kunnen we beter een andere route nemen.
@eurotrotter

eurotrotter
Berichten: 6222
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Record aantal wegwerkzaamheden Duitsland 2016.

Bericht door eurotrotter » do 13 jul 2017 19:11

RE.gif

Mijn ervaring is dat de A61 altijd beter te rijden is dan de A 3.
DE A 61 gaat door minder stedelijke gebieden ( géén Ruhr,geen Köln,geen Frankurt,geen Wurzburg,geen Nurnberg) en loopt veel vlakker dan de A 3,dus van extreem langzaam rijdend vrachtverkeer heb je geen last
Ook heb je minder last van inhaalverboden,behalve in de baustelles( wegwerkzaamheden ) dan.
Het kan er soms wel druk zijn ,maar t verkeer "loopt altijd door " op de A 61
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

arnovariante

Re: Record aantal wegwerkzaamheden Duitsland 2016.

Bericht door arnovariante » do 13 jul 2017 20:04

RE.gif
Helemaal mee eens.
Ik vind de 61 ook prettiger rijden.
Ook al heeft de 3 meer 3 baans stukken.
Zeker sinds je niet meer door Venlo hoeft is de weg naar Keulen en zuidelijker via de 61 veel sneller dan via Goch (57) of de 3 (rechtsrheinisch).
Utrecht Deil Ewijk Venlo zou ik doen.
Maar als je natuurlijk in dat deel van Utrecht woont wat heel snel op de A12 naar Arnhem aansluit.....

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19763
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Record aantal wegwerkzaamheden Duitsland 2016.

Bericht door Daphne » do 13 jul 2017 20:08

martijn v o schreef:Wij gaan naar Freiburg Zuid Duitsland en komen vanaf Utrecht.
Is de 61 redelijk berijdbaar op een vrijdag of kunnen we beter een andere route nemen.
@eurotrotter
Afgelopen vrijdag van Freiburg naar huis gereden. We zijn bij Straatsburg de grens overgegaan en de rest via Frankrijk, Luxemburg en België gereden. Meer kilometers maar wel lekker door kunnen rijden, vooral door de tunnel bij Maastricht gaat het lekker snel. A5 vanaf Freiburg met file en inhaalverbod schoot niet op, vandaar het besluit om tijdens de rit de route te veranderen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Ab
Moderator
Berichten: 26728
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Record aantal wegwerkzaamheden Duitsland 2016.

Bericht door Ab » do 13 jul 2017 22:54

Vandaag de A3 gereden.
Tot Wertheim.
Het schoot niet erg op vandaag...
Een paar ernstige ongelukken veroorzaakten lange files.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

martijn v o

Re: Record aantal wegwerkzaamheden Duitsland 2016.

Bericht door martijn v o » vr 14 jul 2017 07:33

eurotrotter schreef:RE.gif

Mijn ervaring is dat de A61 altijd beter te rijden is dan de A 3.
DE A 61 gaat door minder stedelijke gebieden ( géén Ruhr,geen Köln,geen Frankurt,geen Wurzburg,geen Nurnberg) en loopt veel vlakker dan de A 3,dus van extreem langzaam rijdend vrachtverkeer heb je geen last
Ook heb je minder last van inhaalverboden,behalve in de baustelles( wegwerkzaamheden ) dan.
Het kan er soms wel druk zijn ,maar t verkeer "loopt altijd door " op de A 61
Dank, dan gaat deze het worden, ik had gekeken naar omrijden, de routes zijn misschien wel mooier maar het is wel erg om en daar kun je ook wel wat vertraging voor incasseren.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23435
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Record aantal wegwerkzaamheden Duitsland 2016.

Bericht door PD » vr 14 jul 2017 07:44

Wij kiezen ook voor de 61 en wanneer je tijdens inhaalverboden wat extra rekening houdt met achteropkomend verkeer, hinder je niemand en kun je gewoon inhalen. Ik weet het, een beetje stout, maar regels zijn er om nuttig te zijn :lol:
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Re: Record aantal wegwerkzaamheden Duitsland 2016.

Bericht door HansHobby » vr 14 jul 2017 07:48

Wij vertrekken vannacht om 00.00 richting het Zwarte Woud. Ben zeer van de benieuwde wat we tegen gaan komen. We hebben in ieder geval flink wat filetijd ingecalculeerd, mochten we geen file hebben staan we om 07.00 voor de slagboom. awhoea.gif
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23435
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Record aantal wegwerkzaamheden Duitsland 2016.

Bericht door PD » vr 14 jul 2017 07:52

RE.gif
Jij hebt er zin in awhoea.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38568
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Record aantal wegwerkzaamheden Duitsland 2016.

Bericht door Micky » vr 14 jul 2017 08:05

Midden in de nacht vertrekken naar het zwarte woud? Ik zou vanavond om 18:00 al vertrekken, je weet maar nooit!! awhoea.gif


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Re: Record aantal wegwerkzaamheden Duitsland 2016.

Bericht door HansHobby » vr 14 jul 2017 08:29

RE.gif RE.gif

Ik moest gisteren bij een klant in de Schippersslagen in Breda zijn. en toen zag ik daar een prachtige caravan en trekker onder een carport staan. Tja, dan krijg je echt weer zin in te rijden ! knipoog.gif knipoog.gif

Vorig jaar reden we de eerste dag naar Oostenrijk dezelfde afstand en hadden zoveel baustelle dat we er zo'n 12 uur over gereden hebben. Dus dit jaar voor alle zekerheid maar op tijd vertrekken. (lees, een half uurtje eerder als vorig jaar) blij.gif
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

arnovariante

Re: Record aantal wegwerkzaamheden Duitsland 2016.

Bericht door arnovariante » vr 14 jul 2017 08:57

PremiumDiscovery schreef:Wij kiezen ook voor de 61 en wanneer je tijdens inhaalverboden wat extra rekening houdt met achteropkomend verkeer, hinder je niemand en kun je gewoon inhalen. Ik weet het, een beetje stout, maar regels zijn er om nuttig te zijn :lol:
Zo doe ik het ook, gewoon een heel groot gat uitkiezen dat er echt niemand voor je hoeft te remmen en gaan.
Gisteren op de Franse 3 baans tolwegen regelmatig de 3e baan gepakt, mag geloof ik ook niet.
Het was erg druk met vrachtwagens die dan altijd in groepjes bij elkaar terecht komen natuurlijk en elkaar gaan inhalen met 1 km snelheidsverschil.
Door de 3 baans wegen heb je daar dan toch weinig last van.

eurotrotter
Berichten: 6222
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Record aantal wegwerkzaamheden Duitsland 2016.

Bericht door eurotrotter » vr 14 jul 2017 10:43

martijn v o schreef:
Dank, dan gaat deze het worden, ik had gekeken naar omrijden, de routes zijn misschien wel mooier maar het is wel erg om en daar kun je ook wel wat vertraging voor incasseren.
Dat omrijden valt wel mee;vanaf Venlo gerekend,als je de A 61naar Hockenheim neemt,en vervolgens de A6 naar Nurnberg,en de A9 naar Munchen,rij je slechts 20 km om in vergelijk met de A 3
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6222
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Record aantal wegwerkzaamheden Duitsland 2016.

Bericht door eurotrotter » vr 14 jul 2017 10:51

PremiumDiscovery schreef:Wij kiezen ook voor de 61 en wanneer je tijdens inhaalverboden wat extra rekening houdt met achteropkomend verkeer, hinder je niemand en kun je gewoon inhalen. Ik weet het, een beetje stout, maar regels zijn er om nuttig te zijn :lol:
Misschien ten overvloede mrgreen.gif ,maar erzijn twee soorten inhaalverboden:
1-: het "verkehrszeichen" 266,dat zijn de zwarte en rode personenwagen als symbool;daar geld een algemeen inhaalverbod ( of voor de voertuigen zoals aangegeven op het onderbord)

2-: Het "verkehrszeichen" 267,de zwarte auto met daarnaast de rode vrachtwagen in het symbool;hier is een inhaalverbod voor vrachtwagens van + 3500 kg en hun aanhangers.

De meeste caravanners hebben geen vrachtwagen maar een personenwagen,en mogen bij dit bord dus gewoon inhalen.

En als de combi beneden de 3500 kg MTM blijft heb je er al helemaal niks mee te maken.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Dukcer
Berichten: 162
Lid geworden op: za 11 mar 2017 10:41
Locatie: Ergens in Brabant

Re: Record aantal wegwerkzaamheden Duitsland 2016.

Bericht door Dukcer » vr 14 jul 2017 11:10

Wij vertrekken a.s. vrijdag naar Cecina, Toscane vanuit omgeving Eindhoven. Hoe kan ik het best rijden rekening houdend met de #%$ files in Duitsland?

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Record aantal wegwerkzaamheden Duitsland 2016.

Bericht door VIP » vr 14 jul 2017 11:21

eurotrotter schreef:
PremiumDiscovery schreef:Wij kiezen ook voor de 61 en wanneer je tijdens inhaalverboden wat extra rekening houdt met achteropkomend verkeer, hinder je niemand en kun je gewoon inhalen. Ik weet het, een beetje stout, maar regels zijn er om nuttig te zijn :lol:
Misschien ten overvloede mrgreen.gif ,maar erzijn twee soorten inhaalverboden:
1-: het "verkehrszeichen" 266,dat zijn de zwarte en rode personenwagen als symbool;daar geld een algemeen inhaalverbod ( of voor de voertuigen zoals aangegeven op het onderbord)

2-: Het "verkehrszeichen" 267,de zwarte auto met daarnaast de rode vrachtwagen in het symbool;hier is een inhaalverbod voor vrachtwagens van + 3500 kg en hun aanhangers.

De meeste caravanners hebben geen vrachtwagen maar een personenwagen,en mogen bij dit bord dus gewoon inhalen.

En als de combi beneden de 3500 kg MTM blijft heb je er al helemaal niks mee te maken.
\


Op de A61 hebben ze ook nog van die interactieve portaalsignaleringsborden met daar tussen in een extra digitaal bord met inhaalverbod voor VA's en Auto's + AHW
Porsche + Tabbert

JanPunne
Berichten: 2756
Lid geworden op: di 29 jan 2008 19:54
Locatie: Purmerend

Re: Record aantal wegwerkzaamheden Duitsland 2016.

Bericht door JanPunne » vr 14 jul 2017 11:58

eurotrotter schreef:RE.gif

Mijn ervaring is dat de A61 altijd beter te rijden is dan de A 3.
DE A 61 gaat door minder stedelijke gebieden ( géén Ruhr,geen Köln,geen Frankurt,geen Wurzburg,geen Nurnberg) en loopt veel vlakker dan de A 3,dus van extreem langzaam rijdend vrachtverkeer heb je geen last
Ook heb je minder last van inhaalverboden,behalve in de baustelles( wegwerkzaamheden ) dan.
Het kan er soms wel druk zijn ,maar t verkeer "loopt altijd door " op de A 61
Gedeeltelijk niet mee eens.
De 61 heeft heel veel stukken, buiten de Baustelles om, waar een inhaalverbod geldt voor auto's met aanhanger, dus ook caravans.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.

arnovariante

Re: Record aantal wegwerkzaamheden Duitsland 2016.

Bericht door arnovariante » vr 14 jul 2017 12:00

Dukcer schreef:Wij vertrekken a.s. vrijdag naar Cecina, Toscane vanuit omgeving Eindhoven. Hoe kan ik het best rijden rekening houdend met de #%$ files in Duitsland?
Vanuit Eindhoven denk ik de 61 tot Speyer, daar de Rijn over, richting München zijn er dan verschillende mogelijkheden.
Tijdens de rit gewoon even de radio berichten in de gaten houden.

eurotrotter
Berichten: 6222
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Record aantal wegwerkzaamheden Duitsland 2016.

Bericht door eurotrotter » vr 14 jul 2017 12:17

JanPunne schreef:
eurotrotter schreef:RE.gif


Gedeeltelijk niet mee eens.
De 61 heeft heel veel stukken, buiten de Baustelles om, waar een inhaalverbod geldt voor auto's met aanhanger, dus ook caravans.
DE A 61 heeft veel stukken met n inhaalverbod voor het vrachtverkeer,(VC 277,de zwarte auto met daarnaast de rode vrachtwagen in het symbool) hier mag je gewoon inhalen met een auto met caravan.'
Dit bord is expliciet geldig voor vrachtverkeer boven de 3,5 ton( evt met aanhanger)
Er is een gerechtelijke uitspraak ( Bay ObLG: DAR 10.483 )( van 10-07-2000)van het Bayrisches Oberlandes Gericht ,dat , een voertuig dat op de documenten aangeduid word als personen wagen ,niet veranderd in een vrachtwagen door er een aanhanger( caravan) aan te koppelen.

Das BayObLG (Beschluss vom 10.07.2000 - 1 ObOWi 302/00) hat entschieden:
Das Überholverbot des Z. 277 (für Lkw) bezieht Gespanne aus einem Pkw und einem Anhänger nicht mit ein, so dass Wohnwagengespanne innerhalb der so ausgewiesenen Überholverbotsstrecke überholen dürfen.


Bron (en meer):

http://www.verkehrslexikon.de/Texte/Ueberholen24.php

OP de A61 staan veel VC 277,ook interactieve,maar die staan er (volgens mij) maar vanaf Frechen tot Meckenheim.
Daarna alleen vaste borden,sommigen i.d.d met n onderbord waarop staat: auch für wohnwagen"of een caravansymbool.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Record aantal wegwerkzaamheden Duitsland 2016.

Bericht door VIP » vr 14 jul 2017 12:30

Die interactieve op de portalen staan hangen tot voorbij BINGEN.

Daarnaast is het mij door het jaar heen regelmatig opgevallen dat die onderborden (dus Auto + AHW) op de A61 er niet het hele jaar hangen. ruwweg alleen van Juni tot September. Wellicht plaatsen ze deze alleen tijdens vakantieperiode om de doorstroming te verbeteren.
Porsche + Tabbert

arnovariante

Re: Record aantal wegwerkzaamheden Duitsland 2016.

Bericht door arnovariante » vr 14 jul 2017 12:33

Och, wanneer zie je nu Polizei op de Duitse Autobahnen.
Zelden.
Minder dan op de rivier in ieder geval, daar komen ze soms wel 3x op 1 reis controleren.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Record aantal wegwerkzaamheden Duitsland 2016.

Bericht door VIP » vr 14 jul 2017 12:36

Klopt idd mrgreen.gif ik zie ze nooit (borden en wouten)
Porsche + Tabbert

eurotrotter
Berichten: 6222
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Record aantal wegwerkzaamheden Duitsland 2016.

Bericht door eurotrotter » vr 14 jul 2017 12:43

arnovariante schreef:Och, wanneer zie je nu Polizei op de Duitse Autobahnen.
Zelden.
Minder dan op de rivier in ieder geval, daar komen ze soms wel 3x op 1 reis controleren.
Dat klopt,als je je gewoon gedraagt en met t verkeer meegaat heb je weinig last in Duitsland.
Overigens werd ik vroeger in de haven van Lubeck ,als vrachtwagen,regelmatig gecontroleerd door de Wasserschutz Polizei,toen ik m vroeg of hij t spreekwoord :schoenmaker blijf bij je leest kende werd ie nog link ook. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Plaats reactie

Terug naar “Routes”